آموزش هوندا: به روز رسانی نقشه های ECU / سیستم عامل با استفاده از سیستم تشخیص هوندا HIM (اروپا). این کاربر Accord 2009 EU خود را با استفاده از این روش از 37805-RL0-F010 به 37805-RL0-F030 به روز کرده است.
توجه داشته باشید:
کاربر مجموعه ای از نقشه ها را از یک فروم روسی hondahybrid.ru به دست آورده است، بنابراین با تشکر به آن سایت بروید. نقشه خاص من را نتوانستم از توزیع های معمولی ECUrewrite پیدا کنم اما این وب سایت آنها را داشت.
این یک پایگاه داده مجموعه ادغام شده (2003-2019) از به روز رسانی های ECU برای ECU Rewrite اروپا / ایالات متحده است.
دستورالعمل ها عمدتا برای اروپا هستند، ما فکر می کنیم با نقشه های ایالات متحده، شما فایل های rwd را استخراج کنید و فایل های موجود در پوشه Europe را جایگزین کنید و مراحل مشابه باشد.
روش:
مرحله 1 - شناسه برنامه فعلی ECU شما را تأیید کنید تا ببینید آیا بهروزرسانیهایی در دسترس است یا خیر.
مطمئن شوید که هوندا HDS در حال حاضر نصب و کار می کند (راهنماهای دیگر برای این کار وجود دارد). من از هوندا HDS 3.016.033 استفاده می کردم.
هوندا HDS را باز کنید.
دستگاه HIM را با احتراق در II به خودرو وصل کنید.
در داخل HDS، به Honda Systems- Diesel / Benzin- Data List بروید
اکنون باید شناسه برنامه ECU را بگوید - به عنوان مثال 37805-RL0-F030
آرشیو ECURewrite را استخراج کنید.
COMDLG32.OCX را در C:\Windows\SysWOW64 (ویندوز 64 بیتی) یا C:\Windows\System32 (ویندوز 32 بیتی) کپی کنید.
در پوشه استخراج شده، ECU.mdb را پیدا کنید و برای مشاهده یک کپی از آن تهیه کنید. این فقط برای این است که فایل اصلی را تغییر ندهیم.
ECU.mdb کپی شده را با Access باز کنید.
در صورت درخواست، از طریق خطاهای موجود در فایل، تأیید کنید.
روی File – Options کلیک کنید
روی گزینه Current Database
Tick Display Navigation Pane کلیک کنید
روی گزینه های ناوبری کلیک کنید
، تیک نمایش اشیاء پنهان را
بزنید
ECU.mdb را ببندید و دوباره باز کنید.
OK از طریق هر گونه خطا.
در پنجره سمت چپ، روی Models
نقشه اصلی من 37805-RL0-F010 بود.
از این پایگاه داده می توانم ببینم که یک نسخه به روز رسانی 37805-RL0-F030 وجود دارد، در زیر این نسخه 37805-RL0-F010 اصلی من است که به عنوان یک شناسه سازگار فهرست شده است.
سپس بررسی می کنم تا ببینم آیا هر یک از ویرایش های بعدی در لیست فایل های ECURewrite وجود دارد یا خیر. با File Explorer در فهرست ECURewrite به دنبال آن بگردید. مثال 37805-RL0-F030.rwd
نصب ECURewrite در حال حاضر برای نسخه اروپا پیش فرض است.
من مناطق دیگر را آزمایش نکردهام، اما باید HIM.ini را با محتوای فایلهای ini دیگر GE / JP / LA جایگزین کنید.
برای مناطقی غیر از اروپا، من فرض میکنم فایلهای RWD را از J2534Rewrite_USA.7z نیز کپی میکنم. قبل از اجرای Setup.exe در این پوشه قرار بگیرید.
ECURewrite 6.27 را نصب کنید.
C:\HJEGRWAP\CalibFiles\ را بررسی
کنید. باید یک نام فایل برای به روز رسانی لیست شده قبلی داشته باشید، به عنوان مثال 37805-RL0-F030.rwd
اجرای CM Update (ECU Rewrite)
اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ از طریق برق وصل است و به حالت خواب نمی رود. ممکن است حدود 20 دقیقه طول بکشد تا به روز رسانی شود.
برای پایداری، تنظیمات خواب و خواب لپ تاپ را در Control Panel > Power Management غیرفعال کنید.
