اینجا مشکل پیش میاد:
یک کاربر Autel MaxiIM IM608 در حال انجام یک کار کلید یدکی Kadjar im608 2017 بود. روش خواندن پین را شروع کنید اما ناموفق بود. او ISK ندارد و BCM در حالت باکره است. Dflash 64kb در im608 ذخیره شده است. dflash را با smok بخوانید و با اصلی ذخیره شده توسط im608 متفاوت است. سعی کنید یادگیری کلیدی را تکرار کنید و کلید را اضافه کنید. Bcm mcu 0n13e spc5606B است و برای خواندن و نوشتن قفل شده است.
Immo نشان می دهد، کلیدهای 0، وضعیت باکره یاد نگرفته است. با دود هدف ISK پیدا نشد. هر راه حلی؟
این سرنخ است:
رنو بعد از 2016 بدترین کارتی است که باید روی آن کار کرد. باید منبع تغذیه اضافی خودرو یا کاربر را به طور کامل شارژ کنید. Kadjar بسیار خطرناک تر است زیرا پس از شکست نمی توان از آن نسخه پشتیبان تهیه کرد.
بهترین راه حل:
هنگامی که dflash حالت بکر است، سرور رنو می تواند آن را به زندگی بازگرداند. شما می توانید UCH را به صورت آنلاین یاد بگیرید. شخصی با حساب آنلاین در رنو (که برای فروشنده کار می کند) می تواند UCH را دوباره یاد بگیرد و کلید را دوباره برنامه ریزی کند. رنو آنلاین باید آن را با ماشین تطبیق دهد و شما دوباره سعی کنید یاد بگیرید. وقتی کارت اصلی را یاد گرفتید و دوباره یاد گرفتید - پس از آن می توانید یک بار دیگر با اضافه کردن کارت یدکی شروع کنید.
راه حل گزینه: پشتیبانی Autel (فقط برای دستگاه Autel)
ماشین به زندگی برگشت.
اگر این اتفاق برای کسی افتاد، وقت خود را برای بازیابی آن با ابزارهای موجود در بازار تلف نکنید.
ecu را در حالت بوت sid310 بخوانید و از کسی بخواهید که ISK را استخراج کند کار نمی کند.
تنها راه برای کدگذاری این خودرو، شماره پین 32 رقمی است که تاکنون میدانم تنها در BCM موجود است یا با Renault.net موجود است.
Ecu sid310 دارای شماره ISK است اما 32 رقم نیست. این 16 است و من معتقدم که با ابزارهای مختلف استفاده می شود ... برای برنامه نویسی immo نیست. و من نمی توانم هیچ ابزار موجودی را ببینم که بتواند پین 32 رقمی را از sid310 استخراج کند.
Bcm برای خواندن روی نیمکت قفل شده است. اتصال jtag درست کردم و با اسموک ..CPT .. VVDI امتحان کردم .
Smok و CPT میتوانند شناسه mcu را ببینند اما پیامی ظاهر میشود mcu no connection یا قفل شده است برای خواندن.
بنابراین حتی نمی توان قبل از یادگیری کلید از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کرد.
پس وقت را برای بیرون آوردن آن تلف نکنید.
ماسک Bcm Mcu 0N13E spc5606BK.
منبعی برای دریافت پین از طریق رنو پیدا شد. اما پشتیبانی Autel سریعتر بود.
یک بار از طریق Autel.com انبوه را باز کردم و مشکلم را گزارش کردم. چند روز بعد از آن مرد به من ایمیل زد تا لاگ های مربوط به کلید اضافه کردن ناموفق را آپلود کنم.
1 ساعت بعد او به من ایمیل زد که داده ها اکنون در سرور ماشین من اصلاح شده است.
دوباره اضافه کنید و پین 32 رقمی در im608 نمایش داده شد.
به ساخت کلید فروشنده ادامه دهید و دو کلید را با موفقیت اضافه کنید.
نیازی به کدنویسی اضافی نیست. ماشین به صورت عادی روشن شد
پشتیبانی Autel فایل را در سمت خود تعمیر کرد و به من اجازه می دهد کار را با im608 ادامه دهم و روند یادگیری را به پایان برسانم.
آنها داده های روی سرور را تنظیم می کنند. شاید مشکل از نسخه نرم افزار این bcm بوده و فقط به صورت دستی به سرور اضافه می کنند.
خوشحالم که مشکل حل شد، حقیقت این است که ما را به ادامه استفاده از دستگاه Autel ترغیب می کند.
FYI: ابزار بهتری برای انجام Kadjar 2016+ چیست؟
Smart pro و AVDI برای رنو خوب هستند. AVDI ذخیره فایل و پیکربندی، نوشتن فلش جدید برای خواندن کد پین و کارت برنامه. امن است. سایر ابزارهای موجود در بازار این عملکرد را ندارند.
گزارشها و نسخههای پشتیبان را نگه میدارد و آن را به گزینه ایمنتر تبدیل میکند.
با این حال، همه این سیستمهای رنو بعدی بدون توجه به ابزاری که استفاده میکنید، abrites یا smart pro، خطری وجود دارد.
