مقایسه ابزار تشخیصی سری جدید Xtool InPlus 2024: شامل D9S Pro، IP919، IP919 Pro، IP900 و IP900S.
Xtool D9S Pro در مقابل Xtool IP919 در مقابل IP919 Pro
مورد | Xtool D9S Pro | Xtool IP919 | Xtool IP919 Pro |
سیستم عامل | اندروید 10.0 | اندروید 10.0 | اندروید 10.0 |
صفحه نمایش | صفحه نمایش لمسی 9.7 اینچی، رزولوشن 1024*768 | صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی، رزولوشن 1920×1200 | صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی، رزولوشن 1920×1200 |
پردازنده | پردازنده چهار هسته ای CPU 1.8GHz | پردازنده 8 هسته ای 4.0 گیگاهرتز | پردازنده 8 هسته ای 4.0 گیگاهرتز با فرکانس 1.8 گیگاهرتز |
RAM | 4G | 8G | 8G |
رام | 128 گرم | 128 گرم | 128 گرم |
باتری | 12800mAh*3.7V | 6400mAh*7.2V) | 6400mAh*7.2V) |
اتصال | USB/Wi-Fi/Bluetooth | USB/Wi-Fi | USB/Wi-Fi |
دوربین | دوربین 8 مگاپیکسلی | دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار | دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار |
VCI | X-MVCI | X-MVCI | X-MVCI |
CAN FD | بله | بله | بله |
DoIP | بله | بله | بله |
عیب یابی کامل سیستم | بله | بله | بله |
کنترل دو جهته (تست فعال) | بله | بله | بله |
کدگذاری ECU | بله | بله | بله |
برنامه نویسی ECU | بله، برنامه نویسی آنلاین بی ام و، بنز، فولکس واگن، آئودی، اسکودا و برنامه نویسی آفلاین فورد، مزدا | X | بله، برنامه نویسی آنلاین بی ام و، بنز، فولکس واگن، آئودی، اسکودا و برنامه نویسی آفلاین فورد، مزدا |
طرح تست BMW | X | X | بله |
توابع ویژه | 42 | 42 | 42 |
بازخوانی توابع پنهان | بله | بله | بله |
توابع هدایت شده VAG | بله | بله | بله |
Autovin/Autoscan | بله | بله، Autoscan 2.0 | بله، Autoscan 2.0 |
نقشه برداری توپولوژی | بله | بله، نقشه برداری توپولوژی 2.0 | بله، نقشه برداری توپولوژی 2.0 |
چند زبانه | بله | بله | بله |
به روز رسانی | 3 سال آپدیت رایگان | 3 سال آپدیت رایگان | 3 سال آپدیت رایگان |
از خودروهای روسی حمایت کنید | بله | بله | بله |
از خودروهای مالزیایی پشتیبانی می کند | بله | بله | بله |
از خودروهای برزیلی حمایت کنید | بله | بله | بله |
سازگار با KC501/KC100 | بله | بله | بله |
ویدئوسکوپ | با XV100 | با XV100 | با XV100 |
پشتیبانی از M821 | بله | بله | بله |
پشتیبانی از M822 | بله | بله | بله |
از شبیه سازهای KS-01، KS-02، SK1 پشتیبانی کنید | بله | بله | بله |
از کالیبراسیون ADAS پشتیبانی می کند | بله، نیاز به تجهیزات | بله، نیاز به تجهیزات |
D9S Pro و IP919 Pro به جز BMW Test Plan عملکردهای مشابهی دارند. IP919 Pro سخت افزار بهبود یافته است، دارای صفحه نمایش بزرگتر، وضوح بهتر، فضای ذخیره سازی بزرگتر و پردازنده بهتر، 10 برابر سریعتر از سری D9/D8 است. IP919 همچنین دارای توپولوژی نقشه برداری 2.0، اسکن خودکار 2.0 و جریان داده جدید 2.0 است.
جدول 2: Xtool IP919 در مقابل IP919 Pro
IP919 و IP919 Pro پارامتر سخت افزاری مشابهی دارند. IP919 یک محصول خواهر تقریباً یکسان به نام IP919Pro دارد. مدل Pro شامل همه چیزهایی است که در IP919 یافت می شود، اما برنامه نویسی ECU برای BBV و طرح تست BMW را اضافه می کند.
