برنامه PCMTuner در یک تیم تیونر که تجربه تیونینگ حرفه ای و پشتیبانی فنی دارد متولد شد. از طریق سیستم نرم افزاری PCMTuner 1.21 می توانید اطلاعات موتور، گیربکس را از طریق حالت BENCH، OBD، BOOT بخوانید و بنویسید.
1. خواندن و نوشتن داده های ECU
2. کلون ECU/TCU
3. تنظیم پارامتر
ECU 4. مهندسی تعمیر و نگهداری ECU
5. تنظیم تراشه
6. خواندن نقشه های ECU
7. تصحیح جمع کنترل (Auto checksum)
8. مرحله 1-3، تنظیم گیربکس، LC، sportdisplay، immo off، adblue off، dpf off، dtc off، vmax، swirl off
9. خواندن فایل های فلش و eeprom
10. تنظیم نیرو
11. تامین فایل های VR
12. خواندن و پاک کردن DTC
13. Helpdesk Damaos رایگان را برای تیونر عرضه می کند
حالت های OBD، BENCH و BOOT
PCMTuner به طور مرتب به صورت آنلاین برای مدت طولانی به روز می شود.
دستورالعمل به روز رسانی به زودی ضمیمه خواهد شد.
بدون هزینه سالانه، بدون هزینه ماهانه.
بدون اشتراک، آنها قول به روز رسانی رایگان را می دهند، برای قیمت و ماژول ها خوب است.
دستگاه نیاز به فعال سازی دارد. شماره سریال دستگاه را در اختیار ما قرار دهید تا آن را فعال کنیم.
ماژول های زیر فعال می شوند:
1، 2، 3، 4، 6، 7، 10، 12، 14، 16، 20، 21، 32، 33، 36، 48، 51، 52، 53، 56، 57، 58، 62 ، 69، 71، 73
یک دانگل USB مورد نیاز است.
مجوزهای ماژول ها روی دانگل هستند.
دانگل همچنین می تواند در برنامه نویسان KTMOBD ، KTMBENCH ، KTMFLASH و غیره استفاده شود.
با دانگل جدید، نیازی به خرید یک سخت افزار کاملاً جدید ندارید.
در اینجا یک لیست تراشه PDF است، این کامل نیست.
https://www.obdii365.com/upload/pro/22021516449215193682.pdf
لیست کامل تراشه ها را در وب سایت رسمی بررسی کنید: http://www.tuner-box.com/ecu-list.php
کار آفلاین، VR NEED آنلاین.
دستگاه Master است، داده های خوانده شده با فرمت bin هستند، داده ها رمزگذاری نشده اند.
دانلود رایگان VZ Performance Center برای بررسی نمودار سیم کشی
قیمت بسیار رقابتی 399 دلار ارسال رایگان در obdii365.com است.
https://www.obdii365.com/wholesale/pcmtuner-ecu-programmer.html
سخت افزار PCMTuner
کابل USB کابل
OBD
آداپتور برق
در حال حاضر با آن کار می کنم و نرم افزار 1.2.1 است.
ماژول های ذکر شده مانند PCMFlash هستند. به نظر می رسد یک PCMFlash Clone کامل با scanmatik2 یکپارچه در سخت افزار نوری جدید.
مثل یک Full PCMFlash است، دوست من یک اسکرین شات برای من فرستاد، نرم افزار PCMFlash است، اما آنها نرم افزار دیگری مانند منوی autotuner می سازند، شما می توانید مستقیماً روی OBD/BENCH/Boot کلیک کنید و دستورالعمل های داخل آن را دریافت می کنید.
قبلاً egpt را با MEDC17 تست کردم و dq250mbq را بخوانید/نوشتید، همه خوب کار کردند.
www.obdii365.com
پس از تصادف شدید یا ولتاژ بسیار کم باتری، باتری لیتیومی 12 ولت پورشه کاین به حالت حفاظتی تبدیل می شود و نمی توان آن را شارژ کرد که باعث می شود خودرو روشن نشود. تعویض باتری جدید خیلی طول می کشد.
چگونه مشکل حفاظت از تخلیه باتری را به ارزان ترین راه حل کنیم؟
در اینجا آموزش روشن کردن ماژول باتری لیتیومی BCM با برنامه نویس cg100 prog iii برای غیرفعال کردن حالت حفاظت و بازیابی باتری است.
اطلاعات پارامتر باتری لیتیومی
در قسمت جلوی باتری برچسبی وجود دارد که با اطلاعات پارامترهایی مانند شماره، ولتاژ، جریان و تاریخ تولید مشخص شده است.
اندازه گیری ولتاژ باتری
وقتی باتری جدا نمی شود، از یک مولتی متر برای اندازه گیری ولتاژ باتری استفاده می کنیم که 0 ولت است، یعنی خروجی ولتاژی وجود ندارد و باتری نمی تواند شارژ شود، یعنی جریان نمی تواند وارد شود.
