دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه می توان نرم افزار کامیون را برای راه اندازی X431 PAD V PAD VII اضافه کرد؟

 راه اندازی X431 PAD VII PAD V نه تنها اتومبیل های بنزینی بلکه کامیون های سنگین دیزلی را نیز انجام می دهد. نرم افزار کامیون باید جداگانه خریداری شود. 

چگونه می توان نرم افزارهای سنگین خریداری کرد؟

مجوز نرم افزار و کیت آداپتورهای سنگین در اینجا قابل دسترسی است:
شامل:
1. مجوز نرم افزار کامیون های سنگین (فعال سازی آنلاین)
2. 1 مجموعه آداپتور برای کامیون ها
launcher-x431-pad-license-adapter-for-pad-v-1
چگونه مجوز وظیفه سنگین را فعال کنیم؟
پس از خرید نرم افزار ، به  Local Diagnose  -  Store -  Commercial Vehicle activation/تجدید نرم افزار بروید 
launcher-x431-pad-license-adapter-for-pad-v-2
برای تمدید فعال سازی ، کارت تمدید اشتراک را فشار دهید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
launcher-x431-pad-license-adapter-for-pad-v-3
توجه: نمی توان برنامه نویسی با وظایف سنگین را انجام داد ، فقط تشخیص است.

آیا می توانم ECU PSA SID208 را با Kess یا Ktag Clone بخوانم؟

آیا راه ارزان برای خواندن/نوشتن PSA Peugeot Citroen SID 208 ecu وجود دارد؟ آیا می توانم ECU SID208 را با کلون Kess ، Ktag یا pcm-flash بخوانم؟ آیا به روز رسانی این ابزار یا ابزار کلون دیگر وجود دارد؟

 

 

1. کلون Kess V2/Ktag

Kess واقعی نمی تواند این را بسازد. فقط ktag واقعی در pinout یا با ktag obd cable روی خودرو.

هنگام کار با orig Ktag ، از 14.4V استفاده کنید و هنگام خواندن/نوشتن حداکثر 3.7A طول می کشد.

برخی افراد SID208 را با کلون ktag 7.020 خواندند . اما به شانس نیاز دارد ابزارهای کلون معمولاً با این پروتکل که ford sid208 را می خوانند اما PSA 208 را نمی خوانند ، مشکل دارند. 

14.1 ولت و کار می کند. پلاگین 510: SID 208 IROM IC1797.
شما به 10 آمپر و 14 ولت نیاز دارید و KTAG آن را کاملاً می خواند ، به منبع تغذیه زیادی نیاز دارد.! اگر دستگاه باز را نخواندید ، CERAMIC RESONATOR 4.000MHZ 2-PINS را پیدا کرده و با 3 پین جایگزین کنید. مطمئن شوید که از منبع تغذیه مناسب استفاده می کنید. ktag 7.020 خواندن / نوشتن مشکلی ندارد. حذف قفل obd. پس از برداشتن قفل با ktag ، Kess v2 5.017 obd بدون مشکل بنویسید.  

 

2. PCM-Flash چینی یا KTMBench

 

Chinesse ktmbench نه این ecu را بخوانید - پروتکل 60 فعال نیست.  
pcm-flash clone EU می تواند آن را بخواند و بنویسد مشکلی نیست.

3

PCM-Flash اصلی

ماژول بوت 53:

دفترچه راهنمای آن برای باز کردن قفل ecu با ماژول بوت 53

تنها با 53 مشکل را حل نمی کنید.
همچنین برای اتصال به جعبه و کابل pcm نیاز دارید.
و یا آداپتور نیمکت/بوت برای Scanmatik 2 pro.

چگونه می توان این کار را با استفاده از فلش PCM (ماژول 53) انجام داد؟
من آن را با استفاده از ترکیبی از 3 pinout مختلف کار کردم و خوب کار می کند ، نیازی به مقاومت نیست.

فقط برای اینکه مردم بدانند ، در اینجا دستورالعمل هایی برای استفاده در آینده آمده است:

1. برای اتصال به ECU ، هر دو pinout را با هم ترکیب کنید ، بنابراین 3 +12v (پین 5 ، 28 ، 39) و 3 x GND (پین 2 ، 3 ، 7) و سپس Hi (10) و Lo (11) )

2. نیازی به مقاومت نیست.

3. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است CNF1 (سیم آبی) را وصل کنید (برای پین های بوت به پینوت KTAG مراجعه کنید).

4. مطابق تصویر بالا 2 پین بوت (سیم خاکستری) را وصل کنید.

5. به ماژول 53 بروید ، برای خواندن رمز عبور PSA SID208 به پایین بروید.

6. رمز عبور را ذخیره کنید.

7. برای خواندن/نوشتن ECU ، با استفاده از TC1797 متصل شوید و فایل رمز را بارگذاری کنید ، تنظیمات را از خودکار به فایل رمز ذخیره شده تغییر دهید.

واقعاً خوب کار می کند.

 

ماژول 60:

در سایت رسمی بپیوندید و توضیحاتی در مورد نحوه انجام آن وجود دارد

ماژول 60

Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208) [RD/WR/CK] (بعد از باز شدن در BSL بنویسید)
Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208/BSL) [RD/UNLOCK]

psa-sid208-module-60-1

psa-sid208-module-60-2

فقط با ماژول 60 این امکان وجود دارد زیرا این امر به شما BSL و همچنین OBD پس از باز کردن قفل می دهد.

