راه اندازی X431 PAD VII / PAD V نه تنها اتومبیل های بنزینی بلکه کامیون های سنگین دیزلی را نیز انجام می دهد. نرم افزار کامیون باید جداگانه خریداری شود.
چگونه می توان نرم افزارهای سنگین خریداری کرد؟
آیا راه ارزان برای خواندن/نوشتن PSA Peugeot Citroen SID 208 ecu وجود دارد؟ آیا می توانم ECU SID208 را با کلون Kess ، Ktag یا pcm-flash بخوانم؟ آیا به روز رسانی این ابزار یا ابزار کلون دیگر وجود دارد؟
1. کلون Kess V2/Ktag
Kess واقعی نمی تواند این را بسازد. فقط ktag واقعی در pinout یا با ktag obd cable روی خودرو.
برخی افراد SID208 را با کلون ktag 7.020 خواندند . اما به شانس نیاز دارد ابزارهای کلون معمولاً با این پروتکل که ford sid208 را می خوانند اما PSA 208 را نمی خوانند ، مشکل دارند.
2. PCM-Flash چینی یا KTMBench
3
PCM-Flash اصلی
ماژول بوت 53:
دفترچه راهنمای آن برای باز کردن قفل ecu با ماژول بوت 53
تنها با 53 مشکل را حل نمی کنید.
همچنین برای اتصال به جعبه و کابل pcm نیاز دارید.
و یا آداپتور نیمکت/بوت برای Scanmatik 2 pro.
چگونه می توان این کار را با استفاده از فلش PCM (ماژول 53) انجام داد؟
من آن را با استفاده از ترکیبی از 3 pinout مختلف کار کردم و خوب کار می کند ، نیازی به مقاومت نیست.
فقط برای اینکه مردم بدانند ، در اینجا دستورالعمل هایی برای استفاده در آینده آمده است:
1. برای اتصال به ECU ، هر دو pinout را با هم ترکیب کنید ، بنابراین 3 +12v (پین 5 ، 28 ، 39) و 3 x GND (پین 2 ، 3 ، 7) و سپس Hi (10) و Lo (11) )
2. نیازی به مقاومت نیست.
3. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است CNF1 (سیم آبی) را وصل کنید (برای پین های بوت به پینوت KTAG مراجعه کنید).
4. مطابق تصویر بالا 2 پین بوت (سیم خاکستری) را وصل کنید.
5. به ماژول 53 بروید ، برای خواندن رمز عبور PSA SID208 به پایین بروید.
6. رمز عبور را ذخیره کنید.
7. برای خواندن/نوشتن ECU ، با استفاده از TC1797 متصل شوید و فایل رمز را بارگذاری کنید ، تنظیمات را از خودکار به فایل رمز ذخیره شده تغییر دهید.
واقعاً خوب کار می کند.
ماژول 60:
در سایت رسمی بپیوندید و توضیحاتی در مورد نحوه انجام آن وجود دارد
ماژول 60
Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208) [RD/WR/CK] (بعد از باز شدن در BSL بنویسید)
Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208/BSL) [RD/UNLOCK]
فقط با ماژول 60 این امکان وجود دارد زیرا این امر به شما BSL و همچنین OBD پس از باز کردن قفل می دهد.
با استفاده از ماژول 60 می توانید آن را در حالت بوت کار کنید و دستورالعمل بالا را دنبال کنید (ماژول 53).
1. رمز عبور را مستقیماً روی ماشین از طریق OBD بخوانید.
2. ECU را باز کنید و طبق طرح دو مقاومت 1 کیلو اهم را لحیم کنید.
3. سپس نرم افزار را در حالت BSL بخوانید و قفل ecu را باز کنید.
4. مقاومت ها را جدا کنید و ecu را در ماشین نصب کنید ، سپس در نرم افزار حالت عادی بنویسید!
فرایند خواندن و نوشتن 2-3 دقیقه بسیار سریع پیش می رود.
4
شناسایی ، نوشتن منطقه نقشه ، خواندن/نوشتن فلاش کامل ، خواندن EEPROM.
