راهنمای برنامه نویسی کلید Toyota Smart Systems 2018+ با استفاده از برنامه نویس کلید اصلی Tango.
I. انواع سیستم هوشمند پشتیبانی شده
در نسخه فعلی نرم افزار Tango، ده ها ECU هوشمند قفل شده تویوتا/لکسوس (2017-2022) برای "همه کلیدها گم شده" پشتیبانی می شوند. این موارد بین سالهای 2017 تا 2022 باز میشوند و برای
سیستمهای هوشمند Toyota/Lexus DST AES با استفاده از کلیدهای A8، A9 و AA اعمال میشوند . پوشش مدل های خودرو مانند کمری، CH-R، لندکروزر، لکسوس ES، LX570، پریوس، RAV4، RH450، RX350 و غیره، اما نه محدود به آنها.
تمام عملکردهای Tango+ Toyota مستقیماً از طریق درگاه OBD وسیله نقلیه از طریق J2534 PassThru بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به ECU های جداگانه یا سیم کشی اضافی انجام می شود.
الزامات
• برنامه نویس تانگو
• آداپتور OBD PassThru سازگار با J2534
• شبیه ساز SLK-03/03E/04/04E/07
• سازنده تویوتا *
• SLK-03/04/07 سازنده*
• فعال سازی اضافی مربوطه برای مدل های پولی (CHR، Prius، اشتراک و غیره...)
* عملکرد در اشتراک سالانه تانگو گنجانده شده است.
شبیه سازهای SLK
II. روش
ساخت کلید هوشمند
به طور خلاصه هدف این نرم افزار ایجاد یک "کلید ساختگی" و دریافت مجوز از وسیله نقلیه برای ثبت کلیدهای هوشمند جدید در وضعیت همه کلیدها گم شده است.
روند یادگیری شامل دو مرحله است:
• ساختن کلید ساختگی (شبیه ساز)
• ثبت نام SmartKey (های) جدید
رویه عملیاتی
1. آداپتور J2534 Pass Thru را مستقیماً به پورت OBD خودرو و به رایانه شخصی
وصل کنید . روی دکمه Connect to Car کلیک کنید. 5. Read Data from Car را فشار دهید . 6. موقعیت کلید را انتخاب کنید (شماره کلید: KEY1/KEY2/etc..) 7. شبیه ساز SLK-0x را در سیم پیچ Tango قرار دهید (مطمئن شوید که باتری دارد) 8. Write Emulator را فشار دهید. 9. هنگامی که شبیه ساز نوشته شد، می توان از آن برای مجوز دادن به روش استاندارد تشخیصی برای افزودن کلید Tango+ Toyota-> Connect to Vehicle-> Learn Key استفاده کرد.
III. عملکردهای اضافی
پس از اتصال به وسیله نقلیه با Tango+ Toyota از طریق دوشاخه OBD، عملکردهای اضافی زیر در دسترس هستند:
• کلید یادگیری (شامل انواع آنلاین)*
• پاک کردن کلیدها (شامل انواع آنلاین)*
• ثبت کد شناسه و ESL
* برای مدل های آنلاین خواندن داده ها از جعبه هوشمند با استفاده از TangoPlus مورد نیاز است.
IV. ضمیمه
نمودارهای اتصال جایگزین
در نسخه بهروزرسانی تانگو+ تویوتا. اتصال 9.0 (اکتبر 2022) به وسیله نقلیه مستقیماً از طریق درگاه OBD وسیله نقلیه انجام می شود. روش های اتصال زیر جایگزین باقی می مانند، به خصوص اگر فقط ECU هوشمند در دسترس باشد و کار روی نیمکت مورد نیاز باشد.
1. اتصال روی نیمکت برای ECU های هوشمند A9/AA
2. پینوت ECU های هوشمند A8
http://www.key-programmer.org/2023/12/20/program-2018-toyota-smart-keys-with-tango/
مسئله:
آیا کسی می تواند کلید هوشمند تویوتا RAV4 2023 را با Autel IM608 انجام دهد ؟ هنگام تلاش برای پشتیبانگیری از دادههای immo، مدام این پیام خطا را دریافت میکنم.
خطای "شماره ورژن نرم افزار ECU اصلی هوشمند فعلی پشتیبانی نمی شود"
راه حل:
پس از تنظیم مجدد، کلیدی را اضافه کنید، و از شما میپرسد که آیا میخواهید از APB112 استفاده کنید ، نه بگویید و از شما میخواهد برنامهریزی کنید و میتوانید احتراق را روشن کنید، هر بار که میخواهم از دادههای immo در هر موردی پشتیبان بگیرم، این پیام را دریافت میکنم. کلیدهای هوشمند جدید تویوتا یا اگر سعی می کنید همه کلیدهای گم شده را با استفاده از کلید آنالوگ انجام دهید. موفق باشید.
اگر BABA است باید کانکتور 30 پین را وصل کنید.
نیاز به اتصال کابل.
شما همچنین می توانید از gbox فقط با سیم های جامپر استفاده کنید. تنها کاری که انجام می دهد اتصال زمین برق و Can H & Can L به جعبه هوشمند است و به شما امکان می دهد از imo نسخه پشتیبان تهیه کنید. بسته به جعبه هوشمند، گاهی اوقات لازم است یکی از کابل ها را طبق نمودار سیمی جابجا کنید.
دوست من همچنین یک هیبرید rav4 2023 با xhorse xm38 خواندن immo خوب انجام داد، اوه، سعی کنید به فشار دادن ادامه دهید و دکمه استارت/ایست را در این مرحله رها کنید، obdstar این را اعلان می کند، نه Autel، و من همین کار را با Autel روی این ماشین و آن انجام می دهم. کار می کند، اما ممکن است برخی از آنها از یک ECU متفاوت استفاده کنند که برای اتصال به جعبه هوشمند به یک کابل 30 پین obdstar نیاز دارد . من یک rav4 Prime 2022 با استفاده از آن انجام دادم.
بازخورد:
من توانستم کار را به پایان برسانم. من در نهایت بازنشانی جعبه هوشمند را مانند روش 1 بالا انجام دادم.
