دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

کدام ابزار برای تغییر مسافت پیموده شده برای BMW X5 E53 LCM3؟

 سوال:

من یک BMW X5 E53 2006 دارم (باید CAS3 باشد). کسی برای این LCM3 پینت دارد و چگونه با استفاده از digiprog3 یا دستگاه دیگری که می تواند بخواند ، آن را بخواند؟ آیا پیشنهادهایی وجود دارد که کدام ابزار می تواند تصحیح مسافت پیموده شده تمام مدل های 2006 BMW را انجام دهد؟ 
* این LCM MCU موتورولا است (XC528647CFN4 0H30R)

bmw-x5-e53-lcm3-1

bmw-x5-e53-lcm3-2

bmw-x5-e53-lcm3-3

پیشنهاد:

این نسخه از طریق OBDII کار می کند.

MC68HC11PH8 ( 0H30R  ) ، از  XProg ،  UPA ، BMW scan ect استفاده کنید.

xprog-bmw-x5-e53-2

xprog-bmw-x5-e53-1


digiprog3  با استفاده از پلاگین استاندارد OBD-16 مسافت پیموده شده را بر روی این مدل از طریق OBDII اصلاح می کند

digiprog3-bmw-x5-e53-3

digiprog3-bmw-x5-e53-2

digiprog3-bmw-x5-e53-1

E53 با  اسکنر bmw PAsoft به راحتی پیش می رود .

الزامات

  • اسکنر BMW
  • خوشه ساخته شده در تاریخ 09/2001 یا جدیدتر (ویرایش: پس از بررسی برخی از پرونده های NCS Expert در مورد این تاریخ قطعاً 100٪ مطمئن نیستید. حتی ممکن است تا 03.5 باشد)
  • برخی از عقل سلیم

پس از مطالعه پرونده های M و غیر M EEPROM ، در اینجا چیزی است که من پیدا کردم - یک عملکرد وجود دارد که به عمد طراحی شده است تا سرعت را با یک نسبت خاص افزایش دهد. در غیر M ، سرعت نمایش داده شده سرعت واقعی + 5.7٪ است.

بنابراین آنچه شما انجام می دهید در اینجا است.

  1. نرم افزار PASoft را راه اندازی کرده و IKE خود را بارگیری کنید. EEPROM را بخوانید.
  2. اکنون ، در ویرایشگر داخلی hex ، به دنبال رشته hex زیر بروید (مورد مناسب را برای مدل خود انتخاب کنید). در خوشه من ، در افست 0x339 واقع شده است
    کد:
    M:     03 00 2D C8 00 31 D6
    Non-M:      03 00 23 C8 00 25 CC
  3. آن را به حالت زیر تغییر دهید
    کد:
    All models: 03 00 01 C8 00 01 CA
  4. فایل را ذخیره کنید و EEPROM را دوباره به خوشه خود فلش کنید.

انجام شده. اگر لاستیک هایی با قطر سهام دارید ، سرعت سنج شما باید تقریباً 100٪ دقیق باشد

اگر درباره نحوه عملکرد تغییر کنجکاو هستید ، بایت هایی که تغییر می دهم به عنوان نسبت استفاده می شوند. 0x25 = 37 ؛ 0x23 = 35. 37/35 = 1.057 ، یا خطای 5.7٪. من مطمئن نیستم که مقدار 0xC8 (200) چه چیزی را نشان می دهد. من فکر می کنم ممکن است حد بالایی برای خطای مجاز باشد (5.7٪ تا زمانی که خطا به 20 کیلومتر در ساعت برسد). این بایت آخر به سادگی یک چک چک است (همه مقادیر XOR با هم ، و سپس XOR با 1)

اگر خوشه 99-01 دارید ، لطفا EEPROM خود را برای من ارسال کنید. من نمی توانم قول بدهم که بفهمم چگونه تغییرات را در آنجا انجام می دهم ، اما سعی خواهم کرد. همچنین ، اگر افراد متعصب ژاپنی در اینجا وجود دارد ، لطفا یک تخلیه خوشه خود را برای من ارسال کنید. در E39 ، مقادیر ژاپنی برای خوشه 100٪ دقیق است. گمان می کنم این مورد در مورد E46 نیز صادق باشد. جالب است که ببینیم BMW چگونه خوشه را پیکربندی کرده است.

 

 

 

اطلاعات مالی:

E53: Dash ، EWS ، LCM ، DDE ، EGS و VTG. 
XprogM و BMW Scanner 1.40 pasoft این کار را انجام می دهند.

EWS توسط xprog-m آداپتور k-line ، 
DASH توسط xprog-m توسط نقطه برگشت در مدار ، 
کلیدها از EWS ، 
LCM ، EGS ، DTC… توسط PA Soft (BMW Scanner 1.40) کیلومتر فاصله می گیرند.

 

FYI ، اگر BMW X5 E53 2007 CAS و خط تیره ، شما به برنامه نویس r270 نیاز دارید  ، این برنامه eeprom را پاک می کند و داده های جدیدی را می نویسد (داشبورد تمام شده است) R270 همچنین ماژول Cas3 را که سیم را تأمین می کند انجام می دهد و به شما نشان می دهد که آنها را به چه صورت لحیم کنید و نرم افزار به شما در تکمیل بخش CAS این تنظیم کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.