با استفاده از ماژول 60 می توانید آن را در حالت بوت کار کنید و دستورالعمل بالا را دنبال کنید (ماژول 53).

1. رمز عبور را مستقیماً روی ماشین از طریق OBD بخوانید.
2. ECU را باز کنید و طبق طرح دو مقاومت 1 کیلو اهم را لحیم کنید.
3. سپس نرم افزار را در حالت BSL بخوانید و قفل ecu را باز کنید.
4. مقاومت ها را جدا کنید و ecu را در ماشین نصب کنید ، سپس در نرم افزار حالت عادی بنویسید!

فرایند خواندن و نوشتن 2-3 دقیقه بسیار سریع پیش می رود.

 

 

4

فلش MMC
دانگل USB MMC Flash با ماژول 35 -SID208 PSA (پژو/سیتروئن) در این مورد مشکلی ندارد.
عملکرد پشتیبانی شده:

شناسایی ، نوشتن منطقه نقشه ، خواندن/نوشتن فلاش کامل ، خواندن EEPROM.

 

FYI:

طرح سیم کشی داخلی فلش ECU زیمنس کانتیننتال SID208 TC1797

psa-sid208-wiring-diagram-1

psa-sid208-wiring-diagram-2

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213

 من واحد MB Star SD Connect ، Xentry SSD ، و کیت lapptop را با قیمت 719 دلار از obdii365.com خریدم هرگونه کدی که می خواهید و مجموعه ای از ویژگی های فوق العاده دیگر مانند تنظیمات تنظیم مجدد ، ترکیب سوخت و سایر ویژگی های gazillion را پاک کنید. من همچنین توانستم چند ویژگی را در W213 (مدل 2018) خود با برنامه DTS موناکو برنامه ریزی کنم. به زیر مراجعه کنید.   

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213 1

این برای گزینه 866 است. به شما امکان می دهد برنامه کامند لمسی را از فروشگاه Apple Apple بارگیری کرده و ویژگی ها را از پشت خودرو با استفاده از iPad کنترل کنید.

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213 2

چراغهای جلو هوشمند همچنین باید هر دو چراغ جلو را کدگذاری کنید.

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213 3

این ویژگی به شما امکان می دهد دمای بالشتک پشت و پایین را کنترل کنید.

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213 4

این برای خودروهای کلاس E جدیدتر استاندارد است ، اما خودروهای من آن را فعال نمی کنند. تنظیم این "حالات" بوی ، نورپردازی ، دمای صندلی و ماساژ را کنترل می کند.

بررسی DTS موناکو در مرسدس W213 5

این ویژگی باعث می شود ماشین شما به مدت طولانی بخوابد. برای سفرهای طولانی دور از خانه مناسب است تا از خالی شدن باتری جلوگیری شود.

DTS می تواند چند کار دیگر انجام دهد ، به ویژه برای خاموش کردن هشدار کمربند ایمنی و نمایش دما در درجه سانتیگراد. انجام آن نسبتاً آسان است.

من قطعاً توصیه می کنم به   جای یک سیستم عمومی ، کیت mb sd c4 را تهیه کنید.

TSGUN چگونه برنامه ریزی مجدد راه اندازی سنسور TPMS را انجام می دهد؟

 سنسور LAUNCH TPMS را با برنامه ریزی هوشمند برنامه ریزی مجدد با استفاده از X431 TSGUN و X431 PAD V انجام دهید.

 

خوب است بدانید:  قبل از انجام برنامه نویسی ، لطفاً مطمئن شوید که نرم افزار TPMS شما به آخرین نسخه به روز شده است. سنسورهای راه اندازی را می توان با تعداد نامحدود برنامه ریزی مجدد کرد.

 

آماده کردن:

  1. ماشین (برای مثال کادیلاک)
  2. X431 TSGUN
  3. سنسور راه اندازی LTR-01 RF TPMS
  4. X431 PAD V

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 1

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS Sensor 2

  1. TSGUN را با راه اندازی X431 متصل کنید

راهنما:  https://youtu.be/3FKFATglSBg

 

راهنما:

روی "TPMS" ضربه بزنید.

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS Sensor 3

 

این نرم افزار می تواند TPMS و سنسور فعال و برنامه نویسی را تشخیص دهد.

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 4

 

مدل و مدل خودرو را انتخاب کنید (برای مثال: Cadillac ATSL 2014/01-2018/12 (315Mhz).

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 5

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 6

 

"Auto" را انتخاب کنید تا به طور خودکار شناسه سنسور جدید ایجاد شود.

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 7

 

برنامه نویسی کامل شد

دستگاه را نزدیک سنسور فشار تایر که باید فعال شود ، قرار دهید.

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS Sensor 8

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS Sensor 9

TSGUN Reprogram LAUNCH TPMS سنسور 10

مقاله مرتبط: راه اندازی X431 TSGUN نوشتن تایر موقعیت برای تویوتا لندکروز 2015

http://blog.obdii365.com/2021/05/03/launch-x431-tsgun-write-tire-position-for-land-cruiser-2015/

مرسدس 2012 E350 تبدیل TPMS با اتل دوباره یاد بگیرید


من چرخ های جدید خود را به من 2012 E350 کانورتیبل تغییر داد. من با چرخ های پس از فروش رفتم. در طول فرآیند تصمیم گرفتم فقط با مجموعه جدیدی از سنسورهای TPMS کار کنم.
بلافاصله پس از رانندگی ماشین از مغازه لاستیک سازی متوجه شدم TPMS من آنطور که فکر می کردم کار نمی کند. چراغ تایر زرد ثابت و "سیستم فشار باد لاستیک کار نمی کند".