جعبه باتری را بردارید
دوباره ولتاژ باتری را اندازه گیری کنید
پس از باز کردن قاب باتری، ولتاژ همچنان 0 ولت است، بدون خروجی ولتاژ.
ولتاژ بای پس رله را اندازه گیری کنید
توجه داشته باشید که رله به صورت سری در جهت مثبت متصل می شود، رله را دور زده و به اندازه گیری ولتاژ ادامه می دهیم. در این زمان مولتی متر 1.92 ولت را نشان می دهد که نشان می دهد باتری دارای ولتاژ است اما توسط رله مسدود شده است.
تراشه آی سی را پیدا کنید
وقتی درب بالایی باتری را باز می کنید، می توانید تراشه آی سی را ببینید. این تراشه عملکرد کل باتری را کنترل می کند. این محصول توسط Freescale و مدل SPC5644BMLU8 تولید شده است .
عملکرد رله باتری:
رله توسط BCM کنترل می شود. هنگامی که وسیله نقلیه برخورد می کند یا ولتاژ باتری خیلی کم است و وارد حالت حفاظت می شود، BCM اتصال بین سلول باتری و ترمینال خارجی باتری را از طریق رله قطع می کند تا از تخلیه بیش از حد باتری و ایجاد خطر یا آسیب باتری جلوگیری شود. . باتری را نمی توان شارژ یا دشارژ کرد.
چگونه باتری لیتیومی پورشه را با CG100 تعمیر کنیم؟
سال باتری را قبل از عملیات تأیید کنید، به عنوان مثال باتری در سال 2018 ساخته شده است.
نرم افزار CG100 را اجرا کنید، BCM- Porsche- باتری لیتیومی- Cayenne- 2018-SPC5644B را انتخاب کنید
CG100 نمودار سیم کشی را به شما نشان می دهد
باتری را با cg100 از طریق آداپتور BCM4+ وصل کنید
مطمئن شوید که اتصال درست و به خوبی ساخته شده است.
برای خواندن داده ها " خواندن " را فشار دهید. ابتدا PFLASH را بخوانید سپس داده های DFLASH را بخوانید. فرآیند حدود 5 دقیقه طول می کشد.
در حین کار دستگاه را قطع نکنید!!!
داده های اصلی PFLASH و DFLASH را ذخیره کنید.
فایل ذخیره شده حاوی داده های PFLASH و DFLASH است، حجم فایل: 1.56 مگابایت.
توجه: نرم افزار CG100 با داده های جدید pflash و dflash برای پورشه کاین 2018-2020 و نوشتن خودکار داده های جدید در باتری BCM ارائه می شود.
بعد از تعمیر دوباره ولتاژ را تست کنید.
ولتاژ را با یک تنظیم کننده ولتاژ خارجی وصل کنید
رله را دور بزنید و باتری را با یک شارژر تنظیم شده دقیق شارژ کنید و ولتاژ را هنگام شارژ اندازه گیری کنید.
توجه: منبع تغذیه قابل تنظیم دیجیتالی کنترل شده را می توان برای شارژ استفاده کرد، حالت خروجی را می توان به خروجی جریان ثابت تنظیم کرد، ابتدا از یک جریان کوچک برای شارژ استفاده کنید (توصیه می شود زیر 3A)، زمانی که باتری بیش از 12 ولت شارژ می شود، می توان آن را با جریان زیادی شارژ می شود تا زمانی که باتری به طور کامل شارژ شود ولتاژ کالیبراسیون.
شارژ با ولتاژ معمولی (12 ولت)
هنگامی که باتری تا حدود 12 ولت شارژ شد، شارژر را بردارید
باتری را دوباره نصب کنید، ولتاژ را دوباره اندازه بگیرید
باتری شارژ می شود. جعبه باتری را نصب کنید، پیچ ها را ببندید.
ولتاژ را دوباره اندازه گیری کنید، 11.92 ولت.
تعمیر باتری با موفقیت انجام شد.
نکته:
توصیه می شود پس از نصب روی خودرو با شارژر پرقدرت به مدت یک ساعت شارژ شود.
http://blog.obdii365.com/2022/02/15/repair-porsche-cayenne-18-20-bcm-lithium-battery-by-cg100/
مزیت اصلی آداپتور ADP Lonsdor این است که می توانید کد seed (LSID) را بدون اشتراک Techstream با NASTF دور بزنید. داده های خوانده شده توسط آداپتور ADP را می توان برای برنامه نویسی مجددا استفاده کرد. کد ارسالی از فروشنده هر بار تغییر می کند. وقتی برنامهنویسی ناموفق بود، درخواست تکرار شد. علاوه بر این، آداپتور ADP بدون مجوز تویوتا AKL کار می کند. حتی اگر نرم افزار Lonsdor K518ISE شما منقضی شده باشد، همچنان می توانید از آداپتور ADP استفاده کنید.
