برنامه نویس OBDStar X300 Classic G3 از یک ویژگی جدید پیشگامانه رونمایی کرده است: MQB All Keys Lost (AKL) Sync Data Calculation ، که نیاز به نرم افزار شخص ثالث را از بین می برد. این نوآوری همگام سازی ایموبلایزر را برای خودروهای فولکس واگن، آئودی، SEAT و اشکودا (پلت فرم MQB) ساده می کند و راه حلی سریعتر و مقرون به صرفه برای قفل سازها و تکنسین های خودرو ارائه می دهد.
در این مقاله بررسی خواهیم کرد:
به نرم افزار VW/Audi/Skoda/Seat نسخه 45.47 و به بعد نیاز دارد. نسخه جدید نرم افزار در این ماه (پایان آوریل 2025) برای دانلود در دسترس خواهد بود.
همچنین باید با کیت OBDSTAR RH850/V850 استفاده شود .
قبلاً، تولید دادههای همگامسازی برای وسایل نقلیه پلت فرم MQB مورد نیاز بود:
اکنون، OBDStar G3 میتواند:
دادهها را مستقیماً از ماژولهای خودرو بخواند.
محاسبه کدهای همگام سازی به صورت خودکار (بدون ویرایش دستی هگز).
کلیدهای فروشنده را بدون نرم افزار خارجی برنامه ریزی کنید.
ویژگی های کلیدی:
1. دسترسی به عملکرد MQB AKL
2. خواندن داده های ماژول مورد نیاز
سیستم به داده هایی از چهار ماژول حیاتی نیاز دارد :
1). خوشه ابزار (داده های داشبورد IMO)
نسخه های پشتیبانی شده فهرست شده اند (به طور منظم در حال گسترش هستند).
قابل خواندن از طریق:
2). ECU (واحد کنترل موتور)
3). ماژول انتقال
4). ELV (قفل ستون فرمان)
قابل خواندن از طریق:
پشتیبانی از دو نوع ELV 3Q0905861 و 5Q0905861. به روز رسانی ادامه دهید.
روش 1: خواندن اطلاعات immo توسط کیت RH850/V850.
روش 2: جمع آوری داده های احراز هویت ELV و محاسبه داده های immo. اگر از روش 2 استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد کلکتور MQB را از obdstar جداگانه
خریداری کنید .
3. محاسبه کد همگام سازی
پس از جمع آوری تمام داده ها:
4. برنامه نویسی یک کلید جدید
مزیت اصلی این ویژگی انعطاف پذیری در منبع داده است :
داده های خوشه ابزار را می توان با استفاده از:
داده های ECU را می توان از طریق زیر استخراج کرد:
این بدان معنی است که تکنسین ها در اکوسیستم OBDStar قفل نشده اند - ابزارهای موجود هنوز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
https://www.obdii365.com/service/how-to-obdstar-g3-mqb-akl-sync-data-calculation.html
OBDSTAR به روز رسانی BMW Motorcycle 4D Blade و 8A Proximity Key Programming در آوریل 2025.
ابزارهای پشتیبانی شده:
BMW
توابع زیر را برای نوع تراشه تیغه 4D BMW اضافه کنید
اطلاعات ECU
اطلاعات کلیدی
ISN/SK خواندن
پاک کردن کلیدها
کلیدهای برنامه
برنامه X_EWS
عملکردهای زیر را برای نوع تراشه BMW Proximity 8A اضافه کنید
اطلاعات ECU
اطلاعات کلیدی
ISN/SK خواندن
پاک کردن کلیدها
کلیدهای برنامه
برنامه X_SLZ
برنامه نویس کلید Vapon VP100 BMW یک راه حل مقرون به صرفه برای برنامه نویسی کلید BMW BDC2 است. VP100 از افزودن کلیدهای یدکی برای سری G BMW 2015-2021 با شاسی BDC2 پشتیبانی می کند.