جدول 3: Xtool IP900 در مقابل IP900S
مورد | Xtool IP900 | Xtool IP900S |
سیستم عامل | اندروید 10.0 | اندروید 10.0 |
صفحه نمایش | 8 اینچ 1024*768 | 8 اینچ 1024*768 |
RAM | 4G | 4G |
رام | 64G | 64G |
باتری | 5000 میلی آمپر ساعت / 7.3 ولت | 5000 میلی آمپر ساعت / 7.3 ولت |
اتصال | USB | USB |
دوربین | 8 مگاپیکسل عقب | 8 مگاپیکسل عقب |
VCI | خیر | خیر |
CAN FD | بله | بله |
DoIP | بله | بله |
عیب یابی کامل سیستم | بله | بله |
کنترل دو جهته (تست فعال) | بله | بله |
کدگذاری ECU | بله | بله |
تا 8 نمودار PIDS | بله | بله |
برنامه نویسی ECU | X | X |
توابع ویژه | 38 | 38 |
بازخوانی توابع پنهان | بله | بله |
توابع هدایت شده VAG | بله | بله |
Autovin/Autoscan | بله | بله |
نقشه برداری توپولوژی | X | بله |
چند زبانه | 15 | 15 |
به روز رسانی | 3 سال آپدیت رایگان | 3 سال آپدیت رایگان |
ویدئوسکوپ | بله، XV100، XV200 | بله، XV100، XV200 |
برنامه نویسی کلیدی | بله، با KC501 یا KC100 | بله، با KC501 یا KC100 |
پشتیبانی از M821 | بله | بله |
پشتیبانی از M822 | بله | بله |
از شبیه سازهای KS-01، KS-02، SK1 پشتیبانی کنید | بله | بله |
IP900S و IP900 سخت افزار یکسانی دارند، تفاوت این است که IP900S از نقشه برداری توپولوژی پشتیبانی می کند و IP900 از آن پشتیبانی نمی کند.
جدول 4: Xtool IP900S در مقابل D8S در مقابل X431 V+ Pro در مقابل MK906 Pro
IP900S از نقشه برداری توپولوژی، توابع اسکن قبل و بعد پشتیبانی می کند.
Launch X431 گزینه های زبان بیشتری دارد.
IP900 در مقابل سری IP919
IP900 تبلت 8 اینچی با حافظه 4G+64G، IP919 تبلت 10.1 اینچی با حافظه 8G+128G است.
IP900 VCI بی سیم ندارد، IP919 دارد. IP919 Pro از برنامه نویسی ECU نیز پشتیبانی می کند.
سری IP919 عملکردهای ویژه تری دارد و از کالیبراسیون ADAS پشتیبانی می کند.
IP900 برای مبتدیان و IP919 برای کاربران حرفه ای بهتر است.
این تویوتا یاریس GR سال 2022 با کلید تیغه 8A است. مشتری تمام کلیدهای این وسیله نقلیه را در بریتانیا گم کرده است.
سعی کنید جعبه immo روی نیمکت را با Autel IM608 بخوانید ، اتصالات داخل جعبه یکسان نیست.
این جعبه immo است.
این نمودار سیم کشی در Autel IM608 است.
اتصال متفاوت است، اما اگر پینآوت مناسب را بیابید، خواندن آن امکانپذیر خواهد بود.
در اینجا نمودار سیم کشی این جعبه immo است.
4 مثبت
5 T3
6 جرقه زنی
9 k7
12 زمین
خواندن داده های IMMO در حالت مستقیم.
جعبه immo را با کابل AKL غیرهوشمند Autel 8A و Gbox3 وصل کنید
اسکن وضعیت immo را انجام دهید.
کدهای خطا را پاک کنید
سپس کلید را با IM608 اضافه کنید .
پس از اتمام برنامه نویسی کلید، جعبه immo را دوباره به وسیله نقلیه نصب کنید.
واحد ایموبلایزر برنامه ریزی شده را در این وسیله نقلیه نصب کنید و وسیله نقلیه را استارت بزنید.