FYI:
طرح سیم کشی داخلی فلش ECU زیمنس کانتیننتال SID208 TC1797
من واحد MB Star SD Connect ، Xentry SSD ، و کیت lapptop را با قیمت 719 دلار از obdii365.com خریدم . هرگونه کدی که می خواهید و مجموعه ای از ویژگی های فوق العاده دیگر مانند تنظیمات تنظیم مجدد ، ترکیب سوخت و سایر ویژگی های gazillion را پاک کنید. من همچنین توانستم چند ویژگی را در W213 (مدل 2018) خود با برنامه DTS موناکو برنامه ریزی کنم. به زیر مراجعه کنید.
این برای گزینه 866 است. به شما امکان می دهد برنامه کامند لمسی را از فروشگاه Apple Apple بارگیری کرده و ویژگی ها را از پشت خودرو با استفاده از iPad کنترل کنید.
چراغهای جلو هوشمند همچنین باید هر دو چراغ جلو را کدگذاری کنید.
این ویژگی به شما امکان می دهد دمای بالشتک پشت و پایین را کنترل کنید.
این برای خودروهای کلاس E جدیدتر استاندارد است ، اما خودروهای من آن را فعال نمی کنند. تنظیم این "حالات" بوی ، نورپردازی ، دمای صندلی و ماساژ را کنترل می کند.
DTS می تواند چند کار دیگر انجام دهد ، به ویژه برای خاموش کردن هشدار کمربند ایمنی و نمایش دما در درجه سانتیگراد. انجام آن نسبتاً آسان است.
من قطعاً توصیه می کنم به جای یک سیستم عمومی ، کیت mb sd c4 را تهیه کنید.
سنسور LAUNCH TPMS را با برنامه ریزی هوشمند برنامه ریزی مجدد با استفاده از X431 TSGUN و X431 PAD V انجام دهید.
خوب است بدانید: قبل از انجام برنامه نویسی ، لطفاً مطمئن شوید که نرم افزار TPMS شما به آخرین نسخه به روز شده است. سنسورهای راه اندازی را می توان با تعداد نامحدود برنامه ریزی مجدد کرد.
آماده کردن:
راهنما: https://youtu.be/3FKFATglSBg
راهنما:
روی "TPMS" ضربه بزنید.
این نرم افزار می تواند TPMS و سنسور فعال و برنامه نویسی را تشخیص دهد.
مدل و مدل خودرو را انتخاب کنید (برای مثال: Cadillac ATSL 2014/01-2018/12 (315Mhz).
"Auto" را انتخاب کنید تا به طور خودکار شناسه سنسور جدید ایجاد شود.
برنامه نویسی کامل شد
دستگاه را نزدیک سنسور فشار تایر که باید فعال شود ، قرار دهید.
مقاله مرتبط: راه اندازی X431 TSGUN نوشتن تایر موقعیت برای تویوتا لندکروز 2015
http://blog.obdii365.com/2021/05/03/launch-x431-tsgun-write-tire-position-for-land-cruiser-2015/
من دوستی را پیدا کردم که یک کلید هوشمند نیسان قشقایی 2017 با obdstar x300 dp plus ایجاد کرد اما پس از برنامه نویسی کلید ، کلید اول متوقف شد و کلید دوم نیز کار نمی کند.
این فقط در کلیدهای هوشمند اتفاق می افتد. این یک مشکل رایج در نیسان قشقایی / X-Trail / Rogue است. همه ابزارها (OBDSTAR ، Lonsdor ، Autel ، AVDI ، Truecode ، Smart pro ، Zedfull و غیره) از جمله فروشنده این مشکل را دارند.
این BCM ها در لیست سیاه قرار دارند.
مسئله این است که وقتی همه کلیدها را در ابتدای فرآیند افزودن کلید حذف می کنید ، ECU با آن شماره قسمت ها به خواب می رود و اساساً دوباره بیدار نمی شود.
جعبه BCM Immo روی بیشتر پشت جعبه دستکش است. کد جلو را بررسی کنید و با احتیاط ادامه دهید. در صورت شک ، آن را به نمایندگی ارسال کنید.
اگر BCM مرده باشد ابزار BCM و نمایندگی جدید مورد نیاز است. BCM را تعویض کرده و کلیدهای جدیدی بسازید.