وسایل نقلیه BDC2 پشتیبانی شده
مدل | کد شاسی | محدوده سال |
---|---|---|
X3 | F97 | 2019/04 – 2021/07 |
X3 | G01 | 2017/12 – 2021/07 |
X4 | G02 | 2018/04 – 2021/07 |
X4 | F98 | 2019/04 – 2021/07 |
سری 5 | G30 | 2016/11 – 2020/06 |
سری 5 | G31 | 2017/03 – 2020/06 |
سری 5 | G38 | 2017/05 – 2020/08 |
6 سری | G32 | 2017/07 – 2020/06 |
7 سری | G11/G12 | 2015/07 – 2019/02 |
X3/iX3 | G08 | 2018/05 – 2021/08 |
M5 | F90 | 2017/11 – 2020/06 |
در اینجا روش افزودن کلید BMW BDC2 با استفاده از Vapon VP100 آمده است.
مراحل اصلی:
1. پشتیبان گیری از داده ها.
2. پیش پردازش داده ها.
3. کلید فروشنده را ایجاد کنید.
4. کلید یادگیری.
مرحله 1: از کدنویسی نسخه پشتیبان تهیه کنید
برنامه نویس کلید Vapon VP100 را با ماژول BDC2 مطابق تصویر زیر وصل کنید.
قبل از کلید برنامه نویسی، باید از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنیم.
عملکرد رمزگذاری پشتیبان را انتخاب کنید .
خواندن داده های کدگذاری
پشتیبان گیری از داده ها تکمیل شد.
مرحله 2: پیش پردازش داده ها
قبل از پیش پردازش داده ها، کابل ها را از دستگاه VP100 جدا کنید.
کابل ها را از ماژول BDC2 جدا کنید.
آداپتور BDC2 را با ماژول BDC2 وصل کنید.
سپس آداپتور BDC2 را با پروگرامر VP100 وصل کنید.
مراحل پیش پردازش را شروع کنید.
1). حالت profeamming بوت.
2). دانلود BOOTLOAD (نیمکت).
3). خواندن داده های FLASH (نیمکت).
4). SWFL را بازیابی کنید.
5). بازیابی داده های کدگذاری
داده های پیش پردازش کامل شد.
مرحله 4: کلید فروشنده را بسازید
آداپتور BDC2 را از ماژول VP100 و BDC2 جدا کنید.
کابل ها را با ماژول BDC2 و Vapon VP100 دوباره وصل کنید.
یک موقعیت کلید استفاده نشده را انتخاب کنید، در اینجا کلید شماره 8 را انتخاب کنید
اطلاعات کلیدی را بدست آورید.
یک کلید جدید در اسلات RFID وارد کنید.
اطلاعات کلیدی را بنویسید
مرحله 5: کلید یادگیری
کلید جدید را در احتراق قرار دهید و جرقه را روشن کنید.
دکمه احتراق را برای حداقل 15 ثانیه فشار دهید.
این فرآیند کلیدی یادگیری است.
عملکرد کلید یادگیری را انتخاب کنید.
اکنون می توانید ببینید که کلید شماره 8 یک کلید جدید برنامه ریزی شده است.
ماژول BDC2 را دوباره روی خودرو نصب کنید.
هر دو کلید را تست کنید.
انجام شد.
راهنمای ویدیویی:
http://blog.obdii365.com/2025/04/15/how-to-add-bmw-g-series-bdc2-key-with-vapon-vp100-on-bench/
از دست دادن تمام کلیدهای یک خودروی مدرن فشار به استارت مانند میتسوبیشی اوتلندر 2021 به بعد می تواند چالشی دلهره آور باشد. با این حال، با ابزارها و مراحل مناسب، این فرآیند قابل مدیریت است. در این راهنما، نحوه برنامهریزی کلیدهای جدید با استفاده از برنامهنویس کلید Autel IM608 II و یک کابل تخصصی را توضیح خواهیم داد.
این روش را می توان برای Outlander 2021-2025 اعمال کرد.
Autel IM608 را راه اندازی کنید و Mitsubishi > Outlander (2021 و جدیدتر) را انتخاب کنید .
