دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چه ابزارهایی برای برنامه ریزی کلید هوشمند پورشه 2018+

 چه ابزاری برای برنامه ریزی کلیدهای هوشمند پورشه 2018+؟


بستگی به سبک کلید دارد.

کلید قدیمی پورشه در مقابل کلید جدید

کلید قدیمی:

کلید قدیمی پورشه

قابل استفاده برای مدل های قدیمی پورشه

  • ماکان 2014-2023
  • کاین 2011-2017
  • پانامرا 2010-2016
  • 911 2013-2018
  • Boxster/Cayenne 2013-2016
  • 718 2016-2023

این مدل ها از کلید قدیمی استفاده می کنند.

 

 

Autel IM608،  IM608 II / IM508 ،  Yanhua Mini ACDp/ACDP2 ،  Xhorse VVDI Key Tool Plus ،  VVDI Prog+ VVDI2 ،   Xtool  و غیره همه این ابزارها می توانند کلیدهای سبک قدیمی پورشه 2018+ را برنامه ریزی کنند (هم کلید اضافه و هم همه کلیدها گم شده اند).

جای کلید LED را بررسی کنید. اگر درست بالای قفل قفل باشد، بله.. اگر اطراف لوگو باشد، نه.

نیاز به خروج BCM دارید.
با Xhorse می توانید پورشه BCM را با  آداپتور بدون لحیم بخوانید  که آسان تر است.

xhorse porsche bcm

Yanhua همچنین دارای  برد رابط پورشه  برای خواندن BCM بدون لحیم کاری است.

yanhua acdp porsche bcm 1

yanhua acdp porsche bcm 2

yanhua acdp porsche bcm 3

Dflash را بخوانید، کلید فروشنده تولید کنید و کلید یادگیری را بخوانید.

 

کلید جدید 

کلید جدید پورشه

قابل استفاده در مدل های جدید پورشه

  • کاین 2018-2023
  • پانامرا 2017-2023
  • 911(992) 2019-2023
  • تایکان 2019-2023

این مدل ها از کلید جدید استفاده می کنند.

 

 

Autel، Xtool، Xhorse و غیره نمی توانند کلیدهای سبک جدید MLB را برنامه ریزی کنند. به ابزار MLB، یعنی  ابزار KYDZ MLB نیاز دارید .

KYDZ کلیدهایی را برای مدل های پورشه MLB زیر تولید و برنامه ریزی می کند

Taycan 2019-
Panamera 2017-
Panamera New Energy 2017-
Cayenne 2018-
Cayenne New Energey 2019-
911 2019-

مدل mlb پورشه

دستورالعمل ابزار KYDZ MLB را بخوانید

چگونه از ابزار KYDZ MLB برای برنامه ریزی کلید VAG MLB استفاده کنیم؟

بنابراین قبل از اینکه بپرسید کدام ابزار کلید را اضافه می کند یا همه کلیدها را گم می کند، ابتدا سبک کلید خود را بررسی کنید

به روز رسانی KESS3 سوزوکی MED17.9.63 OBD

 Alientech KESS3 منحصر به فرد جهان! با واحد کنترل موتور Bosch MED17.9.63 در برخی از مدل های موجود در محدوده سوزوکی از طریق OBD برنامه ریزی مجدد کنید. 


ارتقا 1.82

به لطف پروتکل جدید خواندن مجازی برای KESS3، روی سوزوکی بالنو، سوئیفت، SX-4 و ویتارا کار کنید. فرصت های تجاری کارگاه خود را با خدمات سریع و دقیق اختصاص داده شده به موتورهای توربو بنزین کوچک سازنده ژاپنی گسترش دهید. با KESS3، شما نه تنها تنظیم را انجام می دهید، بلکه خواسته های مختلف مشتریان خود را نیز برآورده می کنید، مانند کارایی سوخت و تعمیرات.

 

روی ECU جدید تمرکز کنید:

بدون خطر با استفاده از حالت OBD KESS3 کار کنید و تنها در چند مرحله ساده از پیکربندی عملکرد جدید برای وسایل نقلیه ای که وارد کارگاه شما می شوند اطمینان حاصل کنید.