TPMS خریداری شده من Autel MX-sensor از obdii365.com با قیمتی در حدود 120 دلار (مجموعه 4 تایی ) بود.

شما باید یک برنامه نویس TPMS بخرید ، من از Autel تهیه کردم و تقریباً همه سنسورها از جمله OEM را پوشش می دهد.

برای مرجع TPMS خارج از جعبه به هیچ وجه برنامه ریزی نشده است و به این وسیله نیاز دارد تا وسیله نقلیه آن را تشخیص دهد.

در اینجا مراحلی وجود دارد که بدون مشکل کار کردند.

1. لاستیک ها را کاملاً پهن کنید.
2. Autel MaxiTPMS TS401 خود را دریافت کرده و آن را روشن کنید.
3. مدل ، مدل ، سال ، مدل فرعی خود را بیابید.
4. Y را فشار داده و نگه دارید
. 5. auto create را انتخاب کنید
6. دوباره فشار داده و نگه دارید و به چرخ راست جلو بروید ، دستگاه را نزدیک ساقه نگه دارید ، و در عرض چند ثانیه در اینجا صدای زنگ دستگاه به معنی تشخیص آن است.
7. دوباره Y را فشار داده و نگه دارید و 3 چرخ باقی مانده را انجام دهید.
8. پس از اتمام این فرآیند ، به همان جایی که ماشین اصلی را انتخاب کرده اید ، بازگردید.
9. دکمه مرکزی را که شبیه یک فای اما نماد است فشار دهید و نگه دارید.
10. ماشین به شما پیشنهاد می کند که از کدام چرخ شروع کنید.
11. باز هم ، هنگامی که دستگاه TPMS را هنگام نزدیک شدن به ساقه دستگاه پیدا می کند ، زنگ زدن دستگاه به صدا در می آید. نماد را دوباره فشار داده و نگه دارید و تا کامل شدن کار را تکرار کنید.
12. پس از تکمیل رسمی ، لیستی از هر 4 حسگری را که اسکن و فعال کرده اید ، خواهید داشت.
13. لاستیک ها را دوباره باد کنید.
14- سوار شوید. TPMS هنوز ممکن است بگوید غیرفعال است. پس از رانندگی چند مایل و هیچ اتفاقی نمی افتد ، ماشین را خاموش کنید ، حرکت کنید. دوباره راه اندازی کنید و دوباره رانندگی کنید ، چراغ تایر باید چشمک بزند و در عرض چند دقیقه فشارهای شما باید روی صفحه ظاهر شود.

کلید هوشمند نیسان قشقایی X-Trail Rogue بعد از برنامه نویسی کار نمی کند

 من دوستی را پیدا کردم که یک کلید هوشمند نیسان قشقایی 2017 با  obdstar x300 dp plus ایجاد کرد اما پس از برنامه نویسی کلید ، کلید اول متوقف شد و کلید دوم نیز کار نمی کند. 

این فقط در کلیدهای هوشمند اتفاق می افتد. این یک مشکل رایج در نیسان قشقایی / X-Trail / Rogue است. همه ابزارها (OBDSTAR ،  Lonsdor ،  Autel ، AVDI ، Truecode ، Smart pro ، Zedfull و غیره) از جمله فروشنده این مشکل را دارند.

کلید نیسان-هوشمند

این BCM ها در لیست سیاه قرار دارند.

مسئله این است که وقتی همه کلیدها را در ابتدای فرآیند افزودن کلید حذف می کنید ، ECU با آن شماره قسمت ها به خواب می رود و اساساً دوباره بیدار نمی شود.

جعبه BCM Immo روی بیشتر پشت جعبه دستکش است.  کد جلو را بررسی کنید و با احتیاط ادامه دهید. در صورت شک ، آن را به نمایندگی ارسال کنید.

اگر  BCM مرده باشد  ابزار BCM و نمایندگی جدید مورد نیاز است. BCM را تعویض کرده و کلیدهای جدیدی بسازید.

اگر می توانید فلش ECU و eeprom را بخوانید. ارسال زباله به متخصصان برای استخراج SKC از آنها. سپس SKC را بیاموزید تا BCM را با ابزارهای دیگر خالی کند.

یا BCM از نمایندگی فروش و تشخیص نصب شده.

 

برخی از شماره های قسمت BCM وجود دارد که  برنامه نویسان کلیدی (obdstar ، smart pro) به شما هشدار می دهند که کلیدهای برنامه را در اختیار  آنها قرار ندهید زیرا BCM را خراب می کند.

اینها شماره قطعات BCM و نسخه های نرم افزاری تحت تأثیر آنها هستند. 