به واحد کنترل - سیستم بدون کلید (CAN) - یادگیری کلید بروید. اگر دستگاه با خودرو ارتباطی ندارد، می توانید به منوی
Hot Function- Key Learning (Guided) بروید.
دستورالعمل های روی صفحه را به دقت دنبال کنید.
6 مرحله زیر را دنبال کنید تا کلیدهای یادگرفته شده را به طور خودکار انجام دهید
کلیدهای برنامه نویسی برای میتسوبیشی اوتلندر 2021 با Autel IM608 و کابل صحیح ساده است. با دنبال کردن این مراحل، می توانید عملکرد کامل را به سیستم بدون کلید خودرو بازگردانید.
نکته حرفه ای: کلیدهای یدکی را نگه دارید و مطمئن شوید که ابزارهای MaxiIM شما به روز هستند تا از دردسرهای آینده جلوگیری کنید
CGDI FC200 یک ابزار برنامه نویسی همه کاره است که به دلیل توانایی خود در مدیریت طیف گسترده ای از واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) مورد توجه قرار گرفته است. در این بررسی، عملکرد آن را با استفاده از ECU Siemens SID310 (همچنین به عنوان Continental شناخته می شود) به عنوان مثال بررسی خواهیم کرد.
پس از محاسبه مجدد چک سام (از طریق پشتیبانی سرور)، سیستم عامل به روز شده به ECU بازگردانده شد. فرآیند با موفقیت به پایان رسید و ECU برای نصب مجدد آماده شد. دستگاه با واشر ساز مهر و موم شده بود تا از محافظت مناسب قبل از نصب مجدد در خودرو اطمینان حاصل شود.
CGDI FC200 یک ابزار قدرتمند و قابل اعتماد است که نسبت به قیمت خود عملکرد گسترده ای را ارائه می دهد. در حالی که برخی از ویژگی ها نیاز به مجوز دارند، عملکرد و سازگاری آن، آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای متخصصانی که با سیستم های مختلف ECU کار می کنند تبدیل می کند. اگر قصد خرید آن را دارید، این ابزار به شدت توصیه می شود.
Autel اجازه شبیه سازی کلید فرستنده GM ID4A را با استفاده از تراشه فوق العاده AT100 می دهد .
در اینجا نمونه ای از شبیه سازی تراشه GM 4A با Autel KM100 و AT100 آورده شده است.
اطلاعات کلید اصلی را بخوانید.
به Transponder Cloning- GM 4A transponder cloning بروید.
AT100 را در سیم پیچ القایی قرار دهید
شبیه سازی تراشه 4A با موفقیت
کلید شبیه سازی شده می تواند وسیله نقلیه را روشن کند. کنترل از راه دور نیاز به برنامه ریزی دارد. مگر اینکه آن را فقط کلید و ترانسپوندر بفروشید.
امروز با استفاده از برنامه نویس CGDI CG100X اصلاح کیلومتر شمار نیسان سیلفی 2023 را با نسل چهاردهم آشنا خواهیم کرد . این مدل دارای یک خوشه ابزار نیمه دیجیتال، با یک سرعت سنج آنالوگ در سمت چپ و یک صفحه نمایش LCD در سمت راست است.
رویه:
مرحله 1: مسافت پیموده شده اصلی را ثبت کنید
همیشه مسافت پیموده شده اصلی را قبل از جداسازی ثبت کنید. توصیه می کنیم برای مرجع، از داشبورد عکس بگیرید.
مرحله 2: داشبورد را جدا کنید
1). 11 پیچ پوسته پشتی را که دسته ابزار را محکم می کنند بردارید.
2). پوشش شفاف جلویی را با احتیاط جدا کنید — برای جلوگیری از شکستن گیره ها یا خراشیدن پانل، از وارد کردن نیروی بیش از حد خودداری کنید.
3). سوزن ها را بیرون بیاورید - این به دقت نیاز دارد.
