دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco استفاده کنیم؟

 چگونه کابل گودیاگ GT109 ENET و سایر کابل های DoIP ENET را با نرم افزار مهندسی مرسدس بنز DTS موناکو راه اندازی کنیم؟  

 

باید کابل اترنت را به سوکت کامپیوتر و OBD را به ماشین وصل کنید.

از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco 1 استفاده کنید

سپس تنظیمات آداپتور را بررسی کنید.
نرم افزار DTS Monaco را اجرا کنید (به عنوان مثال از DTS 8.16 استفاده کنید)

مدیریت و مدیریت پروژه های DTS را انتخاب کنید 

از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco 2 استفاده کنید

بررسی کنید که آیا قبلاً آن تنظیمات را دارید یا خیر.

نام رابط: ENET

رابط سیستم اتوبوس:  D-PDU API
D-PDU نسخه API: Berner and Mattner Systemtechnick GmbH GDPM_UNITY_FOR_DS_8_16_015
نوع ماژول:  MVCI_ISO_13400_DOIP
نام ماژول فروشنده: —-
کابل:  CABLE_COMT_F_E

– پیوندهای فیزیکی
IEE_802_3: اترنت 1

از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco 3 استفاده کنید از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco 4 استفاده کنید از کابل گودیاگ ENET با DTS Monaco 5 استفاده کنید

یک پیکربندی دیگر نیز کار می کند.

رابط سیستم اتوبوس:  D-PDU API
D-PDU نسخه API:  Softing AG EDIC_D_PDU_API_xx_xx_xxx (هر نسخه)
نوع ماژول:  MVCI_ISO_13400_DOIP_Collection
نام ماژول فروشنده:  —-
کابل:  Ethernet_Cable 

–  پیوندهای فیزیکی
IEE_802_3:  اترنت 1

فراموش نکنید که تغییرات را ذخیره کنید و ما آماده ادامه کار هستیم.

 

اکنون می توانید ماژول ها (هد یونیت، HU5 و غیره) را با کابل ENET فلش کنید.

 

 

کابل Enet  یا Tactrix passthru برای DTS Monaco؟ کدام یک سریعتر است؟ و چه تفاوتی دارد؟

Enet از طریق اتصال DOiP (سیم‌ها را مستقیماً از درگاه OBD به Multimedia جدا می‌کند) متصل می‌شود و سریع‌تر است. به خصوص چشمک زدن سریع. و فقط چند ECU (بستگی به ماشین دارد). همه چیزهای دیگر مانند کدنویسی می تواند توسط OpenPort یا هر آداپتور J2534 دیگری ساخته شود.

Autel عملکردهای بررسی Live Data Fusion و VIN/Odometer را اضافه می کند

 Autel MaxiSys دو ویژگی را در آوریل 2024 به روز می کند، از جمله Live Data Fusion و VIN/Odometer check.

 

Live Data Fusion

  • ویژگی "Live Data Fusion" را اضافه می کند که امکان ادغام داده های زنده از سیستم های مختلف را در یک رابط واحد فراهم می کند و نمایش پویا را تسهیل می کند.
  • به طور گسترده در سناریوهای تعمیر و نگهداری که نیاز به نظارت همزمان داده های زنده از چندین سیستم دارند، مانند آدرس دهی U-code، نقص ABS، درمان پس از آن و موارد دیگر استفاده می شود.
  • سازندگان پشتیبانی شده: کرایسلر، دوج، جیپ، هیوندای، کیا، جنسیس، فولکس واگن، آئودی، بنتلی، لامبورگینی، صندلی، اشکودا، تویوتا، سایون، لکسوس، سوبارو، سوزوکی، فورد، پژو، سیتروئن، دی‌اس، لندرور، جگوار داچیا، سامسونگ …
  • قابل استفاده برای تبلت های 9.7 اینچی یا بالاتر، ( Ultra ،  Ultra Lite ، Ultra Lite S،   Elite II Pro ،  Elite II ،  MS908SP II ،  MK908 II ،  MK908P II ،  IM608 II ، IM608S II و غیره)

Autel Live Data Fusion را اضافه می کند

 

VIN / بررسی کیلومتر شمار

  • ویژگی "VIN/Odometer Check" را اضافه می کند که از خواندن مسافت پیموده شده و مقادیر شماره شناسایی خودرو (VIN) ذخیره شده در واحدهای کنترل مختلف خودرو پشتیبانی می کند.
  • با مقایسه مقادیر، به عنوان اطلاعات مرجع برای تاریخچه تعمیر و نگهداری ماژول خودرو عمل می کند.
  • سازندگان پشتیبانی شده: کرایسلر، دوج، جیپ، پورشه، هیوندای، کیا، جنسیس، فیات، آلفا، آبارث، لانچیا، فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، لامبورگینی، صندلی، اشکودا، نیسان، اینفینیتی، نیسان جی‌تی‌آر، تویوتا، سابیارو، لکسوس، سوزوکی، فورد، مزدا، پژو، سیتروئن، دی‌اس، لندرور، جگوار، جنرال موتورز، شورلت، بی‌ام‌و، مینی، رنو، داچیا، سامسونگ، ولوو، پولستار، بنز، می‌باخ…
  • برای Ultra، Ultra Lite، Ultra Lite S، Elite II Pro، Elite II، MS908SP II، MK908P II، MK908 II، IM608 II،  MS906Pro ،  MK906 Pro ، MK906S Pro،  MK906 Pro-TS ، Pro-TS، MK906S و غیره اعمال می شود.
Autel VIN/Odometer Check 1 را اضافه می کند

Autel VIN/Odometer Check 2 را اضافه می کند

Autel VIN/Odometer Check 3 را اضافه می کند

چگونه از Alientech Powergate 4 و App استفاده کنیم؟

 جدید Alientech Powergate 4 راه حلی نوآورانه برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه شما یا کاهش مصرف سوخت مستقیماً از تلفن هوشمند شما از طریق برنامه Powergate برای Android، iOS و EMUI (Huawei) است. Powergate به شما امکان می دهد از طریق OBD بر روی یک وسیله نقلیه منفرد که از طیف گسترده ای از مدل های Powergate پشتیبانی می شود کار کنید و پروتکل های مشابه KESS3 را به اشتراک بگذارید.  

از اتصال اینترنت برای Cloud و بلوتوث برای ارتباط با تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

این فناوری پیشرفته ارتباط روان و ایمن بین دستگاه و وسیله نقلیه را همیشه تضمین می کند. با Powergate، تجربه یک حرفه ای واقعی در دسترس همه است.

 

در اینجا دستورالعمل نحوه استفاده از Powergate 4 و App آمده است.