نکات و نکات

به شماره های ذکر شده BCM که ممکن است با خواندن PIN آسیب ببینند توجه کنید - تلاش برای برنامه نویسی کلیدها در این انواع BCM خطرناک است! شماره قطعات تحت تأثیر عبارتند از:

284B1-3ZP0A

284BV4CB0A

284B1-4CB1A

284BV4CB2A

284B1-4CB3A

284B1-4CB4A

284B1-4CB5A

284B1-4CE1A

 

در صورت خراب شدن وسایل نقلیه به نمایندگی شما اسکناس 2000 پوندی دارید ، این وسایل نقلیه را لمس نکنید. ارزش ریسک کردن رو نداره

کلیدهای مکانیکی / تلنگر تحت تأثیر این امر قرار نمی گیرند ، انجام این کارها ایمن است ، این فقط روی کلیدهای مجاورتی تأثیر می گذارد ،  همه مناطق تحت تأثیر قرار می گیرند. و حتی ابزار اصلی نمایندگی نیز اینها را می کشد ، هیچ ابزاری نمی تواند یک واحد آسیب دیده را حتی مشورت نکند ، به همین دلیل است که نمایندگی ها از خدمات فنی بولیتین به آنها در مورد این موضوع و قطعات جدید مورد نیاز برای مرتب سازی خودرو هشدار می دهند. ECU موتور جدید ، BCM جدید ، قفل فرمان جدید مورد نیاز است.

اگر BCM تحت تأثیر قرار گرفتند باید قبل از یادگیری کلیدی آن را جایگزین کنند. اگر خودرو قبلاً کشته شده باشد ،  به ecu موتور (زیرا نمایندگی نمی تواند با استفاده از ecu اصلی استفاده کند) bcm و 2 کلید به علاوه کدگذاری آنلاین با نیسان مشاور نیاز دارند.

کلید هوشمند نیسان قشقایی X-Trail Rogue بعد از برنامه نویسی کار نمی کند

 من دوستی را پیدا کردم که یک کلید هوشمند نیسان قشقایی 2017 با  obdstar x300 dp plus ایجاد کرد اما پس از برنامه نویسی کلید ، کلید اول متوقف شد و کلید دوم نیز کار نمی کند. 

این فقط در کلیدهای هوشمند اتفاق می افتد. این یک مشکل رایج در نیسان قشقایی / X-Trail / Rogue است. همه ابزارها (OBDSTAR ،  Lonsdor ،  Autel ، AVDI ، Truecode ، Smart pro ، Zedfull و غیره) از جمله فروشنده این مشکل را دارند.

کلید نیسان-هوشمند

این BCM ها در لیست سیاه قرار دارند.

مسئله این است که وقتی همه کلیدها را در ابتدای فرآیند افزودن کلید حذف می کنید ، ECU با آن شماره قسمت ها به خواب می رود و اساساً دوباره بیدار نمی شود.

جعبه BCM Immo روی بیشتر پشت جعبه دستکش است.  کد جلو را بررسی کنید و با احتیاط ادامه دهید. در صورت شک ، آن را به نمایندگی ارسال کنید.

اگر  BCM مرده باشد  ابزار BCM و نمایندگی جدید مورد نیاز است. BCM را تعویض کرده و کلیدهای جدیدی بسازید.

اگر می توانید فلش ECU و eeprom را بخوانید. ارسال زباله به متخصصان برای استخراج SKC از آنها. سپس SKC را بیاموزید تا BCM را با ابزارهای دیگر خالی کند.

یا BCM از نمایندگی فروش و تشخیص نصب شده.

 

برخی از شماره های قسمت BCM وجود دارد که  برنامه نویسان کلیدی (obdstar ، smart pro) به شما هشدار می دهند که کلیدهای برنامه را در اختیار  آنها قرار ندهید زیرا BCM را خراب می کند.

اینها شماره قطعات BCM و نسخه های نرم افزاری تحت تأثیر آنها هستند. 

نکات و نکات

به شماره های ذکر شده BCM که ممکن است با خواندن PIN آسیب ببینند توجه کنید - تلاش برای برنامه نویسی کلیدها در این انواع BCM خطرناک است! شماره قطعات تحت تأثیر عبارتند از:

284B1-3ZP0A

284BV4CB0A

284B1-4CB1A

284BV4CB2A

284B1-4CB3A

284B1-4CB4A

284B1-4CB5A

284B1-4CE1A

 

در صورت خراب شدن وسایل نقلیه به نمایندگی شما اسکناس 2000 پوندی دارید ، این وسایل نقلیه را لمس نکنید. ارزش ریسک کردن رو نداره

کلیدهای مکانیکی / تلنگر تحت تأثیر این امر قرار نمی گیرند ، انجام این کارها ایمن است ، این فقط روی کلیدهای مجاورتی تأثیر می گذارد ،  همه مناطق تحت تأثیر قرار می گیرند. و حتی ابزار اصلی نمایندگی نیز اینها را می کشد ، هیچ ابزاری نمی تواند یک واحد آسیب دیده را حتی مشورت نکند ، به همین دلیل است که نمایندگی ها از خدمات فنی بولیتین به آنها در مورد این موضوع و قطعات جدید مورد نیاز برای مرتب سازی خودرو هشدار می دهند. ECU موتور جدید ، BCM جدید ، قفل فرمان جدید مورد نیاز است.

اگر BCM تحت تأثیر قرار گرفتند باید قبل از یادگیری کلیدی آن را جایگزین کنند. اگر خودرو قبلاً کشته شده باشد ،  به ecu موتور (زیرا نمایندگی نمی تواند با استفاده از ecu اصلی استفاده کند) bcm و 2 کلید به علاوه کدگذاری آنلاین با نیسان مشاور نیاز دارند.