چگونه با Lonsdor K518ISE و آداپتور ADP، نزدیکی همه کلیدهای Toyota 8A/4A 2013+ را برنامه ریزی کنیم؟
مرحله 1: پشتیبان گیری از داده های Immo
مرحله 2: ایجاد کلید شبیه ساز
مرحله 3: افزودن کلید
مرحله 4: کلید حذف (عملکرد اختیاری)
مثال در نزدیکی 8A همه کلیدها گم شده اند:
وسایل مورد نیاز:
برنامه نویس کلید Lonsdor K518ISE یا K518S
آداپتور ADP Lonsdor
شبیه ساز Lonsdor LKE (AKL به شبیه ساز نیاز دارد)
یک کلید هوشمند جدید برای برنامه ریزی ( کلید هوشمند Lonsdor Toyota یا کلید OEM)
مرحله 1: از داده های Immo پشتیبان تهیه کنید
جعبه هوشمند را پیدا کنید و کابل آداپتور 8A/4A را وصل کنید
تعدادی جعبه هوشمند در زیر محفظه صندلی سرنشین و برخی در زیر سمت چپ صندلی راننده قرار دارد.
به Immo & Remote- Test- Toyota- 8A- PEPS- Backup Immo Data بروید
1). مطمئن شوید که برای تکمیل عملیات
2 موارد زیر را انجام داده اید. نیاز دستگاه به شبکه WiFi
3). کابل تست اصلی K518 را به آداپتور ADP تویوتا وصل کنید
4). جعبه PEPS را پیدا کنید، PEPS را از تمام درگاه های خودرو جدا کنید، از کابل خاص برای اتصال آداپتور تویوتا و کیس PEPS استفاده کنید.
خواندن شماره نرم افزار
محاسبه داده ها به صورت آنلاین
نام فایلی که می خواهید ذخیره شود را وارد کنید
با خواندن
پشتیبانگیری از دادههای immo PEPS Dflash، میتوان از فایل برای افزودن/حذف کلید استفاده کرد. آداپتور ADP تویوتا و کابل PEPS را جدا کنید، سپس PEPS را به خودرو وصل کنید.
مرحله 2: ایجاد کلید شبیه ساز
انتخاب Generate key emulator (4A/8A)
عملکرد نیاز به اتصال شبکه دارد
فایل dflash را که ذخیره کرده اید انتخاب کنید، کلید شبیه ساز را در شبیه ساز تولید
کننده اسلات کارت k518 قرار دهید.
کلید اضطراری را با موفقیت تولید
کنید از کلید اضطراری برای روشن کردن احتراق استفاده کنید، سپس یک کلید جدید را برنامه ریزی کنید
شما این گزینه را دارید که اگر کد 12 پین را دارید مستقیماً آن را
وارد کنید فایل dflash را دوباره انتخاب کنید
Lonsdor K518 تشخیص داد که 2 کلید ثبت شده است و حداکثر 5 کلید قابل ثبت است.
1). کلید هوشمند ثبت شده یا کلید اضطراری تولید شده را نزدیک به دکمه Start نگه دارید، آژیر یک بار بوق می زند،
2). کلید هوشمند را نگه دارید تا دوباره به دکمه Start ثبت شود، زنگ دو بار بوق می زند، سپس کلید را از روی دکمه بردارید.
کلید ثبت شده است
سوئیچ استارت را روشن کنید
کلید برنامه ریزی شده را نزدیک دکمه استارت خودرو قرار دهید، سپس یک بوق می شنوید
برنامه کامل
شد کلید استارت را روشن کنید
مرحله 4: حذف کلید
عملکرد حذف کلید هوشمند را انتخاب کنید
مطمئن شوید که اتصال WiFi دارید و PEPS به درستی به خودرو متصل است
این عملکرد برای حذف همه کلیدهای موجود استفاده می شود.
کلیدهایی که به سوئیچ احتراق دست نزنند حذف می شوند و نمی توان آنها را برای استفاده ثبت کرد.
سوئیچ احتراق را
روشن کنید اشتعال را خاموش کنید و نشانگرهای اضطراری را روشن
کنید فایل PEPS Dflash را برای دریافت پین 12 رقمی بارگیری کنید.
کلیدهای ذخیره شده را نزدیک سوئیچ احتراق نگه دارید
کلیدهای تنظیم مجدد بدون بستن سوئیچ احتراق حذف خواهند شد.
کلید حذف شده است
انجام شده.
در صورت نیاز به آموزش ویدیویی کانال یوتیوب ما را مشترک کنید
VXDIAG VCX SE Benz می تواند روی حالت Benz C6 با Xentry OpenShell کار کند. همچنین می تواند در حالت Passthru کار کند. در اینجا نکته ای برای راه اندازی vxdiag vcx se Benz برای کار در حالت Passthru با Xnetry، DTS Monaco و Vediamo است.