 

فهرست:

  • برنامه Powergate را دانلود کنید
  • Powergate4 را ثبت کنید
  • نحوه خواندن ID با Powergate 4
  • نحوه خواندن ECU با Powergate 4
  • نحوه نوشتن ECU با Powergate 4

 

1. برنامه Powergate را دانلود کنید

 

برنامه Powergate  را از فروشگاه گوگل پلی اندروید یا اپ استور iOS دانلود کنید 

برنامه Powergate را دانلود کنید

2. ثبت نام Powergate App

اگر حساب کاربری ندارید، حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

اطلاعات کاربر را وارد کنید
یک کد تایید به ایمیل شما ارسال می شود.
کد تایید را وارد کنید.
رمز ورود را تنظیم کنید
اطلاعات حساب را کامل کنید
اگر حساب Alitench دارید، با حساب موجود خود وارد شوید.

ثبت نام Powergate App

3. ID را بخوانید

برنامه Powergate را اجرا کنید

با Alientech ID وارد شوید

جعبه Powergate4  را با وسیله نقلیه از طریق سوکت OBD وصل کنید 

نحوه استفاده از Alientech powergate4 1

نحوه استفاده از Alientech powergate4 2

برنامه Powergate را شروع کنید
و Powergate را با WiFi متصل کنید

نحوه استفاده از Alientech powergate4 3

نشانگر آبی روشن می شود به این معنی که اتصال بلوتوث برقرار است.

نحوه استفاده از Alientech powergate4 4

یک دستگاه با وسیله نقلیه ارتباط برقرار می کند، نشانگر زرد روشن می شود. دستگاه آماده استفاده است.

نحوه استفاده از Alientech powergate4 5
برند خودرو، نوع (بنزینی یا دیزلی)، مدل و موتور را برای ادامه
انتخاب کنید نوع ECU را انتخاب کنید

نحوه استفاده از Alientech powergate4 6

ID را بخوانید
شارژ تثبیت شده را به باتری خودرو وصل کنید

احتراق را روشن کنید، اتصالات را بررسی کنید و برای ادامه OK را فشار دهید.

ID با موفقیت خوانده شود.

احتراق را خاموش کنید.

نحوه استفاده از Alientech powergate4 7

نحوه استفاده از Alientech powergate4 8

نحوه استفاده از Alientech powergate4 9

4. ECU را بخوانید

خواندن ECU
احتراق را روشن کنید، اتصالات را بررسی کنید و برای ادامه خواندن ECU
،
OK  را فشار  دهید .

نحوه استفاده از Alientech powergate4 10

ارسال فایل به استاد

نحوه استفاده از Alientech powergate4 11

5. ECU را با Powergate بنویسید 

منتظر بمانید استاد فایل را به حساب شما ارسال کند.
Write ECU را انتخاب کنید

احتراق را روشن کنید، اتصالات را بررسی کنید و برای ادامه OK را فشار دهید.

احتراق را خاموش کنید.

ECU نوشتن

صبر کنید تا تکمیل شود.

نحوه استفاده از Alientech powergate4 12

www.obdii365.com

چگونه BMW F20 F30 TPMS را با E-sys غیرفعال کنیم؟

 آموزش کد نویسی BMW E-sys: نحوه کدگذاری BMW F20/F30 TPMS به RPA یا RFA.

 

 

برای کدنویسی بدون TPMS موارد زیر را انجام دهید.

موتور ماشین را روشن کنید و بگذارید در تمام مدت کار کند

با کابل BMW ENET به ماشین خود وصل شوید 

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 1 غیرفعال کنید

به  تب Expert Mode  در سمت چپ بروید و روی  Coding کلیک کنید . READ را  در کادر بالایی در صفحه کدنویسی و سپس Save را در هنگام بارگیری
فشار دهید  . آن را چیزی مانند Car FA با TPMS نامید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 2 غیرفعال کنید

در رایانه شخصی خود به پوشه Esys Data بروید و پوشه FA را پیدا کنید و از آن فایل یک کپی بگیرید و نام یکی از آنها را  بدون TPMS تغییر دهید . اکنون باید دو فایل داشته باشید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 3 غیرفعال کنید

به E-sys  و تب Editors and Viewers برگردید  و روی FA Editor کلیک کنید.

در کادر بالایی که روی آن نوشته شده است "نام فایل" روی دکمه با سه نقطه در سمت راست آن کادر متن کلیک کنید و فایلی را که نام آن را "بدون TPMS" تغییر نام دادید باز کنید.

روی پوشه FA که ظاهر می شود کلیک راست کنید و Calculate FP
More folders در سمت راست ظاهر می شود و اکنون می توانید FA را تغییر دهید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 4 غیرفعال کنید

همه پوشه ها را با کلیک بر روی علامت های + کوچک (نه هدر) باز کنید تا پوشه ای را ببینید که حاوی SALAPA Element است. روی پوشه کلیک کنید و کدهای سفارش شما در کادر پایین ظاهر می شود.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 5 غیرفعال کنید

به معنای واقعی کلمه وارد کادر SALAPA در پایین شوید و 2VB (و کاما) را حذف کنید و چیز کوچکی را که شبیه یک در است با فلش چپ به رنگ زرد در سمت راست جعبه SALAPA فشار دهید. (اگر
مشکلی وجود داشته باشد، یک جعبه قرمز رنگ دور جعبه SALAPA وجود دارد.)

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 6 غیرفعال کنید

نماد ذخیره (Disk) را در نوار ابزار بالای Esys فشار دهید

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 7 غیرفعال کنید

ذخیره FA به ماشین کاملاً ضروری نیست (این بیت بعدی در VCM)

به تب  Expert Mode بروید  و بر روی  VCM کلیک کنید  (ممکن است کادری ظاهر شود که می‌گوید فایلی در ویرایشگر FA باز است یا خیر، فقط Yes را اینجا فشار دهید.)
حدود دو سوم پایین‌تر کادری را مشاهده خواهید کرد می‌گوید «سفارش خودرو» با برگه‌هایی که عبارت File، Master و Backup را دارند.
در سمت راست کادری که در آن نام فایل آمده است: روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و فایل خود را با علامت "بدون TPMS" باز کنید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 8 غیرفعال کنید

پوشه ها در کادر بالا ظاهر می شوند. مجدداً روی پوشه "FA" کلیک راست کرده و محاسبه FP
نمایه خودرو در کادر بعدی پر می شود.
به کادر سفارش خودرو برگردید و روی زبانه "Master" کلیک کنید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 9 غیرفعال کنید

اکنون می‌خواهید سفارش خودروی جدید را به خودرو برگردانید.
"Write FA FP" را فشار دهید که فقط یک ثانیه طول می کشد.

 

اگر FA را در ماشین بالا ذخیره نکردید، این جایی است که دوباره شروع می‌کنید.

