اینجا مشکل پیش میاد:
فورد رنجر 2017 SID209. با نوشتن مشکل دارید Alientech KESS3 OK را از طریق OBD می خواند، بازنویسی فایل خراب یا اشتباه فایل را درخواست می کند.
نسخه اصلی نمی نویسد.
مشکلی با خودرو وجود ندارد، همچنان به طور معمول کار می کند.
دلیل و راه حل احتمالی:
این به این دلیل است که ecu قبلاً تنظیم شده یا قبلاً بد شبیه سازی شده است. رمز عبور گم شده است بنابراین نمی توان ECU را نوشت.
سعی کنید ECU را باز کنید و در حالت بوت بنویسید.
Bootmode از منبع تغذیه استفاده نمی کند از باتری ماشین استفاده کنید .
از باتری ماشین خوب استفاده کنید. منبع تغذیه برای SID209 خوب نیست.
امیدواریم که ماژول را آجر نکرده باشد، گاهی اوقات ولتاژ بسیار پایین باعث خرابی یک ماژول می شود. به قدرت زیادی نیاز دارد (14.3 ولت 120 آمپر!).
اگر حالت بوت حتی ECU را شناسایی نمی کند، راه حل فلش اورجینال با FDRS یا FJDS است. شما به FDRS دسترسی دارید که ecu را مجدداً اصلاح کنید و دوباره شروع کنید.
مشکل مشابه 2:
مشکل با ecu Sid209. برای خواندن آن از FoxFlash
استفاده کردم ، مشکلی نیست. حذف Adblue و Stage1 انجام شد. وقتی دوباره می نویسم خیلی سریع به 100% می رسد، ارور می دهد و ماشین روشن نمی شود.
راه حل:
سعی کردم با KTAG بوت شود، شروع به خواندن می کند اما در حدود 40٪ متوقف می شود.
مشکل در KTAG ولتاژ است، از منبع تغذیه آزمایشگاهی استفاده کنید و آن را روی 14.5 ولت تنظیم کنید و کار می کند . چند هفته پیش دوست من همین مشکل را داشت، ECU توسط KT200 آجر شده بود. من سعی کردم آن را با Autotuner Tool Bootmode بازیابی کنم، اما همیشه تغییراتی در dump وجود داشت، پشتیبانی AT نیز نمی تواند کمک کند. بنابراین راه حل نهایی KTAG بود، یک ابزار ارزان قیمت CLONE! می توانید از خواندن OBD خود برای نوشتن BOOT استفاده کنید، OBD در SID209 باید یک "خواندن کامل" باشد. موفق باشید!
مسئله:
تلاش برای برنامه ریزی کلید Bmw F48 BDC با xhorse vvdi2 توسط OBD، پس از پچ، برنامه نویسی اوکی است و هنگام بازیابی eeprom اصلی، vvdi2 خطای swfl را برمی گرداند و دیگر امکان ادامه وجود ندارد. قبلاً کدنویسی قبل از شروع برنامه خوانده و ذخیره شده است. ماشین روشن نمی شود، کلید را نمی شناسد، چگونه آن را حل کنیم؟
اگر قفل آن را از طریق OBD باز کنید، باید این کار را با تعمیر و نگهداری باتری انجام دهید.
سعی کنید eeprom اصلی را بازنویسی کنید و کل فرآیند را دوباره شروع کنید.
اگر در بازگشت به فایل اصلی مشکل دارید (خطا در نوشتن)، eeprom را از لحیم خارج کنید و مستقیماً آن را بنویسید و همه چیز خوب بود.
یا با E-sys آن را تعمیر/رفرش کنید. همان چیزی که با Esys حل می شود اتفاق می افتد، اما شما باید در ماشین باشید زیرا پلتفرم های fem/bdc برای کار روی پیشخوان عملیات بازیابی را کامل نمی کنند.
در برخی موارد خوب است
آخرین باری که FEM با swl پشتیبانی نشده داشتم.