CG FC200 و OBDSTAR DC706 کدام برنامه نویس بهتر است؟
ابتدا مقایسه جدول زیر را بررسی کنید:
مورد | OBDSTAR DC706 | CG FC200 |
نام تجاری | OBDSTAR | CG |
بسته | بسته ECU، BCM/Other و TCU پک تک ماژول بسته دو ماژول بسته کامل | بسته استاندارد (کامل) |
حالت کاربری | OBD، نیمکت، چکمه | OBD، نیمکت، چکمه |
مستقل | آره | نیاز به کشیدن رایانه شخصی |
زبان نرم افزار | انگلیسی | انگلیسی (فرانسوی، اسپانیایی، لهستانی، ترکی، چینی نیاز به مجوز دارند) |
جستجوی ECU | جستجوی ecu بر اساس شماره ecu، برند اتومبیل
| جستجوی ecu با شماره ecu بوش، برند اتومبیل
|
انواع ECU پشتیبانی شده | بوش، مگنتی مارلی، قاره ای، دنسو، دلکو، تمیک یا زیمنس | بوش عمدتا |
تابع | خواندن اطلاعات ECU، R/W Eeprom/Dflash/Pflash/MAP، تنظیم مجدد ECU (ویرجین)، کالیبره کردن مسافت پیموده شده، خواندن کد پین IMMO، بازیابی ECU، خواندن ISN، خواندن پین | خواندن و نوشتن ECU/TCU، خواندن و نوشتن ISN، شبیه سازی ماژول، پردازش داده، تغییر VIN |
شبیه سازی ماژول | آره | آره |
ECU موتور سیکلت | آره | خیر |
به روز رسانی | به روز رسانی بدون فرکانس در دستگاه 1 سال آپدیت رایگان اشتراک، ابونمان 249 دلار است /سال (برای نسخه کامل)
| به روز رسانی آنلاین رایگان 1 سال آپدیت رایگان اشتراک، ابونمان 200 دلار است /سال
|
IMMO خاموش | خیر | VAG MEDC17xx immo خاموش است |
VIN را اصلاح کنید | خیر | آره |
BMW ISN را بخوانید | – | آره |
پین کد IMMO را بخوانید | آره | خیر |
EEPROM DUMP VIEWER، EDITOR | آره | خیر |
تصحیح جمع چک | خیر | می تواند به صورت آنلاین محاسبه شود تا زمانی که اشتراک باشد فعال
|
آداپتورها | آداپتورهای جداگانه برای TCM، ECU و BCM | مجموعه ای از آداپتورهای بدون لحیم کاری برای ECU/DME BMW |
نمودار سیم کشی | درون تبلت | در نرم افزار |
در مجموع:
هر ابزاری نقاط ضعف و قوت خود را دارد. OBDSTAR DC706 مستقل است. پوشش خوبی داره بهروزرسانیهای ماهانه عالی هستند زیرا مدام ماژولهای جدید زیادی را اضافه میکنند.
راه اندازی و رفتن بسیار آسان است. دستورالعمل ها درجه یک هستند، آنها از تصاویر واقعی ecu استفاده می کنند و نمودارهای پین کردن بسیار واضح هستند، و سپس حتی دستورالعمل های مرحله به مرحله نحوه انجام کار را به شما ارائه می دهند.
DC706 برای ECU های GM Delco بهترین است. حتی Motorsport Flex روی برخی از این BCM ها کار نکرد. ارزش خریدش رو داره نقطه ضعف این است که اصلاح جمع کنترلی را انجام نمی دهد.
FC200 کاربر پسند است. نرم افزار ساده، تمیز و آسان برای استفاده است. شما ECU دارید و آنها به شما می گویند که آیا می توانید آنها را در obd، bench یا boot بخوانید و توابع خواندن/نوشتن dflash، pflash، password و غیره را به شما می گوید. قابلیت آن ecu را به شما می گوید. همچنین دارای یک دسته پین است و هر پین اندازه متفاوت خود را دارد تا روی این پین ها قرار بگیرد.
اما بیشتر ECU بوش و برخی از ECU های قدیمی زیمنس و فقط برخی از ECU های BMW دارای OBD هستند. تعداد زیادی ECU ژاپنی (زیمنس یا denso ecus) ندارید
برخی DC706 را ترجیح می دهند زیرا کاملاً مستقل / قابل حمل است اما همچنین مانند fc-200 است. هنگامی که pcm های اضافی به dc706 اضافه شوند، رفتن به fc-200 دشوار خواهد بود.
www.obdii365.com
در اینجا یک مشکل مشابه پیش می آید:
آیا یک BMW 335i Cas3+ 2007 همه کلیدها با Yanhua Mini ACDP2 با OBD گم شد و ولتاژ کمتر از 12 ولت شد، با موفقیت ISN به دست آمد و کلید فروشنده نوشت ، ماشین خالی است کلید فقط وقتی در شکاف قرار می گیرد قفل باز می شود و درها قفل می شود. =4>هیچ مشکلی در اجرای آزمایشی با acdp2 وجود نداشت.
راه حل:
Autel IM608 و ACDP هر دو دارای عملکرد تعمیر CAS هستند.
در مقایسه با لپتاپ یا رایانه معمولی چه اتفاقی میافتد:
فلش یک سیستم عامل است، یعنی ویندوز 7، 10، و غیره. و فلش D ("ee") نرم افزار است.
هنگامی که یک کامپیوتر چندین بار به اشتباه خاموش می شود. خرابی ("صفحه آبی")
در ماژول CAS هم همینطور. فلاش (سیستم عامل خراب می شود و بنابراین نمی تواند ادامه یابد.
به سادگی فلاش (Pflash) را جایگزین کنید و ماشین روشن می شود.
از آنجایی که داده های کلیدی در eeprom (Dflash) هستند. .
همیشه 100% اولین بار قبل از انجام هر کاری، p flash و d flash را بخوانید و صرفه جویی کنید زیرا در صورت وقوع این اتفاق می توانید فوراً به راحتی تعمیر کنید، اما اکثر مردم هرگز 10 دقیقه اضافی را صرف نمی کنند و در نهایت به پایان می رسند. بعدا گریه می کند.
حفظ ولتاژ در طول روند کاهش درجه بندی obd مهم است. نیمکت امن تر است.
اگر در بدترین سناریوی OBD، دانگرید با شکست مواجه شد، CAS را بیرون می آورید و فلاش صحیح را که روی خود ماژول CAS مهر شده است، باز می نویسید!
شما باید ماژول CAS را بیرون بیاورید تا آن را تعمیر کنید، درست مانند زمانی که می خواهید کلیدی را در نیمکت بسازید.