اکنون باید ECU را با کد VO
در کادر Expert Mode به کدگذاری بروید.
اگر جعبه بالایی پر شده است (سفارش خودرو) مطمئن شوید که «بدون TPMS» شماست. اگر نه، فقط LOAD را فشار دهید و فایل را بارگذاری کنید.
وقتی فایل صحیح را بارگذاری کردید روی پوشه FA کلیک راست کرده و روی Activate FP کلیک کنید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 10 غیرفعال کنید

در سمت راست کادری به نام "SVT Actual" را خواهید دید
در آن کادر روی "Read SVT" کلیک کنید (..."این فایل را برای یک نسخه پشتیبان ذخیره کنید (دکمه ذخیره در همان کادر)

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 11 غیرفعال کنید

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 12 غیرفعال کنید

تمام ECU های شما در کادر Big SVT ظاهر می شوند
(شما ممکن است NBT نداشته باشید زیرا این ProNav است ممکن است HU داشته باشید. چیزی و KOMBI صفحه نمایش پنل سیاه است)
برای کد VO ECU به پایین اسکرول کنید تا ECU در لیستی که دادم. DSC NBT ICM KOMBI”
روی پوشه زرد اولین ECU (DSC) نه فایل CADF کلیک راست کرده و “Code” را فشار دهید.

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 13 غیرفعال کنید

این کار را برای ECU های دیگر تکرار کنید اگر همه چیز به خوبی پیش می رود، باید این و کلمات را ببینید: "Abarbeitung beendet" - پردازش تمام شده

BMW F20 F30 TPMS را با E-sys 14 غیرفعال کنید

خطاهایی در مورد خرابی DTC، خرابی ABS، خرابی RDC دریافت خواهید کرد و ساعت روی صفحه نمایش پانل سیاه نیاز به بازنشانی به زمان صحیح دارد.
اما همین، تمام شد! موتور را جدا کرده و روشن و خاموش کنید تا هشدارهای جعلی پاک شود.

 

در برخی از US/CAN F30 / F20 ممکن است لازم باشد فیوز شماره 132 موجود در جعبه فیوز عقب در صندوق عقب / صندوق عقب را جدا کنید.

 

به عنوان یک نکته جانبی، می توانید از نوشتن FA در ماشین صرفنظر کنید و کدگذاری VO را به تنهایی انجام دهید.

اما مزیت نوشتن آن این است که اگر فروشنده به‌روزرسانی انجام دهد، خودرو بدون گزینه‌ای که از FA حذف کرده‌اید کدگذاری می‌شود، بنابراین رمزگشایی tpms شما باقی می‌ماند، در غیر این صورت از بین می‌رود زیرا فروشنده خودرو را با گزینه‌ها کد می‌کند. در FA مشخص شده است.

www.obdii365.com

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU

 ابزار شبیه سازی ECU OBDSTAR DC706 VW Audi Skoda Seat Porsche CONTINENTAL Simos 18.10 ECU را می خواند و می نویسد. در اینجا دستورالعمل خواندن VW Simos 18.10 ECU در حالت بوت است.

 

شما نیاز دارید: برنامه نویس
OBDSTAR DC706
MP001  با کابل های جامپر
Simos 18.10 ECU

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 1

به ECM بروید، جستجوی سریع Simos18.10
VW Continental Simos18.10 TC1791 را انتخاب کنید

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 2

مقدمه و نمودار سیم کشی را بررسی کنید

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 3

ظاهر ECU را بررسی کنید، مطمئن شوید که با تصویر DC706 یکسان است.

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 4

نمودار اتصال بوت را بررسی کنید

پوسته ECU را جدا کنید، سیم ها را همانطور که در تصویر نشان داده شده است لحیم کنید، 1 پایه GND، 2 پایه C4-01 A1، C4-01 A2، C4-01 A3، C401-A4  را وصل کنید.

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 5
دسته را مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 6

اتصال را با DC706، MP001  و Simos 18.1 ECU تنظیم کنید 

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 7

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 8

Start
Selct Boot mode و MP001 را فشار دهید

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 9

ECM را وصل کنید.

فلش INT را بخوانید و ذخیره کنید.

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 10

INT eeprom را بخوانید و ذخیره کنید

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 11

INT Flash را بنویسید

بارگذاری داده های خارجی

داده های فلش مورد نیاز برای نوشتن را بارگیری کنید.

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 12

نوشتن فلش با موفقیت

INT eeprom را بنویسید.

بارگذاری eeprom که باید بنویسید.

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 13

OBDSTAR DC706 خواندن و نوشتن VAG Simos 18.1 ECU 14

نوشتن INT eeprom با موفقیت

قطع اتصال را فشار دهید.

انجام شده.

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 برنامه ریزی کنید

راه اندازی SmartLink VCI (همراه با X431 PAD V / PAD VII / PRO5 ) به عنوان یک دستگاه برنامه نویسی J2534 با بسیاری از سازندگان کار می کند. 

هنگام تعویض گیربکس Chevy اگر گیربکس شش سرعته یا 8 سرعته یا 10 سرعته باشد، یک ماژول در جعبه دنده تعبیه شده است که باید برنامه ریزی شود.

 

در اینجا نحوه برنامه ریزی انتقال Chevy را با استفاده از Launch J2534 و Techline Connect نشان خواهیم داد.

 

آماده سازی:

1.درایور نرم افزار Launch smartlink c را در cnlaunch.com یا اینجا دانلود کنید

2. هزینه اشتراک ACDelco.com را بپردازید. لپ تاپ خود را با Techline Connect ثبت کنید، اشتراک خود را به لپ تاپ خود اختصاص دهید

 

 

روش:

از ACDelco.com دیدن کنید.
اگر حساب کاربری ندارید، باید حساب کاربری ایجاد کنید.

وارد حساب کاربری شوید، تا آخر به پایین بروید، شرایط و ضوابط را بپذیرید.

در اینجا ما دو اسلات برنامه نویسی در دسترس داریم تا بتوانیم دو وسیله نقلیه دیگر را برنامه ریزی کنیم.

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 1 برنامه ریزی کنید

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 2 برنامه ریزی کنید

->> جزئیات بیشتر در مورد اشتراک Techline Connect را بررسی کنید 

راه اندازی Techline Connect.


GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 3 برنامه ریزی کنید

وسیله نقلیه را وصل کنید

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 4 برنامه ریزی کنید

هر بار که آن را باز می‌کنید، به‌روزرسانی‌ها را بررسی می‌کند.

همیشه با موفقیت به‌روزرسانی نمی‌شود، بنابراین منتظر می‌مانیم و پیامی برای برخی به‌روزرسانی‌ها دریافت می‌کنیم.

پس از اتمام به‌روزرسانی، ما به وسیله نقلیه متصل می‌شویم.

باید صفحه ای برای انتخاب دستگاه ارتباطی j2534 ما ظاهر شود. ما می خواهیم Launch J2534 را انتخاب کنیم . 

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 5 برنامه ریزی کنید

خواهید دید که با رابط Launch J2534 متصل می شود 

Replace and Reprogram را انتخاب کنید 

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 6 برنامه ریزی کنید

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 7 برنامه ریزی کنید

بسیاری از این وسایل نقلیه اجازه نمی‌دهند که ماژول‌های مستعمل برنامه‌ریزی شوند، بنابراین اگر یک گیربکس مستعمل را در آن قرار دهید، احتمالاً در برنامه‌نویسی آن شکست خواهید خورد.