اگر این نمودار سیمکشی برای یاریس کراس EU 2023/2024 کار نمیکند، باید نسل سوم کلید H باشد، بسیاری از ابزارها نمیتوانند به این جعبه immo متصل شوند و کلید را بخوانند/بازنشانی کنند. شما باید با یک واحد جدید جایگزین کنید و کلید(های) جدید را با یک کد چالش TIS ثبت کنید سپس immo-ecu را با تشخیص ثبت کنید. این همان immobox در MZEA1 Corolla یا سری 300 Hiace است. در حال حاضر هیچ گزینه پس از فروش برای این خودروها وجود ندارد، شما باید طبق دفترچه راهنمای کارخانه تعویض و ثبت نام کنید.
برای اتمام کار، جعبه ایموبلایزر را از زیر داشبورد خارج کنید. یک جعبه ایموبلایزر جدید، یک تراشه 8A و یک کنترل از راه دور اصلی از نمایندگی تویوتا مورد نیاز است. و در نهایت، باید یک تکنسین بیاورید تا همگام سازی آنلاین ایموبلایزر و ecu را انجام دهد.
هنگام برنامهریزی نیسان سنترا 2021 همه کلیدهای هوشمند با استفاده از Autel IM608 گم میشوند ، یک کد پین 28 رقمی میخواهد. کانکتور دروازه نیسان BCM40 را وصل کرده است ، شانسی نیست، همچنان کد پین را می خواهد.
سرنخ اینجاست. کابل Lonsdor/OBDSTAR BCM40 با Autel IM508 /IM608 سازگار نیست .
این خودرو می تواند کد پین 28 رقمی را از محل تخلیه از ماژول هندزفری بالای محفظه دستکش دریافت کند.
شما باید Autel APB131 را خریداری کنید ، این یک آداپتور ویژه برای MQB و ماژول هندزفری برای نیسان است.
ماژول هندزفری در Sentra/Rogue نیاز به حذف داشبورد دارد. برخی از مقاومت ها و تعدادی سیم را بردارید و می توانید داده های بارگذاری شده و کد پین را بخوانید سپس می توانید به یادگیری کلید بروید و کد پین 28 رقمی را از توابع داغ وارد کنید نه از طریق منوی ایموبلایزر.
APB131 برای مدل های زیر نیسان پین را از Dump می خواند:
Sylphy/Sentra(B18) 2022-, X-TRAIL/Rogue(T33) 2021-, Qashqai(J12) 2024-, Juke(F16) 2012-, Note e-POWER(HE13) 2020-, Sylphy(B19-) 2021، Juke(F16) 2019-2021، Pathfinder(R53) 2022-2023
در اینجا نمونه ای از دریافت کد پین برای نیسان روگ 2024 با استفاده از IM508 XP400 و APB131 آورده شده است. حذف HFM در Rogue بسیار ساده تر است. Sentra برای حذف HFM بسیار دشوارتر است.
ماژول هندزفری HFM بالای محفظه دستکش را بردارید.
به گزینه Manual Selection->Rogue->2020- T33->Control Unit -> Read PIN از طریق Dump
Select Chip R7F7010253 یا RF77010193 بروید
راهنمای عملیات و اتصال سیم کشی با APB131 را بخوانید
سپس ماژول HFM را با آداپتور APB131 مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید
تراشه R7F7010253 را انتخاب کنید و داده های HFM را بخوانید. این روش حدود 2-20 دقیقه طول می کشد.
پین کد ۲۸ رقمی با موفقیت خوانده شد.
سپس ماژول HFM را دوباره به وسیله نقلیه نصب کنید.
به تابع Hot بروید
نشانگر اضطراری را روشن کنید.
یک بار درب راننده را باز و بسته کنید.
اگر سوئیچ استارت را نمی توان روشن کرد، برای ادامه OK را فشار دهید.
همه کلیدهای گم شده را انتخاب کنید (هدایت شده)
5 مرحله زیر را برای کلید برنامه ریزی انجام دهید.
کلید را نزدیک سوئیچ جرقه زنی قرار دهید
1. مقداردهی اولیه تابع
2. VIN را دریافت کنید
3. دریافت شناسه کلید
شروع به خواندن شناسه کلید کنید.