سوزوکی

VR، W/R در OBD

بالنو1.0 12v Boosterjet 5MTبنزین82 کیلو وات
بالنو1.0 12v Boosterjet Automatik 6ATبنزین82 کیلو وات
سریع1.0 12v Boosterjet 5MTبنزین82 کیلو وات
سریع1.0 12v Boosterjet Automatik 6ATبنزین82 کیلو وات
سریع1.0 12v Boosterjet SHVS 5MTبنزین82 کیلو وات
سوئیفت اسپورت1.4 16 ولت Boosterjet 6ATبنزین103 کیلو وات
سوئیفت اسپورت1.4 16v Boosterjet 6MTبنزین103 کیلو وات
SX4 S-Cross1.0 12v Boosterjet 5MTبنزین82 کیلو وات
SX4 S-Cross1.0 12v Boosterjet Automatik 6ATبنزین82 کیلو وات
SX4 S-Cross1.4 16 ولت Boosterjet 6ATبنزین103 کیلو وات
SX4 S-Cross1.4 16v Boosterjet 6MTبنزین103 کیلو وات
ویتارا1.0 12v Boosterjet 5MTبنزین82 کیلو وات
ویتارا1.0 12v Boosterjet Automatik 6ATبنزین82 کیلو وات
ویتارا1.4 16 ولت Boosterjet 6ATبنزین103 کیلو وات
ویتارا1.4 16v Boosterjet 6MTبنزین103 کیلو وات

این راه حل به شما این امکان را می دهد که یک مجموعه مشتری جدید و گسترده تر را ادغام کنید.  برای استفاده از این فرصت، پروتکل های CAR – OBD را فعال کنید  .

برنامه نویسی آنلاین VNCI JLR DoIP Jaguar Landrover Topix

 خبر خوب! رابط تشخیصی VNCI JLR DoIP با برنامه نویسی آنلاین Topix Cloud آزمایش شده است.  

 

دستگاه با درایور و نرم افزار اصلی (هم SDD و هم Pathfinder) سازگار است.

 

VNCI JLR پلاگین و بازی است. نیازی به راننده شخص ثالث نیست.

vnci jlr doip pathfinder 1

با استفاده از درایور اصلی VCI Manager JLR

vnci jlr doip pathfinder 2

vnci jlr doip pathfinder 3

VCI نسخه 2.4.22.59

vnci jlr doip pathfinder 4

دستگاه از طریق USB، WiFi یا WLAN متصل می شود.

VNCI JLR با نرم افزار اصلی Pathfinder سازگار است.

آزمایش  VNCI JLR  در جگوار E-pace 2020 با استفاده از مسیر یاب.

همچنین دیروز کار بر روی یکی دیگر از جگوار F-pace 2021 آزمایش شد.

vnci jlr doip pathfinder 5

vnci jlr doip pathfinder 6

vnci jlr doip pathfinder 7

vnci jlr doip pathfinder 8

تست Topix Cloud در Jaguar E Pace 2020 به خوبی کار کرد.

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 1

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 2

عامل دستگاه تشخیصی کاملاً جدید، برنامه تشخیص ابری جگوار و لندروور است که راه حلی پیشرفته را برای هر کارگاه تخصصی ارائه می دهد.

برنامه Diagnostic Device Agent را اجرا کنید و برای انجام برنامه نویسی آنلاین به حساب آنلاین Topix وارد شوید.

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 3

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 4

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 5

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 6

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 7

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 8

برنامه نویسی آنلاین vnci jlr doip 9

www.obdii365.com

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD

 تبلت‌های Xtool immo می‌توانند داده‌های immo را از خوشه‌های VAG MQB NEC35XX Continental/VDO توسط OBD بخوانند . 

 

مثلا:

از xtool x100 pad3 SE استفاده کنید   و از skoda fabia MQB nec35xx توسط obd استفاده کنید، اما برای باز کردن قفل mcu nec35xx باید 10 دقیقه و برای خواندن داده‌های immo 2 دقیقه صبر کنید و می‌توانید کلید اضافه کنید. 15 دقیقه طول می کشد تا داده های immo را دریافت کنید.