اما برخی از آنها این یکی را به خوبی پشت سر می گذارند.

این مدل 2021 است. به نوعی ضربه یا از دست دادن برخی از این وسایل نقلیه، ماژول کنترل موتور و ماژول کنترل گیربکس را در یک برنامه ریزی متوالی برنامه ریزی می کنند.

ماژول TCM را انتخاب کنید

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 8 برنامه ریزی کنید

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 9 برنامه ریزی کنید

اطمینان حاصل کنید که ECU جایگزین شده است.

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 10 برنامه ریزی کنید

دانلود کالیبراسیون از سرور

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 11 برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی گیربکس برای اکثر این خودروها 3 تا 7 دقیقه زمان می برد.

ECU را تا تکمیل برنامه ریزی کنید.

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 12 برنامه ریزی کنید

سپس باید با یک صفحه تأیید کالیبراسیون ظاهر شود، حتی اگر 100٪ باشد، احتمالاً کمی پاکسازی فایل را انجام می دهد.

بنابراین در اینجا می‌رویم، برنامه‌نویسی TCM شماره VIN را داریم که نشان می‌دهد کامل بوده است.

GM Transmisson را با راه اندازی SmartLink و SPS2 13 برنامه ریزی کنید

کد خطا را پاک کنید و TCU جدید را تست کنید.

 

همچنین بخوانید:

چگونه راه اندازی SmartLink C را با Witech 2.0 راه اندازی کنیم؟

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 را بخواند و بنویسد

 ابزار شبیه سازی ECU OBDSTAR DC706 Renault/Dacia EMS3132 reading/writing و IMMO خاموش را در ژانویه 2024 اضافه کرد ( به روز رسانی را بررسی کنید ).  

ما نشان خواهیم داد که چگونه EMS3132 IMMO را با استفاده از DC706 خاموش کنیم.

 

به تابع ECM بروید

جستجوی سریع EMS3132

رنو زیمنس EMS3132 AM29F200BB را انتخاب کنید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 1

دستورالعمل ها و پایه سیم کشی را بررسی کنید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 2

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 3

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 4
ECU EMS3132 را با  DC706  و P004 مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 5

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 6

Start را فشار دهید، Bench Mode را با P004 انتخاب کنید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 7

عملکرد به اتصال شبکه نیاز دارد. فعال کردن اتصال شبکه
اتصال سرور
آداپتور P004 را روشن کنید.

Connect را فشار دهید و به ECU متصل شوید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 8

EXT eeprom و EXT flash را جداگانه بخوانید و ذخیره کنید.

سپس EXT eeprom را بنویسید

بارگذاری eeprom ذخیره شد

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 9

eeprom را بنویسید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 10

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 11

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 12

IMMO OFF را فشار دهید

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 13

OBDSTAR DC706 Renault EMS3132 IMMO OFF 14


انجام شده.

قطع اتصال را فشار دهید.

ECU را دوباره به خودرو نصب کنید و تست کنید.


http://blog.obdii365.com/2024/04/11/renault-ems3132-immo-off-with-obdstar-dc706/

چگونه ابزارهای شبیه سازی ECU را برای مبتدیان انتخاب کنیم؟

شبیه سازی ECU چیست؟

شبیه سازی ECU خودرو (واحد کنترل موتور) به فرآیند کپی کردن داده ها از ECU خودرو به دیگری اشاره دارد. ECU یک جزء حیاتی در خودروهای مدرن است، زیرا عملکردهای مختلف موتور مانند تزریق سوخت، زمان جرقه زنی و سیستم های آلایندگی را کنترل می کند.

شبیه سازی ECU معمولاً به چند دلیل انجام می شود:
1. جایگزینی : اگر ECU اصلی خودرو از کار بیفتد یا خراب شود، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. با این حال، به دلیل تدابیر امنیتی تعبیه شده در خودروهای مدرن، صرفاً تعویض یک ECU جدید ممکن است کارساز نباشد. شبیه سازی اجازه می دهد تا یک ECU جایگزین با داده های اصلی برنامه ریزی شود و از سازگاری با خودرو اطمینان حاصل شود.
2. تیونینگ عملکرد:  برخی از علاقه مندان به خودرو از شبیه سازی ECU به عنوان بخشی از تنظیم عملکرد پس از فروش استفاده می کنند. با کپی کردن داده ها از ECU یک وسیله نقلیه با کارایی بالا و انتقال آن به یک وسیله نقلیه دیگر، آنها به طور بالقوه می توانند ویژگی های عملکرد آن را افزایش دهند.
3. بای پس امنیتی:  در برخی موارد، شبیه سازی ECU می تواند برای اهداف نامشروع، مانند دور زدن سیستم های امنیتی در وسایل نقلیه سرقت شده، استفاده شود. مجرمان ممکن است ECU را از یک وسیله نقلیه مشابه شبیه سازی کنند تا سیستم های امنیتی را فریب دهند تا ECU جایگزین را قانونی تشخیص دهند.

شایان ذکر است که در حالی که شبیه سازی ECU می تواند یک عمل مشروع برای اهداف خاصی مانند جایگزینی یا تنظیم عملکرد باشد، می تواند برای فعالیت های غیرقانونی نیز مورد سوء استفاده قرار گیرد.

شبیه سازی ecu چیست

لطفاً توجه داشته باشید:
درک این نکته ضروری است که شبیه سازی ECU در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا تابع مقررات سختگیرانه است. در حالی که شبیه سازی ECU در استرالیا مجاز است، مهم است که توجه داشته باشید که برای برخی از سازندگان خودرو، ممکن است گارانتی خودرو را باطل کند. علاوه بر این، اگر به درستی انجام نشود، شبیه سازی ECU می تواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد موتور، انتشار گازهای گلخانه ای و ایمنی شود. بنابراین، بسیار توصیه می شود که از تلاش برای شبیه سازی ECU بدون دسترسی به ابزار، تجهیزات مناسب و کمک حرفه ای متخصص شبیه سازی ECU خودداری کنید.

 

مزایای شبیه سازی ECU

در حالی که ممکن است یک ECU را صرفاً به این دلیل که نیاز به ارتقا دارد یا آسیب دیده است شبیه سازی کنید، شبیه سازی ECU مزایایی دارد. این شامل:

  • بهبود عملکرد موتور:  شبیه سازی یک ECU می تواند تنظیمات موتور را به خوبی تنظیم کند و عملکرد بهتر و افزایش قدرت را امکان پذیر کند.
  • افزایش بهره وری سوخت:  با بهینه سازی تنظیمات موتور، یک کلون ECU می تواند به کاهش مصرف سوخت و افزایش کیلومتر در لیتر کمک کند.
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای:  با تنظیم دقیق تنظیمات موتور، یک کلون ECU می تواند به کاهش آلاینده ها کمک کند و خودرو را دوستدار محیط زیست می کند.
  • رانندگی بهتر:  شبیه سازی یک ECU می تواند منجر به شتاب گیری نرم تر و پاسخگوتر شود و رانندگی لذت بخش تر از خودرو شود.
  • افزایش ارزش خودرو:  یک ECU شبیه سازی شده می تواند عملکرد کلی خودرو را بهبود بخشد، آن را مطلوب تر کرده و ارزش فروش مجدد آن را افزایش می دهد.