روی Pass-thru Mode کلیک کنید
PGM-FI را انتخاب
کنید روی تیک سبز کلیک کنید
در صورت موجود بودن باید به روز رسانی پیدا شود.
برای بهروزرسانی، دستورات را دنبال کنید.
من معتقدم که دو ماژول را بهروزرسانی میکند، بین این بهروزرسانیها صفحه ممکن است به نظر برسد که روی یک صفحه سفید آویزان است، 10 دقیقه منتظر بمانید و در نهایت کامل میشود.
انجام شده.
https://www.obdii365.com/service/update-honda-ecu-firmware-with-hds-him.html
اسکنر تشخیصی Autel MaxiCOM MK906BT من امروز رسید. این کیت بزرگ است. مجموعه قدیمیتر iCarSoft من را در کنار آن خواهید دید.
من توانستم به راحتی ویژگی start/stop را در پورشه کاین S 2019 خود غیرفعال کنم. سایر تبلت های Autel Maxisys نیز این کار را انجام می دهند. MK906 ارزان تر است.
توقف شروع خودکار مراحل غیرفعال سازی:
این مراحل است.
1. پورشه انتخاب شده
2. استفاده از Auto-Bin برای پردازش خودکار VIN (نیاز به داشتن کلید در موقعیت دوم، با موتور خاموش است)
3. تشخیص
4. اسکن خودکار
5. DME (Engine Electronics)
6. کدگذاری
7. کدگذاری بدون قوانین
8. کدگذاری
9. تغییر مقادیر زیر
10. نوشتن مقادیر
11. خروج از صفحه اصلی
بعد از ساعت 8، و مقداری انتظار برای انجام دادن وجود داشت، جدولی از زمینه ها به من ارائه شد.
دو زمینه مهم وجود داشت که باید تغییر می کرد.
مقادیر نام فیلدهای اصلی
"Block07 start stop" "Present"
"Block 08 start stop last mode" "Default On"
من ابتدا فیلدهای "Block 08 start stop lastmode" را روی "Last Mode" قرار دادم و به من یک پیام خطایی داد که میگوید وقتی میخواستم آن را بنویسم شرایط را بررسی کنید.
سپس، "Block07 start stop" را روی "در دسترس نیست/کدگذاری..." تنظیم کردم و زمانی که سعی کردم آن را یادداشت کنم، موفقیت آمیز بود.
مقادیر نام فیلدهای جدید
"Block07 start stop" "در دسترس نیست/کدگذاری.."
"Block 08 start stop last mode" "Last Mode"
من قبلا آیکون "شروع/توقف" را در صفحه اصلی اصلی خود داشتم تا بتوانم به صورت دستی آن را غیرفعال کنم، اما پس از به روز رسانی، دیگر وجود ندارد و ویژگی "شروع/توقف" دیگر فعال نمی شود.
برای من کار کرد، اما تو به تنهایی، چون ممکن است خیلی چیزها بیفتد..
من واقعاً از ویژگی «شروع/توقف» خودکار متنفرم، تا جایی که اگر این ویژگی پس از راهاندازی مجدد به خاطر نیامده یا غیرفعال شود، پورشه دیگری نمیخرم.
اسکرین شات های Autel
صفحه های کدگذاری:
ویژگی Start/Stop غیرفعال و از صفحه اصلی حذف می شود
همچنین پنجرهها/سانروف را با جاکلیدی باز و بسته کردم و برخی از زنگهای آزاردهنده را با autel mk906bt غیرفعال کردم .
توجه داشته باشید:
همه برای قرص های تشخیصی autel، هزینه سالانه وجود دارد. فقط توابع پیشرفته مانند کدگذاری/برنامه نویسی ECU در صورت عدم تمدید محدود می شوند زیرا برای کدنویسی/برنامه ریزی یک ECU جدید، که نیاز به دسترسی به سرور آنلاین Autel دارد، اگر نرم افزار را تمدید نکند، نمی تواند به Autel دسترسی پیدا کند. داده های سرور برای پردازش کدگذاری یا برنامه نویسی. هزینه اشتراک توسط Autel دریافت می شود. اشتراک سالانه MK906BT 460 دلار است.
http://blog.obdii365.com/2022/06/16/disable-2019-cayenne-s-auto-start-stop-with-autel-mk906bt/
06/2022 نرم افزار سیستم عیب یابی Honda HDS v3.104.024 توسط مهندس obdii365.com بدون مشکل با برد دوبل HIM آزمایش و تأیید شده است .