مرحله 3: به Mainboard دسترسی پیدا کنید
مرحله 4: CG100X را برای تنظیم مسافت پیموده شده وصل کنید
3. پس از تأیید اتصالات، روی "شروع عملیات" کلیک کنید .
مرحله 5: مسافت پیموده شده صحیح
این فرآیند کاربرپسند و توسط جادوگر هدایت می شود:
خواندن اطلاعات تراشه و ذخیره پشتیبان.
محاسبه مسافت پیموده شده روی سرور عملیات نیاز به اتصال به شبکه دارد.
نرم افزار CG100X دارای الگوریتم داخلی برای این پردازنده است. به طور خودکار داده های مسافت پیموده شده را تجزیه و تحلیل می کند.
بررسی اطلاعات مسافت پیموده شده اگر مسافت پیموده شده شناسایی شده نامعتبر است یا دارای خطای زیادی است ، عملیات را لغو کنید و با پشتیبانی فنی CGDI تماس بگیرید.
اگر داده ها معتبر هستند، مقدار مسافت پیموده شده جدید را وارد کرده و تأیید کنید.
نوشتن مسافت پیموده شده.
تصحیح کیلومتر شمار با موفقیت
مرحله 6: نهایی سازی
پس از نوشتن موفق، سیم ها را لحیم کنید و برد را تمیز کنید. فراموش نکنید که دو خازن را دوباره به برد لحیم کنید.
داشبورد را دوباره جمع کنید و برای تأیید روشن کنید.
گم کردن تمام کلیدهای فولکس واگن گلف یا پولو (2010-2014) می تواند یک ناراحتی بزرگ باشد، اما با ابزار و روش مناسب، می توان یک کلید فروشنده ایجاد کرد.
ابزار مورد نیاز
روش گام به گام
1. Instrument Cluster را بردارید
2. داده های EEPROM را بخوانید
کد پین و کد CS را از دادههای eeprom استخراج کنید ، که برای برنامهنویسی کلید ضروری هستند.
3. پین و کد CS را استخراج کنید
4. یک کلید فروشنده ایجاد کنید
5. Instrument Cluster و Learn the Key را دوباره نصب کنید
http://www.key-programmer.org/2025/04/08/autel-im508s-program-vw-golf-polo-2014-nec24c32-all-keys-lost/
گم کردن تمام کلیدهای فولکس واگن گلف یا پولو (2010-2014) می تواند یک ناراحتی بزرگ باشد، اما با ابزار و روش مناسب، می توان یک کلید فروشنده ایجاد کرد.
ابزار مورد نیاز
روش گام به گام
1. Instrument Cluster را بردارید
2. داده های EEPROM را بخوانید
کد پین و کد CS را از دادههای eeprom استخراج کنید ، که برای برنامهنویسی کلید ضروری هستند.
3. پین و کد CS را استخراج کنید
4. یک کلید فروشنده ایجاد کنید
5. Instrument Cluster و Learn the Key را دوباره نصب کنید
http://www.key-programmer.org/2025/04/08/autel-im508s-program-vw-golf-polo-2014-nec24c32-all-keys-lost/
OBDSTAR P50 اطلاعات تصادف کیسه هوای تویوتا کمری 2022 را با موفقیت پاک کرد.
تمیز کردن ماژول کیسه هوا TOYOTA CAMRY 2022 آمریکایی، ماژول تصادف، کیسه های چندگانه منفجر شده، کیف های تعویض شده، باز کردن قفل تسمه، ماژول برداشته شده و تمیز شده از طریق PinOut با OBDSTAR P50، تقریبا 30 دقیقه طول کشید، اما خوب شد.
شماره قطعه ECU را بخوانید ... 89170-06B21
نسخه FW را بخوانید ... 8917F06571
P50 موفق شد، حتی carprogtool هم نمی تواند تصادف این کیسه هوا را روی نیمکت پاک کند.
می توانید داده های خرابی را از تخلیه واحد کنترل SRS پاک و حذف کنید، همه کدهای خطای خرابی را پاک کنید.
فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید و کاملاً کار کرد.