 

مسیر منو:

انتخاب بر اساس نوع->Immobilizer->MQB Immobilizer system->NEC35XX Dashboard->2015-> Read IMMO Data

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 1

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 2
Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 3

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 4
Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 5

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 7

Xtool X100 PAD3 خواندن اطلاعات MQB NEC35XX Immo از طریق OBD 8

توجه داشته باشید:

برای vdo کانتیننتال بله. اگر خوشه JC باشد، پشتیبانی نمی شود.

JC cluster باید داشبورد را جدا کرده و با برنامه نویس vvdi یا xp400 pro روی میز بخوانید.

خوشه JC قفل شده Nec35 باید آن را روی نیمکت از طریق  vvdiprog انجام دهید . آداپتورهای بدون لحیم کاری MQB  تمیزتر و استفاده آسان تر هستند.

چگونه MQB D70F3537 را با آداپتور بدون لحیم کاری Xhorse MQB48 بخوانیم؟

یا اطلاعات immo را با  xp400 pro  با  APB130 بخوانید .

اطلاعات VW Polo MQB48 IMMO را با Autel IM608 و APB130 بخوانید

Rh850 برای خواندن داده های immo به رابط podiag یا  ابزار کلید vvdi به همراه  آداپتور rh850 نیاز دارد 

نسخه کامل ECM TITANIUM در مقابل نسخه اعتباری

 ECM TITANIUM نرم افزار کالیبراسیون مجدد توسعه یافته توسط Alientech است که به شما امکان می دهد پارامترهای مدیریت هر فایل کالیبراسیون موتور و گیربکس اتوماتیک را به طور مستقل مشاهده و اصلاح کنید.

با ECM TITANIUM شما پایگاه داده ای از بیش از 130000 درایور قابل دانلود مستقیماً از پایگاه داده Alientech و همچنین فایل های اصلی را برای دانلود هر روز در اختیار دارید.

پس از دانلود، درایورها برای همیشه متعلق به شما خواهند بود.

ECM TITANIUM


 نسخه کامل، نسخه تبلیغاتی کامل (نسخه تبلیغاتی کامل) و نسخه های اعتباری وجود دارد .

 

نسخه نرم افزار: 3.6

چند زبانه

به روز رسانی آنلاین

 

تفاوت بین نرم افزار کامل ECM و نسخه اعتباری نرم افزار چیست؟

 

نسخه اعتباری تیتانیوم ECM

به طور خلاصه  ، نسخه اعتباری ECM Titanium نسخه پرداختی است . نسخه اعتباری برای خرید از قبل ارزان‌تر است، و برای درایورها و تنظیم فایل‌ها در صورت نیاز به آنها پرداخت می‌کنید.

اگر مرتب تنظیم نمی کنید یا تازه شروع کرده اید، نسخه اعتباری ممکن است بهترین مکان برای شروع باشد.

 

نسخه اعتباری تیتانیوم ECM دارای 1000 اعتبار برای شروع تنظیم است.

قیمت درایور

  • دانلود راننده ماشین = 40 اعتبار
  • دانلود درایور دوچرخه = 40 اعتبار
  • دانلود راننده کامیون = 70 اعتبار
  • دانلود درایور کشاورزی = 70 اعتبار
  • دانلود درایور دریایی = 70 اعتبار

->>>>

پس از اتمام، می توانید توکن ها را دوباره شارژ کنید:

Alientech  ECM  Titanium – اعتبار دانلود 800x برای درایور

Alientech  ECM  Titanium – اعتبار دانلود 400x برای درایور

Alientech  ECM  Titanium – 200x دانلود اعتبار برای درایور

 

 

نسخه تبلیغاتی کامل ECM Titanium :

نسخه تبلیغاتی چیست و چرا با نسخه کامل نرم افزار ECM متفاوت است؟

نسخه تبلیغاتی کامل به معنای واقعی کلمه یک جایزه فوق العاده در یک جعبه است. نسخه تبلیغاتی در واقع دقیقاً مشابه نسخه بسیار گران‌تر ECM Titanium است که شامل
درایورهای رایگان و بسته‌های نقشه می‌شود.
ولی نصف قیمتش بسیار مهم است که فقط در صورتی می‌توانید نسخه کامل تبلیغاتی را خریداری کنید که ابزارهای تنظیم اصلی Alienetch KESS3 /KESS3 را داشته باشید  .