به عنوان مثال smart pro به وضوح در سایت my keys خود بیان می کند که برای kadjar و سایر مدل های رنو
در نوشتن نرم افزار uch خطرات ذاتی وجود دارد، تشخیص پیشرفته غیرممکن است که این خطرات را به طور کامل حذف کند، آزمایشگر یک صفحه هشدار در مورد استفاده از نرم افزار خواهد داشت که قبل از ادامه روند باید با آن موافقت کنید.
بنابراین هوشمند حرفه ای در مورد خطرات هشدار می دهد و شما با مسئولیت و مسئولیت خود ادامه می دهید. آنها همچنین به وضوح بیان می کنند که پشتیبانی کافی از باتری ضروری است! توصیه نمی شود، اما ضروری است، و بسته باتری پشتیبانی باتری کافی نیست.
بنابراین واقعیت این است که هیچ چیز با این سیستم ها 100٪ ایمن نیست، فقط برخی از ابزارها از دیگران ایمن تر هستند.
avdi در ترافیک ساخت بریتانیا و vivaro مشکلی داشت که آنها به سرعت آن را برطرف کردند، اما هنوز هم خطری وجود دارد، هر چند کوچکتر باشد، این سیستم ها خطر دارند، هیچ ابزاری برای استفاده در آنها 100٪ ایمن نیست.
همچنین بخوانید:
چگونه می توان پین کد را در هنگام Bricks Renault 2015 + 4A System UCH دریافت کرد؟
شما کدام یک را برای قفل ساز و مهندس BMW پیشنهاد می کنید؟
CGDI Prog BMW
Xhorse VVDI BIMTool
Yanhua Mini ACDP
سرنخ اینجاست.
طرفداران:
معایب:
طرفداران:
Yanhua ACDP Mini برای CAS2، CAS3، CAS4 و FEM/BDC عالی عمل می کند. حالت ICP یا بنچ را توصیه کنید مگر اینکه کلید CAS2 بسازید زیرا فقط گزینه OBD پشتیبانی می شود. اگرچه کلیدها را به طور بی عیب و نقص در CAS4 از طریق OBD می سازد. اما همیشه CAS4 را روی نیمکت انجام دهید به جز اینکه OBD CAS 2 ایمن است و بقیه ICP ایمن هستند! ابزارهای بهتری برای OBD وجود دارد. همچنین می توانید از این ابزار برای خواندن ISN از DME استفاده کنید. این همه با بردهای رابط عالی کار می کند! با قیمت ارزان مناسب کار می کند!
معایب:
فقط استفاده از سیم های CAN یک ضربه یا از دست دادن است. (خواندن ISN از N20 DME با سیم قوطی - کار کرد. خواندن MSD80 با سیم قوطی - کار کرد. خواندن ISN از n55/n20 DME با سیم قوطی - کار نکرد. گاهی اوقات به برد رابط نیاز دارید. استفاده از بردهای رابط هر بار کار می کند!)
طرفداران:
در مجموع:
هر ابزاری نقاط قوت و ضعف خود را دارد. Yanhua Mini ACDP برای CAS2/CAS3/CAS4 از طریق ICP روی نیمکت عالی است، همچنین ساده ترین راه حل در FEM است. اما بهترین ابزار برای OBD نیست.
CGDI BMW CAS1-CAS4 و FEM/BDC را به خوبی انجام می دهد، همچنین برنامه نویسی و برنامه نویسی را انجام می دهد، استفاده از آن آسان است، اما بهترین گزینه برای خواندن ISN نیست. VVDI BIMTool برای OBD بهتر است، اما اشکالات آن باید برطرف شود. به ابزارهای بیشتری نیاز دارید، اگر یکی از کار افتاد، از دیگری استفاده کنید.
http://blog.obdii365.com/2023/02/15/cgdi-bmw-or-vvdi-bim-tool-pro-or-yanhua-acdp/
خبر خوب! عملکرد "X-431 FIX" اکنون در تبلت های تشخیصی Launch X431 PAD V و PAD VII نسخه جهانی موجود است .
X-431 FIX چیست؟
در وبلاگ قبلی اینجا به خوبی توضیح داده شده است.
I. مجوز خرید
چگونه عملکرد X-431 Fix را در PAD V/ PAD 7 فعال کنیم ؟
شما باید مجوز را در "مال" خریداری کنید.
این پایگاه داده معروف اروپایی تعمیر خودرو HaynesPro را ادغام می کند که شامل خودروهای سواری نهایی (بسته نهایی CarSET) و بسته کامیون (بسته نهایی TruckSET) است.
قیمت هر کدام بسته به منطقه ای که دستگاه در آن فروخته می شود متفاوت است. مشتریان باید هنگام خرید اطلاعات دریافتی را به درستی پر کنند. ایمیل کلید ارسال رمز عبور حساب کاربری است و ظرف 7 روز کاری پردازش می شود.
II. X-431 FIX Entry
1. از منوی Home، به I nfo Center -> Repair Info -> X-431 FIX بروید.
2. پس از فرآیند دیانوستیک هوشمند، روی دکمه X-431 FIX در زیر DTC کلیک کنید
3. با نام کاربری و رمز عبور X-431 FIX وارد شوید. دفعه بعد به طور خودکار وارد سیستم می شود.
III. X-431 FIX Trail
1). دکمه "Trail" را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید، یک ایمیل معتبر وارد کنید
2. درخواست پیگیری شما ظرف 7 روز کاری پردازش خواهد شد. خدمات مشتری X-431 نام کاربری و رمز عبور دنباله X-431 FIX را برای شما ارسال می کند.