اولین برچسب کلید هوشمند را به سمت بالا روی سوئیچ استارت قرار دهید و سمت برچسب را روی سوئیچ قرار دهید.
دومین برچسب کلید هوشمند را به سمت بالا روی سوئیچ استارت قرار دهید و سمت برچسب را روی سوئیچ قرار دهید.
همه شناسه کلیدهای یادگیری باید خوانده شوند. حداکثر 2 کلید جدید، در مجموع حداکثر 4 کلید قابل یادگیری است.
4. پین را تأیید کنید
اگر آتل بپرسد پین کد 28 رقمی این خودرو را می دانید؟ Yes را فشار دهید و پین کد خوانده شده با APB131 را به صورت خودکار وارد کنید.
5.کلید یادگیری
کلید را با موفقیت یاد بگیرید
کلیدهای جدید را تست کنید. همه کار می کنند.
همچنین می توانید با استفاده از Lonsdor K518 یا OBDSTAR با آداپتور BCM 40 تمام کلیدهای 2021- Nissan Sentra/Rogue را برنامه ریزی کنید.
تفاوت بین آداپتور Godiag GT327 ELM327 Super OBDII ENET و آداپتورهای معمولی بلوتوث OBDII (Vgate، ELM327 و غیره) چیست؟
شباهت ها
همه این آداپتورها از اتصال بی سیم بلوتوث 4.0 پشتیبانی می کنند .
همه این آداپتورها با چندین برنامه تشخیصی OBDII برای سیستم های iOS و Android سازگار هستند .
برنامه اندروید شامل گشتاور، inCarDoc، CarScanner، MotorData OBD، DashCommand، OBD Car Doctor، Auto Doctor، MiniOBDI، EOBD Facile و غیره/
برنامه iOS شامل OBDocker، MultiECUScan، inCarDoc، Dr.Prius، OBD Jscan، OBD Fusion، Carista، Car Scanner و غیره.
GT327 را به برنامهها در iOS متصل کنید
GT327 را به برنامه های اندروید متصل کنید
تفاوت ها:
GT327 یک دستگاه ELM327 نسخه فول با کیفیت داخلی برد است. GT327 ولتاژ را نمایش می دهد و هشدار ولتاژ پایین را می دهد.
عملکرد ولتاژ نمایشگر:
اگر ولتاژ کمتر از 11 ولت باشد، دستگاه زنگ خطر را به صدا در می آورد و کاربر باید باتری خودرو را با شارژر مخصوص باتری خودرو شارژ کند. پس از شنیدن زنگ هشدار، کاربران باید از عیب یاب یا برنامهریزی خودرو خودداری کنند، چه رسد به اینکه سعی کنند وسیله نقلیه را روشن کنند تا از آسیب رساندن به باتری به دلیل تخلیه بیش از حد جلوگیری شود.
نقطه ترکیدگی Godiag GT327 این است که با کابل اترنت ENET مسی 3 متری عرضه می شود . این نه تنها یک آداپتور ELM327 بلکه یک کابل ENET است.
با این کابل ENET می توانید از بسیاری از نرم افزارهای ENET موجود در بازار استفاده کنید.
نرم افزارها: E-SYS، INPA، ISTA+، ISIS، ICOM، ECOM، Rheingold، BMWAiCoder، ODIS-E، Pathfinder، Xentry، DTS Monaco بسیاری دیگر در رایانه شخصی ویندوز.
کابل GT327 ENET را با برنامه های رایانه شخصی وصل کنید
با این کابل ENET می توانید از Apps در تلفن همراه نیز استفاده کنید.
برنامه: همچنین با برنامه های Bimmercode، Bootmod3، Bimmerlink OBD و غیره سازگار است.
شما همچنین به یک مبدل OTG نیاز دارید که در بسته بندی موجود نیست.
کابل GT327 ENET را با برنامه های تلفن همراه وصل کنید
کابل GT327 ELM ENET بسیار ارزان است، در obdii365.com فقط 29.99 دلار هزینه دارد.
