این اسکنر obd2 Thinkdiag جالبترین ابزاری است که تا کنون وجود داشته است. برای اجرای آن به یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید.
در اینجا تمام دستورالعمل های استفاده از Thinkdiag برای کدنویسی/دسترسی به اطلاعات مفید در خودروهای پورشه آمده است.
1. ویندوز بالا/پایین با کلید
با فشار دادن کلید برای قفل/باز کردن قفل، ویندوز بالا/پایین میشود
1. انتخاب سیستم -> Front-End Electronics -> Code/Brush Hiding -> Rule Coding -> Coding value -> Coding value_2 -> “Coding value–Comfort functions–Window open window” تنظیم روی true 2. System Selection -
> Front-End Electronics -> Code/Brush Hiding -> Rule Coding -> Coding value -> Coding value_2 -> “Coding value–Comfort functions–Window comfort close” روی true تنظیم کنید 3.
انتخاب سیستم -> Front-End Electronics -> پنهان کردن کد/براش -> کدگذاری قانون -> مقدار کدگذاری -> مقدار کدگذاری_1 -> "مقدار کدگذاری–عملکردهای راحتی–عملکردهای راحتی از طریق قفل درب" (در پایین) روی true تنظیم کنید
4. انتخاب سیستم -> الکترونیک جلویی -> مخفی کردن کد/براش -> کدگذاری قانون -> مقدار کدگذاری -> مقدار کدگذاری_1 -> "مقدار کدگذاری-توابع راحتی-عملکردهای راحتی از طریق کنترل از راه دور" (در پایین) روی true تنظیم کنید
2. کالیبراسیون فرمان GT3
Power Steering -> Code/Brush Hiding -> Rule Coding -> Coding value
باید دو گزینه وجود داشته باشد که یکی از بالا یک بازشو باز می کند که 10 گزینه یا بیشتر دارد.
3. دمای واقعی مایع خنککننده
برای به دست آوردن قرائت واقعی دمای خنک:
خوشه ابزار => مخفی کردن کد/برس => کدگذاری قانون => سپس به دنبال منحنی ویژگیهای دمای خنککننده بگردید
.
منحنی مشخصه–دمای واقعی خنک کننده–Xn” (n از 1 تا 8)
8 مورد “منحنی مشخصه دمای خنک کننده–دمای خنک کننده نمایش داده شده–X n” (n از 1 تا 8)
باید عدد تنظیم شده را برای هر یک از آیتم های "واقعی" و آن را روی هر آیتم معادل "نمایش داده شده" تنظیم کنید.
4. هشدار فرمان سایلنت GT3
برای کسانی که نرمافزار فرمان را به GT3 تغییر دادهاند و اخطار دریافت میکنند (اوایل دهه 991)، در اینجا ترفندی برای بیصدا کردن هشدار وجود دارد.
به خاطر داشته باشید که این ترفند تمام هشدارهای مربوط به فرمان الکتریکی را خاموش می کند، اما خرابی ها را متوقف می کند (هنوز پیام هایی در مورد خرابی دریافت می کنید).
Instrument Cluster =>Code/Brush Hiding=>Rule Coding => شما لیستی از تنظیمات هشدار دریافت می کنید (اگر درست یادم باشد از 0 تا 5)
در یکی از آن تنظیمات هشدار (فکر می کنم سومین مورد بود) باید نگاه کنید برای مورد شماره 121 (پیکربندی هشدار - هشدارهای EPS - هشدار خطای فرمان برق (121). شما آن را روی 0 تنظیم کردید.
5. روشن کردن چرخهای فرمان چند منظوره (991.2)
برای روشن کردن چرخهای چندکاره (991.2) در جایی که بهروز شده است (قطعات سازگار باید نصب شوند)
System Selection -> Steering Wheel Electronic -> Code/Brush Hiding -> Rule Coding -> Coding value -> Coding value_MF Steering -> روی این کلیک کنید و از "NO" به "YES" تغییر دهید.
6. هشدارهای کمربند ایمنی را غیرفعال کنید
Thinkdiag به شما امکان می دهد هشدارها و زنگ های کمربند ایمنی را غیرفعال کنید. بسته به ترجیحات شما، 1 یا 4 پارامتر برای تغییر وجود دارد. هر چهار کد را تغییر دهید تا همه هشدارها و زنگ های کمربند به طور کامل غیرفعال شوند. فقط آخرین مورد را تغییر دهید تا به سادگی زنگها را بدون تأثیر بر چراغها و هشدارها بکشید.