اگر می توانید فلش ECU و eeprom را بخوانید. ارسال زباله به متخصصان برای استخراج SKC از آنها. سپس SKC را بیاموزید تا BCM را با ابزارهای دیگر خالی کند.
یا BCM از نمایندگی فروش و تشخیص نصب شده.
برخی از شماره های قسمت BCM وجود دارد که برنامه نویسان کلیدی (obdstar ، smart pro) به شما هشدار می دهند که کلیدهای برنامه را در اختیار آنها قرار ندهید زیرا BCM را خراب می کند.
اینها شماره قطعات BCM و نسخه های نرم افزاری تحت تأثیر آنها هستند.
نکات و نکات
به شماره های ذکر شده BCM که ممکن است با خواندن PIN آسیب ببینند توجه کنید - تلاش برای برنامه نویسی کلیدها در این انواع BCM خطرناک است! شماره قطعات تحت تأثیر عبارتند از:
284B1-3ZP0A
284BV4CB0A
284B1-4CB1A
284BV4CB2A
284B1-4CB3A
284B1-4CB4A
284B1-4CB5A
284B1-4CE1A
در صورت خراب شدن وسایل نقلیه به نمایندگی شما اسکناس 2000 پوندی دارید ، این وسایل نقلیه را لمس نکنید. ارزش ریسک کردن رو نداره
کلیدهای مکانیکی / تلنگر تحت تأثیر این امر قرار نمی گیرند ، انجام این کارها ایمن است ، این فقط روی کلیدهای مجاورتی تأثیر می گذارد ، همه مناطق تحت تأثیر قرار می گیرند. و حتی ابزار اصلی نمایندگی نیز اینها را می کشد ، هیچ ابزاری نمی تواند یک واحد آسیب دیده را حتی مشورت نکند ، به همین دلیل است که نمایندگی ها از خدمات فنی بولیتین به آنها در مورد این موضوع و قطعات جدید مورد نیاز برای مرتب سازی خودرو هشدار می دهند. ECU موتور جدید ، BCM جدید ، قفل فرمان جدید مورد نیاز است.
اگر BCM تحت تأثیر قرار گرفتند باید قبل از یادگیری کلیدی آن را جایگزین کنند. اگر خودرو قبلاً کشته شده باشد ، به ecu موتور (زیرا نمایندگی نمی تواند با استفاده از ecu اصلی استفاده کند) bcm و 2 کلید به علاوه کدگذاری آنلاین با نیسان مشاور نیاز دارند.
من دوستی را پیدا کردم که یک کلید هوشمند نیسان قشقایی 2017 با obdstar x300 dp plus ایجاد کرد اما پس از برنامه نویسی کلید ، کلید اول متوقف شد و کلید دوم نیز کار نمی کند.
این فقط در کلیدهای هوشمند اتفاق می افتد. این یک مشکل رایج در نیسان قشقایی / X-Trail / Rogue است. همه ابزارها (OBDSTAR ، Lonsdor ، Autel ، AVDI ، Truecode ، Smart pro ، Zedfull و غیره) از جمله فروشنده این مشکل را دارند.
این BCM ها در لیست سیاه قرار دارند.
مسئله این است که وقتی همه کلیدها را در ابتدای فرآیند افزودن کلید حذف می کنید ، ECU با آن شماره قسمت ها به خواب می رود و اساساً دوباره بیدار نمی شود.
جعبه BCM Immo روی بیشتر پشت جعبه دستکش است. کد جلو را بررسی کنید و با احتیاط ادامه دهید. در صورت شک ، آن را به نمایندگی ارسال کنید.
اگر BCM مرده باشد ابزار BCM و نمایندگی جدید مورد نیاز است. BCM را تعویض کرده و کلیدهای جدیدی بسازید.
اگر می توانید فلش ECU و eeprom را بخوانید. ارسال زباله به متخصصان برای استخراج SKC از آنها. سپس SKC را بیاموزید تا BCM را با ابزارهای دیگر خالی کند.
یا BCM از نمایندگی فروش و تشخیص نصب شده.
برخی از شماره های قسمت BCM وجود دارد که برنامه نویسان کلیدی (obdstar ، smart pro) به شما هشدار می دهند که کلیدهای برنامه را در اختیار آنها قرار ندهید زیرا BCM را خراب می کند.
