در اینجا ما تجربه کار کاربر در مرسدس بنز قدیمی را با نرم افزار HHT-WIN به اشتراک می گذاریم.
داستان از اینجا پیش می رود.
من C3 و C4 را از Aliexpress گرفتم، هر دو HHT-WIN در دسترسی به ماژول های EZL و DM مشکل دارند. من سومین مالتی پلکسر MB SD C4 DoIP را از obdii365 دریافت کردم .
3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند
سومین C4 و نرمافزار تشخیص خوب ستاره 2018 از تعمیرگاه مستقل MB قرض گرفته شده - Engine OFF
LH و ارتباطات GM کار میکند
ارتباطات EZL و DM کار نمیکند
3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند
بعد مشکل را حل می کنم. این مالتی پلکسر C4 کار می کند.
من بسیار ناامید شده بودم، بنابراین یک کابل خوب از JSP Porsche MB Independent Service قرض گرفتم.
وقتی از کابل قرض گرفته شده خوب با C4 استفاده کردم، همه عملکردهای اسکن ماشین به درستی کار می کنند - حتی وقتی موتور کار می کند!
وقتی از کابل 38 پین Apliexpress استفاده کردم، عملکردهای اسکن EZ و DM کار نمی کنند.
خوب من خیالم راحت شد - حالا فقط باید یک کابل کارآمد تهیه کنم!!!
بنابراین در مجموع:
اولین MUX من - C3، برای اسکن GM و LH کار کرد، اما نه EZL و نه DM. من مشکوک بودم که کابل است، اما تازه کل آن را برگرداندم.
MUX دوم من – AliExpress C4، برای اسکن GM، LH، EZL، و DM ….. کار کرد اما فقط زمانی که موتور خاموش بود / احتراق روشن بود. من گمان میکنم کابل خوب بود، اما ولتاژ عجیبی در داخل MUX رخ میداد که باعث میشد آن را نسبت به ولتاژهای بالاتر با دینام فعال تحمل نکند که مانع از اسکن EZL/DM با موتور روشن میشد.
سومین MUX من – obdii365 C4، در واقع یک واحد با کیفیت به نظر می رسد (کمی صیقلی تر از Ali C4 است) اما کابل معیوب بود…… که باعث شد قادر به اسکن EZL یا DM نباشد – هرگز. . 22 تا از 38 پین کامل وصل نشد!!!!!
به من پیشنهاد شد نرمافزارهای قدیمیتر از آنچه که میفروشند دریافت کنم (آنها تا سال 2018 نرمافزار میفروشند) زیرا نرمافزار قبلی با HHT-Win بهتر کار میکند (من فکر میکنم.)
داده های زنده EZL در حالی که موتور در حال کار پول است در زیر نشان داده شده است:
نمودار pinout کانکتور تشخیصی 38 پین که به طور خاص در مورد مدل های 124/129/140/170/202/208/210 صحبت می کند.
Aliexpress قادر به ارسال یک کابل کاملاً پین شده برای من نبود. "تولید کننده" آنها یک کابل کاملاً پین شده نمی سازد.
من 40 دلار گرفتم و آن را در obdii365.com خرج کردم که وقتی با آنها تماس گرفتم ادعا کرد که کابل آنها کاملاً وصل شده است .
پیدا کردن یک کابل 38 پین که در آن همه پین ها به کانکتور C4 وصل شده اند، چندان آسان نیست.
من از تعدادی از فروشندگان ebay در مورد پین اوت کابل های 38 پین خود پرسیدم. بسیاری از آنها به من پاسخ ندادند.
با این حال، فروشنده این تبلیغات در ebay تأیید کرد که همه 38 پین متصل نیستند، اگرچه به نظر می رسد که پایه های 7 و 17 (EZL) قطعاً متصل هستند.
همچنین به نظر می رسد که پین های 18/19 به هم گره خورده اند، و من مطمئن نیستم که DM کار کند یا خیر، چه رسد به سایر عملکردهای ویژه 129، 210 و 140 که از پایه 20 گذشته است که متصل نیستند.
من کابل 38 پین obdii365 را با C4 خود امتحان کردم. حدس بزن چی شده؟
کاملاً کار کرد. قرائت های EZL و DM خوب کار کردند. کابل را امروز دریافت کردم و کار می کند! DM، EZL، LH، GM ... همه در دسترس هستند!
سپس به کابل من برگشتیم. نه-آرو! بدون EZL و بدون خواندن DM!
همچنین حدس بزنید چیست؟ به نظر می رسد کابل او و کابل من از نظر بصری متفاوت است!!!!
بالا: کابل 38 پین aliexpress با تنها 16 پین متصل شده است
پایین: کابل کاملاً پین شده از obdii365
نکته: کابل 38 پین را نیز از فروشندگان در AliExpress خریداری نکنید.
کابل آنها نیز تعداد مورد نیاز پین را ندارد.
چند نکته در مورد C4 MUXES در طول راه اگر کسی بخواهد یکی را بخرد. به نظر می رسد چند طعم از این ها وجود دارد که همگی بسیار شبیه به هم هستند.