 

هر اپراتور اصلی با ابزار اصلی می تواند یک نسخه کامل تبلیغاتی ECM را با نصف قیمت خریداری کند. اگر ابزارهای اصلی دارید یا قصد دارید ابزارهای اصلی داشته باشید، بهترین نسخه نرم افزار برای خرید است.

نسخه کامل تبلیغاتی مانند نسخه کامل اصلی است. شما هنوز هم می توانید هر تعداد وسیله نقلیه را که می خواهید تنظیم کنید و دیگر پولی نمی پردازید. تا زمانی که مجوز نرم افزار دارید و می دانید که چگونه فایل های تنظیم را بنویسید، ایجاد فایل تنظیم شما رایگان است.

 

ECM Titanium نسخه کامل

 

اگر در مورد تنظیم خود جدی هستید و احتمالاً در هر حجمی تنظیم می کنید، نسخه کامل نرم افزار مناسبی است.
نسخه کامل مانند نسخه اعتباری نرم افزار محدود نیست.
به این معنی که شما می توانید هر تعداد وسیله نقلیه را که می خواهید تنظیم کنید و دیگر پولی پرداخت نمی کنید.

با ECM Titanium full، همه چیز را در اختیار دارید و بدون نگرانی، چگونه و در زمان دلخواه نقشه برداری کنید: بدون محدودیت.

نکته مهم در مورد نسخه کامل نرم افزار ECM این است که بر اساس یک پلت فرم اعتباری یا پرداخت به ازای استفاده مانند بسیاری دیگر از نرم افزارهای تنظیم و نقشه برداری است. این بدان معناست که شما می توانید پس از خرید به تعداد خودروهایی که دوست دارید تیونینگ کنید و به ازای هر ماشین تیونینگ شده پول بیشتری نپردازید.

تا زمانی که مجوز نرم افزار دارید  و می دانید که چگونه فایل های تنظیم را بنویسید، ایجاد فایل تنظیم شما رایگان است.

 

 

 

توجه داشته باشید:

برای کسانی که بدون KESS3، می توانند نسخه اعتباری را انتخاب کنند. نسخه اعتباری را می توان به نسخه کامل به روز کرد.

اگر نسخه اصلی KESS3 را دریافت کنید، نسخه کامل تبلیغاتی را دریافت کنید. مشکل رمزی وجود ندارد. نیاز به تمدید مجوز هر سال می تواند KESS3 master را با ECM در یک حساب ترکیب کند.

اگر نیاز ندارید KESS3 را با ECM به همان حساب متصل کنید، نسخه کامل را دریافت کنید.

اگر KESS3 را از  obdii365.com خریداری کنید ، باید ECM را از ما خریداری کنید، در غیر این صورت، نمی توانید KESS3 را با ECM ترکیب کنید.

اما اگر KESS3 را از دیگران خریداری کنید، همچنان می توانید ECM را از ما خریداری کنید.

اگر نمی‌دانید کدام نسخه را بخرید، به  دوره آموزشی اولیه آنلاین بپیوندید  سپس تصمیم بگیرید.

OBDSTAR DC706 کلون GM E69 ECM روی نیمکت

 OBDSTAR MP001 یک کیت مخصوص برنامه نویس DC706 است. کاری که MP001 انجام می دهد تقریباً همان کاری است که آداپتور P003 انجام می دهد. این به شما برد بیشتری می دهد تا بتوانید به PCM های مختلف متصل شوید. کابل شکست استاندارد که همراه با DC706 ارائه می شود، می توانید بسیاری از ECM های مختلف را متصل و کلون کنید. اما برخی از ecm ها به مقدار مشخصی از پورت های ورودی یا خروجی نیاز دارند که برای دسترسی به آنها باید به آنها متصل شوید. PCM های خاصی وجود دارند، به عنوان مثال شما باید به حالت بوت آنها بروید تا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

کابل استاندارد آن اتصالات را ندارد، بنابراین آداپتور P003 همین است.