اینها شماره قطعات BCM و نسخه های نرم افزاری تحت تأثیر آنها هستند.
نکات و نکات
به شماره های ذکر شده BCM که ممکن است با خواندن PIN آسیب ببینند توجه کنید - تلاش برای برنامه نویسی کلیدها در این انواع BCM خطرناک است! شماره قطعات تحت تأثیر عبارتند از:
284B1-3ZP0A
284BV4CB0A
284B1-4CB1A
284BV4CB2A
284B1-4CB3A
284B1-4CB4A
284B1-4CB5A
284B1-4CE1A
در صورت خراب شدن وسایل نقلیه به نمایندگی شما اسکناس 2000 پوندی دارید ، این وسایل نقلیه را لمس نکنید. ارزش ریسک کردن رو نداره
کلیدهای مکانیکی / تلنگر تحت تأثیر این امر قرار نمی گیرند ، انجام این کارها ایمن است ، این فقط روی کلیدهای مجاورتی تأثیر می گذارد ، همه مناطق تحت تأثیر قرار می گیرند. و حتی ابزار اصلی نمایندگی نیز اینها را می کشد ، هیچ ابزاری نمی تواند یک واحد آسیب دیده را حتی مشورت نکند ، به همین دلیل است که نمایندگی ها از خدمات فنی بولیتین به آنها در مورد این موضوع و قطعات جدید مورد نیاز برای مرتب سازی خودرو هشدار می دهند. ECU موتور جدید ، BCM جدید ، قفل فرمان جدید مورد نیاز است.
اگر BCM تحت تأثیر قرار گرفتند باید قبل از یادگیری کلیدی آن را جایگزین کنند. اگر خودرو قبلاً کشته شده باشد ، به ecu موتور (زیرا نمایندگی نمی تواند با استفاده از ecu اصلی استفاده کند) bcm و 2 کلید به علاوه کدگذاری آنلاین با نیسان مشاور نیاز دارند.
مسافت پیموده شده مرسدس W205 W222 W47 FBS4 را می توان از طریق CGDI MB از طریق حالت نیمکت OBD + در 30 دقیقه انجام داد. X166 FBS4 را می توان از طریق CG100 و CAN Filter انجام داد. در اینجا آموزش تصحیح مسافت پیموده شده مرسدس GL400 X166 سال 2014 V6 از طریق CG100 آمده است.
اطلاعات خودرو:
مرسدس GL400 4Matic SUV مدل
موتور ایالات متحده نوع موتور: 276 821
صندلی: 7
تاریخ ساخت 2014/09
6V 3.0L
به چه چیزی نیاز داریم:
برنامه نویس جهانی CG100 Prog III
آداپتور 35080 eeprom (آداپتور در بسته cg100 موجود است)
بیایید شروع کنیم.
بارگیری را بنویسید یا از مسافت پیموده شده اصلی عکس بگیرید: 151415 کیلومتر
دسته ابزار A1669007713 را حذف کنید
خوشه را جدا کنید
تراشه EEPROM IC 95640 را پیدا کنید
در نرم افزار CG100 ، عملکرد ابزار را انتخاب کنید ماشینهای اروپایی را انتخاب کنید- Benz- GL Series X166- 2012-2015 95640 (CAN Filter)
CG100 نمودار مکان تراشه IC را به شما نشان می دهد
تراشه 95460 را جدا کنید و به آداپتور 35080 EEPROM لحیم کنید ، آداپتور
35080 را با CG100 وصل کنید ، سپس cg را از طریق آداپتور برق 12 ولت و کابل USB با کامپیوتر وصل کنید
Read را فشار دهید
مطبوعات نوشتن
CG100 مسافت پیموده شده فعلی را محاسبه می کند. اگر اطلاعات مسافت پیموده شده معتبر یا نادرست است ، عملیات را ترک کنید. برای بررسی قبل از عمل با تکنسین CG تماس بگیرید.
مسافت پیموده شده اصلی 151415 کیلومتر است ، CG100 نشان دهنده 151392 کیلومتر است. 100٪ مطابقت ندارد. مهم نیست.