3. کاربر باید حساب آزمایشی و رمز عبور را به موقع بررسی کند و در دستگاه وارد شود. پس از ورود، اطلاعات حساب به طور خودکار ذخیره می شود و اطلاعات حساب را می توان به طور خودکار در مدت اعتبار وارد کرد.
چگونه می توان عملکرد Launch X-431 Fix خود را پیدا کرد؟
3 راه برای یافتن عملکرد X-431 FIX در تبلت.
برنامه نویس FoxFlash و KT200 ecu از سرویس کلون سه هسته ای رایگان MEDC17 پشتیبانی می کنند. بسیاری از ابزارهای دیگر پس از خواندن نیاز به وصله فایل ها دارند، اما Foxflash رایگان است.
چگونه ECU های MEDC17 را با FoxFlash کلون کنیم؟
توابع زیر به شما امکان می دهد یک فایل برای شبیه سازی Bosch MED/EDC 17 ECU ایجاد کنید.
در اینجا روش انجام می شود:
1. در BOOT MODE TRICORE یا در BENCH TRICORE واحد کنترل خودرو (ECU 1) و واحد کنترل خریداری شده (ECU 2) را بخوانید.
داده های Micro [flash] و eeprom را جداگانه بخوانید.
2.
درایور را انتخاب کنید:
->TOOL BOOT
->TOOLS BOOT MODE
-> INFINEON TRICORE Clone Service
ECU را که می خواهید کلون کنید انتخاب کنید
3.
فایل Micro واحد کنترل خودرو (ECU 1) را در خط اول بارگذاری کنید.
در خط دوم فایل Micro واحد کنترل خریداری شده (ECU 2) را بارگذاری کنید:
4. روی CLONE & SAVE
کلیک کنید و نرم افزار فایل مربوط به کلون را در دایرکتوری انتخاب شده ذخیره می کند.
5.
در BOOT MODE یا فایلی که به تازگی بر روی ECU خریداری شده 2 ایجاد شده است بنویسید.
توجه: BENCH TRICORE روی همه ECU ها برای این نوع نوشتن کامل کار نمی کند. حالت بوت توصیه می شود.
به یاد داشته باشید:
روی ECU خریداری شده (ECU 2) باید EEPROM ECU اصلی خودرو (ECU 1) را نیز بدون ایجاد تغییر بنویسید.
در زیر روش مختصر آمده است:
1: تمام قسمت های ecu قدیمی مانند فلاش و EPROM را بخوانید
2: فلاش ecu و EPROM های هدف جدید را بازخوانی کنید
3: از جعبه ابزار استفاده کنید
4: از سرور کلون استفاده کنید
5: ecu را انتخاب کنید که می خواهید شبیه سازی کنید، راهنما را بخوانید
6: آن را شبیه سازی کنید (معمولاً از فلش استفاده کنید)، به عنوان فایل جدید ذخیره کنید
7: فلش فایل کلون شده جدید را برای هدف قرار دادن ecu جدید بازنویسی کنید، EPROM های قدیمی ecu را نیز در ecu جدید بنویسید.
8: کار انجام شده و تست کنید.
عملکرد برنامه نویسی آنلاین مرسدس بنز و BMW اکنون در اسکنر تشخیصی Launch X431 Pro 5 از فوریه 2023 در دسترس است. عملکرد باید فعال شود.
چگونه برنامه نویسی آنلاین Launch X431 Pro5 را پیکربندی کنیم؟
1). رایانه و X431 Pro5 را با کابل USB وصل کنید و روش اتصال USB را روی «دستگاه رسانه (MTP)» در دستگاه تنظیم کنید.
2). به رایانه بروید و فایلی با نام " StdCfg.ini " را پیدا کنید . در فهرست ( \Lenovo TAB M10 FHDRel\Internal shared storage\cnlaunch\X431Pro5\assets ).
3). برای باز کردن قفل عملکرد برنامه نویسی آنلاین، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.
" StdCfg.ini" را با یک ویرایشگر متن باز کرده و ویرایش کنید، دو فیلد " OnlineFlash=0" و "Flash=0 " را پیدا کنید، مقدار پیش فرض 0 است، نشان می دهد که نرم افزار تشخیصی از برنامه نویسی آنلاین پشتیبانی نمی کند، روی فیلد مربوطه کلیک کنید. مقدار را به 1 تغییر دهید و ذخیره کنید. پس از مقدار ذخیره، مقدار مربوطه مانند شکل زیر به 1 تغییر می کند که نشان می دهد نرم افزار تشخیصی می تواند از عملکرد برنامه نویسی آنلاین پشتیبانی کند.
OnlineFlash و Flash
Change OnlineFlash=0 به OnlineFlash=1
تغییر Flash=0 به Flash=1 پیدا کنید
توجه: تعداد خطوط اصلی را تغییر ندهید و محتوای دیگر را تغییر ندهید.
پس از اصلاح آن را ذخیره کنید.
توجه داشته باشید:
برنامه نویسی آنلاین در اسپانیا، پرتغال و کانادا محدود شده است. دستگاه های مناطق دیگر را می توان طبق روش فوق برای برنامه نویسی آنلاین تنظیم کرد.