 

شبیه سازی ECU در مقابل خواندن و نوشتن ECU

شبیه سازی ECU و خواندن/نوشتن ECU فرآیندهای مرتبط اما متمایز در حوزه الکترونیک خودرو هستند. در اینجا به تفکیک تفاوت های اصلی بین این دو اشاره شده است:

1. شبیه سازی ECU:
• شبیه سازی ECU شامل کپی کردن داده ها از یک ECU (واحد کنترل موتور) بر روی دیگری است که به طور موثر یک کپی مشابه ایجاد می کند.
• ECU شبیه سازی شده تمام داده های اصلی، از جمله فایل های کالیبراسیون، تنظیمات خاص خودرو، و اطلاعات امنیتی را حفظ می کند.
• شبیه سازی معمولاً برای اهدافی مانند جایگزینی یک ECU معیوب با یک واحد جدید یا استفاده شده در حالی که پیکربندی اصلی خودرو حفظ می شود، استفاده می شود.
• این فرآیند اغلب با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای تخصصی که قادر به خواندن و نوشتن داده های ECU هستند انجام می شود.

شبیه سازی ecu 1
2. ECU خواندن/نوشتن:
• خواندن ECU شامل استخراج داده ها از ECU، از جمله سیستم عامل، فایل های کالیبراسیون، و سایر پارامترها، معمولا به منظور تجزیه و تحلیل یا اصلاح است.
• نوشتن ECU شامل برنامه نویسی یا اصلاح داده های روی ECU است که امکان سفارشی سازی یا بهینه سازی عملکرد موتور، بازده سوخت یا سایر پارامترها را فراهم می کند.
• این فرآیندها معمولاً برای تنظیم عملکرد استفاده می شوند، جایی که برنامه ریزی ECU برای افزایش قدرت، گشتاور یا پاسخگویی موتور تنظیم می شود.
• خواندن/نوشتن ECU معمولاً به ابزارها و نرم افزارهای تخصصی نیاز دارد که بتواند با ECU ارتباط برقرار کرده و داده های آن را دستکاری کند.

خواندن و نوشتن ecu
به طور خلاصه، در حالی که هر دو شبیه‌سازی ECU و خواندن/نوشتن ECU شامل تعامل با داده‌های ECU هستند، اما اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. شبیه سازی در مورد ایجاد یک کپی از داده های ECU موجود برای اهداف جایگزینی است، در حالی که خواندن/نوشتن شامل استخراج و اصلاح داده های ECU برای سفارشی کردن عملکرد یا عملکرد آن است. هر دو فرآیند در الکترونیک خودرو برای نگهداری، تعمیر و تنظیم عملکرد ضروری هستند.

 

 

چگونه یک نوع ECU را شناسایی کنیم؟

شناسایی نوع ECU (واحد کنترل موتور) در یک خودرو می تواند با استفاده از روش های مختلفی بسته به مدل، مدل و سال خودرو انجام شود. در اینجا چند راه متداول برای شناسایی نوع ECU آورده شده است:

1. اسناد خودرو:  دفترچه راهنمای مالک یا اسناد خودرو اغلب حاوی اطلاعاتی در مورد نوع ECU نصب شده در خودرو است. به دنبال جزئیات خاصی مانند سازنده، شماره قطعه یا مدل ECU باشید.
2. برچسب یا علامت گذاری ECU:  خود واحد فیزیکی ECU ممکن است دارای برچسب ها، علامت گذاری ها یا برچسب هایی باشد که اطلاعات مربوط به سازنده، شماره قطعه و سایر جزئیات شناسایی را ارائه می دهد. این برچسب ها معمولاً روی محفظه یا پوشش ECU قرار دارند.

شناسایی نوع ecu
3. اسکنر OBD:  با استفاده از اسکنر OBD (On-Board Diagnostics) یا ابزار تشخیصی، می توانید به پورت OBD خودرو متصل شده و به اطلاعات مربوط به ECU دسترسی داشته باشید. برخی از ابزارهای تشخیصی پیشرفته می توانند اطلاعات دقیقی در مورد نوع ECU از جمله سازنده، شماره قطعه و پروتکل های پشتیبانی شده ارائه دهند.
4. منابع آنلاین:  پایگاه داده ها و منابع آنلاینی وجود دارد که می توانید اطلاعات ECU را بر اساس مدل، مدل و VIN (شماره شناسایی خودرو) جستجو کنید. وب‌سایت‌هایی مانند وب‌سایت‌های OEM، انجمن‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی خودرو ممکن است اطلاعاتی درباره ECU خاص مورد استفاده در یک وسیله نقلیه خاص ارائه دهند.
5. مشاوره با مکانیک یا فروشنده:  اگر نمی‌توانید نوع ECU را با استفاده از روش‌های بالا تشخیص دهید، مشورت با مکانیک یا فروشنده مجاز خودروی خود می‌تواند مفید باشد. آنها ممکن است به ابزارها یا منابع تخصصی برای شناسایی دقیق نوع ECU دسترسی داشته باشند.

هنگامی که نوع ECU را شناسایی کردید، می توانید از این اطلاعات برای اهداف مختلفی مانند عیب یابی، تعمیر و نگهداری یا تنظیم عملکرد استفاده کنید. مهم است که اطمینان حاصل شود که هر گونه اصلاح یا تعمیر مربوط به ECU توسط متخصصان واجد شرایط و با استفاده از ابزارها و روش های مناسب برای جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم های الکترونیکی خودرو انجام می شود.

 

شروع کار با شبیه سازی ECU: ابزار ضروری برای مبتدیان.

