Autel MX808 فرآیند کالیبراسیون انژکتورهای سوخت جدید شما را بدون نیاز به نرم افزار خاصی آسان تر می کند.کالیبره کردن نرخ جریان برای انژکتورهای مستقیم یکی از الزامات برخی از وسایل نقلیه هنگام نصب انژکتورهای جدید است. دلیل اینکه کالیبراسیون انژکتور یا تنظیم جریان باید به صورت الکترونیکی از طریق DME انجام شود این است که هر انژکتور کمی با انژکتور بعدی متفاوت است. DME باید این را بداند تا به اصطلاح "همه چیز را متعادل کند". در این مورد، ما به طور خاص در مورد کالیبراسیون انژکتور N54 صحبت خواهیم کرد. دستورالعمل های گام به گام نحوه انجام این کار با Autel MX808 را به شما نشان می دهد. این یکی از ابزارهای پس از فروش آسانتر برای انجام این کار برای هر کاربری است. من قبلا از نرم افزار کارخانه BMW (INPA و ISTA/D) برای انجام این کار استفاده کرده ام و این را دوست دارم که برای انجام این نوع کارها نیازی به استفاده از لپ تاپ و کابل های مخصوص نداشته باشم. با همان ابزاری که به نظر من بسیار راحت است، می توانید از اسکن اولیه سیستم مستقیماً به عملکردهای خدمات اولیه سیستم بروید. دنبال کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که برای انجام فرآیند کالیبراسیون با MX808 چه کاری انجام دهید.روش:
مرحله 1: تعویض انژکتورهامرحله 2: MX808 را به پورت OBD2 وصل کنید
مرحله 3: سرویس-> انژکتور-> انتخاب خودرو BMW-> خواندن VIN را انتخاب کنید

ابتدا "انتخاب خودکار" را انتخاب می کنید. سپس دو گزینه برای ورودی VIN خواهید داشت. می توانید به صورت دستی VIN را وارد کنید یا به اسکنر اجازه دهید آن را برای شما بخواند. توصیه می کنم اجازه دهید اسکنر برای شما بخواند. اگر کار کرد وارد VIN می شود. بررسی کنید که VIN مطابقت دارد و سپس "OK" را انتخاب کنید.سپس اطلاعات خودرو را بررسی کنید.
مرحله 4: منتظر بمانید تا اسکنر اطلاعات سیستم را بارگیری کند
مرحله 5: "عملکرد داغ" -> "جبران مقدار تزریق" را انتخاب کنید
مرحله 6: آیا یک DME جدید نصب شده است؟
این صفحه بعد از شما می پرسد که آیا یک DME جدید نصب کرده اید یا خیر. مگر اینکه آن را جایگزین کرده باشید، روی "No" کلیک کنید زیرا اعداد کالیبراسیون موجود در DME را بازنویسی می کنید.
مرحله 7: ارزش های تعدیل موجود را مرور کنید. این فقط فهرستی از هر مقدار تنظیم برای هر سیلندر ذخیره شده در حال حاضر است. "ادامه" را انتخاب کنید.مرحله 8: "F2" را انتخاب کنیداین شما را به صفحه تنظیم ارزش هدایت می کند. "F2" را انتخاب کنید.مرحله 9: وارد کنید که کدام سیلندر را می خواهید تنظیم جبرانی انجام دهیدمی توانید شماره سیلندر را وارد کنید یا از گزینه کشویی استفاده کنید. شما فقط می توانید یک مقدار جبران را در یک زمان کالیبره کنید.مرحله 10: عدد بالا و پایین را از مقادیر جبرانی روی انژکتور در یک ردیف از اعداد وارد کنیدبه مقادیری که قبلاً از هر انژکتور یادداشت کرده اید نگاه کنید. شماره بالا و پایین را بردارید و آنها را در یک ردیف وارد کنید. پس از وارد کردن، می توانید "OK" را انتخاب کنید.
مرحله 11: بررسی کنید که مقدار تنظیم وارد شده در مرحله آخر با سیلندر صحیح مطابقت دارداگر همه چیز به درستی مطابقت دارد، "بله" را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، از شما خواسته می شود که احتراق را خاموش کنید.در این مرحله، صفحه ای دریافت خواهید کرد که مقادیر جبرانی ذخیره شده را نشان می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که این مقادیر صد درصد با آنچه وارد کرده اید مطابقت ندارند، زیرا DME این اعداد را کمی تغییر می دهد. این کاملا طبیعی است و بخشی از فرآیند کدنویسی است. شما این فرآیند را برای هر سیلندر که دارای یک انژکتور تعویض شده است تکرار خواهید کرد. Autel MaxiCheck MX808 در مقایسه با نرمافزار مخصوص BMW و ابزارهای اسکن بسیار گرانتر، این کار را به راحتی و مقرون به صرفه انجام میدهد. سیستم منو به اندازه کافی ساده است که هر کسی می تواند فرآیند کالیبراسیون مجدد را تکمیل کند.