Xhorse – به روز رسانی swl با e sys
Autel – به روز رسانی خود به خود.
بهترین راه این است که در خواندن رایتینگ فروکش کنید.
استفاده از پلتفرم تست godiag FEM/BDC همیشه ایمن و آسان تر است.
مطالب مرتبط:
نحوه پشتیبان گیری و بازیابی کدگذاری BMW FEM توسط CGDI BMW، VVDI2، Yanhua ACDP
موزش: کدگذاری ماژول پای BMW سری 3 BMW FRM با استفاده از اسکنر تشخیصی Launch CRP919E BT / CRP919X B T.
به BMW->Coding Program->3 series-> 3'_ E90 E91 E92 E93->Coding/Program بروید
سفارش خودرو را بخوانید
فهرست سیستم کدگذاری را انتخاب کنید
احتراق را خاموش کنید
15 ثانیه صبر کنید واحد کنترل کد
احتراق را روشن کنید
کدگذاری در حال انجام است
کدگذاری FRM تکمیل شد.
در اینجا بازخورد کاربر آمده است: VNCI MDI2 کاملاً روی یک مدل Cadillac Escalade 2022 CAN FD آزمایش شده است.
VNCI MDI2 دارای پشتیبانی CAN FD است که برای جدیدترین خودروهای GM مورد نیاز است. دستگاه چینی GM MDI2 نسل اول از CAN FD پشتیبانی نمی کند. دستگاه های زیادی وجود ندارند که واقعاً
از CAN FD پشتیبانی کنند. این دستگاه تداخل دارد، با جدیدترین ماشین ها کار می کند.
در اینجا نشان می دهیم که با نرم افزار تشخیصی اصلی GDS2 کار می کند.
رابط VNCI را با وسیله نقلیه از طریق درگاه OBD متصل کنید
VNCI را با WiFi یا WLAN جفت کنید
MDI Manager را اجرا کنید تا بررسی کنید دستگاه متصل است.
دستگاه VNCI MDI 2 حتی در درایور اصلی مدیریت GM MDI قابل شناسایی است.
نرم افزار نمایندگی اصلی GDS2 V2023.5.1 را راه اندازی کنید
MDI2 تمام قطعات الکترونیکی را می کشد و کدهای خطا را نشان می دهد.
استفاده از برنامه آسان است.
در صورت استفاده از GDS2 اصلی، انطباق سرویس را می توان فقط به صورت آفلاین از طریق GDS2 انجام داد. فقط برنامه نویسی ماژول نیاز به دسترسی آنلاین دارد.
VNCI MDI2 همچنین می تواند به عنوان j2534 passthru برای برنامه نویسی آنلاین Techline Connect SPS2 استفاده شود.
http://blog.obdii365.com/2024/03/13/vnci-mdi2-works-on-cadillac-escalade-2022-can-fd/
در اینجا بازخورد کاربر آمده است: VNCI MDI2 کاملاً روی یک مدل Cadillac Escalade 2022 CAN FD آزمایش شده است.
VNCI MDI2 دارای پشتیبانی CAN FD است که برای جدیدترین خودروهای GM مورد نیاز است. دستگاه چینی GM MDI2 نسل اول از CAN FD پشتیبانی نمی کند. دستگاه های زیادی وجود ندارند که واقعاً
از CAN FD پشتیبانی کنند. این دستگاه تداخل دارد، با جدیدترین ماشین ها کار می کند.
در اینجا نشان می دهیم که با نرم افزار تشخیصی اصلی GDS2 کار می کند.
رابط VNCI را با وسیله نقلیه از طریق درگاه OBD متصل کنید
VNCI را با WiFi یا WLAN جفت کنید
MDI Manager را اجرا کنید تا بررسی کنید دستگاه متصل است.
دستگاه VNCI MDI 2 حتی در درایور اصلی مدیریت GM MDI قابل شناسایی است.