دسته ابزار: مقدار کدگذاری–بایت کدگذاری 2–هشدار کمربند ایمنی راننده = 0 {پیشفرض: 1}
خوشه ابزار: مقدار کدگذاری–بایت کدگذاری 2–هشدار کمربند ایمنی سرنشین = 0 {پیشفرض: 1}
خوشه ابزار: مقدار کدگذاری–بایت کدگذاری 2– هشدار کمربند ایمنی ایالات متحده = 0 {پیشفرض: 1}
خوشه ابزار: مقدار کدگذاری – بایت کدگذاری 2 – هشدار کمربند صوتی (نه ایالات متحده، نه کانادا) = 0 {پیش فرض: 1}
7. تغییر/افزایش حداکثر مقیاس افزایش
حداکثر مقیاس تقویت را تغییر/افزایش داد تا به این سرعت حداکثر نشود.
خوشه ابزار > کد/براشینگ > کدگذاری قانون > کدگذاری بیشتر > حداکثر فشار تقویت - از 1.2 بار (پیشفرض - 17 psi) به 1.4 بار (20 psi) تغییر کرد.
8. PTV (بردار گشتاور پورشه)
در Carrera S/4 استاندارد و برای مدلهای دیگر اختیاری است.
برای کسانی که می خواهند آن را فعال کنند یا شاید آن را خاموش کنند (برای کاهش ساییدگی، برای استفاده از مسیر یا هر دلیلی...) بسیار ساده است:
در ماژول PSM -> Hidden/Brush…->Function Coding->Coding Byte 2 –PTV: Porsche Torque Vectoring و مقدار را تغییر می دهید.
9. کمک تعویض دنده
انتخاب سیستم -> خوشه ابزار -> پنهان کردن کد/براش
جستجو برای " نمایشگر upshift "
وقتی "پیکربندی منوی کامپیوتر برد - بایت 7 - نمایشگر Upshift" را پیدا کردید، آن را فعال کنید و کد بنویسید.
توجه داشته باشید که چند مکان دیگر وجود دارد که "نمایشگر upshift" نشان داده می شود، اما آنها مختص حافظه کلید ماشین شما هستند، نه برای فعال کردن عملکرد کلی.
10. کدگذاری TPMS
پانل ابزار: پیکربندی منوی رایانه برد=پیکربندی منوی برد – بایت 7- مدار TPM=1 {پیش فرض: 0}
پانل ابزار: کدگذاری TPMS – نمایش آیتم منوی تابستانی (قابل انتخاب آزاد) =بله {پیشفرض: خیر}
پانل ابزار: پیکربندی TPMS - آهنگ تعیین مجموعهای از چرخها = 20 اینچ {پیشفرض: xxxx}
در اینجا لیست اصلاح شده ای از کارهایی است که می توان با Thinkdiag انجام داد . همه تنظیمات روی Prosche 991 (2019) کار می کنند:
· به روز رسانی نقشه ناوبری رایگان
· دسترسی به گزارش Overrev (محدوده 4-6 = 0!)
· چراغ های ترمز EBD فعال، مقادیر g (-0.65g/-0.35g)، سرعت (15kh/1kph) و زمان بندی (1 ثانیه) تنظیم شده
· گیج خنک کننده مجدد منحنی روی مقادیر واقعی (حسگر)
· تنظیم استارت/توقف خودکار روی «به یاد داشته باشید آخرین تنظیمات»
· کلید راحت برای باز کردن/بستن FOB برای پنجره ها و سانروف
· عملکرد قطره اشک برف پاک کن روشن
· تنظیم نور با یک لمس روی 5x (به جای 3x)
· چراغهای LED 4 نقطهای DLR جلو همیشه روشن هستند، حتی زمانی که چراغهای
جلو روشن
هستند
. کاهش 15 کیلومتر در ساعت (90 کیلومتر در ساعت)
· منوی تخصصی برای همیشه فعال است
· منوی عملکرد (گشتاور/قدرت) به طور دائم فعال است
· سطح پر شدن روغن در 4 قسمت به جای یک نمایش داده می شود
· تنظیم تهویه مطبوع روی «حافظه راننده» از پایه (با کد کلیدی) حافظه)
· به طور خودکار آینه مسافر را در زمان معکوس کج کنید
· فعال کردن حالت پیست مسابقه در TPMS (فعال کردن حالت پیست مسابقه به گونه ای که سیستم TPM به نوسانات فشار زیاد از لاستیک های سرد به لاستیک های داغ و برگشت به حالت سرد که در پیست رایج است حساس نباشد.)
اکثر برنامهنویسیهای 718 به خوبی کار میکنند، و گاهی اوقات در 2019 991.2، «سوئیچهای» مربوطه در مکانهای مختلف زیر منوها هستند. اما کار با همه آنها بسیار آسان است.
افراد با اسکنر thinkdiag کدهای 987، 981، 718، 991.1 و 991.2 و 992 را کدگذاری کرده اند