 

چگونه یک ECU خودرو را کلون کنیم؟

شبیه سازی ECU خودرو معمولاً شامل چندین مرحله است و به تجهیزات و دانش تخصصی نیاز دارد. در اینجا یک طرح کلی از روند ارائه شده است:

1. شناسایی ECU اصلی و جایگزین:  شماره ساخت، مدل، و شماره قطعه ECU اصلی و ECU جایگزین را تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری سازگار هستند.
2. دسترسی به داده های اصلی ECU:  به داده های ECU اصلی که شامل سیستم عامل، فایل های کالیبراسیون و سایر پارامترها می شود، دسترسی پیدا کنید. این کار را می توان با استفاده از ابزارهای تشخیصی یا نرم افزارهای برنامه نویسی مخصوص مدل و مدل خودرو انجام داد.
3. استخراج داده ها از ECU اصلی:  از ابزارها و نرم افزارهای مناسب برای استخراج داده ها از ECU اصلی استفاده کنید. این معمولا شامل اتصال به ECU از طریق پورت های تشخیصی یا دسترسی مستقیم به مدار است.
4. انتقال داده ها به ECU جایگزین:  زمانی که داده ها از ECU اصلی استخراج شدند، باید به ECU جایگزین منتقل شوند. این کار را می توان با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی یا نرم افزارهایی که امکان نوشتن اطلاعات در حافظه ECU را فراهم می کند، انجام داد.
5. ECU تعویض برنامه:  پس از انتقال داده ها، ممکن است ECU جایگزین برای اطمینان از سازگاری با سایر سیستم های خودرو برنامه ریزی شود. این ممکن است شامل مراحل کالیبراسیون و پیکربندی اضافی باشد.
6. ECU کلون شده را آزمایش کنید:  پس از شبیه سازی و برنامه ریزی ECU جایگزین، آزمایش آن برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ضروری است. این ممکن است شامل انجام تست های تشخیصی و نظارت بر عملکرد خودرو باشد.
7. ECU کلون شده را نصب کنید:  هنگامی که ECU شبیه سازی شده با موفقیت آزمایش شد، می توان آن را در خودرو نصب کرد. از نصب مناسب و اتصالات ایمن اطمینان حاصل کنید تا از بروز هرگونه مشکل در حین کار جلوگیری کنید.

 

چگونه ابزارهای ECU مناسب را برای شبیه سازی ECU بدست آوریم:

ابزارها و دستگاه‌های مختلفی در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای شبیه‌سازی ECU خودرو استفاده کرد، اگرچه ابزارهای خاص مورد نیاز می‌تواند بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه متفاوت باشد. در اینجا برخی از ابزارهای رایج برای شبیه سازی ECU آورده شده است:

 

اصل:  Alientech KESS V3، Bitbox، Flex، PCMFlash، CG FC200، ترمینال I/O، Autotuner، OBDSTAR DC706، راه اندازی X431 ECU و برنامه نویس TCU، Xhorse Multi-Prog

کلون:  KESS V2، KTAG، MPPS، Foxflash، KT200، KTMFlash، FGtech V54

 

ما برخی از ابزارهای محبوب ECU را در اختیار شما قرار می دهیم که معمولاً بر اساس دانش در صنعت خودرو استفاده می شود:

 

 

Alientech ESS V3 :

kess3

Kess3 یک ابزار همه کاره است که طیف وسیعی از گزینه های تنظیم را برای نرم افزار ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب ایده آل برای حرفه ای ها و علاقه مندان تبدیل می کند.

Kess3 به دلیل رابط کاربر پسند، عملکرد قابل اعتماد و سازگاری با طیف گسترده ای از مدل ها و مارک های موتور شناخته شده است.

یکی از مزیت های اصلی Kess3 مجهز بودن به قوی ترین ریزپردازنده موجود در بازار است که هفت برابر قدرتمندتر از نسل قبلی است. این بدان معنی است که Kess3 می تواند دستورات شما را با اطمینان، سریعتر و کارآمدتر اجرا کند. این ابزار برای حالت بوت پورت obd و داده های ecu نیز استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای Kess3 تشخیص خودکار و فوری خط ارتباطی مناسب است که به آن اجازه می دهد تنها با استفاده از کابل OBD سریعتر کار کند. این ویژگی Kess3 را برای کسانی که می خواهند موتور خود را بدون هیچ زحمتی تنظیم کنند، گزینه ای آسان و راحت می کند.

->> راهنمای کاربر ALIENTECH KESS V3

 

نکات مثبت Kess3:

  • ریزپردازنده قدرتمند برای خودرو، موتور سیکلت، کامیون/تراکتور، پروتکل های کشاورزی و دریایی
  • از OBD، Bench و Boot Mode پشتیبانی کنید
  • قوی تر از نسل قبلی
  • اجرای مطمئن دستورات
  • پشتیبانی فنی خوب
  • عملکرد سریعتر و کارآمدتر
  • تشخیص خودکار و فوری خط ارتباطی مناسب
  • Kess v3 جدید kess و ktag را در یک ابزار ترکیب می کند، پس از آن پروتکل ها را خریداری می کنید، بنابراین می توانید پروتکل های obd را بخرید و مانند kess استفاده کنید یا همچنین می توانید همه پروتکل های بنچ مانند ktag را خریداری کنید.

معایب Kess3:

  • می تواند گران باشد
  • به اتصال به اینترنت پایدار نیاز دارد

 

 

CG FC-200 :

fc200

CG FC200 بیش از 3000 ECU BMW مانند KTAG + Kess، Kessy، Dimsport و غیره را شبیه‌سازی می‌کند.
با تمام سری‌های BMW (از جمله Mini) کد ISN ECU کار می‌کند، برای برنامه‌نویسی از دست رفته کلیدها و نگهداری خطای ایموبلایزر ضروری است. به سرعت مشکل جمع آوری داده های BMW از دست رفته را حل کنید.
دسترسی CG FC200 به موتور و گیربکس، در حال حاضر عمدتا موتور. بدون نیاز به باز کردن پوسته، بدون پانچ، محافظت از قطعات اصلی وسیله نقلیه.
FC200 از ECU های تولید شده توسط Bosch، Siemens، Continental، Delphi، Marelli، Continental، TEMIC و سایر سازندگان پشتیبانی می کند، اما ECU بیشتری توسط بوش ارائه می شود.
CG FC200 می تواند کامپیوتر ME17 داخلی را بخواند، بستگی به مدل دارد، مانند ME17.8.8.

->> راهنمای کاربر CG FC200

 

طرفداران:

  • جستجوی ecu بر اساس شماره ecu بوش، مارک خودرو
  • روش و عملکرد آن ecu را به شما می گوید
  • یک دسته پین ​​بگیرید و هر پین اندازه متفاوت خود را برای قرار دادن روی این پین ها دریافت کنید
  • نمودار سیم کشی را نشان می دهد، می توانید بزرگنمایی و بزرگنمایی کنید
  • خواندن بسیار سریع bmw msd msv روی نیمکت نیست

معایب:

  • بیشتر ECU بوش و برخی ECU های قدیمی زیمنس
  • فقط مقداری ecu bmw را می توان از طریق obd انجام داد.
  • تعداد زیادی ECU ژاپنی (زیمنس یا denso ecus) ندارید.

 

->>  مزایا و معایب بررسی بی طرفانه CG FC200 را بررسی کنید

 

OBDSTAR DC706 :

obdstar dc706

DC706 یک ابزار شبیه سازی ECM، TCM، و BCM مبتنی بر تبلت است که قادر به خواندن و نوشتن مناطق حافظه (eeprom، D-Flash، P-Flash) واحدهای کنترلی پشتیبانی شده و همچنین استخراج کد پین است. حالت OBD، بنچ و بوت (بیشتر نیمکت).