Autel گزینه ای برای تعمیر فلاش دارد. در غیر این صورت می توانید آن را شبیه سازی کنید اما به eeprom و فلش اهدا کننده خوب نیاز دارید.
آموزش Autel را در زیر بخوانید:
تعمیر BMW CAS3+ ISTAP با Autel IM508/IM608 پس از به روز رسانی ناموفق از طریق OBD
در صورت استفاده از ACDP2/ACDP1، CAS3+ را مطابق زیر تعمیر کنید:
تمدید داده->تجدید/کدگذاری
همچنین، احتمالاً اگر OBD آن را بخوانید، ISN اشتباهی به دست آورده اید. اما این از DME می آید، نه ماژول CAS. بنابراین اگر در حال چرخش است و شروع نمی شود. سپس DME/CAS را همگامسازی میکنید و هنوز شروع نمیشود یا میگوید "Unable to sync" سپس ISN اشتباه دارید.
دانلود رایگان نرم افزار عیب یابی خودرو میتسوبیشی MUT-III اصلی. با دستگاه های MUT-3 و j2534 کار می کند .
سیستم MUT-III امکان عیب یابی کامل تمام قطعات الکترونیکی خودروی میتسوبیشی، اندازه گیری پارامترهای موتور و گیربکس، پیکربندی و انطباق قطعات الکترونیکی خودرو، به روز رسانی سیستم عامل خودرو (سیرم افزار) و غیره را فراهم می کند.
قسمت اول: دانلود نرم افزار میتسوبیشی MUT-III
نسخهی نرم افزار:
Mitsubishi MUT III PRE 21061-00 [2021.11] فقط برای خودروها. نه برای کامیون های فوسو.
زبان: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی، لهستانی، چینی.
سیستم عامل: Win 7، Win 10، Win 11
دستگاه های سازگار: VCI MUT-3 یا درایور ویژه برای دستگاه های J2534 (Openport 2.0، Scanmatic 2 pro، Autel Maxiflash و غیره )
به عنوان یک قاعده، این دستگاه ها به خوبی کار می کنند:
Bosch/Ford — VCM II
Bosch KTS 570
Drew MongoosePro MFC
JCI Alliance Probe
J2534 Mangoose (Mongoose JLR)
NISSAN VI2
Abritus 72 ABRITES AVDI
GM MDI
Allscanner VCX
VCX Nano N52FM (درایور VCX3CAN-
Liver VXDIAG )
34 راننده )
Openport 2.0
و غیره
قسمت دوم: دانلود درایورهای MUT-III J2534
نرم افزار شامل درایورهای ویژه J2534 نمی شود.
با VCI های j2534 کار می کند، فقط باید درایورها را پیکربندی کنید.
دانلود درایورهای MUT III J2534
اعتبار به ParisCY.
اگر با openport یا برخی از دستگاه های passthru کار می کنید (MaxiFlash Elite، Maxiflash JVCI ، MaxiFlash VCMI، MaxiVCI VCI200 ، V1Flash، SM2 Pro، Openport 2.0 (mini vci توصیه نمی شود))، درایورها را نصب کنید، نرم افزار سخت افزار را نمی بیند، باید درایورها را پیکربندی کنید.
شما باید فقط از MUT-III SE و فقط در اتومبیل های CAN BUS استفاده کنید.
شما باید درایورهای J2534 خود را نصب کنید.
سپس باید از یک پچ / پیکربندی / شبیه ساز (لینک بالا) استفاده کنید.
نیاز به نصب و پیکربندی درایورهای ویژه مدیر.
چگونه درایورهای J2534 را برای MUT-III پیکربندی کنیم؟
1. درایورهای خود را نصب کنید.
2. 2 فایل را در C:/MUTSW_SE/MUT3_SE/System/Common کپی و جایگذاری کنید
. 3. MUT-3 SE را باز کنید، تشخیص را شروع کنید و آداپتور خود را از لیست خود انتخاب کنید.
آیا Allscanner vxdiag به عنوان J2534 برای MUT III کار می کند؟
بسته به اینکه کدام مدل، مدل هایی وجود دارند که فقط از پروتکل Doip پشتیبانی می کنند. می توانید مدل دستگاه خود را در اینترنت وارد کرده و اطلاعات را بخوانید.
باید پوشه درایور vxdiag را کپی کنید، regedit را باز کنید و به Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\PassThruSupport.04.04 بروید و پوشه vxdiag را به دسکتاپ خود صادر کنید، هر نامی را که از شما درخواست شد اضافه کنید.
بعد از حذف نرم افزار vxdiag. پوشه درایورها را در همان مکان قبلی کپی کنید. و روی فایل reg از دسکتاپ که قبلا ذخیره کرده اید کلیک کنید.
به این ترتیب درایورهای vxdiag خود را بدون نرم افزار vxdiag برای کنترل lisense خود نصب خواهید کرد. vxdiag (مثلاً vcx nano toyota) کار می کند، چیزی در آنجا تغییر نمی کند و دوباره با mut-3 امتحان کنید. اگر فایل های dll از درایور هم قفل نباشند کار می کند.
ویرایش: پوشه درایورهایی که باید قبل از حذف نرم افزار vxdiag کپی کنید اینجاست: C:\ProgramData\VCX\Apps\PASSTHRU\
پوشه را در programdata\vcx\app\ باز کنید و بررسی کنید که آیا پوشه toyota دارید و آن را در دسکتاپ ذخیره کنید، vxdiag را حذف کنید. و درایورهای آماده و reg بالا را دانلود کنید.
فایل reg را اجرا کنید و mut-3 را امتحان کنید.
سلب مسئولیت: آزمایش در کنار شما رایگان است. شما در معرض خطر هستید.