مسافت پیموده شده را به صورت دستی وارد کرده و Yes را فشار دهید تا KM را تغییر دهید
نوشتن داده
ها موفقیت داده ها را تأیید کنید ، داده ها را تأیید کنید
موفقیت کیلومتر را تغییر دهید. خوشه را دوباره نصب کنید
فیلتر MB CAN را در دسته ابزار نصب کنید
خوشه ابزار را دوباره به خودرو نصب کنید. اگر کیلومترها راننده ماشین هستید ، DTC را پاک کنید اگر نشانگر کد خطا در خط تیره وجود دارد.
انجام شده. امیدوارم کمک کند.
نحوه انجام: مرسدس 2005 را غیرفعال کنید تا ویژگی Start/Stop ECO را از طریق برنامه نویسی با استفاده از هر دو برنامه مهندسی Vedamo و DTS Monaco ارائه دهید.
1. بنز J2534 passthru یا Xentry Passthru. سیستم تشخیص MB MB توصیه می شود زیرا این نرم افزار رسمی مرسدس بنز برای مکانیک است. MB SD Connect C4 هنوز یک آداپتور عالی است اما می تواند چند کار دیگر را انجام دهد ، مانند چشمک زدن روی ECU مرده روی DoIP.
2.Vediamo 4.2.2 یا نسخه 5.x. دارای هارد دیسک SDConnect C4 (HDD) است. این نرم افزار پیشرفته تر از Xentry است . Vediamo 4.2.2 در سال 2012 منتشر شد. Vediamo 5.x وجود دارد اما برای استفاده از Vediamo 5.x به SD C4/C5 نیاز دارید.
3. DTS موناکو 8.16. یک برنامه مهندسی دیگر دارای هارد MB SD C4 است. این نرم افزار پیشرفته تر از Vediamo است.
4. ماشین حساب کلید دانه. می توانید نرم افزار رایگان را به صورت آنلاین پیدا کنید.
یک برنامه منبع باز ، MBSeedKey ، https://github.com/Xplatforms/mbseedkey/releases/ وجود دارد اما این برنامه شامل فایل های DLL نیست. بنابراین ، شما باید DLL ها را پیدا کنید. گوگل را انجام دهید ، آنها را به راحتی پیدا خواهید کرد. DLL ها را در زیر پوشه lib قرار دهید (مثال: C: \ MBSeedKey \ lib \*. dll یا C: \ MBSeedKey \ dlls \*. dll یا C: \ Program Files (x86) \ MBSeedKey \ lib \*. dll …).
5. یک لپ تاپ. آنها یک بسته لپ تاپ C4+HDD+دارند . نرم افزار از قبل نصب شده و آماده استفاده است. نکته منفی این است که لپ تاپ قدیمی کند است. می توانید از هر لپ تاپی که در دست دارید استفاده کنید.
رایانه توصیه شده: (ویندوز 10 ، پردازنده 64 بیتی Intel/AMD ، 8 گیگابایت رم ، 100 گیگابایت فضای خالی SSD)
من نصب میکنم
Xentry XDOS ، Vediamo ، DTS Monaco و Seed Key Calculator را نصب کنید
اگر از J2534 passthru (Openport و غیره) استفاده می کنید ، همچنین باید درایور J2534 ، کتابخانه Pass Thru را نصب کنید ، Vediamo و DTS (Google انجام دهید) را فعال کنید.
کیت آداپتور MB C4/C5 می تواند کار را آسان تر کند.
اگر از آداپتور J2534 استفاده می کنید ، تا Vediamo 4.2.2 با آداپتور J2534 کار کند ،
6. "C: \ Program Files (x86) \ Vediamo \ Caesar \ driver \ slave.ini" را ویرایش کنید.
7. بخش "[PartJ]" را پیدا کرده و نام "DeviceName" را با آداپتور Pass Thru خود جایگزین کنید. به عنوان مثال ، DeviceName = "نرم شدن - VAS5054A#XXXXXXXX".
8. من نام آداپتورم را نمی دانم؟ توی رجیستری ویندوز هست یا Xentry را اجرا کنید ، سپس xentry یک کادر محاوره ای ظاهر می شود تا به شما اجازه دهد گذر از طریق درایور را انتخاب کنید. نام را در slave.ini تایپ کنید
9. Vediamo 4.2.2 را اجرا کنید و بر روی دکمه "Update" کلیک کنید. فقط "قسمت J" را انتخاب کنید (سایر موارد را لغو انتخاب کنید) ، روی "Update" کلیک کنید.