مزایای vcx se نسبت به Openport به عنوان Passthru:
ما به شما نحوه نصب درایورها و اتصال از طریق WiFi را نشان خواهیم داد. هیچ تفاوتی از طریق کابل اتصال USB وجود ندارد. ما قبلاً اتصالات سرعت را هم از طریق کابل و هم از طریق WiFi آزمایش کردیم.
این همان است.
راه اندازی درایور VXDIAG VCX SE برای MB Xentry PassThru J2534:
ابتدا آخرین نسخه درایور vx manager را از اینجا دانلود کنید
vx manager را نصب کنید
برنامه های زیادی برای نصب دارد. در این صورت ما فقط برنامه Passthru-J2534 را نصب می کنیم.
vcx se متصل شد، مدیر vx اطلاعات دستگاه را شناسایی می کند
درایور Passthru نصب شده است. درایور بنز C6 را نصب نکنید. اگر درایور C6 را نصب کرده اید، آن را حذف کنید.
به روز رسانی مجوز
به روز رسانی سیستم عامل
جفت کردن vcx se با
رمز عبور WiFi WiFi: 123456 است
vcx se benz را با وسیله نقلیه از طریق سوکت OBD وصل کنید
برنامه Xentry Diagnosis را اجرا کنید
vxdiag -j2534 را به عنوان دستگاه passthru انتخاب کنید
می توانید تشخیص و کدنویسی را با نرم افزار vcx se passthru شروع کنید.
سلب مسئولیت: ما نرم افزار Xentry passthru را برای فروش نداریم. اگر می خواهید از Vxdiag passthru با مرسدس بنز استفاده کنید، باید مجوز کامل مرسدس را خریداری کنید. مجوز Vxdiag passthru یک مجوز عمومی j2534 برای همه مارک ها نیست.
در اینجا دستورالعمل آئودی A6 C6 4F (2004-2011) EZS kessy همه کلیدها با Autel MaxiIM IM608 توسط حالت OBDII بدون برداشتن جعبه immo BCM گم شده است. شاید کسی برای انجام همان کار به آموزش نیاز داشته باشد. Xhorse VVDI2 نمی تواند 100٪ این کار را انجام دهد، اما برای خواندن داده ها باید جعبه immo را حذف کند و سپس کلید فروشنده را آماده کند. برداشتن ماژول دردسر بزرگی است. روش IM608 بسیار ساده تر و سریع تر است.
این آئودی A6 C6 4F سال 2005 است. مشتری تمام کلیدها را گم کرده است. باید سیم جعبه فیوز 15 و فیوز 30 را وصل کنم و برق را روشن کنم. حدود 10 دقیقه کار کرد، کار بسیار آسانی بود، کلید Dealer را ساخت و کلید (کلید افتر مارکت) را با IM608 برنامه ریزی کرد.
IM608 هیچ دستورالعملی برای این ماشین و وضعیت ندارد. برای روشن کردن (پل 15 و 30) باید از گوگل استفاده کنید.
اینترنت متصل بود، در تمام مدت زمانی که از دستگاه استفاده میکنید، نمیدانم چقدر بستگی دارد یا نه، اما موفقیت برنامهریزیشده کلیدی و مشتری روز خوبی برای راهاندازی دوباره ماشین دارند.
در خوشه ابزار هیچ داده immo نیست و نیازی به روشن شدن آن نیست، فقط به elv و ecu قدرت اضافی می دهد سپس می توانید داده ها را بخوانید و آن را اجرا کنید.
آئودی A6 C6 4F همه کلیدها گم شدند رویه OBDII با Autel IM608 :
مرحله 1: خواندن داده های IMMO
مرحله 2: خواندن PowerClass (خواندن CS و PIN)
مرحله 3: تغییر داده های IMMO
مرحله 4: ساخت یک کلید فروشنده
مرحله 5: کلید را تنظیم کنید به سیستم ایموبلایزر
آن فیوزهایی که در سال 2007 از آئودی A6 استفاده کردید، عبارتند از:
فیوز 15 آمپری 31 چراغ Rev.، multitronic، eng. مقایسه
فیوز 30 آمپر 38 سیستم برف پاک کن
در اینجا راهنمای گم شدن کلیدهای آئودی A6 C6 4F با Xhorse VVDI2+ VVDI Prog است، اگر آنها را در دست دارید. فیوز را کوتاه کنید تا سیستم بیدار شود، همه داده ها را بخوانید، کلید فروشنده را بسازید و سپس یاد بگیرید. کار سریع. مراحل اصلی زیر را بررسی کنید
در نرم افزار VVDI2، به Audi- Sepcial function- EEPROM data processing tool
بروید "ECU Simons PPDIX - Reset component protect data" را انتخاب
کنید، روی "Load" کلیک کنید، داده هایی را که هم اکنون خوانده شده بارگیری کنید، آن را باز کنید.
کد CS را محاسبه می کند. برای ضبط آن عکس بگیرید.
"ECU Simons PPDIX - Security Code Access" را انتخاب کنید
برای بارگیری فایل، دوباره روی "بارگیری" کلیک کنید.