آیا تفاوتی بین آداپتور بلوتوث Kingbolen Ediag plus و thinkdiag 2 OBDII وجود دارد؟
1. خصوصیات
اسکنرهای Ediag plus / Thinkdiag 2
برای تشخیص سیستم های الکترونیکی خودروهای مارک های مختلف.
Ediag plus با نام تجاری Kingbolen تولید می شود.
Thinkdiag 2 با نام تجاری Thinkcar تولید می شود.
اسکنرها پر شدن یکسانی دارند. در داخل ediag plus تابلوهایی با علامت گذاری Thinkcar وجود دارد.
برنامه اصلی Ediag / ThinkDiag برای خواندن و تنظیم مجدد خطاها در کلیه سیستم های الکترونیکی، خروجی جریان داده ها به صورت دیجیتال و گرافیکی با قابلیت ثبت آنها طراحی شده است.
امکان انجام عملکردهای سرویس، سازگاری، کدگذاری ECU و آزمایشات محرک:
– تنظیم مجدد سرویس روغن
– ورود کد انژکتور
– خونریزی ترمز با پمپ ABS
– بازسازی فیلتر ذرات
– تطبیق دریچه گاز
– گسترش ترمز دستی برقی
– ورود کد سنسور TPMS
– کالیبراسیون SAS
– کالیبراسیون باتری
– آموزش ایموبلایزر
– تطبیق گیربکس
– سازگاری AFS
– تطبیق سیستم تعلیق
– سازگاری EGR
– آموزش سانروف
پشتیبانی از پروتکل ها:
ISO 14230-4(KWP2000)
IOS 15765-4(CAN)
ISO 9141-2(IOS)
ISO14229(UDS)
SAEJ 1850(VPW & PWM)
CAN-FD
این برنامه از بیش از 150 برند خودرو پشتیبانی می کند، صاحبان دستگاه به مدت 1 سال از تاریخ فعال سازی دستگاه به روز رسانی رایگان دریافت خواهند کرد.
دستگاه ها آنالوگ Launch DBScar VII هستند.
سیستم: Android و IOS
بلوتوث: 5.1 حالت دوگانه بلوتوث
رابط تشخیصی: DB15
ولتاژ کاری: 9-18 ولت
دمای کاری: -10℃~50℃
محیط ذخیره سازی: ℃20-60℃
اندازه کلی: 120.5mm*65mm*29mm
مواد پوسته: طول کابل OBD لبه لاستیکی ABS+PC+TPU
: 0.65 متر
2. ظاهر
آنها یکسان به نظر می رسند. هر دو دارای کابل اصلی، راهنمای سریع و راهنمای کاربر هستند. هر دو شماره سریال با 98843 شروع می شود.
3. نرم افزار
برنامه اصلی برای Ediag plus
https://play.google.co…id=com.kingbolen.ediag
برای Thinkdiag 2
https://play.google.co…=com.us.thinkdiag.plus
برنامه ها از نظر عملکرد و پوشش خودرو یکسان هستند.
اسکنر ediag plus را می توان در برنامه thinkdiag+ فعال کرد و در هر دو برنامه کار می کند.
لیست عملکرد خدمات:
4. پارامتر فنی
این دستگاه ها مبتنی بر پردازنده Atmel ATSAME70Q20CN هستند.
این پردازنده با فرکانس 300 مگاهرتز کار می کند و 1024 کیلوبایت حافظه فلش دارد.
هر دو دستگاه را جدا کرده و برد داخل آن را بررسی کنید.
5. قیمت
Kingbolen EdiagPlus ارزان تر از Thinkdiag2 است.
Ediag Plus = 119 USD
Thinkdiag 2 = 149 USD
6. بازخوانی سیستم عامل
میتوانید برای استفاده با برنامههای نرمافزاری X-Diag، pro5، و ProDiag هر دو سیستمافزار را مجدداً روشن کنید.
ببینید
چگونه فایل های بوت Thinkdiag2 را برای ProDiag/Pro5/Xdiag فلش کنیم؟
DoIP (Diagnostics over Internet Protocol) یک پروتکل ارتباطی استاندارد شده است که در صنعت خودرو برای عیب یابی خودرو استفاده می شود. تبادل داده های تشخیصی بین ابزارهای تشخیصی و واحدهای کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) از طریق شبکه های IP را تسهیل می کند.