نرم افزار نمایندگی اصلی GDS2 V2023.5.1 را راه اندازی کنید
MDI2 تمام قطعات الکترونیکی را می کشد و کدهای خطا را نشان می دهد.
استفاده از برنامه آسان است.
در صورت استفاده از GDS2 اصلی، انطباق سرویس را می توان فقط به صورت آفلاین از طریق GDS2 انجام داد. فقط برنامه نویسی ماژول نیاز به دسترسی آنلاین دارد.
VNCI MDI2 همچنین می تواند به عنوان j2534 passthru برای برنامه نویسی آنلاین Techline Connect SPS2 استفاده شود.
http://blog.obdii365.com/2024/03/13/vnci-mdi2-works-on-cadillac-escalade-2022-can-fd/
نحوه انجام: شبیه سازی TCU گیربکس VW DQ200 با استفاده از Autel IM508 / IM608 و Gbox .
واحد کنترل انتقال TCU->DQ200D TC1766 را انتخاب کنید
نمودار سیم کشی را بررسی کنید
DQ200 TCU را با Gbox و IM608 وصل کنید نمودار را دنبال کنید
ظرف 10 ثانیه، کابل 12 ولت را از پین 1 جدا کرده و دوباره وصل کنید.
ظرف 10 ثانیه، کابل 12 ولت را از پین 1 جدا کرده و دوباره وصل کنید.
خواندن اطلاعات فلش با موفقیت، ذخیره داده ها
داده های eeprom را بخوانید و ذخیره کنید.
راهاندازی X-prog3 BMW IMMO نرمافزار V10.18 عملکرد کلید تولید شده با فایل سیستمی CAS2، CAS3/3+ IMMO را اضافه میکند.
در اینجا نحوه اضافه کردن کلید BMW CAS3 را از طریق eeprom روی نیمکت با استفاده از Launch X431 IMMO Plus یا IMMO Elite نشان خواهیم داد .
به نرم افزار BMW IMMO V10.18 و بالاتر نیاز دارید.
BMW->تطبیق کلید ضد سرقت->CAS3/CAS3+ IMMO->عملکرد MCU-> انتخاب نوع mcu، در اینجا OM23S را انتخاب کنید
نمودار اتصال را بررسی کنید
ماژول CAS3 را از ماشین خارج کنید
آداپتور X-prog3، MCU V1 را با ماژول CAS3 مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید
شناسه چیپ را بخوانید سپس از دادههای eeprom پشتیبانگیری کنید
خواندن و پشتیبان گیری از داده های FLASH
به عقب برگردید و Key Operation->Key Learning->File Generate Key->0M23S را انتخاب کنید
داده های eeprom را که به تازگی ذخیره شده اند انتخاب کنید
یک موقعیت کلید استفاده نشده را انتخاب کنید و Generate key فروشنده را فشار دهید
اگر کلید اضافه کنید، بله را فشار دهید زیرا ما یک کلید کار داریم، اگر همه کلیدها گم شوند به کد ISN نیاز خواهید داشت.
بله را انتخاب کنید تا تأیید کنید که یک کلید کار می کند.
کلید کار را روی برنامه نویس x-prog3 قرار دهید
سپس یک کلید جدید برای برنامه نویسی به برنامه نویس x-prog3 قرار دهید
کلید فروشنده را با موفقیت تولید کنید.
داده های جدید eeprom را ذخیره کنید.
فایل جدید eeprom را در CAS بنویسید. اگر CAS3 نسخه ISTAP است، نیازی به نوشتن eeprom جدید به CAS نیست.
به BMW->تطابق کلید ضد سرقت->CAS3/CAS3+ IMMO->عملیات MCU-> 0M23S->بازیابی داده های EEPROM برگردید
داده های جدید eeprom را به ماژول CAS برگردانید.