نسخه نرم افزار: 3.104.024
سیستم عامل: Windows XP، Windows 7 32bit/64bit
چند زبان: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، اندونزیایی، کره ای، پرتغالی، تایلندی
پوشش خودرو: HONDA/ACURA 1992 تا 2020/02.
دانلود رایگان نرم افزار Honda HDS HIM V3.104.024
https://mega.nz/file/JgtEkb4K#jDs8le68Bz6soLyJ9H7LB061C3_BvbKgnIwA1dp7JzE
نرم افزار شامل:
هر دو نسخه قدیمی تر HDS 3.102.051 و HDS جدیدتر 3.104.024
چگونه Honda HDS 3.104.024 را نصب کنیم؟
1. نرم افزار رفع فشار war560 را نصب کنید، در صورتی که کامپیوتر نصب شده باشد نرم افزار رفع فشار نیازی به نصب مجدد ندارد.
3. روی فایل HDS-FIX دوبار کلیک کنید و فایل رمزگشایی شده به طور خودکار نصب می شود.
4. سوئیچ استارت خودرو را روشن کنید، ابزار تشخیص HDS HIM را به درگاه عیب یابی OBD خودرو وصل کنید و پورت COM را به پورت COM رایانه متصل کنید.
اگر لپ تاپ شما پورت COM ندارد، از مبدل سریال USB به R232 استفاده کنید که در بسته HIM موجود است.
6. روی نماد Honda Diagnostic System در دسکتاپ دوبار کلیک کنید تا نرم افزار عیب یابی برای استفاده عادی باز شود.
Autel MaxiSys Ultra یا thinkcar s20؟ ورودی ها؟
بررسی های بی طرفانه بر اساس تجربه کاری کاربر:
نقد 1:
من هر دو را با چندین نفر دیگر کنار گذاشته ام و آنها به خوبی از یکدیگر تعریف می کنند. مقداری همپوشانی وجود دارد، اما نکته مهم در autel maxisys ultra این است که شما دامنه را در vci یکپارچه می کنید و VCI یک دستگاه برتر J2534 است که از FD-CAN پشتیبانی می کند! این 100٪ و همچنین کارداک 3+ کار می کند. من الان کارداق دارم و از هر دو استفاده کردم و تفاوتی با هم ندارند!
ultra j2534 کاری را انجام می دهد که هر دستگاه j2534 دیگری با fd-can انجام دهد. از FD-CAN یا مگا قوطی پشتیبانی می کند، هر چه می خواهید آن را بنامید. با Witech عالی کار می کند. امروز استفاده کردم و آن را در مدلهای جدید 2020 دوج رم با مشکل صفر استفاده کردهام.
نقد 2:
هر دو ابزار مزایایی دارند. با autel ultra، 909 یا 919 به Remote Expert نیز دسترسی خواهید داشت. Remote Expert یک فرصت عالی برای شما است تا بتوانید پیشنهادات خود را گسترش دهید.
نقد 3:
ادغام شدن دامنه در vci چیزی است که من را در مورد این ویژگی فوق العاده بد چاق تر کرد!
نقد 4:
من تحت تاثیر Thinkcar s20 خود نیستم. هنوز ابزار خوبی است، اما من بیشتر از هر چیز دیگری Autel خود را می گیرم. من احساس می کنم Autel برای دریافت اطلاعات بسیار سریع تر و آسان تر است. به نظر می رسد S20 کند و درهم و برهم باشد. حتی رمزگشایی VIN کند به نظر می رسد. من از این ابزار متنفر نیستم، اما مطمئناً اولین دستیابی من نیست.
نقد 5:
من به تازگی 906ts خود را گم کردم و به یک چیز خوب با یک jbox نیاز دارم. من داشتم s20 رو برای قابلیت HD هم نگاه می کردم.
من در واقع راه اندازی X431 V+ 900 دلاری را به صورت آنلاین ترجیح می دهم و بسیار قابل اعتمادتر از s20 و ultra ترکیبی بوده و عملکرد آن برای استفاده ما خوب بوده است. من هم با ultra و هم با s20 مشکل داشتم. من هنوز از jbox روی s20 استفاده نکردم. اما من از one autel استفاده کردم. این کار را انجام می دهد.