CG100 Benz GL400 X166 FBS4 مسافت پیموده شده را از طریق فیلتر CAN تغییر دهید

مسافت پیموده شده مرسدس W205 W222 W47 FBS4 را می توان از طریق CGDI MB از طریق حالت نیمکت OBD + در 30 دقیقه انجام داد. X166 FBS4 را می توان از طریق CG100 و CAN Filter انجام داد. در اینجا آموزش تصحیح مسافت پیموده شده مرسدس GL400 X166 سال 2014 V6 از طریق CG100 آمده است.  

 

 

اطلاعات خودرو:

مرسدس GL400 4Matic SUV مدل
موتور ایالات متحده نوع موتور: 276 821
صندلی: 7
تاریخ ساخت 2014/09
6V 3.0L

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 1 تغییر دهید

به چه چیزی نیاز داریم:

 برنامه نویس جهانی CG100 Prog III

آداپتور 35080 eeprom (آداپتور در بسته cg100 موجود است)

MB CAN Filter برای X166

 

بیایید شروع کنیم.

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 2 تغییر دهید

بارگیری را بنویسید یا از مسافت پیموده شده اصلی عکس بگیرید: 151415 کیلومتر

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 3 تغییر دهید

CG100 مسافت پیموده شده بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق فیلتر CAN 4 تغییر دهید

دسته ابزار A1669007713 را حذف کنید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 5 تغییر دهید

پارامتر ابزار

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 6 تغییر دهید

خوشه را جدا کنید

CG100 مسافت پیموده شده بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق فیلتر CAN 7 تغییر دهید

تراشه EEPROM IC 95640 را پیدا کنید 

CG100 Benz GL400 X166 FBS4 مسافت پیموده شده را از طریق فیلتر CAN 8 تغییر دهید

CG100 Benz GL400 X166 FBS4 مسافت پیموده شده را از طریق فیلتر CAN 9 تغییر دهید

در نرم افزار CG100 ، عملکرد ابزار را انتخاب کنید ماشینهای اروپایی را انتخاب کنید- Benz- GL Series X166- 2012-2015 95640 (CAN Filter) 

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 10 تغییر دهید

CG100 نمودار مکان تراشه IC را به شما نشان می دهد

CG100 مسافت پیموده شده بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق فیلتر CAN 11 تغییر دهید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 12 تغییر دهید

تراشه 95460 را جدا کنید و به آداپتور 35080 EEPROM لحیم کنید ، آداپتور
35080 را با CG100 وصل کنید ، سپس cg را از طریق آداپتور برق 12 ولت و کابل USB با کامپیوتر وصل کنید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 13 تغییر دهید

Read را فشار دهید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 14 تغییر دهید


موفقیت داده ها را بخوانید و داده ها را ذخیره کنید

CG100 مسافت پیموده شده بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق فیلتر CAN 15 تغییر دهید

مطبوعات نوشتن
CG100 مسافت پیموده شده فعلی را محاسبه می کند. اگر اطلاعات مسافت پیموده شده معتبر یا نادرست است ، عملیات را ترک کنید. برای بررسی قبل از عمل با تکنسین CG تماس بگیرید.

مسافت پیموده شده اصلی 151415 کیلومتر است ، CG100 نشان دهنده 151392 کیلومتر است. 100٪ مطابقت ندارد. مهم نیست.

مسافت پیموده شده را به صورت دستی وارد کرده و Yes را فشار دهید تا KM را تغییر دهید

CG100 Benz GL400 X166 FBS4 مسافت پیموده شده را از طریق فیلتر CAN 16 تغییر دهید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 17 تغییر دهید


نوشتن داده
ها موفقیت داده ها را تأیید کنید ، داده ها را تأیید کنید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 18 تغییر دهید
موفقیت کیلومتر را تغییر دهید. خوشه را دوباره نصب کنید

CG100 بنز GL400 X166 FBS4 را از طریق CAN Filter 19 تغییر دهید

فیلتر MB CAN را در دسته ابزار نصب کنید

خوشه ابزار را دوباره به خودرو نصب کنید. اگر کیلومترها راننده ماشین هستید ، DTC را پاک کنید اگر نشانگر کد خطا در خط تیره وجود دارد.

تغییر CG100 بنز GL400 X166 FBS4 مسافت پیموده شده از طریق فیلتر CAN 20

مسافت پیموده شده را پس از اصلاح بررسی کنید.

انجام شده. امیدوارم کمک کند.

www.obdii365.com

 

مرسدس استارت/استاپ ECO را با Vediamo و DTS Monaco غیرفعال کنید

 نحوه انجام: مرسدس 2005 را غیرفعال کنید تا ویژگی Start/Stop ECO را از طریق برنامه نویسی با استفاده از هر دو برنامه مهندسی Vedamo و DTS Monaco ارائه دهید.

 

آماده سازی:

 

1. بنز J2534 passthru یا Xentry Passthru.  سیستم تشخیص MB MB توصیه می شود زیرا این نرم افزار رسمی مرسدس بنز برای مکانیک است. MB SD Connect C4  هنوز یک آداپتور عالی است اما می تواند چند کار دیگر را انجام دهد ، مانند چشمک زدن روی ECU مرده روی DoIP.

2.Vediamo 4.2.2 یا نسخه 5.x.  دارای هارد دیسک SDConnect C4 (HDD) است. این نرم افزار پیشرفته تر از  Xentry است . Vediamo 4.2.2 در سال 2012 منتشر شد. Vediamo 5.x وجود دارد اما برای استفاده از Vediamo 5.x به SD C4/C5 نیاز دارید.