 

در اینجا نمونه ای از شبیه سازی GM MED9.6.1 ECU با استفاده از DC706 آورده شده است.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 1

آنچه مورد نیاز است:

OBDSTAR DC706

برنامه نویس OBDSTAR MP001

آداپتور OBDSTAR P003+ 

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 2

رفتن به ECU Flasher در برنامه اصلی
Select ECM for cars
DC706 دارای پایگاه داده داخلی بوش ECU است. بنابراین به Query Bosch Number بروید.
تابع query به اتصال شبکه نیاز دارد. اتصال به شبکه
شماره بوش یعنی 0261S02773 را وارد کنید سپس نوع صحیح بوش را به شما می گوید. چیپست اینجا MED9.6.1 است.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 3

بیایید به سراغ برندها برویم. شورلت را انتخاب کنید و MED9.6.1 را جستجو کنید

DC706 دو مورد از آنها را نشان می دهد.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 4

می توانید روی آنها کلیک کنید و ببینید کدام یک درست است

اولین موردی که می بینیم E77 ECM است، دومی نشان می دهد که E69 ECM است. مورد دوم چیزی است که ما نیاز داریم.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 5

بررسی نمودار سیم کشی MED9.6.1 MPC561(2)

دو پین اوت وجود دارد که به این معنی است که دو نوع از این ECM وجود دارد.
ما نمی دانیم کدام یک مال ما است، بنابراین فقط می خواهیم اولین مورد را امتحان کنیم زیرا می توانید اتصال GPT1 و GPT0 را در اولین پین اوت ببینید.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 6

دستورالعمل های شبیه سازی و نمودار اتصال آداپتور MP001 و P003+ را بخوانید

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 7

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 8

این عملکرد فقط توسط  آداپتور P003+  و  برنامه نویس MP001 پشتیبانی می شود .

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 9

سپس DC706, MP001, P003+ را با E69 ECM مطابق تصویر زیر وصل می کنیم.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 10

اگر DC706 می گوید MP001 را متصل کنید و سیستم عامل را پیکربندی کنید، اما در واقع هرگز فریمور را پیکربندی نمی کند. OBDSTAR یک پچ برای رفع این مشکل منتشر کرد و در نهایت کار کرد.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 11

ادامه دهید و Connect را انجام دهید.

همه چیز را به هم وصل کردیم اکنون با MP001 وصل می شود. نشانگر MP001 روشن می شود.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 12

اکنون برای ادامه کار در دسترس است. ما می توانیم از E69 ECM بخوانیم و بنویسیم.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 13

EXT eeprom را بخوانید و ذخیره کنید

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 14

فلاش EXT را بخوانید و پشتیبان بگیرید

خواندن فلاش EXT زمان بیشتری می برد.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 15

به Hexeditor بروید، فلش همانجا در ویرایشگر هگز بارگذاری می شود.

eeprom را بارگذاری کنید تا بتوانیم به داده های eeprom نگاه کنیم و تغییری در شماره VIN واقعی ایجاد کنیم و سعی کنیم آن را دوباره بنویسیم.

شما می توانید شماره VIN را ببینید و با 717 به پایان می رسد

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 16

بیایید پیش برویم و شماره VIN 7 را به 8 تغییر دهیم تا یک تست سریع انجام دهیم و آن را در ECM بنویسیم.

بیایید آن را به 38 تغییر دهیم. این معادل هگز برای 8 است همانطور که می بینید ما آن را از 37 به 38 تغییر می دهیم که در شماره VIN 718 منعکس می شود.

سپس eeprom اصلاح شده را ذخیره کنید.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 17

به تابع بروید، EXT Eeprom را بنویسید.

ما فقط می توانیم از داده های اصلاح شده استفاده کنیم (داده های ویرایشگر Hex را بارگیری کنیم) که در ویرایشگر هگز انجام دادیم. اگر ما آن را ذخیره نکردیم، می توانید به بارگیری داده های خارجی بروید.

دو بخش را رد می کند و هیچ تغییری را نمی نویسد، یعنی هیچ تغییری را مشاهده نمی کند.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 18

بیایید به عقب برگردیم و مسیر را در فایل اصلی ببینیم.
بنابراین اتفاقی که افتاد زمانی بود که من یک ذخیره انجام دادم اما هنوز فایل اصلی باز است، بنابراین
اگر بخواهم این کار را توسط ویرایشگر هگز انجام دهم، مانند گزینه ای که انجام دادیم، باید به بارگذاری بروم.
من باید فایل واقعی (eeprom اصلاح شده) را انتخاب کنم که به تازگی ذخیره شده است.