سلب مسئولیت: اعتبار به فروشنده از انجمن MB. آموزش اینجا به منظور اشتراک گذاری است. شما در معرض خطر خود هستید.
C4 را با لپ تاپ و وسیله نقلیه از طریق درگاه OBD وصل کنید
نرم افزار Xentry را اجرا کنید
یک آزمایش سریع انجام دهید اجرا می شود؟ بله ==> به مرحله بعد بروید. نه ==> کار اشتباهی انجام می دهید ، برگردید.
هنگام کد نویسی ، کلید احتراق را روشن کنید (موتور را روشن نکنید). پدال ترمز را فشار ندهید و دکمه استارت را دوبار فشار دهید ، یا کلید را دوبار بچرخانید.
در صورت تخلیه باتری ، همیشه یک شارژر AC-12V را به باتری وصل کنید. برای صرفه جویی در مصرف باتری ، چراغ جلو ، چراغ اتاق ، فن تهویه مطبوع را خاموش کنید.
بیایید نام واحد کنترل را پیدا کنیم
شما قصد دارید Start/Stop ECO را غیرفعال کنید. موتور اصلی ECU / کنترل کننده "آخرین حالت / پیش فرض روشن / پیش فرض خاموش" و SAM جلو "پیش فرض روشن / پیش فرض خاموش" را کنترل می کند. "آخرین حالت" بهتر از "پیش فرض روشن" خواهد بود. بنابراین ، اجازه دهید نام واحد کنترل (ID) کنترل کننده اصلی موتور ECU را پیدا کنید. نام واحد کنترل بسته به مدل خودرو متفاوت است.
1. Xentry را اجرا کنید . تشخیص را انتخاب کنید.
2. "الکترونیک موتور ... برای موتور احتراق ..." (یا موارد مشابه) را جستجو کنید.
3. "نوع واحد کنترل" را جستجو کنید.
4. این MED40 در این وسیله نقلیه است (مثال). بنابراین ، بیایید "کدگذاری انواع" MED40 را انجام دهیم.
اجازه دهید آن را انجام دهیم.
1. Vediamo را اجرا کنید. روی برنامه "Ecoute" کلیک کنید.
2. روی "Select ..." (نماد اول در منوی بالا) کلیک کنید
3. در محاوره ، تیک *.cbf را بزنید و روی "Change folder" کلیک کنید
. 4. فایل های *.cbf کجا هستند؟ در Xentry است . (Vediamo و DTS Monaco از فایل های *.cbf ، *.smr-d در Xentry استفاده می کنند ).
5. "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ MB_PKW \ Caesar \ cbf" را
انتخاب کنید. 6. "MED40" را در محاوره انتخاب کرده و روی "OK" کلیک کنید.
7. اکنون پنجره "MED40" ، "System: MED40" / "ECUs" / "MED40 - xxxxxx" را نشان می دهد
8. روی "MED40 - xxxxx .." راست کلیک کرده و "Properties" را انتخاب کنید
9. اتصال را به "xxxxxxx تغییر دهید …… HSCAN_UDS_500 ”. همیشه "500" را انتخاب کنید. روی "تأیید"
کلیک کنید 10. روی "شروع تماس ECU" (نماد سوم در منوی بالا)
11. "کد کردن نسخه ECU" (نماد یازدهم در منوی بالای صفحه) را انتخاب کنید
12. "برنامه نویسی متغیر" را مشاهده خواهید کرد. - گفتگوی MED40 ”.
13. "VCD_Implizite_Variantenkodierung" را در محاوره انتخاب کنید. آلمانی است نه انگلیسی. وحشت نکنید.
14. "Betriebsstrategie Stopp Start" را بیابید. با ماوس روی آن کلیک کنید.
15. "Stopp Start Standard Logik، Default ON" را در پنل سمت راست مشاهده می کنید.
16. "Stopp Start Standard Logik، Last Mode " را با موس انتخاب کنید.