منوی برنامه نویسی آنلاین خارج از کشور در صفحه اصلی نمایش داده نمی شود و برای داشتن منوی مربوطه باید نرم افزار تشخیصی مربوطه را وارد کنید.
ما قصد داریم نحوه استفاده از عملکرد پردازش داده ایموبلایزر را با استفاده از ابزار کلیدی Autel MaxiIM KM100 نشان دهیم .
ابتدا باید داده های ایموبلایزر را با استفاده از im508 یا im608 از وسیله نقلیه خود بارگیری کنید.
ما این فرآیند را نشان نمیدهیم، اما باید آن دادهها را بر روی رایانه خود بارگیری کنید و سپس آن دادهها را با استفاده از کابل USB به ابزار کلید وارد کنید.
میتوانیم روی Special function و سپس Immobilizer Data Processing در بالا ضربه بزنید.
منطقه را انتخاب کنید، ساخت را پیدا کنید.
هنگامی که وسیله نقلیه خود را انتخاب کردید، صفحه نمایش برخی از اطلاعات را نشان می دهد
روی Load ضربه بزنید تا داده هایی که وارد دستگاه کرده اید بارگیری شود
این فایل وسایل نقلیه شما را جمع آوری می کند و اطلاعات داده های شما را بسیج می کند و به شما کمک می کند یک کلید جدید با آن ایجاد کنید.
کلید ورودی در شکاف بالای KM100.
یکی از مکانهای کلیدی استفاده نشده روی صفحه را انتخاب کنید.
من دو کلید در حال حاضر در حال استفاده دارم و می بینم که می توانم دو کلید دیگر اضافه کنم.
برای تولید کلید، روی یکی از مکانهای استفاده نشده ضربه بزنید.
فایل کلیدی که به تازگی تولید شده را با تغییر نام ذخیره کنید.
ما می توانیم از ابزار کلید Autel KM100 برای جفت کردن کلید جدید تولید شده با وسیله نقلیه شما استفاده کنیم.
تویوتا RAV4/Corolla/Yaris جدید 2018 (هیبریدی و نه هیبریدی) دارای فضای پردازشی mcu S6J3001LSJ است. یک تراشه RH66 نیز وجود دارد اما اطلاعات کیلومتر در آن ذخیره نمی شود.
چه ابزاری به شما امکان می دهد مسافت پیموده شده پنل های Denso را با MCU S6J3001LSJ تنظیم کنید؟
گزینه های زیر را بررسی کنید:
Corolla 2020- S6J3001 MCU pinout به cg100 prog
پین اوت RAV4 2019-2021 S6J3001 به cg100
پین اوت یاریس S6J3001LSJ
در صورت نیاز به پینآتهای S6J برای سایر مدلهای تویوتا، نرمافزار CG100 را باز کرده و بررسی کنید.
cg100 داده ها را می خواند، تغییر می دهد و می نویسد. اگر نتوانستید دادهها را تغییر دهید، دادههای اصلی mcu را به مهندس CGDI ارسال کنید تا به صورت دستی اصلاح شود (با sales@obdii365.com تماس بگیرید)
روش دقیق را می توان در اینجا یافت
iprog pro original +cardiag script.
این اسکریپت به شما امکان می دهد مسافت پیموده شده پنل های Denso را با MCU S6J3001LSJ در تویوتا کمری V70، RAV4، Corolla، Altis، Lexus LS، Honda Accord، Hyundai Kona، Hyundai Kona Electric (UART) تنظیم کنید.
اسکریپت قسمت WorkFlash را می خواند / می نویسد، ماشین حساب داخلی به طور خودکار مسافت پیموده شده را تعیین می کند.
توجه: کلون Iprog s6j mcu را انجام نمی دهد.
RAV4/Corolla S6J3001LSJ pinout به iprog
digiprog4 از اصلاح مسافت پیموده شده S6J mcu پیروی می کند
Xtool، mtool stool cpt ori.، SMOK jtag، enigma، dashcoder4 و غیره.
Dashcoder4 در حال حاضر به روز رسانی جدید Fusjitsu و گسترش آن فقط 30/40 ثانیه است.
نحوه انجام: خواندن و نوشتن VAG VW Audi Skoda Seat Bosch MED17.1.1 TC1796/TC1797 در حالت نیمکت و بوت با استفاده از برنامه نویس های KT200 / Foxflash ecu.
BOSCH MED17.1.1 [ پروتکل 1796 ]
کابل چند منظوره را به صورت زیر وصل کنید:
برای خواندن و نوشتن از درایور زیر استفاده کنید:
→ BENCH TRICORE
→ VW / AUDI / SEAT / SKODA
→ TC1796 – VAG
→ MED17.1.1
BOSCH MED17.1.1 [ پروتکل 1797 ]
کابل چند منظوره را به صورت زیر وصل کنید:
برای خواندن و نوشتن از درایور زیر استفاده کنید:
→ BENCH TRICORE
→ VOLKSWAGEN / AUDI / SEAT / SKODA
→ TC1797 – VAG
→ MED17.1.1
توجه:
برخی از MED17.1.1 با سیم قهوه ای روی پین 18 وارد حالت Bench می شوند. اگر با پین اوت قبلی در حالت سه هسته ای قرار نمی گیرد، با اتصال آن به صورت زیر دوباره امتحان کنید:
اگر ECU محافظت شده باشد (حفاظت Tprot داشته باشد)، توسط bench یا OBD پشتیبانی نمی شود، kt200 یا fox flash به شما پیامی برای امتحان حالت بوت می دهد.
