دادههای مسافت پیموده شده Suzuki Jimny 2018/2019 در تراشه Fujitsu MB91F062BS mcu به جای eeprom 93c** ذخیره میشود. iProg clone کم هزینه ترین دستگاه برای اصلاح مسافت پیموده شده در این مدل است.
کیلومتر اصلی: 45000 کیلومتر
پنل اروپایی سوزوکی 34110-78RA0
تست اتصال با خطاهای مورد انتظار
دسته ابزار را جدا کنید
مشخص شد که این خوشه از یک میکروکنترلر (MCU) - Fujitsu MB91F062BS استفاده می کند.
این بدان معنی است که تراشه EEPROM جداگانه ای وجود ندارد و داده ها باید مستقیماً از MCU خوانده شوند. دارای 2 ناحیه حافظه:
– فلاش کار (64 کیلوبایت) – شبیه سازی EEPROM
– فلاش اصلی (1 مگابایت) – خود سیستم عامل
طرح اصلاح مسافت پیموده شده
1. تخلیه ها را از خوشه بردارید.
2. برای خدمات در مورد ویرایش های dump لازم با کارشناس تماس بگیرید.
3. بازنویسی کنید
حالا برای مراحل.
1. من نسخه چینی برنامه نویس iProg + را سفارش دادم . نگاه کردن به آینده - خواندن / نوشتن Workflash عالی است.
در همان زمان متوجه شدم که گزینه هایی با MB91F061BS وجود دارد - تقریباً همان MCU اما 512 کیلوبایت اصلی به جای 1 مگابایت در * 062BS .
انگشتانم را روی هم گذاشتم و برنامه نویس iprog را سفارش دادم که در کمال تعجب از یک انبار محلی در 2 روز آمد. یک ماشین مجازی با ویندوز 7 آماده کردم (بعداً از یکی از دوستانم یک لپ تاپ با W10 قرض گرفتم) و نرم افزار را راه اندازی کردم. آرد سبک قرار بود iProg را با اسکریپت های کار برای چینی ها پیدا کند. این کیت شامل دیسکی بود که در سال 2023 جایی برای قرار دادن نداشت ، اما کمی بعد فروشنده پاسخ داد و پیوندی برای دانلود از مگا داد ، اما تا آن زمان من قبلاً نسخه کارآمد دیگری پیدا کرده بودم.
اتصال دستگاه به برنامه نویس
در مورد من، من فقط ارجاعات را از نمودار سیم کشی گرفتم و با اشاره به شماتیک این MCU در iProg روی میز پخش کردم.
در مرحله بعد، تخلیه موفقیت آمیز زباله های اصلی و پشتیبان گیری از آنها در صورت نیاز به پر کردن همه چیز همانطور که بود انجام می شود.
اتصال برق روی میز
در اینجا من یک نمودار اتصال منبع تغذیه برای خوشه روی میز ضمیمه می کنم، در مورد پین های CAN، آنها را روی برد از میکرو مداری که با CAN کار می کند صدا زدم، طبق دیتاشیت بهتر است دوبار چک کنید، اما همه چیز به نظر می رسد درست بودن
برای برق - حتما هر دو GND را وصل کنید.
جیمنی JB74 Denso dash pinout
آموزش تکمیلی
در پشت اینترنت، 2 نوع دیگر از روکشهای Workflash پیدا شد به طوری که چیزی برای شروع مقایسه وجود داشت.
1 - اتحادیه اروپا (مثل پرتغالی) با تمام خطاهایی که در من
2 وجود دارد - ژاپنی بدون خطای رادار، بدون TPMS، روغن و غیره.
خلاصه ای مختصر
در واقع، نتایج برای مدت طولانی انتظار نمی رود، اما از آنچه که من می توانستم بشکنم. همه چیزهایی که در زیر توضیح داده شده است تا کنون فقط مربوط به Workflash است :
- همه dump ها در فرم HEX 95٪ متفاوت هستند، اما در آدرس دهی تقسیم بندی یکسانی دارند.
به عنوان مثال:
4000-5FE0
6000-7FE0
8000-9FE0
C000-DFE0 - با صفر کردن بلوک های C30E-C33B
می توان چراغ نشانگر روغن را در تخلیه اتحادیه اروپا خاموش کرد . بی فایده ترین اطلاعات و با تلاش های بیشتر برای دیکامپایل در IDA Pro، کد اسمبلر در این مکان مرا به هیچ فکری وادار نکرد، اما من در اسمبلر صفر هستم و دیکامپایل مطمئن نیستم که درست باشد.
– سعی کردم فریمور را کاملا تمیز کنم. سپس خوشه به نسخه ژاپنی می رود، بدون خطا، اما بدون بقیه عملکرد.
– سعی کردم همه چیز را کمی تمیز کنم و در نتیجه یک فریمور با ماژول تمیز شده تا آخرین ماژول مانند اروپایی کار می کند، اما وقتی آخرین ماژول DAC0 عوض می شود به ژاپنی تغییر می کند. این به طور کلی باعث می شود فکر کنم برای غیرفعال کردن خطاها در نسخه اروپایی، باید Mainflash را ویرایش کنید نه Workflash.
- در مقطعی فکر کردم که برنده شدم، یک خوشه اروپایی گرفتم اما بدون خطا، مانند نسخه ژاپنی. این شادی کوتاه مدت بود، معلوم شد که من تمام ژاپنی ها را بدون خطا اما با انگلیسی حذف کردم، اگرچه اگر آن را از منوی کلاستر به حالت پیش فرض بریزید، همه چیز به ژاپنی بازنشانی می شود.
می خواستم با استفاده از iprog+ با Mainflash بازی کنم . وقتی میخوای ضبط کنم با خطا در مرحله صفر کردن خراب میشه و حتی فکر میکردم وقتی 20% Mainflash پاک شد و کلاستر دیگه روشن نشد بازی ها تموم شد. اما بعد معلوم شد که اگر 100 بار روی رکورد کلیک کنید، سقوط می کند اما در صفر شدن پیشرفت می کند و سپس همه چیز را از فایل تا Mainflash به درستی می نویسد.
http://blog.obdii365.com/2023/03/01/suzuki-jimny-mb91f062bs-mileage-correction-by-iprog-clone/