ابزاری که بیشتر به آن شباهت دارد، IO Terminal است. DC706 ابزار خوبی است به خصوص برای پول.

 

طرفداران:

  • مشابه ترمینال ورودی/خروجی، اما بسیار ارزان تر (قیمت 1/3 نسخه کامل)
  • مستقل، به رایانه به عنوان پایانه IO نیاز ندارید
  • به طور مکرر به روز رسانی کنید
  • نمودار سیم کشی و دستورالعمل ها را می دهد
  • با ویرایشگر هگز داخلی
  • ابزار بسیار خوبی برای شبیه سازی و کنترل کننده GM باکره

 

معایب:

->>>  بررسی بی طرفانه OBDSTAR DC706 را بررسی کنید

 

Xhorse Multi Prog :

xhorse multi prog

برنامه نویس XDMPG0GL Multi-Prog ECU یک ابزار همه کاره است که توسط Xhorse به دقت طراحی شده است تا به داده های حیاتی ذخیره شده در واحد کنترل موتور (ECU) و واحد کنترل انتقال (TCU) دسترسی داشته باشد و آن را اصلاح کند. از نقشه های موتور گرفته تا پارامترهای انتقال و تنظیمات ایموبلایزر، برنامه نویس ECU XDMPG0GL با کنترل و سفارشی سازی بی سابقه به کاربران قدرت می دهد.

->> راهنمای کاربر Xhorse Multi Prog

 

طرفداران:

  • به‌روزرسانی آنلاین نرم‌افزار و میان‌افزار به‌طور مستقیم، زمان را از دست نمی‌دهیم
  • از تعداد زیادی ECU پشتیبانی می کند، همچنین ECU های گیربکس را اضافه می کند
  • پشتیبانی از حالت های Bench، Boot و BDM.
  • TCU های DQxxx بیشتری را پوشش می دهد، این یک مزیت دیگر است.
  • دارای عملکرد اسکریپت
  • بدون هزینه اشتراک این به روز رسانی رایگان مادام العمر دارد.
  • با مجوز رایگان MQB48. خوشه MQB48 NEC35XX و RH850/V850 را می خواند

معایب:

  • از حالت OBD پشتیبانی نمی کند.
  • فقط انگلیسی موجود است

 

->>>  CG FC200 در مقابل Xhorse Multi Prog را بررسی کنید

 

راه اندازی X431 ECU و برنامه نویس TCU :

 

آداپتور کامپیوتر و  X-Prog3 :

راه اندازی برنامه نویس x431 ecu

برنامه نویس X431 ECU و آداپتور کامپیوتر X431 از عملکرد مشابهی پشتیبانی می کنند. تفاوت این است که PC Adapter باید با X-431 X-Prog3 کار کند و آنها با نرم افزارهای مختلف رایانه شخصی کار می کنند. با این تفاوت که بقیه شبیه هم هستند.


طرفداران:

  • برای شبیه سازی ECU/TCU خوب است
  • از حالت BENCH و نمودار اتصال فیزیکی با استفاده از آداپتور گیربکس پشتیبانی کنید
  • چند زبانه در نرم افزار موجود است
  • دارای ماشین حساب داده همگام سازی MQB AKL داخلی است

معایب:

  • حالت OBD و Boot را انجام نمی دهد

 

به طور خلاصه:

همه برنامه نویس های ECU فوق دارای دستورالعمل عملیات و نمودار سیم کشی در نرم افزار هستند.

فقط Kess3 و DC706 می توانند سه حالت OBD، Bench و Boot را انجام دهند. دیگران از حالت OBD پشتیبانی نمی کنند.

فقط OBDSTAR DC706 می تواند به تنهایی بدون رایانه کار کند، سایر ابزارهای ECU نیاز دارند.

Kess V3 از بیشترین پروتکل ها پشتیبانی می کند، اما گران ترین پروتکل است و باید پروتکل مربوطه را خریداری کند.

انتخاب FC200 و Multi-Prog مقرون به صرفه تر است. نرم افزار Multi Prog به طور مکرر و سریع به روز می شود.

برای مبتدیان با توانایی عملی ضعیف، حالت obd2 و bench برای استفاده مناسب است و برای مشتریان با توانایی عملی قوی، آنها می توانند همه حالت ها را انجام دهند.

 

یک ابزار نمی تواند همه کارها را انجام دهد. ابزارهای مختلف شبیه سازی ECU ممکن است سطوح مختلفی از سازگاری با خودروهای خاص، مدل ها و انواع ECU داشته باشند. در مواردی که ECU خودرو به طور کامل توسط یک ابزار پشتیبانی نمی شود، ممکن است برای انجام موفقیت آمیز شبیه سازی به ابزارهای مختلف با سازگاری بهتر نیاز باشد.

 

به یک انجمن بپیوندید

انجمن ها و انجمن های آنلاین زیادی وجود دارند که به شبیه سازی ECU اختصاص داده شده اند. این یک راه عالی برای پیوستن به برخی از جوامع برای یادگیری از دیگران، دریافت مشاوره و به روز ماندن در مورد آخرین تحولات در این زمینه است.

 

همچنین توصیه می‌شود پلت‌فرم‌های اجتماعی رسمی یا فروشنده خود را مانند وب‌سایت، وبلاگ‌های رسمی، یوتیوب، فیس‌بوک، Tiktok و غیره دنبال کنید. آنها کتابچه راهنمای کاربر (آموزش)، بازخورد مشتری و اطلاعات به‌روزرسانی و غیره را در آنجا راه‌اندازی می‌کنند.

 http://blog.obdii365.com/2024/04/09/a-beginners-guide-to-ecu-cloning-and-essential-tools/

چگونه VNCI Suzuki 6516SZ SDT-II 2.29.0.4 را نصب کنیم؟

 نحوه انجام:  نرم افزار و درایور اسکنر تشخیصی VNCI Suzuki 6516SZ  (SDT-II) را روی سیستم ویندوز 10 نصب کنید.


نسخه نرم افزار:  2.29.0.4

 

Bosch VCI Driver Installer را نصب کنید 

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 1 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 2 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 3 را نصب کنید

راه اندازی نرم افزار SDT-II را نصب کنید

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 4 را نصب کنید

از شما می خواهد که USB را پیکربندی کند

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 5 را نصب کنید

مراحل زیر را برای پیکربندی USB دنبال کنید.

رابط VNCI 6516SZ سوزوکی را از طریق USB به لپ تاپ متصل کنید

به Device Manager->Network adapters->Update driver بروید

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 6 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 7 را نصب کنید
جستجوی رایانه من برای درایور را انتخاب
کنید اجازه دهید از لیست درایورهای موجود در رایانه خود انتخاب کنم
انتخاب کنید درایور Bosch VCI
Windows با موفقیت درایور را به روز کرد.