17. هشدار . اینجا متوقف شوید ، استراحت کنید.
18. روی "ذخیره در فایل ها" کلیک کنید. این پارامترهای فعلی را در یک زیر پوشه ، "MED40" ، یعنی "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ MB_PKW \ Caesar \ cbf \ MED40 \ YYYY-MM-DD.html" ذخیره می کند. اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید با این فایل حالت های فعلی را بازیابی کنید.
19. به پوشه بروید ، بررسی کنید که آیا به خوبی ذخیره شده است یا خیر. روی فایل (*.html) دوبار کلیک کنید و می توانید کدگذاری محتوا (پارامترها) را مشاهده کنید.
20. روی "ECU-Coding"
21 کلیک کنید. "هشدار: شماره SCN را می توان پاک کرد ..." نشان می دهد. نادیده بگیر.
22. روی "OK" (یا بروید یا ادامه دهید ... به هر حال) کلیک کنید.
23. شکست خواهد خورد. نگران نباش. طبیعی است. این اتفاق افتاد زیرا شما "سطح دسترسی کافی به ECU" برای کدگذاری انواع مختلف را نداشتید.
24. منویی را در منوی بالا ، "ECU" / "Manual Command Input ..." انتخاب کنید.
25. " 27 0B " را تایپ کرده و روی دکمه "ارسال" کلیک کنید. چرا 27 ؟؟؟ 0B چیست ؟؟؟ این بدان معناست که "سلام ECU ، آیا می توانید یک پین موقت برای ایجاد یک کلید کلیدی برای سطح دسترسی 0B به من اطلاع دهید؟"
26. ECU پاسخ می دهد " 67 0B BF DF 6F 37 ". به معنی "سلام ، پین موقت BF DF 6F 37 است " برای سطح دسترسی 0B (= سطح مورد نیاز برای کدگذاری انواع حساس).
27. "MBSeedKey" را اجرا کنید. اگر DLL ها در زیر پوشه dlls نیستند ، پوشه DLL را تغییر دهید.
28. " MED40_MED40_ …… .dll" را انتخاب کنید . چرا باید فایل dll را انتخاب کنم؟ مرسدس در هر DLL یک الگوریتم کلید کلیدی مختلف را مخفی کرده است. ماشین حساب کلیدی به سادگی از الگوریتم استفاده می کند. بنابراین ، باید بداند کدام dll مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت انتخاب dll اشتباه ، کلید اصلی به کلید اشتباه پاسخ می دهد و ECU به شما اجازه عبور نمی دهد. بنابراین ، شما نمی توانید اشتباه کنید. نگران نباش.
29. 0B را در سطح دسترسی انتخاب کنید. (سطوح دسترسی وجود دارد ، مانند 1 ، 3 ، 5 ، 9 ، B. برای انجام کدگذاری های مربوط به انتشار EURO6 (تغییر پارامتر) ، سطح دسترسی 0B مورد نیاز است)
30. نوع " BF DF 6F 37 " (به عنوان مثال) در SEED: و "Generate Key" را فشار دهید.
31. کلید " 9B 1A 69 C0 " (برای مثال) نمایش داده می شود .
32. به vediamo برگردید.
33. " 27 0C 9B 1A 69 C0 " را در ورودی دستور Vediamo / Manual… / پیام درخواست کنید و روی "ارسال"
34 کلیک کنید. ECU باید " 67 0C " را پاسخ دهد. این بدان معناست که "خوب ، شما مجاز به سطح 0B هستید". اگر جواب ECU دیگر از 06 0C (به عنوان مثال، 0x7F ....)، شما چیزی را اشتباه - بازگشت به گام 28.
35. بستن "ورودی فرمان دستی ..." گفت و گو
36. مجدد "Code the variant of ECU" قبلی را باز کنید.
37. قدم 11 ~ 16 را دوباره انجام دهید.
38. روی "ECU-Coding"
39 کلیک کنید . اگر نه ، شما کار اشتباهی انجام داده اید.
40. روی "ذخیره در فایل ها" کلیک کنید. این پارامترها را پس از کدگذاری ذخیره می کند. می توانید داده های قبل/بعد را مقایسه کنید تا ببینید کدام پارامترها تغییر کرده اند.