3. DTS موناکو 8.16.  یک برنامه مهندسی دیگر دارای هارد MB SD C4 است. این نرم افزار پیشرفته تر از Vediamo است.

4. ماشین حساب کلید دانه.  می توانید نرم افزار رایگان را به صورت آنلاین پیدا کنید.

یک برنامه منبع باز ، MBSeedKey ،  https://github.com/Xplatforms/mbseedkey/releases/ وجود دارد  اما این برنامه شامل فایل های DLL نیست. بنابراین ، شما باید DLL ها را پیدا کنید. گوگل را انجام دهید ، آنها را به راحتی پیدا خواهید کرد. DLL ها را در زیر پوشه lib قرار دهید (مثال: C: \ MBSeedKey \ lib \*. dll یا C: \ MBSeedKey \ dlls \*. dll یا C: \ Program Files (x86) \ MBSeedKey \ lib \*. dll …).

5. یک لپ تاپ.  آنها یک   بسته لپ تاپ C4+HDD+دارند . نرم افزار از قبل نصب شده و آماده استفاده است. نکته منفی این است که لپ تاپ قدیمی کند است. می توانید از هر لپ تاپی که در دست دارید استفاده کنید.

رایانه توصیه شده: (ویندوز 10 ، پردازنده 64 بیتی Intel/AMD ، 8 گیگابایت رم ، 100 گیگابایت فضای خالی SSD)

من نصب میکنم

Xentry XDOS ، Vediamo ، DTS Monaco و Seed Key Calculator را نصب کنید

اگر از J2534 passthru (Openport و غیره) استفاده می کنید ، همچنین باید درایور J2534 ، کتابخانه Pass Thru را نصب کنید ، Vediamo و DTS (Google انجام دهید) را فعال کنید.

کیت آداپتور MB C4/C5 می تواند کار را آسان تر کند.

اگر از آداپتور J2534 استفاده می کنید ، تا Vediamo 4.2.2 با آداپتور J2534 کار کند ،
6. "C: \ Program Files (x86) \ Vediamo \ Caesar \ driver \ slave.ini" را ویرایش کنید.
7. بخش "[PartJ]" را پیدا کرده و نام "DeviceName" را با آداپتور Pass Thru خود جایگزین کنید. به عنوان مثال ، DeviceName = "نرم شدن - VAS5054A#XXXXXXXX".
8. من نام آداپتورم را نمی دانم؟ توی رجیستری ویندوز هست یا Xentry را اجرا کنید  ، سپس  xentry  یک کادر محاوره ای ظاهر می شود تا به شما اجازه دهد گذر از طریق درایور را انتخاب کنید. نام را در slave.ini تایپ کنید
9. Vediamo 4.2.2 را اجرا کنید و بر روی دکمه "Update" کلیک کنید. فقط "قسمت J" را انتخاب کنید (سایر موارد را لغو انتخاب کنید) ، روی "Update" کلیک کنید.

 

سلب مسئولیت:  اعتبار به فروشنده از انجمن MB. آموزش اینجا به منظور اشتراک گذاری است. شما در معرض خطر خود هستید.

 

بیایید شروع کنیم. 

 

C4 را با لپ تاپ و وسیله نقلیه از طریق درگاه OBD وصل کنید

نرم افزار Xentry را اجرا کنید

یک آزمایش سریع انجام دهید اجرا می شود؟ بله ==> به مرحله بعد بروید. نه ==> کار اشتباهی انجام می دهید ، برگردید.

هنگام کد نویسی ، کلید احتراق را روشن کنید (موتور را روشن نکنید). پدال ترمز را فشار ندهید و دکمه استارت را دوبار فشار دهید ، یا کلید را دوبار بچرخانید.

در صورت تخلیه باتری ، همیشه یک شارژر AC-12V را به باتری وصل کنید. برای صرفه جویی در مصرف باتری ، چراغ جلو ، چراغ اتاق ، فن تهویه مطبوع را خاموش کنید.

بیایید نام واحد کنترل را پیدا کنیم

شما قصد دارید Start/Stop ECO را غیرفعال کنید. موتور اصلی ECU / کنترل کننده "آخرین حالت / پیش فرض روشن / پیش فرض خاموش" و SAM جلو "پیش فرض روشن / پیش فرض خاموش" را کنترل می کند. "آخرین حالت" بهتر از "پیش فرض روشن" خواهد بود. بنابراین ، اجازه دهید  نام واحد کنترل (ID)  کنترل کننده اصلی موتور ECU را پیدا کنید. نام واحد کنترل بسته به مدل خودرو متفاوت است.

1. Xentry را اجرا کنید  تشخیص را انتخاب کنید.
2. "الکترونیک موتور ... برای موتور احتراق ..." (یا موارد مشابه) را جستجو کنید.

Benz Start/Stop ECO Coding with vediamo 1

3. "نوع واحد کنترل" را جستجو کنید.
4. این MED40 در این وسیله نقلیه است (مثال). بنابراین ، بیایید "کدگذاری انواع" MED40 را انجام دهیم.

 

 

اجازه دهید آن را انجام دهیم.