تفاوت بین Autel MaxiCOM Ultra Lite، MaxiSys Ultra و OTOFIX EvoScan Ultra چیست؟
تولید - محصول | Autel MaxiCOM Ultra Lite | Autel MaxiSys Ultra | OTOFIX EvoScan Ultra |
سخت افزار | |||
CPU | Exynos8895 | Exynos8895 | Qualcomm SM6225 |
رم | 4G | 4G | 4G |
رام | 256 گرم | 256 گرم | 128 گرم |
ظرفیت باتری | 18000 میلی آمپر ساعت | 18000 میلی آمپر ساعت | 7250 میلی آمپر ساعت |
نسخه اندروید | اندروید 7.0 | اندروید 7.0 | اندروید 11.0 |
اندازه صفحه نمایش | 12.9 اینچ | 12.9 اینچ | 10.4 اینچ |
وضوح صفحه | 2732×2048 | 2732×2048 | 2000×1200 |
دوربین | عقب 16.0 مگاپیکسل، جلو 5.0 مگاپیکسل | عقب 16.0 مگاپیکسل، جلو 5.0 مگاپیکسل | عقب 8.0 مگاپیکسل، جلو 5.0 مگاپیکسل |
VCI | MaxiFlash VCI | MaxiFlash VCMI | V1 Flash VCI |
توابع پایه جدول | |||
خواندن/پاک کردن کد و داده های زنده | √ | √ | √ |
بازنشانی خدمات | √(36) | √(36) | √(36) |
توابع ویژه | √ | √ | √ |
کنترل دو جهته (تست اکتیو) | √ | √ | √ |
کنترل دو جهته | √ | √ | √ |
برنامه نویسی ECU | |||
برنامه نویسی آنلاین بنز | √ | √ | √ |
برنامه نویسی آنلاین BMW | √ | √ | √ |
کدگذاری ECU | |||
کدگذاری آنلاین بنز (SCN) | √ | √ | √ |
کد نویسی آنلاین BMW | √ | √ | √ |
کدنویسی آنلاین آئودی | √ | √ | √ |
کدنویسی آنلاین پورشه | √ | √ | √ |
برنامه نویسی آنلاین VW | √ | √ | √ |
کدنویسی آنلاین نیسان (GTR). | √ | √ | √ |
برنامه نویسی آنلاین اینفینیتی | √ | √ | √ |
کد نویسی آنلاین هیوندای | √ | √ | √ |
کد نویسی آنلاین رنو | √ | √ | √ |
کد نویسی آنلاین پژو | √ | √ | √ |
کد نویسی آنلاین سیتروئن | √ | √ | √ |
برس پنهان شد | |||
برس BMW مخفی | √ | √ | √ |
VW، Audi، Skoda Brush Hidden | √ | √ | √ |
عملکرد دیگر | |||
مک لارن، تشخیص تسلا | √ | √ | √ |
اسکن VIN/License | √ | √ | √ |
اسکن قبل و بعد | √ | √ | √ |
VIN ماشین | √ | √ | √ |
دروازه امنیتی FCA | √ | √ | √ |
دروازه امنیتی رنو | √ | √ | √ |
عملکرد گسترده | |||
عملکرد اسیلوسکوپ (با MP408) | / | √ (VCMI داخلی) | ایکس |
VIN ماشین | √ | √ | √ |
عملکرد آندوسکوپ (با MV105/MV108) | √ | √ | ایکس |
تست باتری | √ | √ | √ |
VIN ماشین | √ | √ | √ |
پسوند ADAS | ایکس | √ | ایکس |
پرچم-کشتی عملکرد پیشرفته | |||
عیبیابی هوشمند (بولتنهای فنی TSB، راهنمایی DTC، اولویتبندی خطا، فیلمهای نگهداری و غیره) | √ | √ | √ |
توپولوژی سیستم تشخیصی | √ | √ | √ |
استاندارد تشخیصی D-PDU/RP1210 | √ | √ | √ |
پروتکل اتوبوس DoIP/CAN FD | √ | √ | √ |
زبان دستگاه | |||
انگلیسی | √ | √ | √ |
فرانسوی، آلمانی، هلندی، لهستانی، سوئدی، کره ای، ژاپنی، روسی، ایتالیایی | √ | √ | √ |
سرویس ابری | |||
پشتیبانی از راه دور | √ | √ | √ (مناطق غیر اتحادیه اروپا می توانند این را با ارائه SN فعال کنند) |
مدیریت گزارش (گزارش به ابر) | ایکس | √ | √ |
Accufix | ایکس | √ | ایکس |
داده های تعمیر | √ | √ | √ |
سخت افزار
Ultra Lite و Ultra از نظر پردازنده، حافظه، اندازه، وضوح و ظرفیت باتری دقیقاً یکسان هستند.
کانکتور مجهز به Ultra Lite به جای VCMI VCI (سازگار با OTOFIX Ultra (V1 Flash)) است. تفاوت اصلی در این نقطه این است که برخی از عملکردهای توسعه Ultra Lite/OTOFIX Ultra قابل تحقق نیستند، مانند مولتی متر، اسیلوسکوپ و ژنراتور سیگنال نمی توانند به Ultra Lite متصل شوند.
نرم افزار
از مقایسه عملکرد نرم افزار، مشخص شد که Ultra Lite، MSUltra و EvoScan Ultra در یک سطح هستند، از کدگذاری و برنامه نویسی ECU پشتیبانی می کنند، از توپولوژی تشخیص و غیره پشتیبانی می کنند.
Ultra Lite و OTOFIX Ultra از افزونه ADAS پشتیبانی نمی کنند. آنها از مدیریت گزارش و Accufix پشتیبانی نمی کنند. OTOFIX Ultra با اسیلوسکوپ و آندوسکوپ کار نمی کند.
تنظیمات
Ultra Lite و OTOFIX Ultra روی چند زبانه تنظیم شده اند، MSUltra فقط می تواند انگلیسی را پشتیبانی کند. Ultra Lite و OTOFIX هیچ محدودیتی برای IP ندارند، می توانید در هر کشوری از آنها استفاده کنید. MSUltra در حال حاضر فقط از آمریکای شمالی و جنوبی پشتیبانی می کند.
به روز رسانی
Ultra Lite با 2 سال به روز رسانی رایگان ارائه می شود. 795 دلار در سال بعد.
MSUltra با یک سال به روز رسانی رایگان، 899 دلار در سال بعد ارائه می شود.
OTOFIX EvoScan Ultra با 2 سال به روز رسانی رایگان ارائه می شود. قیمت اشتراک ناشناخته است اما باید ارزان تر از Ultra Lite و MSUltra باشد.
خلاصه
Ultra Lite و MSUltra تنظیمات سخت افزاری بهتری دارند، 3 دستگاه عملکردهای تشخیصی، کدگذاری و برنامه نویسی یکسانی را انجام می دهند.