BOSCH MED17.1.1 [ TC1796 INT.F.]
مرحله 1: خواندن و نوشتن ECU
پین اوت زیر و بوت نشان داده شده در زیر را با کابل چند منظوره وصل کنید.
از درایور استفاده کنید:
→ Tools BOOT MODE
→ INFINEON TRICORE Boot
→ SAK TC1796
مرحله 2: جستجوی رمز عبور
با از بین بردن لحیم کاری سیم خاکستری، حالت بوت را غیرفعال کنید. پین اوت زیر را وصل کنید.
از درایور استفاده کنید:
→ Tools BOOT MODE
→ INFINEON TRICORE Tool Password
→ OBD PASSWORD TPROT V08 VAG
→ بر روی "Find Password" کلیک کنید و پیام های نرم افزار را دنبال کنید.
اکنون که رمز عبور پیدا شده است، خواندن و نوشتن واحد کنترل همانطور که در مرحله 1 توضیح داده شده است امکان پذیر است.
BOSCH MED17.1.1 [ TC1797 INT-.F.]
مرحله 1: خواندن و نوشتن ECU
پین اوت زیر و بوت نشان داده شده در زیر را با کابل چند منظوره وصل کنید.
از درایور استفاده کنید:
→ Tools BOOT MODE
→ INFINEON TRICORE Boot
→ SAK TC1797
مرحله 2: جستجوی رمز عبور
پین اوت زیر را وصل کنید.
از درایور استفاده کنید:
→ Tools BOOT MODE
→ INFINEON TRICORE Tool Password
→ PASSWORD BFT
→ بر روی "Find Password" کلیک کنید و پیام های نرم افزار را دنبال کنید.
اگر رمز عبور با این سیستم پیدا شد، برای خواندن و نوشتن واحد کنترل مستقیماً به مرحله بوت بروید.
در غیر این صورت، سیم بنفش را روی پایه 18 حرکت دهید و درایور PASSWORD BFT را مجددا راه اندازی کنید:
اکنون که رمز عبور پیدا شده است، خواندن و نوشتن واحد کنترل همانطور که در مرحله 1 توضیح داده شده است امکان پذیر است.
www.obdii365.com
تفاوت بین Autel MaxiIM IM608 II 2023 (IM608Pro II/IM608S II)، xhorse vvdi key tool plus و x431 immo pad چیست؟
نمودارهای مقایسه پارامترهای سخت افزاری، تشخیصی، ابزار کلیدی و عملکردهای immo را در زیر بررسی کنید:
تولید - محصول | Autel MaxiIM IM608II /IM608S II | Xhorse V VDI Key tool plus | L au nch X-431 IMMO Pad |
توابع IMMO | در کل پیشرو – با بهترین پوشش عملکردها، سهولت استفاده و پایداری عملکردها 1. برتری در مدل هایی مانند FCA، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، کیا و نیسان 2. بهترین سهولت استفاده: VIN خودکار، اسکن وضعیت IMMO، عملکردهای هدایت شده و غیره. 3. پشتیبانی خوب از برخی بازارهای کوچک منطقه ای مانند IMEA، آمریکای جنوبی و استرالیا | مزایای: 1. پوشش گسترده برای کلید هوشمند 8A برای تویوتا 2. تبلت با شکاف کلید معایب: 1. در مدل های اصلی تولید به جز مرسدس بنز، بی ام و، VAG و تویوتا. | مزایای: 1. پیشرو در عملکردهای خواندن، نوشتن و شبیه سازی ECM و TCM برای مرسدس بنز، BMW و VAG معایب: 1. در مدلهای تقریباً تمام تولیدات رایج |
عملکرد تولید کلید جهانی | پشتیبانی | پشتیبانی | پشتیبانی نشده |
توابع تشخیصی | بهترین عملکردهای تشخیصی 1. برنامه نویسی سیستم IMMO برای BMW و مرسدس بنز پشتیبانی می شود 2. توابع هدایت شده پشتیبانی می شود 3. کد نویسی پشتیبانی می شود 4. توابع تشخیصی اولیه مانند خواندن کدها و پاک کردن کدها پشتیبانی می شود | عملکردهای تشخیصی پشتیبانی نمی شوند | عملکردهای تشخیصی کاملاً جامع 1. کد نویسی پشتیبانی می شود 2. توابع تشخیصی اساسی مانند خواندن کدها و پاک کردن کدها پشتیبانی می شود |
کارشناس از راه دور | پشتیبانی | پشتیبانی | پشتیبانی |
سیستم عامل | اندروید 10.0 | اندروید 9.0 | اندروید 7.1 |
حافظه | رم: 4 گیگابایت، رام: 128 گیگابایت | رم: 4 گیگابایت، رام: 128 گیگابایت | رم: 4 گیگابایت، رام: 64 گیگابایت |
نمایش صفحه نمایش/رزولوشن | 10.1 اینچ 1920*1200 | 10.4 اینچ 1920*1200 | 10.1 اینچ 1920*1200 |
باتری | 15000 میلی آمپر ساعت | 10000 میلی آمپر ساعت | 9360 میلی آمپر ساعت |
دوربین | عقب: 1600 مگاپیکسل | عقب: 1300 مگاپیکسل | جلو: 800 مگاپیکسل، عقب: 1300 مگاپیکسل |
VCI | JVCI+ | همه در یک | Smartlink C VCI |
برنامه نویس | XP400 Pro | ساخته شده در | X-PROG 3 |
مقایسه عملکرد تشخیصی
عملکرد تشخیصی | MaxiIM IM608II/IM608S II | VDI Keytool plus | X-431 IMMO Pad |
VIN خودکار | آره | – | آره |