41. در پنجره سمت چپ درخت ، روی "System: MED40 / ECUs / MED40 - xxxxx / Function" کلیک کنید. می توانید "FN_HardReset" را مشاهده کنید
42. روی "FN_HardReset" دوبار کلیک کنید. MED40 پارامترهایی را که تغییر داده اید بارگیری می کند.
43. روی "Exit ECU Contact" (نماد چهارم در منوی بالا) کلیک کنید.
44. بستن برنامه Vediamo.
شما انجام دادید. مراقب باشید ، هیچ پارامتری را تغییر ندهید تا زمانی که 100 what بدانید که چه چیزی است و 100 sure مطمئن نیستید که درست می گویید.
DTS Monaco 8.x نرم افزار پیشرفته تری نسبت به Vediamo 4.x یا 5.x است و خبر خوب این است که DTS Monaco 8.x با آداپتورهای J2534 Pass Thru کار می کند.
تقریباً با Vediamo 4.2.2 مشابه است. Vediamo 4.2.2 از فایل های *.cbf موجود در Xentry استفاده می کند اما DTS Monaco 8.x از *.smr-d فایل های موجود در Xentry استفاده می کند . *.smr-d نسخه جدیدتری از *.cbf است ، یعنی *.smr-d = *.cbf + *.dll. می توانید *.dll را از *.smr-d استخراج کنید. DLL های مورد استفاده برای ماشین حساب کلید بذر از *.smr-d استخراج شد. شما می توانید آن را خودتان استخراج کنید ... اما کسی قبلاً آن را برای شما انجام داده است. DTS Monaco 8.x همچنین *.cbf را پشتیبانی می کند اما فقط با آداپتورهای SD C4 یا DoIP. از آنجا که شما یک آداپتور J2534 دارید ، نمی توانید از *.cbf در DTS Monaco 8.x استفاده کنید. این خوب است زیرا *.smr-d نسخه جدیدتر *.cbf است. شما چیزی از دست نمی دهید.
فایل های *.smr-d کجاست؟ در "C: \ Program Files (x86) \ Mercedes-Benz \ Xentry \ Kontexte \ ODXProjekte \ PKW_COMMON \ dbr" است. نیازی به التماس فایل ها نیست. شما قبلاً آنها را دارید
(1) DTS Monaco را نصب کنید ، آن را فعال کنید ، (2) پیکربندی سیستم را اجرا کنید ، (3) آداپتور J2534 را اضافه کنید ، (4) یک پروژه ایجاد کنید ، (5) ماژول های واحد کنترل را به پروژه اضافه کنید ، (6) بستن پیکربندی سیستم ، ( 7) یک فضای کاری جدید از پروژه ایجاد کنید: Google انجام دهید یا یوتیوب را تماشا کنید. ویدیوهای زیادی وجود دارد.
در اینجا چیزی است که دیگران به شما نمی گویند:
8. هنگامی که فضای کار را باز می کنید ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.
9. در ضربه سریع تست ، "MED40" را انتخاب کرده و برای انجام آزمایش سریع ، روی "شروع" کلیک کنید. آیا کار می کند؟ باید کار کند. اگر نه ، شما در حال انجام یک کار اشتباه هستید. به عقب برگردید ...
10. کارهای زیر را انجام دهید.
11. هشدار . قبل از کد نویسی ، پارامترهای فعلی را در یک فایل ذخیره کنید ("مجموعه برنامه نویسی" / "ذخیره")
12. برای انجام کدگذاری انواع مربوط به انتشار Euro6 ، باید سطح دسترسی 0B را دریافت کنید. کارهای زیر را در تصویر زیر انجام دهید.
12. روی "Do Coding" کلیک کنید. طی خواهد شد.
13. واحد کنترل را بازنشانی کنید (Select، Diagnostic Service -> MED40 (مثال) -> Ecu Reset -> [11 01] HardReset Reset ، و روی "انتقال" کلیک کنید)
14. انجام شد.
تا زمانی که 100٪ از کاری که انجام می دهید مطمئن نشوید ، ماشه را فشار ندهید.
http://blog.obdii365.com/2021/09/22/disable-mercedes-start-stop-eco-with-vediamo-and-dts-monaco/