عملکردهای Ultra Lite و OTOFIX Ultra در مقایسه با MS Ultra ساده شده اند و هیچ VCMI مجهز به 5-in-1 وجود ندارد. OTOFIX EvoScan Ultra ارزان ترین در میان آنها است (2399 دلار).
Alientech Kess3 و Flex دو تا از قدرتمندترین ابزارهای برنامه نویسی ecu در بازار پس از فروش هستند.
هر دوی این بهترین ابزارها ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند که آنها را برای طیف گسترده ای از کاربران ایده آل می کند، ابزارهای استاد از حرفه ای تا علاقه مندان.
کدام دستگاه را بهتر انتخاب کنیم؟
KESS V3 :
Kess3 یک ابزار همه کاره است که طیف وسیعی از گزینه های تنظیم را برای نرم افزار ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب ایده آل برای حرفه ای ها و علاقه مندان تبدیل می کند.
Kess3 به دلیل رابط کاربر پسند، عملکرد قابل اعتماد و سازگاری با طیف گسترده ای از مدل ها و مارک های موتور شناخته شده است.
یکی از مزیت های اصلی Kess3 مجهز بودن به قوی ترین ریزپردازنده موجود در بازار است که هفت برابر قدرتمندتر از نسل قبلی است. این بدان معنی است که Kess3 می تواند دستورات شما را با اطمینان، سریعتر و کارآمدتر اجرا کند. از این ابزار برای حالت بوت پورت obd و داده های ecu نیز استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای Kess3 تشخیص خودکار و فوری خط ارتباطی مناسب است که به آن اجازه می دهد تنها با استفاده از کابل OBD سریعتر کار کند. این ویژگی Kess3 را برای کسانی که میخواهند موتور خود را بدون هیچ زحمتی تنظیم کنند، گزینهای با کاربری آسان و راحت میکند. با این حال، Kess3 میتواند در مقایسه با سایر ابزارهای تنظیم موتور گران باشد و ممکن است برای بهروزرسانیها و بارگیری پایگاه داده به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز داشته باشد. علاوه بر این، Kess3 گزینه های سفارشی سازی محدودی در مقایسه با Flex دارد.
نکات مثبت Kess3:
معایب Kess3:
از سوی دیگر، Flex یک ابزار تنظیم موتور بسیار قابل تنظیم است که مجموعه ای جامع از ابزارها را برای کالیبراسیون و تست موتور ارائه می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا نقشه ها و پیکربندی های سفارشی را برای موتورهای خاص ایجاد کنند و آن را به ابزاری بسیار سازگار برای کسانی تبدیل می کند که به کنترل بیشتری بر روند تنظیم نیاز دارند. فلکس با طیف گسترده ای از مدل ها و برندهای موتور سازگار است و رابط کاربر پسند آن استفاده از آن را آسان می کند. یکی از مزایای اصلی این ابزار استاد توانایی آن در انجام کارهای پیشرفته و تعمیر به راحتی است. ماژول Flexbox می تواند خطاهای احتمالی اتصال یا ارتباط را تشخیص دهد و آن را به ابزاری مطمئن و کارآمد برای تنظیم موتور تبدیل می کند. Flex پیشرفتهترین پروتکل با بهروزرسانیهای انحصاری است، اما همه آنها قیمت بالایی دارند. با این حال، استفاده از Flex برای مبتدیان نسبتاً دشوار است و ممکن است به پیکربندی و تنظیم بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تنظیم موتور نیاز داشته باشد.
مزایای فلکس:
معایب فلکس:
نحوه برنامه نویسی کلید تیغه ای فورد رنجر 2021 (80 بیتی قدیمی) همه کلیدها با هشدار فعال با استفاده از Autel IM608 Pro II گم می شوند .
ما در حال کار روی یک فورد رنجر 2021 هستیم، همه کلیدها با احتراق کلید با استفاده از autel im608 pro2 گم شده است.
زنگ فعال است.
به سمت راست بروید به فورد-> 2019-2022-> کلید تیغه-> واحد کنترل-> ایموبلایزر-> آموزش کنترل از راه دور ایموبلایزر
زنگ هشدار فعال است درب راننده را با در باز باز کنید و با استفاده از پیچ گوشتی قفل در را در حالت بسته و قفل قرار دهید.
تقریباً 10 دقیقه صبر کنید تا خودرو صدای بوق دوبل بزند.
ما این کار را برای غیرفعال کردن زنگ فعال انجام دادیم.
برای پاک کردن همه کلیدهای گم شده، No را انتخاب کنید. سپس کلید را با پاک کردن اضافه کنید.
یک کلید جدید را با Autel IM608 ii با موفقیت برنامه ریزی کنید.
کلید جدید را تست کنید.
تفاوت بین برنامه نویس جدید Xhorse Multi-prog و VVDI Prog 2023 چیست ؟
Xhorse Multi-prog نسل دوم vvdi prog است که تمام عملکردهای نسل اول را به ارث برده است.
Multi prog توابع زیر را اضافه می کند:
مروری بر نرم افزار Multi Prog:
لیست ECU و ECU Xhorse Multi Prog :
ECU (حالت نیمکت)
VAG
1. SIMOS PCR2.1، EDC17c64
2. BOSCH: MG1CA811
3. BOSCH: MED17.1.6، MED17.1.21، MED17.1.61، MED17.5، MED1، MED17.5، 7.5.1. 7.5.5_TC1 766، MED1 7.5.5_TC1 767، MED1 7.5.20، MED1 7.5.21، MED1 7.5.25
4. BOSCH: EDC17C46، EDC17C74، EDC17EDC274، EDC17CP24C1، EDC17 CP24C1، EDC17 CP24C1 EDC17U05
5. BOSCH: MG1CS002一SPC5777، MD1 CP014_TC298TP, MG1 CS001_SPC5777, MG1 CS011 _SPC5777, MG1CS002_TC298TP, MD1 CP004_TC298TP, MD1 CP004 一SPC5771, MG1CS011, MG1CS002_TC298TP, MD1 CP004一SPC5771, MG15771 98TP، MG1 CS008_SPC5777، MG1CS008_TC298TP 6.