نقد 6:
ultra بسیار خوب است زیرا شما دامنه بسیار خوبی دارید و VCMI یک رابط j2534 با fd-can/mega can است. (دارای 4 کانال CAN) علاوه بر این واقعیت که اگر بهترین ابزار اسکن پس از فروش بازار برای همه مدل ها و مدل ها نباشد، بسیار نزدیک است.
نقد 7:
Autel Ultra هزینه کمتری دارد، دارای محدوده و مولد امواج است و به نظر می رسد مارک بهتری باشد. S20 با همین قابلیت (جعبه سنسور و جعبه اسکوپ) هزاران قیمت بیشتر دارد و زیر نظر Thinkcar، Thinktool و TopDon است.
من از چیدمان S20، سرعت نرم افزار خوشم می آید، آنها دسترسی آسان زیادی برای عملکردهای معمول دارند، تنظیم مجدد روغن، SAS، خونریزی ABS و غیره. از دیدگاه فورد، به اندازه IDS دسترسی دارد. من چند چیز را با آن برنامه ریزی کرده ام (فورد SJB، رم جدیدتر ABS، و غیره) همه چیزهایی را که تا به حال به آن پرتاب کرده ام مدیریت کرده است. قیمت و هزینه به روز رسانی بسیار کمتر از تولید کنندگان دیگر است.
نقد 8:
به طور خلاصه، هر دو فوایدی دارند. این واقعاً چیزی است که برای شما ارزش بیشتری قائل هستید. اگر برنامه نویسی است یا اینکه کسی این کار را برای شما انجام می دهد، Autel این ویژگی را دارد.
اگر به HD نیاز دارید، S20 راه حل است. S20 دارای آداپتورهای HD برای کارهای سنگین است. می توانید prog3 را برای immo /keys اضافه کنید.
اگر به تشخیص/برنامهنویسی عمیق و عملکردهای متخصص از راه دور نیاز دارید، ultra انتخاب بهتری است.
شما می توانید s20 Thinkcar را بخرید که دارای برنامه نویسی برای حدود 10 مدل است مانند اولترا برای BMW/Benz. میتوانید یک prog 3 را نیز برای کلیدها اضافه کنید و این اشتراک مادام العمر است. شما Autel ultra j2534 هستید، می توانید هر کاری انجام دهید که cardaq می تواند انجام دهد، یک مگا قوطی j2534 است تا ارزش خرید یک jbox را نداشته باشد. s20 و Ultra با هم احتمالاً کار زیادی نخواهند داشت که نتوانید انجام دهید.
http://blog.obdii365.com/2022/06/14/autel-maxisys-ultra-vs-thinkcar-s20/
پس از تولید کلید رنج روور 2019 با کلید هوشمند Lonsdor K518ISE و JLR ، قفل کلید را بنویسید.
اما برای شروع باید به فرمان نزدیک بود که ورود بدون کلید کار نمی کند
و این ماشین هیچ مشکلی ندارد و فقط کلید را گم کرده است.
راه حل:
این مدل عملکرد UWB ((باند فوق عریض)) فعال است. همه مدلهای فعلی لندروور از فناوری «باند فوق العاده» (UWB) در کلیدهای هوشمند خودرو استفاده میکنند. این طبیعی است اگر keylessgo کار نمی کند.
به Lonsdor Modify Vehicle Config تابع بروید.
عملکرد UWB را غیرفعال کنید.
سپس بررسی کنید که آیا کلید به درستی کار می کند.
Lonsdor K518ISE تغییر پیکربندی خودرو اطلاعات عملکرد.
برنامه نویسی Autel MaxiIM KM100 immo بسیار چشمگیر است. با PLC 200 می توانید مستقیماً به برنامه نویسی بروید. در اینجا یک پیادهروی کوچک در برنامهنویسی گمشده کلیدهای تویوتا/لکسوس 2019+ غیر پروکسی ارائه شده است.
این ماشین یک کلید دارد اما وقتی ریموت را بررسی کردم ریموت از کار افتاد. پشتش اونقدر خراب بود که نتونستم درستش کنم
برای اجازه دسترسی، شناسه teamviewer را بزنید و اکنون کنترل داریم
حتی اگر یک کلید داریم، میخواهم ببینم که آیا همه کلیدها گم شدهاند یا خیر.