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 19

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 20

من می‌توانستم به طور متناوب این کار را انجام دهم، احتمالاً منطقی‌تر است که داده‌های خارجی را بارگیری کنیم تا باعث اشتباه نشود

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM در Bench 21

DC706 تغییری را در بخش 1 و 2 نوشت.

ادامه دهید و دوباره EXT eeprom را بخوانید و داده ها را ذخیره کنید

OBDSTAR DC706 Clone GM E69 ECM روی Bench 22

حالا به ویرایشگر Hex رسیدیم. eeprom اصلاح‌شده‌ای را که ما ذخیره کرده‌ایم بارگیری کرد.
ما باید تغییر خود را با شماره VIN داشته باشیم.

شماره VIN تغییر کرده است.

سپس ECM جایگزین اهداکننده ما را می گیرید. طبق نمودار سیم کشی، آن را با  OBDSTAR DC706 ، MP001 و P003+ وصل کنید
.
به عملکرد برگردید. سپس ابتدا نوشتن فلش را انتخاب کنید.
شما می توانید داده های خارجی بارگذاری را انتخاب کنید و فایل فلشی را که از آن نسخه پشتیبان تهیه کرده اید بارگیری کنید.
سپس آن را در ECM اهدا کننده می نویسد.
سپس شما می توانید eeprom را بنویسید.
هنگامی که آن دو فایل را در اهدا کننده E69 ECM نوشتید، یک کلون از این ECM ساخته اید.
شما می توانید هر دو ECM را به آن وسیله نقلیه وصل کنید و خودرو باید بدون هیچ مشکلی روشن شود.

کد نویسی انژکتور BMW N54 با Autel MX808

Autel MX808 فرآیند کالیبراسیون انژکتورهای سوخت جدید شما را بدون نیاز به نرم افزار خاصی آسان تر می کند.


کالیبره کردن نرخ جریان برای انژکتورهای مستقیم یکی از الزامات برخی از وسایل نقلیه هنگام نصب انژکتورهای جدید است. دلیل اینکه کالیبراسیون انژکتور یا تنظیم جریان باید به صورت الکترونیکی از طریق DME انجام شود این است که هر انژکتور کمی با انژکتور بعدی متفاوت است. DME باید این را بداند تا به اصطلاح "همه چیز را متعادل کند". در این مورد، ما به طور خاص در مورد کالیبراسیون انژکتور N54 صحبت خواهیم کرد. دستورالعمل های گام به گام نحوه انجام این کار با Autel MX808 را به شما نشان می دهد. این یکی از ابزارهای پس از فروش آسان‌تر برای انجام این کار برای هر کاربری است. من قبلا از نرم افزار کارخانه BMW (INPA و ISTA/D) برای انجام این کار استفاده کرده ام و این را دوست دارم که برای انجام این نوع کارها نیازی به استفاده از لپ تاپ و کابل های مخصوص نداشته باشم. با همان ابزاری که به نظر من بسیار راحت است، می توانید از اسکن اولیه سیستم مستقیماً به عملکردهای خدمات اولیه سیستم بروید. دنبال کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که برای انجام فرآیند کالیبراسیون با MX808 چه کاری انجام دهید.

روش:

مرحله 1: تعویض انژکتورها


مرحله 2: MX808 را به پورت OBD2 وصل کنید


مرحله 3: سرویس-> انژکتور-> انتخاب خودرو BMW-> خواندن VIN را انتخاب کنید
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 1

کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 2
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 3
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 4
ابتدا "انتخاب خودکار" را انتخاب می کنید. سپس دو گزینه برای ورودی VIN خواهید داشت. می توانید به صورت دستی VIN را وارد کنید یا به اسکنر اجازه دهید آن را برای شما بخواند. توصیه می کنم اجازه دهید اسکنر برای شما بخواند. اگر کار کرد وارد VIN می شود. بررسی کنید که VIN مطابقت دارد و سپس "OK" را انتخاب کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 5
سپس اطلاعات خودرو را بررسی کنید.