Launch 5 روش اتصال را برای پاسخگویی به نیازهای تشخیصی مختلف برای وسایل نقلیه با استفاده از پروتکل DoIP (تشخیص از طریق IP) ارائه می دهد.
در اینجا خلاصه ای از روش های موجود است:
روش 1: برای راه اندازی X431 Pro5
روش اتصال 2: برای راه اندازی X431 Pro3 LINK
روش اتصال 3: برای راه اندازی X431 PAD VIII V3.0/Pro3 SE/PRO SE
روش اتصال 4: برای راه اندازی X431 PAD روش اتصال III، PAD VIII V2
5: برای راه اندازی X431 PAD IX/PAD VII/PAD V پیوند پیوند
روش 1:
Smartlink C+ X431 PRO5 : Micro USB به تبلت.
مناسب Pro5 قدیمی با Smartlink VCI. از X-431 Pro5 با کابل USB نوع B تا Micro USB استفاده کنید
به یک کابل DoIP اضافی نیاز دارید.
نمودار اتصال زیر را بررسی کنید
روش 2:
Smartlink C+ X431 PRO3 LINK: C را در تبلت تایپ کنید
از X-431 Pro3 LINK با کابل USB نوع A تا نوع B استفاده کنید
به یک کابل DoIP اضافی نیاز دارید.
نمودار اتصال زیر را بررسی کنید
روش 3:
DBscar VII+ X431 PAD III V3.0/PRO3 SE/PRO SE/CRP919 MAX: کابل تقسیم Y به تبلت
کابل آداپتور DoIP PCS (برای DBScar VII). این روش را می توان برای برخی از تبلت های جدیدتر با آداپتور DBscar VII از جمله Launch X431 Pro3 ACE ، Pro3 APEX ، X431 V+ V5.0 ، Pro3s+ V5.0 ، CRP919E BT ، CRP919X BT و غیره اعمال کرد.
روش 4:
DBScar IV+ X431 PAD III/PAD VIII V2: کابل اسپلیتر Y به RJ45
کابل برنامه نویسی ECU شاسی F بی ام و PCS X431
SmartLink C+ X431 PAD9/ PAD 7 / PAD 5
پروتول داخلی DoIP. هیچ کابل DoIP جداگانه ای لازم نیست.
روشی را انتخاب کنید که متناسب با دستگاه شما باشد و همین امروز کار تعمیر تشخیصی خود را شروع کنید! برای کابل ها یا آداپتورهای لازم با ما تماس بگیرید.
کلید هوشمند OBDSTAR X300 DP Plus 2020 تویوتا هایلندر از طریق OBD با موفقیت انجام شد.
مهم: برای دور زدن 3 خط داده یا اتصال مستقیم به جعبه هوشمند، دادههای immo را بخوانید.
رویه:
Toyota->Highlander->Proximity->2018 up را انتخاب کنید
تعداد فعلی کلیدهای هوشمند را بخوانید.
خواندن اطلاعات immo از طریق حالت OBD.
فلاشر اضطراری را باز کنید، دکمه شروع را 5 بار فشار دهید.
خواندن اطلاعات immo و ذخیره آن.
سپس Add smart keys را انتخاب کنید.
مطمئن شوید که اطلاعات immo خوانده شده است.
داده های immo خوانده شده در مرحله 1 را انتخاب کنید
خواندن پین کد immo
کلید کار را نزدیک دکمه Start قرار دهید و صدای زنگ یک بار بیپ می شود.
کلید جدید برنامه ریزی شده را روی دکمه شروع قرار دهید و زنگ دوبار بیپ می کند.
برنامه تکمیل شد. کلید جدید را تست کنید.
نرم افزار OBDSTAR DC706 ECM V31.00 عملکرد خواندن و نوشتن MAPS Hyundai Siemens/Continental SIM2K-140/SIM1K-141 MPC561/562 را به روز کرد.
در اینجا نحوه خواندن و نوشتن SIM2K-140 MAPS با DC706 را نشان خواهیم داد. همین رویه برای SIM2K-141 انجام می شود. داده های MAPS را می توان به طور کلی برای عملکردهایی مانند IMMO Off و تنظیم برق استفاده کرد.