ما می خواهیم این کار را انجام دهیم زیرا همه کلیدها گم شده اند
به تابع IMMO - تویوتا بروید
اسکن خودکار VIN بسیار سریع
VIN را رمزگشایی کنید و اطلاعات خودرو را بررسی کنید، این یک کرولا 2020 است
ببینید سال 2020 است
اسکن وضعیت Immo
Autel KM100 میگوید یک DTC در ایموبلایزر وجود دارد،
ما سر و کار داریم و پاک کردن سریع را در بالا سمت راست
انجام میدهیم. وقتی کلید این خودرو را برنامهنویسی میکنید، DTC ندارید.
رفتن به Immo Learning - Immobilizer - Immobilizer Reset (همه کلیدها گم شدند)
درب راننده باز است
کد رولینگ را در اینجا کپی و جایگذاری کنید
ادامه دهید و OK را بزنید
16 دقیقه طول می کشد تا ایموبلایزر مجددا تنظیم شود، بنابراین ما می خواهیم دکمه ok را خاموش کنیم، کلید را برداریم و دوباره روشن کنیم
باید 16 دقیقه شمارش معکوس را انجام دهد
خیلی باحاله
احتراق را با کلید اصلی روشن کنید
رمز عبور را وارد می کنیم
خاموش کردن کلید را بردارید
کلید smae را وارد کنید و جرقه را خاموش کنید
اشتعال را خاموش بگذارید
کلید را هشت بار روشن و خاموش کنید که
ماشین روشن می شود، خوب
این چیز برای آن کار می کند
بیایید برویم و
قفل و باز کردن قفل را در سمت راه دور نگه داریم
رها کن و آنلاک را بزن
شما بروید
در حال پاکسازی ریموت ها هستیم
و ما در حال برنامه نویسی جدید هستیم
این بسیار سریع است و 16 دقیقه به علاوه برنامه از راه دور، هیچ تفاوتی ندارد
فقط با 500 دلار می توانید این ماشین را انجام دهید و تعداد زیادی بیشتر.
میتوانید به جای im508 im608 در بسیاری از وسایل نقلیه برای برنامهریزی کلیدها از آن استفاده کنید، زیرا بستهبندی/باز کردن بستهبندی ساده و آسان است و راحت است.
ابزار میز ECU داده های بوش MG1CS001 ecu را با موفقیت خواند.
مرحله 1:
نمودار سیم کشی MG1CS001 را در برنامه ECUHelp 2.0 بررسی کنید
ECU MG1 را با ابزار نیمکت ecu مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید
گام 2:
نرم افزار دستگاه EBT را اجرا کنید
سخت افزار را انتخاب کنید (Bosch MG1 SPC 5777)، شناسه را شناسایی کنید
اطلاعات فلش را بعد از شناسایی ID بخوانید
eRom را بخوانید و ذخیره کنید
برای راه اندازی ابزار تشخیصی Godiag V600 BMW ICOM با 03/2022 ISTA+ 4.35.20 یا نسخه جدیدتر، باید سفتافزار را پیکربندی کنید.
اگر V600 وضعیت Firmware را در وضعیت نشان میدهد، ادامه ندهید.
مراحل زیر را برای راه اندازی Godiag v600 با ISTA+ 4.32.5 و بالاتر دنبال کنید:
1. V600 را به وسیله نقلیه متصل کنید، دستگاه را با WLAN یا WiFi متصل کنید (WLAN و WiFi را همزمان وصل نکنید)، برنامه AnyVCI.Updater.exe را اجرا کنید
اپلیکیشن را از اینجا دانلود کنید
https://mega.nz/file/TFhBWJwT#E2X5Jp4N5XSBCJIhKGOYihpTfkbGPIzz95ZGhPfQxnU
ثبت نام برای اولین استفاده الزامی است. سپس با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید.
2. STDiag Updater 2021 را اجرا کنید
به تنظیمات " ویژگی های پیشرفته " بروید
3. به FirmwareVersion بروید
تعریف شده توسط کاربر را انتخاب کنید
مقدار را به صورت زیر تنظیم کنید
چکمه: 13000
برنامه: 14700
پک: 32211
برای ذخیره تنظیمات، Set را فشار دهید
سپس اطلاعات دستگاه را در iTool Radar بررسی کنید
اسکنر گودیاگ BMW V600 اکنون با ISTA+ 4.35.20 به خوبی کار می کند.