کد پین خوانده می شود، کد پین را ضبط کنید.
در VVDI2 روی "کلید یادگیری" - گزینه "Audi A6/Q7" کلیک کنید.
کد CS و PIN را وارد کنید، خواهید دید که "کلید یادگیری" و "تولید کلید فروشنده" فعال هستند.
روی «ایجاد کلید فروشنده» کلیک کنید
تولید کلید فروشنده انجام شد.
بعدی یادگیری کلید است
خط بیمه کوتاه (جعبه فیوز) را قطع کنید.
به عقب وصل شوید
تراشه را از VVDI2 خارج کنید و آن را در سیم پیچ داده جرقه زنی قرار دهید.
روی "کلید یادگیری" کلیک کنید
در ماشین را باز و بسته کنید، جرقه را روشن کنید، ترمز را پایین بیاورید.
روی "کلید یادگیری" کلیک کنید.
یادگیری با موفقیت
EZS-KESSY(J518)EEPROM را بخوانید.
روی "ok" کلیک کنید، نوع تراشه 9S1201128 را انتخاب کنید، هدف از خواندن EZS-KESSY(J518)EEPROM تولید کنترل از راه دور OEM است.
ذخیره EZS-KESSY(J518)EEPROM.
کنترل از راه دور OEM را تولید کنید.
ریموت کنترل عمودی روی سیم پیچ vvdi2
پس از فرمان قرار دادن کنترل از راه دور، روی "بعدی" کلیک کنید.
کنترل از راه دور با موفقیت تولید شد، کلید مونتاژ شد و آزمایش شد.
کلید را تست کنید که آیا می تواند A6 را راه اندازی کند یا خیر.
1) ابتدا با سیم جامپر پین 1 + 16 (A6 2006) obd2 را وصل کنید تا با ecu موتور ارتباط داشته باشید و بعد از آن با avdi به قسمت Special function (EZS-kESSY q7/a6) بروید و روی (Auto detect – – تشخیص خودکار –) کلیک کنید. از موتور ecu) وقتی 6 cs + پین را به شما نشان داد، پس ترانسپوندر 8E یا ریموت خود را در آنجا قرار دهید و در (ابزار کلید برچسب) کلید Make Dealer را بزنید و رویه صفحه avdi را دنبال کنید.
2) اگر سیستم آمریکایی است، ماشین باید شماره قطعه از راه دور شما باشد (4F0 837 220 A) اگر اروپا (4F0 837 220 M )
http://blog.obdii365.com/2022/02/11/audi-a6-c6-4f-all-keys-lost-with-autel-im608-via-obdii/
هنگامی که میخواهید جگوار لندرور 2015-2021 نسخه HPLA JPLA K8D2 را برنامهریزی کنید، همه کلیدهای هوشمند با هشدار فعال با استفاده از Lonsdor K518ISE گم میشوند ، یک مهار اضافی JLR AKL مورد نیاز است .
آموزش برنامه نویسی رسمی Lonsdor از جمله نحوه اتصال دسته JLR AKL به وسیله نقلیه و دستگاه Lonsdor K518 توسط اوست.
قسمت اول: جگوار لندرور 2015-2018 همه کلیدها گم شدند
قسمت دوم: جگوار لندرور 2018-2021 همه کلیدها گم شدند
پس از اتمام برنامه نویسی کلید، کنترل از راه دور به طور خودکار تولید می شود.
از کلید Lonsdor 2015-2018 JLR + مجوز AKL استفاده کنید
مسیر منو:
LAND ROVER\انتخاب از وسیله نقلیه\Land Rover(2015-2018)\Smart Key\Type 4 (از طریق OBD) - همه کلیدهای هوشمند گم شدند
عملکرد:
عمل
نکات: پین مورد نیاز نیست.
پشتیبانی از کلید برنامه نویسی توسط OBD
نوشتن کلید هوشمند (از طریق OBD)
(3) کلید جدید (برای برنامه ریزی) فقط از کلید اختصاصی Lonsdor برای Jaguar LandRover پشتیبانی می کند.
پست کلیدی: [03] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000
موقعیت کلیدی: [04] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000
موقعیت کلیدی: [05] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000
شناسایی کلید هوشمند
توجه
10. راه اتصال کابل JLR AKL در زیر نشان داده شده است:
(1) سیم CAN را زیر صندلی راننده پیدا کنید
(2) سیم را در تصاویر زیر پیدا کنید:
(3) راه اتصال در زیر نشان داده شده است، یک جفت پیچ خورده (سیم CAN) زیر صندلی راننده وجود دارد، یکی CANH زرد-قرمز است، دیگری CANL زرد-بنفش است، قلاب قرمز (پین) را به CANH وصل کنید، و قلاب سیاه (پین) به CANL. اگر جفت پیچ خورده از نظر رنگ متفاوت است، سعی کنید دو قلاب را به ترتیب به سیم های مختلف وصل کنید، اگر ارتباط برقرار نشد، سپس ترتیب اتصال را تغییر دهید.