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 8 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 9 را نصب کنید
برای پیکربندی USB، Configure را فشار دهید

اگر نرم افزار خطا می دهد عدم تشخیص وجود VCI در پورت USB،  روی OK کلیک نکنید، فقط کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 10 را نصب کنید

پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، به مدیریت دستگاه بروید، USB را وصل نکنید.

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 11 را نصب کنید
نصب مجدد راه اندازی نرم افزار SDT-II
پذیرش موافقت نامه مجوز
نصب Setup
پایان نصب نصب

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 12 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 13 را نصب کنید

نصب  درایور VNCI MDI 1.90
نصب درایور VNCI تکمیل شد

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 14 را نصب کنید
VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 15 را نصب کنید

اسکنر VNCI سوزوکی را با لپ تاپ از طریق USB دوباره وصل کنید 
بررسی کنید VCI در Device Manager متصل است

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 16 را نصب کنید
VCNI Device Manager را اجرا کنید، نرم افزار سرویس دهنده VNCI و سیستم عامل را به آخرین نسخه به روز کنید

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 17 را نصب کنید

نرم افزار VCI Manager (6515-Suzuki) را روی دسکتاپ اجرا کنید
Connect VCI
می توانید ببینید VCI متصل است

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 18 را نصب کنید

نرم افزار سوزوکی SDT-II را روی دسکتاپ اجرا کنید

VNCI Suzuki 6516SZ Diagnostic Software 19 را نصب کنید
نرم افزار آماده استفاده است.

https://www.obdii365.com/service/install-vnci-suzuki-6516sz-diagnostic-software.html

کد پین بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021

 آموزش: نحوه اضافه کردن Nissan Sentra/New Sylphy (B18) 2021 با استفاده از تبلت های xtool ( x100 pad3 ، x100 pad elite، x100 max ، A80، h6 pro و غیره) و پین کد بای پس آداپتور دروازه نیسان 16+ 32 .   

 

توجه: فقط از افزودن کلید به کد پین بای پس B18 پشتیبانی می کند. همه کلیدهای از دست رفته نیاز به پین ​​از شخص ثالث دارد.

 

مراحل اصلی:

  • پشتیبان گیری از داده های ماژول HFM
  • داده های پیکربندی HFM را بنویسید
  • از داده های IMMO نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • کلید خواندن
  • کلید برنامه

 

 

روش:

اتصال OBD کابل تست اصلی را به انتهای مادگی کابل دروازه متصل کنید.
انتهای دیگر کابل تست اصلی با تبلت Xtool متصل می شود. انتهای دروازه OBD مرد به ماشین متصل می شود.

پین 1 بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021

قلاب را باز کنید
جعبه فیوز را پیدا کنید و آن را باز کنید
به عقب برگردید،
سیم صورتی و آبی را در رابط خاص پیدا کنید  (پایه 4 و 6 از به پایین)
یک سیاه را به صورتی، یک قرمز را به آبی وصل کنید

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 2

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 3

به نرم افزار نیسان->کلیدهای برنامه-> انتخاب بر اساس مدل->چین-> سیلفی جدید (B18) بروید

*این دستگاه روی Nissan Sentra/New Sylphy B18 جهانی کار می‌کند، اگرچه از طریق منطقه چین وارد می‌شود.

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 4

اگر شماره نسخه HFM را ببینید به این معنی است که تبلت با سیستم ایموبلایزر خودرو با موفقیت ارتباط برقرار می کند.

تطبیق کلید (Bypass) -> خواندن IMMO Data
Require اتصال به شبکه را انتخاب کنید. کلید افزودن باید سوئیچ احتراق را با استفاده از کلید اصلی روشن کند.
کل فرآیند حدود 20 دقیقه طول می کشد.

پین 5 بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021
مطمئن شوید که همه کانکتورها به طور ایمن وصل شده اند، به خصوص دو خط در جعبه فیوز.

از داده های پیکربندی HFM نسخه پشتیبان تهیه و ذخیره کنید

پین 6 بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021
اگر فرآیند را تمام کنید اما کلید هوشمند عملکرد هوشمند یا کنترل از راه دور ندارد (برای کلید هوشمند 4 دکمه)، باید داده های پیکربندی را که قبلا خوانده شده در ماژول هوشمند بنویسید.

پین 7 بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021

خواندن پیکربندی سیستم 1
داده های IMMO را با موفقیت بخوانید. از این داده ها می توان برای برنامه ریزی کد پین دور زدن کلید استفاده کرد.

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 8
دکمه Start/Stop را فشار داده و نگه دارید تا سوئیچ استارت را خاموش کنید.
اشتعال را روشن کنید. اگر از کلیدهای 4 دکمه ای استفاده می کنید، باید کلید را نزدیک دکمه start/stop قرار دهید.
خواندن پیکربندی سیستم 2
اطلاعات immo را با موفقیت بخوانید

پین 9 بای پس کلید هوشمند نیسان سنترا برنامه Xtool 2021

 پیکربندی ماژول هوشمند Read & Write را انتخاب کنید  نوشتن پیکربندی ماژول HFM را
انتخاب کنید 

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 10

ممکن است پس از خواندن اطلاعات ایموبلایزر، کنترل از راه دور کلید اصلی از کار بیفتد. ما باید پیکربندی جعبه هوشمند را بنویسیم، سپس کنترل از راه دور بعد از نوشتن کار می کند.
آپلود اطلاعات cofig HFM که
پیکربندی Write ذخیره شده است

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 11

به انتخاب خودرو Xtool X100 PAD3 بروید   . انتخاب  جدید Sylphy B18
انتخاب  تطبیق کلید (Bypass)
این عملکرد ابتدا نیاز به پشتیبان گیری از داده های immo دارد
این فرآیند همه کلیدها را حذف می کند، بنابراین کلید اصلی را دوباره برنامه ریزی کنید.
هر بار فقط می توانید 2 کلید جدید را برنامه ریزی کنید.

اطلاعات آپلود immo پشتیبان‌گیری شده است

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 12

کلیدی را که باید خوانده شود نزدیک سوئیچ استارت قرار دهید، برای ادامه روی دکمه Read key کلیک کنید.
در حالی که کلید را می خوانید، این کلید را روی دکمه استارت/ایست در کنسول مرکزی قرار دهید و تمام کلیدهای دیگر را از ماشین خارج کنید.

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 13

کلید 1 را بخوانید خوب.

در حالی که کلید را می خوانید، کلید دیگری را روی دکمه استارت/ایست در کنسول مرکزی قرار دهید و تمام کلیدهای دیگر را از ماشین خارج کنید
.

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 14
Next را فشار دهید

کلید 1 را انتخاب کنید، کلید Match را فشار دهید و کلید را نزدیک سوئیچ استارت قرار دهید.
کلید با موفقیت مطابقت دارد.

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 15

کلید 2 را انتخاب کنید، کلید Match را فشار دهید و کلید را نزدیک سوئیچ استارت قرار دهید.

کلید دوم با موفقیت مطابقت دارد

Xtool Program 2021 Nissan Sentra Smart Key Bypass PIN 16