آنچه نیاز است:
آداپتور OBDSTAR DC706
SIM2K-240 TCU
P004
منبع تغذیه اضافی
رویه:
نرم افزار ECM را به نسخه V31.00 یا جدیدتر به روز کنید.
به ECM V31.00 بروید.
جستجوی سریع SIM2K-240 ECU.
دستورالعمل ها و نمودار سیم کشی را بررسی کنید.
مطمئن شوید که ظاهر ECU در نمودار سیم کشی یکسان است.
DC706 را با SIM2K 240 ECM وصل کنید نمودار سیم کشی را دنبال کنید، منبع تغذیه اضافی را وصل کنید.
در DC706، حالت Bench را با آداپتور P004 انتخاب کنید.
Connect را فشار دهید.
جرقه را خاموش کنید
جرقه را روشن کنید
اکنون با ECM وصل می شود.
داده های MAPS را بخوانید و ذخیره کنید
اطلاعات فلش INT را بخوانید و ذخیره کنید.
سپس MAPS را می نویسیم.
هنگام نوشتن داده های MAPS، یک نماد CS در گوشه سمت راست بالای گزینه ها وجود دارد، پس از تغییر داده های MAPS و نوشتن در ECM، دستگاه از شما می خواهد که آیا
فایل اصلی را بنویسید یا فایل بررسی شده را. اگر انتخاب کنید که فایل بررسی شده را بنویسید، دستگاه به طور خودکار جمع چک را تصحیح می کند، سپس یک فایل بررسی شده را قبل از نوشتن آن در ECU دوباره تولید می کند.
Write MAPS را انتخاب کنید. داده های خارجی را بارگیری کنید و داده های MAPS را که در مرحله 1 خوانده شده است بارگذاری کنید.
برای تأیید داده ها، بله را فشار دهید. OBDSTAR DC706 چک جمع را بطور خودکار تصحیح می کند.
نوشتن MAPS با موفقیت
قطع کن.
هنگام خواندن تراشه eeprom با Autel IM508 / IM608 XP400 یا XP400 Pro، چندین روش وجود دارد. در اینجا به درک روشهای خواندن EEPROM و زمان استفاده از هر رویکرد کمک میکنیم.
روش 1: APB103 (گیره EEPROM)
ساده ترین روش برای خواندن داده ها بدون برداشتن گیره است. گیره را می توان مستقیماً بر روی eeprom روی برد اعمال کرد که خواندن آسان بدون اختلال را امکان پذیر می کند.
اگر مطمئن هستید که تراشه به درستی کار می کند و نیازی به بازرسی عمیق تر ندارد، این ایده آل است، به خصوص اگر می دانید که نمی خواهید چیزی را لحیم کاری یا لحیم کاری کنید.
این روش اگرچه آسان است، اما قابل اعتمادترین نیست. گاهی اوقات خواندن خوب در این مورد دشوار است.
روش 2: سوکت EEPROM APA002
روش بعدی سوکت EEPROM است.
این سوکت زمانی استفاده می شود که شما نیاز به خواندن غیر تهاجمی یا نوشتن یک تراشه eeprom دارید که قبلاً از برد مدار آن جدا شده است.
این روش برای تکنسین هایی ایده آل است که ترجیح می دهید از لحیم کاری خودداری کنید و می خواهید اتصال مطمئن ایمن به تراشه eeprom در حین استخراج داده یا برنامه نویسی داشته باشید.
معمولاً از این روش استفاده می کنید زمانی که تراشه eeprom را می توان به راحتی در سوکت قرار داد و امکان برقراری ارتباط داده پایدارتر را فراهم می کند. و سوکت APA002 تضمین میکند که هیچ اتصال شلی رخ نمیدهد و احتمال خراب شدن دادهها را کاهش میدهد، بهویژه زمانی که با دادههای حساس حساس مانند اطلاعات ایموبلایزر، تصحیح مسافت پیموده شده یا شبیهسازی ماژول سروکار دارید.
روش 3: پوسته آداپتور EPB129 EEPROM
مورد بعدی پوسته آداپتور است.