CONTINENTAL: SIMOS8.3x، SIMOS8.4x، SIMOS8.5x، SIMOS8. 6X
BMW
1. CONTINENTAL: MSD80، MSV80، MSD81، MSD85، MSD87، MSV90
2. BOSCH: MD1CP002_SPC5777، MG1 CS003_SPC5777 (B48، B58)، MG1 CS201BTC 98TP، MG1 CS024_TC298TP(B48، B58) , MD1CP032_TC299
3. BOSCH: EDC1 7CP09_Fxx_TC1 796, EDC1 7C50_Exx, EDC1 7CP45_Exx, EDC17C06, EDC17C56
4. BOSCH.27:M. 1
7.2_Fxx، MEVD1 7.2.4_Fxx(N20)، MEVD1 7.2 .6_Fxx، MEVD17.2.9_Exx، MEVD17.2.G، MEVD17.2.G (N55)، MEVD17.2.H، MEVD1 7.2.6_Fxx، MEVD17.2.P_Fxx، MEVD17.2.K: MEVD17.2.K
: MEV1. .2_TC1766، MEV1 7.2_TC1 767، MEV17.2_TC1796، MEV1 7.2.1
مرسدس بنز
1. CONTINENTAL: SIM271 DE، SIM271 KE
2. BOSCH: MEI 7.7، MED17.7.3.1، MED1 7.7.1، MED1 7.7.2، MED1 7.7.3، ME1 7.7.8 CP17ED، BOSCH 7.7.8
3.7.3.3.1. , EDC17CP46, EDC17CP60
4. BOSCH: CRD3x.x_TC1793, CRD3x.x_TC1 797
5. BOSCH: MD1CP001-SPC5777, MG1 CP002_SPC5777, MD_1CS006
GM
1. DELPHI: DCM3.7AP
2. DELCO: E37, E38, E39, E39A, E67, E78, E80, E82, E83, E83A, E83B, E84, E87, E92, E98
نیسان
1. DENSO: 23740-3Nxxx_Gen1 SH72531
2. BOSCH:EDC17C84
Hyundai/Kia
1. BOSCH: ME17.9.11, MEI 7.9.11.1
2. BOSCH:EDC17C53
3. BOSCH: MEG17.9.1 2_ECU
فورد
1. بوش: EDC17C70، EDC17CP65
2. بوش: ME17.0.3، ME17.8.5
Volvo
BOSCH: EDC17CP48، EDC1 7CP48_ver2، EDC1 7CP22
سایر
1. AM_ME1 7.8.5، DOO_ME17.8.5
2. BOSCH: MG1CA007، MEI 7.8.8_TC1728، ME1 7.8.8_TC1 728_HW2، ME17.8.8_TC1 767.8.8_TC1 .1CA007، .1 ME1. C1
7C55، EDC1 7C1 0, EDC1 7C1 0_TC1 796, EDC1 7C1 0_TC1 797, EDC1 7CP42, EDC1 7CP14, EDC17c81
4. BOSCH: MEVD1 7.8.4 MEVD1 7.8.4 MEVD1 7.8.4 MEVD1 7.8.4
MEVD1 7.8.4: 5.107. 1 0_TC1 728_Hw2، MED1 7.8.1 0_TC1 767
6. BOSCH: MD1 CS01 8, MG1 CS026_SPC58, MG1 CS032, MG1CS163, MD1CS01 2, MD1CS089, MD1CS069, MD1CS005_TC298TP, MG5 MTC7, MTC298TP1, MG5, MTC2, MG5, MTC2, MG1, CS01, G1CS01 7_TC277TP, MG1CS01 8, MG1CS019, MG1CS088
7. CONTINENTAL: SID208, SID209 , SID211, SID807EVO ⑧ DENSO: KH, ZY, SH70xx_275xxx-xxx
ECU (حالت بوت)
سری VW
1. SIMOS PCR2.1، EDC17c64
2. BOSCH: MED17.1.6، MED17.1.21، MED1 7.1.61، MED17.5، MED1 7.5.1، MED1 7.5.2، MED17.17.565_TC 5_TC1 767، MED1 7.5.20، MED1 7.5.21، MED1 7.5.25
3. BOSCH: EDC1 7C46, EDC1 7C74, EDC1 7CP24, EDC1 7CP44, EDC1, EDC1 7CP44, EDC1, EDC1, 7CPUCH5,
BOSCH: EDC1 7C46 IMOS8.3X، SIMOS8.4x , SIMOS8.5x, SIMOS8.6X
BMW Series
1. CONTINENTAL: MSD80, MSV80, MSD81, MSD85, MSD87, MSV90
2. BOSCH: EDC1 7CP09_Fxx_TC1 796, EDC1 7C50_Exx, EDC17CP45,17CP45,1CCH0,17CP45,1000, EDC17CP45,1000, EDC17CP45,1C1000
7.2.1
4. BOSCH: MEVD1 7.2.3. MEVD17.2_Fxx، MEVD1 7.2.4_Fxx(N20)، MEVD1 7.2.6_Fxx، MEVD1 7.2.9_Exx، MEVD17.2.G، MEVD17.2.G(N55)، MEVD17.2.2.H, MEVD17.2.H. .P_Fxx، MEVD1 7.2.K
5. BOSCH: MEV17.2_TC1766، MEV1 7.2_TC1 767، MEV17.2_TC1796، MEV1 7.2.1
مرسدس بنز سری
1. CONTINENTAL: SIM271 DE,SIM271 KE
2. BOSCH: ME17.7, MED17.7.3.1, MED17.7.1, MED1 7.7.2, MED1 7.7.3, ME17.7.8
3. BOSCH5C71ED: ME17.7.8 3. BOSCH7.3.1. , EDC17CP46, EDC17CP60
4. DELPHI: CRD2.x_MPC556x
نیسان سری
BOSCH: EDC17C84
سری GM
1. DELPHI: MT80.MT80.1
2. DELCO: E37, E38, E39, E39A, E67, E78, E80, E82, E83, E83A, E83B, E84, E87, E92, E98
سری هیوندای/کیا
1. DELPHI: MT86
2. DELCO: DCM6.2AP
سایر
1. CONTINENTAL: SID208, SID209, SID211, SID807EVO, SID310
2. SDI21.1 ,SDI21.2,SDI21.3
3. BOSCH: ME1 7.3.0
4. MARELLI: 8DF, MM1
TCU (حالت نیمکت)
VW
DL382, VL381, DL501 Genl, DL501 Gen2, DQ200Dxx, DQ200-G2, DQ200-G2_PQ, DQ200-MQB, DQ250-MQB, DQ250
سری Exx/Fxx BMW
GETRAG DKG 436 Genl, GETRAG DKG 436 Gen2
مرسدس بنز سری
VGS-FDCT، VGS2-FCVT، VGS2-FDCT
سری فورد
1. ETRAG MPS6GETRAG
2. DPS6, DC4
TCU (حالت بوت)
سری فورد
DPS6، DC4
دیگر
ZF 9HP
http://blog.obdii365.com/2023/12/08/xhorse-multi-prog-vs-vvdi-prog/
سوال:
یک ماشین برش کلید خودرو خوب برای شروع چیست؟
در اینجا چند بررسی مختصر از محبوب ترین دستگاه های برش کلید در بازار پس از فروش آورده شده است.