چگونه می توان Start/Stop ECO را با Vediamo غیرفعال کرد؟

1. Vediamo را اجرا کنید. روی برنامه "Ecoute" کلیک کنید.
2. روی "Select ..." (نماد اول در منوی بالا) کلیک کنید

بنز Start/Stop ECO Coding with vediamo 2


3. در محاوره ، تیک *.cbf را بزنید و روی "Change folder" کلیک کنید
. 4. فایل های *.cbf کجا هستند؟ در  Xentry است . (Vediamo و DTS Monaco از فایل های *.cbf ، *.smr-d در  Xentry استفاده می کنند ).
5. "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ MB_PKW \ Caesar \ cbf" را
انتخاب کنید. 6. "MED40" را در محاوره انتخاب کرده و روی "OK" کلیک کنید.

Benz Start/Stop ECO Coding with vediamo 3

7. اکنون پنجره "MED40" ، "System: MED40" / "ECUs" / "MED40 - xxxxxx" را نشان می دهد
8. روی "MED40 - xxxxx .." راست کلیک کرده و "Properties" را انتخاب کنید
9. اتصال را به "xxxxxxx تغییر دهید …… HSCAN_UDS_500 ”. همیشه "500" را انتخاب کنید. روی "تأیید"
کلیک کنید 10. روی "شروع تماس ECU" (نماد سوم در منوی بالا)
11. "کد کردن نسخه ECU" (نماد یازدهم در منوی بالای صفحه) را انتخاب کنید
12. "برنامه نویسی متغیر" را مشاهده خواهید کرد. - گفتگوی MED40 ”.

13. "VCD_Implizite_Variantenkodierung" را در محاوره انتخاب کنید. آلمانی است نه انگلیسی. وحشت نکنید.
14. "Betriebsstrategie Stopp Start" را بیابید. با ماوس روی آن کلیک کنید.
15. "Stopp Start Standard Logik، Default ON" را در پنل سمت راست مشاهده می کنید.
16. "Stopp Start Standard Logik،  Last Mode " را با موس انتخاب کنید.

17.  هشدار . اینجا متوقف شوید ، استراحت کنید.
18. روی "ذخیره در فایل ها" کلیک کنید. این پارامترهای فعلی را در یک زیر پوشه ، "MED40" ، یعنی "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ MB_PKW \ Caesar \ cbf \ MED40 \ YYYY-MM-DD.html" ذخیره می کند. اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید با این فایل حالت های فعلی را بازیابی کنید.
19. به پوشه بروید ، بررسی کنید که آیا به خوبی ذخیره شده است یا خیر. روی فایل (*.html) دوبار کلیک کنید و می توانید کدگذاری محتوا (پارامترها) را مشاهده کنید.

20. روی "ECU-Coding"
21 کلیک کنید. "هشدار: شماره SCN را می توان پاک کرد ..." نشان می دهد. نادیده بگیر.
22. روی "OK" (یا بروید یا ادامه دهید ... به هر حال) کلیک کنید.
23. شکست خواهد خورد. نگران نباش. طبیعی است. این اتفاق افتاد زیرا شما "سطح دسترسی کافی به ECU" برای کدگذاری انواع مختلف را نداشتید.

24. منویی را در منوی بالا ، "ECU" / "Manual Command Input ..." انتخاب کنید.

Benz Start/Stop ECO Coding with vediamo 4

25. " 27 0B " را تایپ کرده و روی دکمه "ارسال" کلیک کنید. چرا 27 ؟؟؟ 0B چیست ؟؟؟ این بدان معناست که "سلام ECU ، آیا می توانید یک پین موقت برای ایجاد یک کلید کلیدی برای سطح دسترسی 0B به من اطلاع دهید؟"
26. ECU پاسخ می دهد " 67 0B  BF DF 6F 37 ". به معنی "سلام ، پین موقت BF DF 6F 37 است "  برای سطح دسترسی 0B (= سطح مورد نیاز برای کدگذاری انواع حساس).
27. "MBSeedKey" را اجرا کنید. اگر DLL ها در زیر پوشه dlls نیستند ، پوشه DLL را تغییر دهید.

Benz Start/Stop ECO Coding with vediamo 5


28. " MED40_MED40_ …… .dll" را انتخاب کنید چرا باید فایل dll را انتخاب کنم؟ مرسدس در هر DLL یک الگوریتم کلید کلیدی مختلف را مخفی کرده است. ماشین حساب کلیدی به سادگی از الگوریتم استفاده می کند. بنابراین ، باید بداند کدام dll مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت انتخاب dll اشتباه ، کلید اصلی به کلید اشتباه پاسخ می دهد و ECU به شما اجازه عبور نمی دهد. بنابراین ، شما نمی توانید اشتباه کنید. نگران نباش.

بنز Start/Stop ECO Coding with vediamo 6


29. 0B را در سطح دسترسی انتخاب کنید. (سطوح دسترسی وجود دارد ، مانند 1 ، 3 ، 5 ، 9 ، B. برای انجام کدگذاری های مربوط به انتشار EURO6 (تغییر پارامتر) ، سطح دسترسی 0B مورد نیاز است)
30. نوع " BF DF 6F 37 " (به عنوان مثال) در SEED: و "Generate Key" را فشار دهید.
31. کلید " 9B 1A 69 C0 " (برای مثال) نمایش داده می شود .