خواندن کدها/پاک کردن کدها | آره | – | آره |
داده های زنده | آره | – | آره |
اطلاعات ECU | آره | – | آره |
عملکرد خدمات | بله (36) | – | بله (25) |
عملکرد ویژه | آره | – | آره |
کد نویسی آنلاین | آره | – | آره |
کد نویسی آفلاین | آره | – | آره |
پنهان کردن تابع | آره | – | آره |
توابع هدایت شده | آره | – | – |
مدیریت گزارش | آره | – | آره |
کارشناس از راه دور | آره | – | آره |
مقیاس پذیری | بله (آندوسکوپی اختیاری) | – | بله (آندوسکوپی اختیاری، توابع TPMS و غیره) |
عملکرد ابزار کلیدی
عملکرد ابزار کلیدی | MaxiIM IM608II/IM608S II | VDI Keytool plus | L au nch X-431 IMMO Pad |
تولید کلید جهانی | آره | آره | – |
شبیه سازی ترانسپوندر | آره | خیر | – |
تشخیص فرکانس | آره | آره | – |
خواندن ترانسپوندر | آره | آره | – |
تمدید کلید | آره | آره | – |
پردازش داده های IMMO | آره | آره | – |
تشخیص کویل جرقه زنی | خیر | آره | – |
مقایسه توابع IMMO
بسازید | MaxiIM IM608 II /IM608S II | VDI Keytool plus | L au nch X-431 IMMO Pad |
بی ام و | مزایای: 1. خواندن ISN در حالت Bench برای 3 مدل ECM MD/MG (پلتفرم جدید) پشتیبانی میشود 2. یادگیری کلیدی برای EWS پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: 1. تکیه کلید برای موتور سیکلت معایب: 1. خواندن ISN از طریق OBD یا در حالت Bench از چند مدل ECM پشتیبانی می کند | مزایای: 1. مدلهای بیشتر ECM برای خواندن EEPROM و FLASH در حالت Bench نسبت به مدلهای ECM برای شبیهسازی (منوی مدل ECM) معایب: 1. یادگیری کلید برای EWS پشتیبانی نمی شود 2. حالت نیمکت برای جعبه دنده 6 سرعته و شاسی F پشتیبانی نمی شود |
مرسدس بنز | مزایای: 1. توابع IMMO برای 5 مدل هوشمند پشتیبانی می شود 2. کسب پین برای 26 نوع ماژول IMMO پشتیبانی می شود 3. عملکردهایی مانند خواندن، پاک کردن و نوشتن داده ها برای 3 نوع TCM، 16 نوع ECM، GSM و ESCL پشتیبانی می شود. 4. انتخاب مدل دستی پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. محاسبه پین آهسته (همه کلیدها گم شده اند) 2. تعداد زیادی از توابع فرعی باعث ناراحتی عملیات برای کاربران می شود 3. خواندن پین آهسته برای یادگیری کلید و بازیابی کند پیکربندی اطلاعات برای Smart 453 4. نوشتن کلید برای ماژولهای IMMO برای Sprinter (2007-2018) با کلید تیغه در ایالات متحده پشتیبانی نمیشود. | مزایای: 1. عملکردهایی مانند خواندن، پاک کردن و نوشتن داده ها برای 3 نوع TCM، 18 نوع ECM و GSM پشتیبانی می شود. معایب: 1. انتخاب مدل دستی پشتیبانی نمی شود 2. دریافت پین برای کمتر (فقط 22) نوع ماژول IMMO پشتیبانی می شود |
آب کم عمق | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 72 مدل از سال 1995 تا 2021 2. پوشش گسترده ای از عملکردها: کد صفحه کلید، VIN خودکار، اسکن وضعیت IMMO، تنظیم مجدد پارامتر، اطلاعات IMMO خودرو، و عملکردهای داغ پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 45 مدل از سال 2000 تا 2021 2. پوشش باریک تابع تنظیم مجدد پارامتر | مزایای: 1. تعویض قطعات پشتیبانی می شود معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 55 مدل از سال 1998 تا 2021 در 6 منطقه |
کرایسلر | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 36 مدل کرایسلر، 58 مدل دوج و 25 مدل جیپ از سال 1997 تا 2022 2. توابع IMMO بدون پین پشتیبانی می شود معایب: هیچ ضرر آشکاری وجود ندارد | مزایای: بدون مزیت آشکار معایب: 1. پوشش ناکافی مدل ها (13 مدل کرایسلر، 16 مدل دوج و 23 مدل جیپ از سال 1997 تا 2022) و یکپارچگی عملکردها | مزایای: بدون مزیت آشکار معایب: 1. عملکردهای بدون پین برای برخی از مدل ها پشتیبانی نمی شوند |
جنرال موتورز | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 192 مدل از 9 محصول اصلی از سال 1993 تا 2022 معایب: هیچ یک | مزایای: 1. عملکردهای آنلاین بدون پین و منوهای مدل CANFD شخص ثالث که برای مدلهای CANFD پشتیبانی میشوند معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 69 مدل از 5 برند اصلی از سال 1999 تا 2022 | مزایای: بدون مزیت آشکار معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 58 مدل از 4 مدل اصلی از سال 1999 تا 2022 |