(4) اتصال کابل JLR:
(5) موقعیت سیم CAN برای برخی از مدل های خودرو متفاوت است، نمی تواند مستقیماً کابل JLR را زیر صندلی راننده وصل کند. ابتدا باید KVM را در صندوق عقب پیدا کنید، از کابل L-JCD 2 in 1 برای اتصال سیم CAN استفاده کنید. اگر از کابل JLR استفاده می کنید، نیاز به اتصال کابل فرمت دارید، سپس از دو گیره برای اتصال CAN استفاده کنید. در عکس زیر نشان داده شده است:
دستورالعمل منوی K518ISE را می توانید در پست قبلی اینجا پیدا کنید
نکات برنامه نویسی کلیدی OBD JLR 2018-2021 با Lonsdor K518ISE
مسیر منو:
رویه برنامه نویسی کلیدی
وسایل نقلیه با پیکربندی بالا با PSPS:
وسایل نقلیه کم پیکربندی بدون PEPS:
کلید هوشمند را کپی و اضافه کنید
همه کلیدهای هوشمند گم شدند
(4) مدلهای با پیکربندی بالا مستقیماً از این عملکرد استفاده میکنند که هیچ داده پیکربندی اصلاح نشده باشد، و کلید تولید شده فقط دارای عملکردهای RKE و شروع اضطراری است (بدون PKE).
شناسایی کلید هوشمند
پیکربندی خودرو را تغییر دهید
RFA را جایگزین کنید
(4) لطفاً حداقل دو کلید را آماده کنید که می تواند برای وسیله نقلیه فعلی برنامه ریزی شود.
(5) در حالت هشدار خودرو، قبل از اجرای عملکرد، ابتدا زنگ هشدار را غیرفعال کنید.
داده های اولیه RFA را بنویسید
(1) سیم CAN را زیر صندلی راننده پیدا کنید
(2) سیم را در تصاویر زیر پیدا کنید:
(3) راه اتصال در زیر نشان داده شده است، یک جفت پیچ خورده (سیم CAN) زیر صندلی راننده وجود دارد، یکی CANH زرد-قرمز است، دیگری CANL زرد-بنفش است، قلاب قرمز (پین) را به CANH وصل کنید، و قلاب سیاه (پین) به CANL. اگر جفت پیچ خورده از نظر رنگ متفاوت است، سعی کنید دو قلاب را به ترتیب به سیم های مختلف وصل کنید، اگر ارتباط برقرار نشد، سپس ترتیب اتصال را تغییر دهید.
9. اتصال کابل JLR:
10. اگر تراشه RFA جایگزین شده هیچ داده اولیه ای نوشته نشده باشد، در منوی عملکرد [Write RFA first data] می توانید از آداپتور KPROG برای نوشتن داده ها در RFA استفاده کنید.
PCB RFA:
نمودار سیم کشی تراشه:
11. سیم CAN برای برخی از مدل های خودرو از نظر موقعیت متفاوت است، نمی تواند مستقیماً کابل JLR را زیر صندلی راننده وصل کند. ابتدا باید KVM را در صندوق عقب خودرو پیدا کنید، از کابل L-JCD 2 in 1 برای اتصال سیم CAN استفاده کنید. اگر از کابل JLR استفاده می کنید، نیاز به اضافه کردن یک سیم داخلی دارید، سپس از دو گیره برای اتصال CAN استفاده کنید. در عکس زیر نشان داده شده است:
http://blog.obdii365.com/2022/02/09/connect-lonsdor-jlr-akl-harness-for-2015-2021-all-keys-lost/
ابزار عیب یابی کارخانه سوبارو هزاران قیمت دارد. VxDiag Subaru جایگزین مناسبی است و به شما کمک می کند. این بسیار ارزان تر از معامله واقعی سوبارو است. نرم افزار نسخه 2022 بدون مشکل توسط تکنسین obdii365.com تست و تایید شده است.
نسخهی نرم افزار:
سیستم عامل:
دستگاه سازگار:
زبان:
دانلود رایگان نرم افزار VXDIAG Subaru SSM3 SSM4 2022.01
https://mega.nz/folder/ucIEhR7J#QUGAbagyLLsCslE585Fu2Q/folder/KcIiBThY
شامل: SSM3 2022.1؛ SSM4 V28.60; FlashWrite2
دانلود رایگان پچ سوبارو SSM4 (باید پچ را نصب کنید)
https://mega.nz/folder/zJASHJ6b#FgXQQluqoFyVSKkQ2k5KMw
SSM3 V2022.01
SSM4 V28.6.0
مراحل نصب:
نصب FlashWrite را نصب کنید
راه اندازی SSM3 را نصب کنید
راه اندازی SSM4 را نصب کنید
VX Manager را نصب کنید
Patch را اجرا کنید
راهنمای نصب نرم افزار مانند نسخه قبلی 2020 است، بررسی کنید
SSM3 نیازی به فعال سازی ندارد، SSM4 28.6.0 و نسخه های بعدی نیازی به فعال سازی دارد.