مرحله 4: منتظر بمانید تا اسکنر اطلاعات سیستم را بارگیری کند
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 6
مرحله 5: "عملکرد داغ" -> "جبران مقدار تزریق" را انتخاب کنید
کد نویسی انژکتور BMW N54 با Autel MX808 7
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 8
مرحله 6: آیا یک DME جدید نصب شده است؟
این صفحه بعد از شما می پرسد که آیا یک DME جدید نصب کرده اید یا خیر. مگر اینکه آن را جایگزین کرده باشید، روی "No" کلیک کنید زیرا اعداد کالیبراسیون موجود در DME را بازنویسی می کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 9

مرحله 7: ارزش های تعدیل موجود را مرور کنید

این فقط فهرستی از هر مقدار تنظیم برای هر سیلندر ذخیره شده در حال حاضر است. "ادامه" را انتخاب کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 10

مرحله 8: "F2" را انتخاب کنید

این شما را به صفحه تنظیم ارزش هدایت می کند. "F2" را انتخاب کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 11

مرحله 9: وارد کنید که کدام سیلندر را می خواهید تنظیم جبرانی انجام دهید

می توانید شماره سیلندر را وارد کنید یا از گزینه کشویی استفاده کنید. شما فقط می توانید یک مقدار جبران را در یک زمان کالیبره کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 12

مرحله 10: عدد بالا و پایین را از مقادیر جبرانی روی انژکتور در یک ردیف از اعداد وارد کنید

به مقادیری که قبلاً از هر انژکتور یادداشت کرده اید نگاه کنید. شماره بالا و پایین را بردارید و آنها را در یک ردیف وارد کنید. پس از وارد کردن، می توانید "OK" را انتخاب کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 13

مرحله 11: بررسی کنید که مقدار تنظیم وارد شده در مرحله آخر با سیلندر صحیح مطابقت دارد

اگر همه چیز به درستی مطابقت دارد، "بله" را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، از شما خواسته می شود که احتراق را خاموش کنید.
کدگذاری انژکتور BMW N54 با Autel MX808 14
کد نویسی انژکتور BMW N54 با Autel MX808 15
در این مرحله، صفحه ای دریافت خواهید کرد که مقادیر جبرانی ذخیره شده را نشان می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که این مقادیر صد درصد با آنچه وارد کرده اید مطابقت ندارند، زیرا DME این اعداد را کمی تغییر می دهد. این کاملا طبیعی است و بخشی از فرآیند کدنویسی است. شما این فرآیند را برای هر سیلندر که دارای یک انژکتور تعویض شده است تکرار خواهید کرد. Autel MaxiCheck MX808 در مقایسه با نرم‌افزار مخصوص BMW و ابزارهای اسکن بسیار گران‌تر، این کار را به راحتی و مقرون به صرفه انجام می‌دهد. سیستم منو به اندازه کافی ساده است که هر کسی می تواند فرآیند کالیبراسیون مجدد را تکمیل کند.

دانلود رایگان نرم افزار ابزار KYDZ MLB

 نرم افزار دستگاه برنامه نویسی کلید ابزار KYDZ MLB را از کجا دانلود کنیم ؟ سرنخ اینجاست.  

 

 

نرم افزار کامپیوتر KYDZ MLB:

دانلود رایگان  نرم افزار KYZD MLB Tool PC

سیستم عامل: ویندوز 10، ویندوز 11 (بخشی از)

 

نرم افزار شامل:

نرم افزار برای ابزار KYDZ MLB (تولید کلید MLB)

نرم افزار برای 5C OBD Helper (کلید برنامه MLB)


نرم افزار ابزار KYDZ MLB


نحوه تغییر زبان نرم افزار OBD 5C:

نرم افزار به صورت پیش فرض به زبان چینی ارائه می شود. نماد "English" را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید، نرم افزار به انگلیسی تغییر خواهد کرد.

نرم افزار ابزار OBD 5C 1

نرم افزار ابزار 5C OBD 2

 

 

برنامه ابزار KYDZ MLB  :

 

برای دانلود اپلیکیشن KYDZ برای iOS و اندروید، کد QR زیر را اسکن کنید

برنامه ابزار KYDZ MLB 1

سپس اپلیکیشن KYDZ را با شماره تلفن و رمز عبور ثبت کنید

برنامه ابزار KYDZ MLB 2

برای استفاده از توابع ابزار MLB به More function->MLB Tool Assistant بروید

KYDZ MLB Tool App 3

چگونه با راه اندازی X-prog3 داده های VAG MQB Sync را به دست آوریم؟

VAG VW Audi Skoda Seat MQB48 NEC35XX گم شدن همه کلیدها نیازمند آپلود اطلاعات همگام‌سازی برای ادامه است. Autel ، Xhorse همگی برای محاسبه داده‌های همگام‌سازی به شخص ثالث نیاز دارند.   