هنگامی که با یک تراشه eeprom 6 یا 8 پین کار می کنید که باید به طور ایمن برای خواندن یا نوشتن داده ها نصب شود، این روش برای کار با تراشه هایی مفید است که در طول عملیات مانند تعمیرات پیشرفته eeprom به پایداری بیشتری نیاز دارند یا زمانی که تراشه ها به راحتی قابل دسترسی نیستند. با استفاده از سایر گیره ها یا سوکت ها قابل دسترسی است.
علاوه بر این، این روش برای سناریوهایی ایدهآل است که در آن ترازبندی دقیق و اتصالات امنتر لازم است که به جلوگیری از خراب شدن دادهها کمک میکند و شما از خطاهای خواندن و نوشتن در طول فرآیند برنامهنویسی مطلع هستید.
اینها سه رویکرد متفاوت در خواندن eeprom و زمانی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.
سوال ورودی:
نیسان جوک 2021 آیا ابزاری برای تصحیح مسافت پیموده شده در این خوشه ها وجود دارد؟
مسافت پیموده شده در mcu SPANSION S6J329.
این چه نوع برنامه نویسی برای خواندن s6j329 است؟
S6j329 MCUa در جدیدتر نیسان جوک سنترا 2020+ و برخی از مدل های Maada یافت می شود.
چه ابزاری برای خواندن این MCU؟
1. IProgPro اصلی می تواند بخواند و بنویسد. برای انجام این کار به iprogPro نیاز دارید. (Iprog+ دیگر پشتیبانی نمی کند)
2. این خوشه توسط برنامه نویس Orange5 (نوسانگر 16 مگاهرتز) قابل خواندن است.
پین اوت Ornage5 نیسان جوک S6J329C
3. CGDI به روز رسانی برای CG100X
اضافه کردن تراشه پشتیبانی منتشر شد
S6J329C S6J334B
S6J334C
S6J334D
S6J334E
CG100X می خواند و می نویسد S6J329C CPU ایمن نیست.
4.
5. از محلول CAN Filter استفاده کنید.
1). خوشه ابزار LCD نوع 1 غیر کامل
مسافت پیموده شده ماشین اصلی را به خاطر بسپارید، داشبورد را بردارید.
دادههای 25640 را بخوانید و کسی برای تغییر دادهها. این مرد می تواند فیلتر و داده ها را تغییر دهد. ما مسئول خسارت نیستیم. ایمیل 4252106@qq.com.
دادههای 24c16 را روی فیلتر (24c16) و دادههای 25640 را در داشبورد (25640) بنویسید و کلید فیلتر قوطی را مطابق با آن، اتصال کوتاه کنید.
فیلتر را مطابق نمودار سیم کشی ارائه شده لحیم کنید، پس از اتمام لحیم کاری، داشبورد را روی خودرو نصب کنید.
وقتی داشبورد روی ماشین نصب می شود، داشبورد 0 کیلومتر را نشان می دهد و پس از رانندگی 1 کیلومتری در جاده، مسافت پیموده شده مورد نظر شما خواهد بود.
2). نوع 2: خوشه ابزار فول ال سی دی نیسان
مسافت پیموده شده ماشین اصلی را به خاطر بسپارید، داشبورد را بردارید.
از برنامه نویس برای خواندن داده های MCU S6J329 استفاده کنید، مسافت پیموده شده مورد نظر خود را تغییر دهید.
همچنین با آن شخص تماس بگیرید که چه ارزشی را باید تغییر دهید.
داده های 24c16 را روی فیلتر (24c16) بنویسید، سوئیچ فیلتر قوطی را بر اساس آن اتصال کوتاه کنید.
فیلتر را مطابق نمودار سیم کشی ارائه شده لحیم کنید، پس از اتمام لحیم کاری، داشبورد را روی خودرو نصب کنید.
رانندگی 2 کیلومتر در جاده، همه چیز عادی است.
Sylvie جدید نیز مانند مزدا3 است که برای کنترل آن نیاز به فیلتر دارد.
با این حال، مزدا3 نیازی به خواندن داده های S6J329 ندارد و می توان آن را مستقیماً برای رسیدن به هدفی که می خواهید برای تغییر مسافت پیموده شده نصب کرد.