بسازید | MaxiIM IM608II/IM608S II | VDI Keytool plus | L au nch X-431 IMMO Pad |
VAG | مزایای: 1. IMMO 5 BCM2 رمزگذاری شده IMMO خواندن داده ها و اضافه کردن کلید و همچنین همه کلیدهای گم شده برای برخی از مدل های IMMO 5 پشتیبانی می شود 2. همگام سازی داده های IMMO برای تعویض قطعات پشتیبانی شده برای IMMO 3/IMMO 4/MQB ECM و IMMO 5 ECM/TCM/ESCL | مزایای: هیچ یک معایب: 1. عملکرد جایگزینی Pats پشتیبانی نمی شود | مزایای: 1. پوشش گسترده برای انواع ECM و TCM برای جایگزینی در حالت Bench 2. آموزش آنلاین برای IMMO 4 پشتیبانی می شود معایب: 1. پوشش باریک تعویض قطعات 2. خواندن داده های IMMO رمزگذاری شده IMMO 5 BCM2 پشتیبانی نمی شود |
PSA | مزایای: 1. پوشش مدل یادگیری کلید 10 درصد بیشتر از *VDI 2. پوشش خواندن پین از طریق OBD 50% بیشتر از *VDI 3. شبیه سازی BSI پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش ضعیف مدل یادگیری کلیدی 2. پوشش ضعیف خواندن پین از طریق OBD 3. شبیه سازی BSI پشتیبانی نمی شود | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش ضعیف خواندن پین از طریق OBD 2. شبیه سازی BSI پشتیبانی نمی شود |
رنو | مزایای: 1. پوشش 67 مدل تا 2022 2. افزودن کلید بدون پین برای Clio V/Captur II با کلید تیغه پشتیبانی می شود 3. اسکن وضعیت IMMO، VIN خودکار، و اطلاعات IMMO خودرو پشتیبانی می شود معایب: 1. تنظیم مجدد ECU برای دریافت پین (همه کلیدها گم شده اند) برای Kadjar و Koleos II با کلید blade مورد نیاز است. | مزایای: 1. تنظیم مجدد ECU برای دریافت پین لازم نیست (برای Kadjar و Koleos II با کلید تیغه) معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 28 مدل تا 2022 2. اسکن وضعیت IMMO، VIN خودکار، و اطلاعات IMMO خودرو پشتیبانی نمی شود 3. افزودن کلید بدون پین برای Clio V/Captur II با کلید تیغه پشتیبانی نمیشود | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 35 مدل تا 2022 2. اسکن وضعیت IMMO، VIN خودکار، و اطلاعات IMMO خودرو پشتیبانی نمی شود 3. افزودن کلید بدون پین برای Clio V/Captur II با کلید تیغه پشتیبانی نمیشود |
فیات | مزایای: 1. پوشش جامع برای مدل ها: 181 مدل از سال 1996 تا 2023 در 8 منطقه 2. VIN خودکار پشتیبانی می شود معایب: 1. نوشتن کلید را شروع کنید که برای برخی از مدل های قدیمی پشتیبانی نمی شود | مزایای: 1. نوشتن کلید را شروع کنید (نه از طریق OBD) برای برخی از مدل های قدیمی پشتیبانی می شود، و هیچ مزیت آشکاری در مدل ها از سال 2005 وجود ندارد. معایب: 1. پوشش ناکافی برای مدل ها (127 مدل از سال 1996 تا 2020) و یکپارچگی عملکردها | مزایای: بدون مزیت آشکار معایب: پوشش ناکافی برای مدل ها (23 مدل از سال 1996 تا 2020) و یکپارچگی عملکردها |
تویوتا لکسوس | مزایای: 1. پوشش جامع برای مدل ها: 340 مدل تویوتا و 233 مدل لکسوس در 5 منطقه 2. عملکردهای بدون پین برای 4A و 8A-A8/A9/AA پشتیبانی می شود | مزایای: 1. همه کلیدهای گمشده بدون پین برای کلید هوشمند 8A پشتیبانی می شود معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 45 مدل تویوتا و 10 مدل لکسوس | مزایای: هیچ یک معایب: 1. عملکردهای بدون پین برای 4A و 8A-A8/A9/AA پشتیبانی نمی شوند 2. پوشش باریک برای مدل ها: 232 مدل تویوتا و 159 مدل لکسوس در 5 منطقه |
بسازید | MaxiIM IM608II/IM608S II | VDI Keytool plus | L au nch X-431 IMMO Pad |
هوندا آکورا | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 85 مدل هوندا و 13 مدل آکورا 2. تعویض قطعات، VIN خودکار، اسکن وضعیت IMMO، و اطلاعات IMMO خودرو برای اکثر مدل ها پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 25 مدل هوندا و 16 مدل آکورا 2. پوشش باریک عملکردها: تعویض قطعات پشتیبانی نمیشود، و فقط اضافه کردن کلید و همه کلیدها از دست رفته پشتیبانی میشود | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: در مجموع 81 مدل هوندا و آکورا 2. همه کلیدهای گمشده (از طریق OBD) برای کلید هوشمند برای مدلهای جدید از سال 2019 (Civic، Accord، Odyssey و غیره) پشتیبانی نمیشود. |