32. به vediamo برگردید.
33. " 27 0C  9B 1A 69 C0 " را در ورودی دستور Vediamo / Manual… / پیام درخواست کنید و روی "ارسال"
34 کلیک کنید. ECU باید " 67 0C " را پاسخ دهد. این بدان معناست که "خوب ، شما مجاز به سطح 0B هستید". اگر جواب ECU دیگر از 06 0C (به عنوان مثال، 0x7F ....)، شما چیزی را  اشتباه  - بازگشت به گام 28.
35. بستن "ورودی فرمان دستی ..." گفت و گو

36. مجدد "Code the variant of ECU" قبلی را باز کنید.
37. قدم 11 ~ 16 را دوباره انجام دهید.
38. روی "ECU-Coding"
39 کلیک کنید اگر نه ، شما کار اشتباهی انجام داده اید.

40. روی "ذخیره در فایل ها" کلیک کنید. این پارامترها را پس از کدگذاری ذخیره می کند. می توانید داده های قبل/بعد را مقایسه کنید تا ببینید کدام پارامترها تغییر کرده اند.
41. در پنجره سمت چپ درخت ، روی "System: MED40 / ECUs / MED40 - xxxxx / Function" کلیک کنید. می توانید "FN_HardReset" را مشاهده کنید

بنز Start/Stop ECO Coding with vediamo 7

42. روی "FN_HardReset" دوبار کلیک کنید. MED40 پارامترهایی را که تغییر داده اید بارگیری می کند.
43. روی "Exit ECU Contact" (نماد چهارم در منوی بالا) کلیک کنید.
44. بستن برنامه Vediamo.

شما انجام دادید. مراقب باشید ، هیچ پارامتری را تغییر ندهید تا زمانی که 100 what بدانید که چه چیزی است و 100 sure مطمئن نیستید که درست می گویید.

 

 

چگونه می توان Start/Stop ECO را با DTS Monaco  8.x غیرفعال کرد  ؟

 

DTS Monaco 8.x نرم افزار پیشرفته تری نسبت به Vediamo 4.x یا 5.x است و خبر خوب این است که DTS Monaco 8.x با آداپتورهای J2534 Pass Thru کار می کند.

تقریباً با Vediamo 4.2.2 مشابه است. Vediamo 4.2.2 از فایل های *.cbf موجود در  Xentry استفاده می کند  اما DTS Monaco 8.x از *.smr-d فایل های موجود در  Xentry استفاده می کند . *.smr-d نسخه جدیدتری از *.cbf است ، یعنی *.smr-d = *.cbf + *.dll. می توانید *.dll را از *.smr-d استخراج کنید. DLL های مورد استفاده برای ماشین حساب کلید بذر از *.smr-d استخراج شد. شما می توانید آن را خودتان استخراج کنید ... اما کسی قبلاً آن را برای شما انجام داده است. DTS Monaco 8.x همچنین *.cbf را پشتیبانی می کند اما فقط با آداپتورهای SD C4 یا DoIP. از آنجا که شما یک آداپتور J2534 دارید ، نمی توانید از *.cbf در DTS Monaco 8.x استفاده کنید. این خوب است زیرا *.smr-d نسخه جدیدتر *.cbf است. شما چیزی از دست نمی دهید.

فایل های *.smr-d کجاست؟ در "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ Kontexte \ ODXProjekte \ PKW_COMMON \ dbr" است. نیازی به التماس فایل ها نیست. شما قبلاً آنها را دارید

(1) DTS Monaco را نصب کنید ، آن را فعال کنید ، (2) پیکربندی سیستم را اجرا کنید ، (3) آداپتور J2534 را اضافه کنید ، (4) یک پروژه ایجاد کنید ، (5) ماژول های واحد کنترل را به پروژه اضافه کنید ، (6) بستن پیکربندی سیستم ، ( 7) یک فضای کاری جدید از پروژه ایجاد کنید: Google انجام دهید یا یوتیوب را تماشا کنید. ویدیوهای زیادی وجود دارد.

در اینجا چیزی است که دیگران به شما نمی گویند:

8. هنگامی که فضای کار را باز می کنید ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.
9. در ضربه سریع تست ، "MED40" را انتخاب کرده و برای انجام آزمایش سریع ، روی "شروع" کلیک کنید. آیا کار می کند؟ باید کار کند. اگر نه ، شما در حال انجام یک کار اشتباه هستید. به عقب برگردید ...
10. کارهای زیر را انجام دهید.
11.  هشدار . قبل از کد نویسی ، پارامترهای فعلی را در یک فایل ذخیره کنید ("مجموعه برنامه نویسی" / "ذخیره")

بنز Start/Stop ECO Coding با dts monaco 1

12. برای انجام کدگذاری انواع مربوط به انتشار Euro6 ، باید سطح دسترسی 0B را دریافت کنید. کارهای زیر را در تصویر زیر انجام دهید.

بنز Start/Stop ECO Coding با dts monaco 2

12. روی "Do Coding" کلیک کنید. طی خواهد شد.
13. واحد کنترل را بازنشانی کنید (Select، Diagnostic Service -> MED40 (مثال) -> Ecu Reset -> [11 01] HardReset Reset ، و روی "انتقال" کلیک کنید)
14. انجام شد.

تا زمانی که 100٪ از کاری که انجام می دهید مطمئن نشوید ، ماشه را فشار ندهید.

http://blog.obdii365.com/2021/09/22/disable-mercedes-start-stop-eco-with-vediamo-and-dts-monaco/