بازیابی اطلاعات با موفقیت
حالا می توانید کلید جدید را تست کنید.
http://www.key-programmer.org/2024/03/12/how-to-program-bmw-cas3-key-with-launch-x431-immo-elite/
ویدئو: https://youtu.be/qWgdNxy-eVI
برنامه نویس CGDI CG100X به روز رسانی نرم افزاری جدید را در 8 مارس 2024 منتشر کرد. ارتقای جدید تصحیح کیلومترشمار را برای خوشه های ابزار VAG MQB RH850 R7F7014xx اضافه می کند.
CG100X V1.4.1.0
2024/03/08
1. VW MQB تعمیر مسافت پیموده شده R7F7014xx را اضافه کرد. 2. اضافه شدن 5 تراشه به برنامه نویس. 3. اضافه شدن 28 مدل به داشبورد. 4. اضافه شدن 2 مدل برای خواندن و نوشتن.
تراشه های زیر برای برنامه نویس اضافه شده است.
W25Q80
W25Q16
W25Q32
W25Q64
W25Q128
مدل های زیر برای داشبورد اضافه شده است.
ماشین گیر baoding نوع چرخ گیر چوب 24C04
BAIC MOTOR X7 2022- 24C16(داشبورد)+95320(BCM)
BAIC Weiwang M20 2014- 24C02 V2
BYD AUTO BYD Tang
202C1-2021H 6
دانگ فنگ جنگجوی شجاع X5043
تویوتا پریویا MB91F060BS
فورد تریتور S 2021- 24C16 FOTON
Auman GTL 24C04
FOTON XiangLing Q 2023- 24C16
Haima HaiMa S7 2013- 24C04
Huatai Santafe A25 2016- 24C02
JAC2020-2010C YuHu 9 S6J334C JieFang J7 24LC04 KaiMa Kaijie 2022- 24C04 MG MG 2015- 24C16(BCM) SANY SI16C Digger 24C04 Hyundai I10 2017- 24C16 XCMG 55 Excavator 2013- 24C64 ChangAn Auchan EV MPC5606S(SC66SPC40ngAngA RuiXing M60 2022- 24C04 ChangAn RuiXing M60 2023- 9S12HY64 ChangAn Auchan X7 (PLUS) 2022- 24C64 CNHTC HOWO -7 2016- 95640(زمان) CNHTC HOWO N5G270 2022- 95640
مدل های زیر برای خواندن و نوشتن داشبورد اضافه شده است.
Geely Yuanjing S1 2018- 24C16 Dashboard+D70F3637 BCM (read writer)
KIA seltos 2021- R7F701034 (خواندن نوشتن)
انواع تراشه های پشتیبانی شده MQB RH850:
R7F701402
R7F701407
(به روز رسانی ادامه دهید)
مدل های ماشین MQB R7F7014xx پشتیبانی شده:
فولکس واگن پاسات، ماگوتان، T-ROC، TAYRON، Bora، Sagitar، THARU، Teramont، Tiguan، Lamando ، CC، Golf و غیره.
نمودار سیم کشی CG100X MQB R7F701402
قدرت MQB در نمودار رابط.
حذف راه خازن.
شما باید از آداپتور D1 برای CG100X استفاده کنید.
این اجزا را حذف کنید.
دسته سیم آداپتور D1 را گسترش ندهید.
نمودار سیم کشی CG100X MQB R7F701407
توجه داشته باشید:
الگوریتمهای تصحیح مسافت پیموده شده VAG MQB RH850/V850 داخلی نیستند، باید دادههای مسافت پیموده شده را بخوانند، دادهها را به مهندس CGDI بفرستند تا مسافت پیموده شده اصلاحشده را ارسال کنند، سپس دادههای اصلاحشده را به خوشه بنویسند.
مشتریان Obdii365.com تأیید کردهاند که VNCI JLR DoIP بدون مشکل با Pathfinder Topix Cloud برای برنامهنویسی آنلاین کار میکند. در اینجا دستورالعمل نحوه راه اندازی VNCI JLR VCI با Topix Cloud آمده است.