نیسان | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 504 مدل تا سال 2022 در 9 منطقه 2. VIN خودکار، اسکن وضعیت IMMO، تبدیل پین از 22 به 20 برای Kicks، تبدیل پین از 6+4 به 4، عملکرد IMMO (افزودن کلید بدون پین) برای T33 و B18 (2022)، و همه کلیدهای گمشده برای هوشمند کلید برای D60، D60 EV و T60 پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 17 مدل تا سال 2020 در 9 منطقه 2. تبدیل پین از 22 به 20 برای Kicks، اسکن وضعیت IMMO، تبدیل پین از 6+4 به 4، عملکرد IMMO (افزودن کلید بدون پین) برای T33 و B18 (2022)، و همه کلیدهای گمشده برای کلید هوشمند برای D60 EV پشتیبانی نمی شود | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای مدل ها: 161 مدل تا سال 2020 در 7 منطقه 2. تبدیل پین از 22 به 20 برای Kicks، اسکن وضعیت IMMO، تبدیل پین از 6+4 به 4، عملکرد IMMO (افزودن کلید بدون پین) برای T33 و B18، و همه کلیدهای گم شده برای کلید هوشمند برای D60، D60 EV و T60 پشتیبانی نمی شود |
هیوندای کیا | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 365 مدل هیوندای تا سال 2022 در 4 منطقه 2. پوشش گسترده عملکردها: VIN خودکار برای اکثر مدلها، خواندن پین برای کلید هوشمند 47/4A/8A برای مدلهای جدید، خواندن پین برای مدلهایی مانند KX Cross و عملکردهای IMMO، اسکن وضعیت IMMO، عملکردهای اساسی، عملکردهای داغ، توابع کمکی و غیره برای مدل های جدید پشتیبانی می شود معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای حالت ها: 177 مدل تا سال 2021 در 2 منطقه 2. پوشش محدود عملکردها: خواندن پین برای کلید هوشمند 8A برای مدلهای جدید، و خواندن پین، اسکن وضعیت IMMO، عملکردهای اساسی، عملکردهای داغ و غیره برای مدلهایی مانند سانتافه نسل چهارم و KX Cross پشتیبانی نمیشود. | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای حالت ها: 188 مدل تا سال 2021 در 2 منطقه 2. پوشش محدود عملکردها: خواندن پین برای کلید هوشمند 8A برای مدلهای جدید، و خواندن پین، اسکن وضعیت IMMO، عملکردهای اساسی، عملکردهای داغ و غیره برای مدلهایی مانند سانتافه نسل چهارم و KX Cross پشتیبانی نمیشود. |
ولوو | مزایای: 1. پوشش گسترده برای مدل ها: 27 مدل تا سال 2021 معایب: هیچ یک | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای حالت ها: 11 مدل تا سال 2021 | مزایای: هیچ یک معایب: 1. پوشش باریک برای حالت ها: 25 مدل تا سال 2021 |
چینی می سازد | مزایای: 1. پوشش مدلهایی از این دست تا سال 2022 2. آموزش بدون پین برای مدل های GWM پشتیبانی می شود 3. آموزش بدون پین برای 80 درصد از مدل های Emgrand پشتیبانی می شود 4. تعویض قطعات برای اکثر مدل ها پشتیبانی می شود معایب: 1. Zedriv پوشش داده نشده است 2. عملکردهای بدون پین پایینتر از عملکردهای محصولات رقیب (که روش همکاری با اشخاص ثالث را اتخاذ میکنند) برای مدلهایی از جمله BAIC، Borgward و Bisu | مزایای: 1. عملکردهای بدون پین که از طریق همکاری با اشخاص ثالث در مورد درخواست و هزینه برای BAIC، Forthing، Borgward، Bisu، Haima، Landwind، Geely و Changan تحقق مییابند (عملکردهای بدون پین توسعهیافته توسط Autel همه مدلها را پوشش نمیدهند) معایب: 1. برای اکثر مدلها، فقط یادگیری کلید و آسانسازی کلید پشتیبانی میشود و تعویض قطعات پشتیبانی نمیشود 2. عملکردهای بدون پین برای مدلهای جدید GWM پشتیبانی نمیشوند، برای مدلهای SAIC MAXUS پشتیبانی نمیشوند و فقط برای برخی از مدلهای کلید blade برای Emgrand پشتیبانی میشوند. | مزایای: 1. زدریو پوشیده شده معایب: 1. فقط مدل های تا 2021 تحت پوشش 2. همه کلیدهای گم شده بدون پین برای BYD پشتیبانی نمی شوند 3. توابع بدون پین برای GWM و Emgrand پشتیبانی نمی شوند |
همچنین بخوانید:
Autel IM608 II در مقابل IM608 در مقابل IM508S در مقابل IM508 در مقابل KM100