ما قبلاً دستورالعملی در مورد خواندن و نوشتن حالت سرویس EDC17C60 با برنامه نویس PCMTuner ecu ارائه کرده ایم. امروز، راهنمای سریعی درباره خاموش کردن دستی TPROT گروه PSA EDC17C60 به اشتراک می گذاریم.
چگونه Tport off را به صورت دستی در edc17c60 PSA تغییر دهید؟
قسمت 1: EDC17C60 PSA Manual Tprot Edit with FlexHex
FLEXHEX را دانلود و نصب کنید
نصب FLEXHex Setup را تمام کنید
FlexHex و فایل فلش اصلی ما را باز کنید
دنباله 13 بایتی را در Ori ما پیدا کنید:
2D 0F 00 00 DF 32 04 80 1D C8 D6 A4 00
یا مشابه (8 بایت اول به رنگ سبز همیشه یکسان است)
2D OF 00 00 DF 32 04 80 1D C8 8E 83 00
برای تغییر TPROT OFF به
2D 0F 00 00 DF 32 04 80 00 00 00 00 00
ما 5 بایت آخر را با 00 جایگزین می کنیم
از تابع جستجو برای یافتن 8 بایت رایج از دنباله 13 بایتی ما استفاده کنید
اکنون می توانیم 5 بایت قبلی را به صفر (00) تغییر دهیم.
حالا فایل خود را ذخیره می کنیم.
قسمت 2: PSA EDC17C60 Tprot تعمیر دستی با WinOLS
اکنون با انجام همین رویه در WinOLS
یک پروژه جدید باز کنید و فایل اصلی خود را طبق مراحل عادی انتخاب کنید
دوباره دنباله بایت ما می خواهیم پیدا کنیم
ما می توانیم این کار را به سرعت با تابع find و جایگزین انجام دهیم
اکنون می توانیم فایل خود را با تصحیح چک جمع صادر کنیم
سپس فایل را ذخیره کنید.
http://blog.obdii365.com/2022/06/05/psa-edc17c60-psa-manual-tport-off/
اگر نیاز به خواندن Hyundai/Kia sim2k-240 sim2k141 sim2k241 sim2k245 sim2k251 ECU در حالت بوت لودر دارید، pinout نقطه شروع بسیار خوبی خواهد بود.
در اینجا نمودار سیم کشی sim2k-240 IROM TC1767 آمده است
اطلاعات
BSL130 | نه |
BSL131 | آره |
BSL132 | نه |
BSL-ADP | لازم نیست |
یا pinout را از dimsport بررسی کنید
این ECU را می توان با استفاده از درایور هیوندای قاره ای sim2k240 توسط ktag خواند.
PCMTuner /KTM Bench/ PCM Flash مشکلی ندارد.
اگر هنگام ذخیره فایل یک خطای تایید شده چکسوم را نشان دهد، اما ذخیره شده است، نگران نباشید، همچنان هنگام نوشتن به درستی محاسبه میشود.
SIM2K-140 و SIM2K-141 دارای پایه های مشابه هستند.
زیمنس SIM2K-140/141/341/D160 روی دسکتاپ (کانکتور بزرگ):
1،3،5 – ECU زمین (فقط یکی از کنتاکت ها را وصل کنید)
77 – CAN-High
78 – CAN-Low
76 – K-Line
2 – + 12 ولت (اشتعال روشن)
4 – + 12 ولت (منبع تغذیه رله اصلی)
6 – + 12 ولت (برق بدون سوئیچ)
64 – خروجی کنترل رله اصلی
توجه داشته باشید که هنگام کار با SIM2K-140/141/341 / D160 روی میز، کاملاً ضروری است که رله را از طریق خروجی کنترل رله اصلی (شصت و چهارمین تماس رایانه) وصل کنید. در غیر این صورت، عملیات ضبط سیستم عامل ممکن است موفق نباشد.
Siemens SIM2K-241 روی دسکتاپ (کانکتور کوچکتر):
1،2،4 – ECU زمین (فقط یکی از مخاطبین را وصل کنید)
77 – CAN-High
60 – CAN-Low
3،5،6،75 – + 12V (اصلی منبع تغذیه رله)
41 – + 12 ولت (اشتعال روشن)
58 – + 12 ولت (برق بدون سوئیچ)
53 – خروجی کنترل رله اصلی
SIM2K245 پایه سه هسته ای BSL
نمودار سیم کشی SIM2K251
CONTINENTAL SIM2K 251 IROM TC1782 HYUNDAI KIA