هنگامی که SSM4 را از پچ اجرا می کنید، می گوید رمز عبور محصول مطابقت ندارد.
OK را فشار دهید، یک دیالوگ در زیر برای شما نمایش داده می شود
شناسه محصول را کپی کنید
برنامه SubaruID را اجرا کنید، شناسه محصول را در اینجا قرار دهید
SSM4 را دوباره از پچ اجرا کنید. نرم افزار آماده استفاده است.
آیا نمی توانید روش خواندن imo TMS370 قدیمی را در Autel im508/IM608 پیدا کنید؟ در اینجا نکات مفیدی وجود دارد.
آنچه شما نیاز دارید:
کیت Autel IM508 + XP400 Pro / IM608 Pro
Autel IMKPA (آداپتور APB120)
انتخاب 1:
با نرم افزار کامپیوتر XP400Pro می توانید TMS370 را بخوانید.
نصب نرم افزار برنامه نویس کامپیوتر Autel XP400 دانلود
گزینه 2:
در XP400 Pro، می توانید Tms370 را پس از به روز رسانی سیستم عامل مشاهده کنید.
به عنوان مثال، اینجا فورد اسکورت 1994 است
تراشه را روی آداپتور apb120 لحیم کنید
اولین Tms370c002 را برای خواندن انتخاب کنید که
از منطق بر اساس پین اوت پیروی می کند
پس از خواندن داده های ایموبلایزر، می توانید 2 کلید را برنامه ریزی کنید
http://blog.obdii365.com/2022/02/08/read-tms370-immo-with-autel-im508-im608/
آیا OBDSTAR X300 DP Plus کارت بدون کلید رنو ترافیک 2017 همه کلیدها را از دست می دهد؟
غیرممکن است همه کلیدها گم شوند. Obdstar روی مگان 4، تلیسمان، سنیک 4 و غیره همه کلیدها گم شده اند، اما برای ترافیک رنو نه مگر اینکه از ماشین دیگری استفاده کنید.
Renault Trafic 07.2017 ID49 4A کلید هوشمند کارت بدون کلید یدکی جدید توسط نرم افزار OBDSTAR X300 DP Plus V31.22 از طریق OBD انجام می شود.
آماده سازی:
عملکرد به اتصال شبکه نیاز دارد.
مبدل دروازه سبز رنگ رنو مورد نیاز است.
در اینجا یک مثال در مورد اضافه کردن یک کلید یدکی آورده شده است. مشتری یک کلید کار داشت، من فقط کلید دوم را ساختم.
روش:
1). Pflash را بخوانید
در X300 DP plus به Renault/Dacia- software V32.22- Manual Select Model- Renault- Trafic- 2014 up- بروید
اطلاعات immo را بخوانید
OBDSTAR تشخیص می دهد که 2 کلید وجود دارد
دستورات برنامه نویسی را بخوانید
فش اضطراری را روشن کنید، سوئیچ استارت را
خاموش کنید جرقه را با یک کلید کار روشن کنید
pflash را بخوانید
ذخیره اطلاعات فلش
Obdstar x300dp plus می پرسد که آیا مدل فعلی یک مدل پس از 2018 است یا خیر، Esc را فشار دهید
2) رمز عبور را بخوانید
ارتباط با وسیله نقلیه و ورود به سیستم
احتراق را با کلید کار روشن کنید
فلاش را پاک کنید و بنویسید، دستگاه را از وسیله نقلیه جدا نکنید
خواندن موفقیت آمیز رمز عبور 32 رقمی
3) کلیدهای برنامه
پین 32 رقمی را وارد کنید تا ادامه
کلید کار را وارد کنید تا
برنامه احتراق با موفقیت کلید 1 روشن شود
سوئیچ استارت را خاموش کنید تا برنامه ریزی کامل شود
2 کلید با موفقیت برنامه ریزی شده است
تست کلیدهای جدید
رنو ترافیک 2014 چه ابزارهایی را می تواند انجام دهد - همه کلیدها گم شده اند؟
Autel و Xtool برای کارت هوشمند رنو خوب است.
نقد 1:
رنو ترافیک 2020 همه کلیدها با im608 موفقیت خود را از دست دادند. کلید تیغه، 10 دقیقه کار با برق خارجی.
بررسی (خواندن) فلاش، خواندن پین 32 رقمی، کلید برنامه نویسی، همه در 10 دقیقه. گزینه 1 خواندن سریع و برنامه نویسی را انتخاب کنید. Autel 608 3 گزینه می دهد.
2:
Xtool فقط میتواند پین را بخواند و فقط کلید ترافیک قبل از ۲۰۱۴ را اضافه کند.
