این کمکی در مورد نحوه فعال/فعال کردن حالتهای چابکی گیربکس اتوماتیک (A) و دستی (M) در مرسدس بنز W211، W212، W204، W207 X204 7G Gearbox 722.9xx و سری 722.6xx با استفاده از Vediamo است.
واقعیت این است که واحد کنترل دارای حالت هایی است:
C - Comfort
S - Sport
M - دستی (غیرفعال)
A - چابکی (غیرفعال)
حالت دستی (M) در صورتی استفاده می شود که فرمان دارای پارو باشد. اما (الف) چابکی ظاهرا حالتی است که در موز از آن استفاده نکردند. این اساساً Agility Lite بدون نیمی از ویژگی ها است. اما حالت جالب است. خیلی ها آن را فعال می کنند و متوجه کار جالب جعبه می شوند. به طور کلی، آنچه ما نیاز داریم:
1) کابل ( Tactrix Openport 2.0 ، VXDIAG VCX SE یا یک MB SD C4 DoIP )
2) Vediamo
* چگونه Vediamo را با Openport پیکربندی کنیم؟
روش:
- تجهیزات را وصل کنید
- Vediamo را اجرا کنید (در تنظیماتی که برای نمایش داده ها در HEX تنظیم کردیم)
- فایل جعبه را بارگیری کنید: VGSNAG2.CBF (برای 7G)
- فایل جعبه را بارگیری کنید: EGS52.CBF (برای 5G)
- فایل جعبه را بارگیری کنید: EGS53.CBF (برای استراحت 5G)
- اتصال به ماژول
- رفتن به رمزگذاری ( کد نویسی-> کد نویسی متفاوت)
VGS NAG2
- در لیست کشویی "VCD_SCN_Variantencodierung_VGS_73" را انتخاب کنید
EGS52 / EGS53
- "SCN_Codierung_PKW" را در لیست کشویی انتخاب کنید
- روی دکمه زیر "کدگذاری دستی" کلیک کنید
- رشته ای با طول 42 بایت می بینیم، ما به بایت ها علاقه مندیم:
VGSNAG2
تعداد بایت از 1 در Vediamo
[بایت 27] برای گزینه 0401
[بایت 30] برای گزینه 0403
بیت 4: حالت "A"
بیت 5: حالت "M"
بیت 6: حالت "S"
بیت 7: حالت "C"
[بایت 29]
بیت 5: پاروها
EGS52
تعداد بایت از 1 در Vediamo
[Byte 29]
Bit 5: Paddles
[بایت 30]
بیت 2: حالت "CS"
بیت 3: حالت "M"
بیت 4: حالت "A"
EGS53
تعداد بایت از 1 در Vediamo
[Byte 28]
بیت 2: حالت "CS"
بیت 3: حالت "M"
بیت 4: حالت "A"
حالا باید چکسام را محاسبه کنیم. اینها دو بایت آخر در خط 41 و 42 هستند. نوع: CRC16. ما همه بایت ها را از شماره 01 تا 40 می گیریم و کپی می کنیم ، WinHex یا ماشین حساب آنلاین را در اینترنت می گیریم که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. یک رشته وارد کنید و CRC را بخوانید. به عنوان مثال، اگر 0x2211 باشد، بایت 41 0x11 و بایت 42 0x22 خواهد بود.
برای اینکه با الگوریتم اشتباه نکنید، ابتدا خط اصلی را بگیرید و CRC16 را محاسبه کنید، باید با بایت های 41-42 مطابقت داشته باشد. اگر همه چیز درست است، می توانید با خیال راحت بایت را تغییر دهید و CRC را دوباره محاسبه کنید.
- روی ECU-Coding کلیک کنید. داده ها در جعبه دنده اتوماتیک ثبت می شود. اگر همه چیز درست باشد، در گزارش می نویسد که همه چیز موفقیت آمیز بوده است.
- از کد نویسی خارج می شویم و در سمت چپ "Function -> FN_ECU_Reset" را انتخاب می کنیم تا بلاک با پارامترهای جدید بارگذاری مجدد شود. ما اتصال را قطع می کنیم.
- احتراق را خاموش کنید، آن را روشن کنید و حالت های جدید را تماشا کنید.
PS همانطور که می گویند در چنین مواردی، اگر قرار است تکرار کنید، همه این کارها را با خطر و خطر خود انجام می دهید. ما مسئول عواقب ناشی از هر اقدامی نیستیم. هنگام تغییر بایت مراقب باشید. می گویند فضاهای اضافی بین آنها می تواند یک جعبه را به آجر تبدیل کند!
اعتبار به آقای قوس ها
http://blog.obdii365.com/2022/07/21/activate-m-mode-mercedes-7g-722-9-gearbox/