اول از همه، شما به یک سیستم تمیز نیاز دارید. ویندوز 10 ترجیح داده می شود.
دانلود اصلی Pathfinder، JLR SDD و Diagnostic Device Agent از رسمی JLR (نیاز به خرید اشتراک آنلاین)
ابزار VNCI Manager ( از اینجا دانلود کنید ) و درایور VCI Manager (JLR) را دانلود کنید
دستگاه VNCI را از طریق USB به لپ تاپ متصل کنید
VNCI Device Manager را اجرا کنید، سیستم عامل VNCI را به V1.0.0.9 به روز کنید
اجرای VCI Manager (JLR)
VCI را وصل کنید
VCI متصل است و شماره سریال و نسخه VCI را مشاهده خواهید کرد
اکنون رابط VNCI JLR DoIP را از طریق USB به وسیله نقلیه متصل کنید.
برنامه Diagnostic Device Agent را به عنوان مدیر اجرا کنید
ورود را فشار دهید
وارد شدن
تعمیرکاران مجاز یا اپراتورهای مستقل را انتخاب کنید
در اینجا ما تعمیرکاران مجاز را انتخاب می کنیم
با نام کاربری و رمز عبور وارد Topix Cloud شوید
VIN را بخوانید، دادههای تشخیصی را دانلود کنید و به Topix متصل شوید.
این جگوار E-pace X540 MY2020 است.
با موفقیت به Cloud متصل شد.
همه را مرور کنید.
همه ماژول های مختلف را به سرعت بخوانید.
Topix در این مدل DoIP خوب بارگیری می شود و اطلاعات ماژول را نشان می دهد.
همچنین روی Discovery Sport 2020 آزمایش شده است، ماژول ها را بسیار سریع بخوانید، تجهیزات شخص ثالث سریعتر از این وجود نخواهد داشت.
ما برنامه نویسی Discover Sports را انجام دادیم، همه چیز خوب کار می کند.
به روز رسانی OBDSTAR DC706 VW ME17/MED17 عملکردهای تصحیح کیلومتر شمار از نسخه ECM V30.48.
از تصحیح مسافت پیموده شده برای ECU های VW Audi Bosch MED17.1، MED17.5.25 و غیره پشتیبانی می کند.
در اینجا ما VW Bosch MED17.5.25 ECU را به عنوان مثال در نظر می گیریم.
ابزار مورد نیاز:
ابزار شبیه سازی OBDSTAR DC706 ecu
آداپتور OBDSTAR P003 / P003+ یا برنامه نویس MP001
روش:
به نرم افزار Car->ECM بروید
جستجوی سریع ECU یعنی VW Bosch MED17.5.25
دستورالعمل ها و اتصالات سیم کشی را بررسی کنید
DC706 می خواند INT eeprom/flash، نوشتن INT eeprom/flash، خواندن داده های IMMO، رمزگشایی داده های IMMO و مسافت پیموده شده صحیح برای این ECU.
اتصال MP001
اتصال P003+
Pinout را بررسی کنید
شما باید یک مقاومت 120 اهم وصل کنید.
برای اتصال ECU با P003 و DC706، نمودار سیم کشی را دنبال کنید.
VW Bosch MED17.5.25، حالت نیمکت و P003+ را انتخاب کنید
Connect را فشار دهید
شناسه چیپ را با موفقیت بخوانید.
عملکرد کالیبراسیون مجدد کیلومتر شمار VW ME17/MED17 را انتخاب کنید
OBDSTAR DC706 مسافت پیموده شده فعلی (KM) را می خواند.
مسافت پیموده شده مورد نظر خود را وارد کنید. OK را فشار دهید و مقدار وارد شده را تأیید کنید.
مسافت پیموده شده را با موفقیت تصحیح کرد.
بعد از نصب ECU به خودرو، کیلومترشمار روی داشبورد را بررسی کنید.