اول اینکه شما نمی توانید ماشین های دستی و اتوماتیک را مقایسه کنید. آنها محدوده های کلیدی مختلفی دارند. در اینجا مزایا و معایب ماشین های برش کلید اصلی وجود دارد؟
ارزان ترین کاتر مناسب قطعا دلفین xhorse است. به نظر می رسد ماشین های Xhorse Dolphin محبوب ترین هستند. اگر بودجه بسیار کمی دارید دلفین xp005 ارزانتر است. دلفین دارای 4 گیره با تیبی، sx9، کلید ماشین، سیلندرهای معمولی و گودی است. این احتمالاً بهترین دستگاه برش کلید برای شروع است، زیرا طیف مناسبی از کلیدها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. شما همچنین به یک کلونر نیاز خواهید داشت.
به روز نگه داشتن آن به همین سادگی انجام نمی شود، برای برش دادن کلیدهای خانه به کد خوب نیست، و برای کلید ماشین بهترین نیست. برخی از آنها خوب هستند، اما برخی از آنها به شدت دقیق نیستند. این همان چیزی است که اکثر قفل سازها با آن شروع کردند، و کاربران هنوز هم آن را برای چیزهای خاصی دارند (اغلب به عنوان یک پشتیبان اضطراری در صورت خراب شدن سایر کلیدهای برش). بنابراین می توانیم به شما بگوییم که این کار را انجام می دهد، اما محدود است.
آنها به اندازه کلید در دست دوستانه نیستند، اما با کمی زمان می توان آنها را فهمید. کلیدهایی وجود دارد که وقتی آن را یاد گرفتید قطع نمی شود اما خیلی زیاد نیست.
حال دلفین خوب است، آنها برخی از اشکالات را برطرف کردند. برخی از مسائل کوچک باقی می مانند، اما با گذشت زمان، آن را بهبود می بخشند.
آنقدر گران نیست و این ویژگی تکراری جهانی را دارد. گیره ها خوب هستند و گیره های مدل جدید حتی بهتر خواهند بود.
Tibbe Ford و sx9 گیره اضافی خیلی خوب کار می کنند. دلفین متحرک است، شما آن را به جایی که نیاز دارید ببرید. و شما نمی توانید به یک ابزار برش تکیه کنید. بنابراین، اگر تصمیم به انتخاب یک برش گرانتر دارید، میتواند پشتیبان شما باشد.
Condor II برای انجام کلیدهای بیشتر دوام بیشتری دارد. کندور یک ماشین خودرو خوب است. دلفین کلیدهای resigental را با گاز گرفتن نمی برد، condor ii این کار را می کند. این ماشین مناسبی بود اما ورود به خودرو گران تر است. با وجود اینکه مزیت عملکرد باتری دلفین 2 را ندارد، این دستگاه بسیار خوب است. از مقایسه مستقیم ما، کیفیت برش بین Condor و Dolphin تقریباً یکسان است.
بیوه سیاه از AKS بهترین برش بودجه است. در بخش ارزانتر، بسیار خوب کار میکند، فکهای زیادی برای کلیدهای ویژه در دسترس است و بدون زحمت خود را بهروز نگه میدارد.
این یک دستگاه فوق العاده است. همه چیز را قطع می کند، کلیدهای تجاری، مسکونی، خودرو به جز medeco.
نرم افزار شگفت انگیز بوده است. سری کد کامل خودرو، نمودار پیشرفت، رمزگشایی با تصویر و آسان برای استفاده. خود دستگاه تمام کلیدهای یک و دو طرفه و گودی مانند Multlock، tibbe، لوله ای، لیزری و مسکونی / تجاری را برش می دهد. از همان فک های تریتون استفاده می کند و می تواند با یک کابل ساده با ولتاژ 12 ولت کار کند.
نسبتاً محکم برای یک ماشین جدید. این دستگاه در اصل یک تریتون است. بیوه سیاه همان کارهایی را انجام می دهد که تریتون از آرواره های تریتون مانند دلفین و کندور استفاده می کند.
با توجه به قیمت، خرید بسیار خوبی است.
SEC-E9 Pro قیمت مناسبی به نظر می رسد. دارای صفحه نمایشی مانند condor mini است.
Kukai SEC-E9 Pro یک دستگاه ارزان قیمت چینی است که اپلیکیشنی را که روی گوشی خود قرار داده اید را اجرا می کند. ما 2 سال است که از یکی استفاده می کنیم و احتمالاً حدود 1000 کلید را بدون مشکل بریده ایم. به دلیل ارزان بودن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. گیره استاندارد بیشتر کارهای خودرو را انجام می دهد به جز تیب. علاوه بر این، یک گیره 200 دلاری وجود دارد که می توانید آن را برای یک طرفه مسکونی/تجاری و خودرو خریداری کنید.
ما یک دستگاه کلید روی 3 وانت خود داریم. (2 Futuras و SEC-E9 Pro). شخصاً برای پول ما عاشق SEC-E9 Pro هستیم!!!
یک مدل کوکای آلفا هم هست و نمی توانم شکایت کنم، ماشین عالی برای پول. kukai Alpha pro باتری ندارد. نیاز به اجرا از ماشین با منبع تغذیه اینورتر. منوی آن به نظر بسیار خوب نوشته شده است. در منو ابزار ایجاد کارت کلید وجود دارد و می تواند کلیدهای خانگی را نیز برش دهد. کلیدهای زیادی را با آن برش دهید و در جای خود قرار بگیرد.
اما ماشینهای جدید آنها قبل از شروع بریدن کلید به زمان بیشتری برای اندازهگیری گیره نیاز دارند.