X431 را که اخیراً به‌روزرسانی شده محاسبه داده‌های همگام‌سازی را به‌صورت رایگان راه‌اندازی کنید.

این عملکرد به  راه اندازی X431 IMMO Plus IMMO Elite  یا  Pro5 /PAD V/ PAD VII  با برنامه نویس x-prog3 و  مجوز IMMO نیاز دارد .

 

انواع تراشه های MQB پشتیبانی شده:

A2C0088900
A2C81589600
A2C81589700
D70F3423G(A)
D70F3526
D70F3529

به روز رسانی ادامه دهید…

 

در زیر MQB NEC35XX گزینه «دریافت داده‌های همگام‌سازی» وجود دارد  

با راه اندازی X-prog3 1، داده های VAG MQB Sync را دریافت کنید

عملکرد رایگان است. اما هر روز محدودیت هایی دارد. این نشان می دهد که حداکثر محدودیت استفاده رایگان رسیده است.

باید صبر کنید و روز بعد داده های همگام سازی را محاسبه کنید.

با راه اندازی X-prog3 2، داده های VAG MQB Sync را دریافت کنید

نمودارهای سیم کشی MQB NEC35XX را می توان در تبلت پیدا کرد.

با راه اندازی X-prog3 3، داده های VAG MQB Sync را دریافت کنید

در اینجا نمونه ای از افزودن کلید یدکی MQB NEC35XX با Launch X431 IMMO Plus آورده شده است.

چگونه کلید VAG MQB NEC35XX را با Launch X431 IMMO Pad اضافه کنیم؟

ماژول BMW F15 BDC را توسط Yanhua Mini ACDP جایگزین کنید

 سوال:

می تواند به من کمک کند تا این BDC را برای BMW F15 برنامه ریزی کنم. نسخه اصلی کاملاً مرده است.
من یک BDC دست دوم دارم. آیا امکان تعویض eeproms وجود دارد؟ من Yanhua mini ACDP  و  AUTEL IM608pro
دارم  .

ماژول BMW F15 BDC توسط Yanhua Mini ACDP 1 را جایگزین کنید

ماژول BMW F15 BDC توسط Yanhua Mini ACDP 2 را جایگزین کنید

ماژول BMW F15 BDC توسط Yanhua Mini ACDP 3 را جایگزین کنید

راه حل:

شما نمی توانید eeprom را تعویض کنید.

این واحد شامل 2 واحد می باشد. یکی BDC حاوی داده های ایموبلایزر و داده های کدگذاری است. دیگری Gateway است که هیچ کدنویسی ندارد اما جدول FA. Mini ACDP نه Autel به جدول دروازه دسترسی ندارد. شما می توانید ایموبلایزر را با استفاده از روش AKL با ماشین تطبیق دهید، اما ماشین با صدها مشکل ارتباطی دیگر باقی خواهد ماند. شما به Abrites نیاز دارید و با استفاده از نرم افزار آنلاین BMW باید جدول Gateway را از BDC قدیمی به مورد استفاده منتقل کنید. یا می توانید این کار را با ESys انجام دهید اما باید بدانید که چگونه.

 

همه کلیدهای گم شده را انجام دهید و یک FA از VIN و VO کد FEM ایجاد کنید و تمام.
ابتدا باید ISN را از ECU استخراج کنید.

 

مراحل زیر را برای جایگزینی ماژول FEM/BDC کارکرده BMW توسط  Yanhua ACDP دنبال کنید :

1. خواندن isn از dme
2. باز کردن قفل bdc، پیش پردازش fem استفاده شده ... مراقب باشید کدنویسی با acdp را از دست ندهید و isn را بنویسید. 3.
کلیدهای AKL را بسازید و کلید را با استفاده از dme isn اضافه کنید . FA 6 را با استفاده از Esys فلش و کد bdc را ایجاد کنید. روی ماشین نصب کنید و VO و کدگذاری را با استفاده از esys تایید کنید