Silca Futura خواهد آمد. بسیار نزدیک است، می تواند سری Kaba را با فک، برش assa 7، همه کلیدهای خودکار، گودی، مگنوم، sx9، تیبی، لوله ای، بدون کلید موریس برش دهد. بنابراین نمی توان همه چیز را قطع کرد.
یکی از مشتریان ما جدیدترین Silca Futura Na را دریافت کرده است، و از آن راضی نیست... یک دستگاه 9000 پوندی!، اکثر کلیدهای سیلندر، Ym!5، Maz24، Hu101، Va6 و تیغههای hu64 را برش نمیدهد/رمزگشایی نمیکند. بارها، اما معمولاً این کار را به این صورت یا آن داستان BS انجام می دهند.
گیره ای وجود دارد که باید تعویض شود و همچنین برخی از قطعات فلزی که باید استفاده شود.
Futura Auto دارای یک گیره خودکار نزدیک به جهانی برای همه کلیدهای مسیر است، فقط باید برای کلیدهای برش لبه، تیبی یا لوله ای تغییر کند. فرآیند اندازه گیری سریعتر از یک دلفین است. Keyline Gymkana نیز مشابه است. اما هیچ یک از این ماشین ها کار خاصی در برش لبه انجام نمی دهند.
Futura Auto از آرایش فک کاملاً متفاوت با Futura و Futura Pro استفاده می کند. این یک خود مرکز نزدیک به فک جهانی برای کلیدهای مسیر است. برای برش های لبه باید تعویض کنید اما در وهله اول در برش های لبه عالی نیست.
تریتون تا اینجا بسیار عالی است. رابط کاربری خوب و تعداد زیادی کلید را کاهش می دهد.
تریتون هر گروهبان کلید تجاری کوربین را قطع خواهد کرد.
تریتون پلاس هرگز مشکلی برای ما ایجاد نکرده است. تقریباً هر چیزی را قطع خواهد کرد. اندازه آن در مقایسه با فیتورا بسیار کره است. و می تواند یک ضرب و شتم طول بکشد. Futura قابلیت های بیشتری دارد اما ماشین بسیار بزرگی است و استفاده از آن می تواند پیچیده تر باشد.
دستگاه کلید تریتون جدیدترین جدیدترین دستگاه کاملترین دستگاه است تا جایی که می بینیم که قیمت مناسبی دارد.
ساخته شده توسط لابراتوارهای قفل
با امنیت بالا
لبه برش
یک طرفه
لوله ای گودی
8
برش و 6 برش
حکاکی تیب
ابزار کلید سفارشی ساخته شده در دستگاه!!
اما گران است (3950.00 دلار)، هیچ فروشنده ای در خارج از ایالات متحده وجود ندارد و برای انجام تقریباً همه انواع کلید به چند گیره نیاز دارد.
به نظر می رسد کار با آن گران باشد زیرا برش ها و فک ها در مقایسه با سایرین بسیار گران هستند.
آنها ماشین های تنومندی هستند اما این 994 مشکلی دارد که شاید با به روز رسانی نرم افزار و پشتیبانی فنی قابل حل باشد. در حین کالیبراسیون، ردیاب ها را می شکند. به احتمال زیاد این تجمع براده های کوچک و گرد و غبار بین ردیاب و کاتر است. دستگاه را با یک جاروبرقی و مقداری هوای فشرده تمیز کنید.
994 ممکن است ساده ترین یا سریع ترین نباشد، اما همه کاره است و طیف وسیعی را پوشش می دهد. شما نباید فک را دوباره بخرید. اگر چنین است شما دارید کار اشتباهی انجام می دهید. ما فک اضافی داریم. اگر نیاز به خرید دارید
در مورد مشکل شما به احتمال زیاد تجمع براده های کوچک و گرد و غبار بین ردیاب و کاتر است. دستگاه را با یک جاروبرقی و مقداری هوای فشرده تمیز کنید.
تا اینجای کار به نظر می رسد 994 خشن است. کاترها را می توانید از بسیاری از منابع جایگزین با قیمتی بهتر از نصف تهیه کنید. فک ها یک سرمایه گذاری نسبتا جزئی هستند. ارزان تر از یک دستگاه جدید که هنوز باید فک و برش برای آن تهیه کنید.
خوب به نظر می رسد، با نمایشگر و عملکرد تلفن، برای آن قیمت!
از آنچه cgdi قبلا ارائه کرده بود و به روز رسانی ها بسیار راضی بودم.
این دستگاه اصلی ما اکنون بیش از دو سال آن را داشت.
لیزر نینجا تا به امروز دستگاه خوبی بوده است، همیشه یک کلید عالی و همیشه سریع برش میدهد، تنها درد آن زمان راهاندازی برای کنسول نرمافزار لایگر است که 3 تا 4 دقیقه است، 7 سال خدمات بدون مشکل تاکنون. هر بار به سرعت و به طور کامل قطع می شود.
در مجموع:
یک ماشین همه کارها را انجام نمی دهد.
برای مقرون به صرفه بودن، دلفین XP005 / XP005L یا SEC-E9 Pro را تهیه کنید.
SEC E9 PRO مقرون به صرفه است و یک ماشین کاملاً مناسب برای پول است. اگر می خواهید کمی بیشتر بپردازید، دلفین یک ماشین عالی است.
دلفین XP005 بهترین دستگاه برش کلید استارت است. این بهترین راه حل با بودجه کم است. Dolphin/Condor Mini کامل نیست، یک قفل ساز خوب اصلاحات و حتی قوی ترین ها را انجام می دهد.
برش بعدی Black Widow، Triton ultimate یا Futura خواهد بود. Futura و Triton دارای چندین پوشش تیغه موتورسیکلت هستند.
هر ماشینی دارای اشکالاتی است، و بسیاری از ماشین ها دارای ویژگی های عجیب و غریب هستند - کلیدها را نمی توان به سادگی رمزگشایی و بدون دانستن این ویژگی ها برش داد. همیشه یک منحنی یادگیری وجود دارد که چگونه با این اشکالات و بدخلقی ها کنار بیایید، هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.
به عنوان مثال، Dolphin ایدهآل نیست، اما در بیشتر موارد پس از یادگیری برخی از اشکالات آن، این کار را انجام میدهد.
اگر نمیتوانید بودجه را به دستگاه سیلکا اختصاص دهید، یک دستگاه برش کلید دلفین بخرید و از آن برای آوردن پول نقد برای تأمین بودجه دستگاه بهتر استفاده کنید.