در اینجا راهنمای سریعی است که نحوه بازیابی SKC/PIN را از دادههای بیحرکت کلاستر در VW Golf mk4 نشان میدهد و سپس از آن SKC برای تطبیق برخی از کلیدها با ابزار اسکن ارزان قیمت 50 دلاری Xtool VAG401 استفاده میکند. استفاده از این روش نیازی به vag-com ندارد.
ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پین اسلش skc را از MK4 خود بازیابی کنید.
شما تا آخر راه را به تابع Special در xtool vag 401 می روید.
فقط کافیست تمام راه را پایین بیاورید تا پین کد را بخوانید ، Enter را بزنید
ما داشبوردی را انتخاب می کنیم که داده های ایموبلایزر در آن ذخیره می شود
اتصال را فشار می دهد، این فرآیند یک دقیقه طول می کشد، اما هیچ چیز خیلی بدی نیست
در اینجا فقط اطلاعاتی در مورد آدرس های هگزادسیمال که معمولاً رمزهای عبور در آنها ذخیره می شود به شما می دهد
علامت جتا پاسات 2001 آئودی، پاسات، بورا، گلف، بین آدرسهای 00CC، 00CE و 00D0 برای وارد کردن استفاده میشود.
در مرحله بعد به این معنی است که آدرس اینجاست،
بنابراین ما می خواهیم با 00CC شروع کنیم. این یکی خاص برای ماشین من کار می کند نمی تواند تضمین کند که در ماشین شما کار می کند
برخی از خوشه ها متفاوت هستند برخی از سال ها بسته به اینکه ایموبلایزر 2 یا 3 باشد متفاوت است
ما قصد داریم با 00CC و بوم در آنجا رمز عبور شما است
بنابراین این دو کلیدی هستند که امروز آنها را با هم تطبیق خواهم داد
همانطور که می بینید تیغه کلیدش شکسته است. با این حال، هر دو کلید دارای یک تراشه ایموبلایزر هستند. خوب است که در اینجا برای ماشین برنامه ریزی شده است.
من ابزار اسکن را دارم، یک جفت انبر برای استفاده از تیغه کلید شکسته دارم.
اولین کاری که میخواهم انجام دهم این است که ماشین در حال حاضر روشن شود زیرا این ماشین در حال حاضر بی حرکت نیست و با هیچ کلیدی مطابقت ندارد.
چراغ ایموبلایزر چشمک می زند. پس با شروع به ابزار اسکن xtool v401 برو سیستم تشخیص - سیستم مشترک - داشبورد شماره 17.
من معتقدم در vag-com به آن خوشه ابزار یا چیزی شبیه به این می گویند که فقط ابزارها وارد شوند
و اتصال آن مدتی طول می کشد، ابزار اسکن کمی کند است اما در کل بسیار قابل استفاده است.
همان طور که به com حمله می کند، نمای کلی را در اینجا به شما نشان می دهد
این یک پین چهار رقمی خواهد بود که باید صفر را جلوی آن اضافه کنید و آن را به یک پین پنج رقمی تبدیل کنید.
بنابراین برای من، 0 7 3 2 9 خواهد بود که وارد ورود شوید. این یک موفقیت است تا زمانی که پین درست باشد.
هنگامی که این موفقیت به تطبیق شماره 10 برمی گردد . هنگامی که وارد ماژول سازگاری می شوید، متوجه خواهید شد که چراغ ایموبلایزر باید ثابت بماند با فرض اینکه چشمک می زند.
که کلیدی که در آن است با ایموبلایزر مطابقت ندارد.
به کانال 21 بروید، اینتر را بزنید
اکنون این نشان می دهد که در حال حاضر با دو کلید مطابقت دارد
هیچ یک از این کلیدها آنهایی نیستند که مطابقت دارند، بنابراین می توانید نادیده بگیرید که کلید شما ممکن است مقدار متفاوتی را نشان دهد یک دو سه، هر چند تعداد زیادی که می توانید حداکثر هشت کلید را در یک زمان برنامه ریزی کنید.
انجام این کار تمام کلیدهایی را که در حال حاضر مطابقت دارند پاک می کند، بنابراین مطمئن شوید که کلیدهایی را که می خواهید نگه دارید همراه خود داشته باشید تا آنها را دوباره در آنجا برنامه ریزی کنید.
منم میزنم این نشان می دهد که چگونه چیزی را که وارد کرده اید
فقط بله را بزنید
وارد شوید و سپس برای تایید دوباره از شما می خواهم
هنگامی که این را زدید، 60 ثانیه فرصت دارید تا همه کلیدها را مطابقت دهید، بلافاصله به شما می گوید که سازگاری با موفقیت انجام شد.
کاری که باید در آن نقطه انجام دهید این است که اولین کلید را بگذارید تا چراغ ایموبلایزر خاموش شود، ماشین را چرخانده و سپس کلید بعدی را داخل آن قرار دهید و دوباره آن را چرخش کنید تا چراغ ایموبلایزر خاموش شود و می خواهید این کار را انجام دهید. هر چند کلید که دوباره انجام می دهید 1 2 3 هر چه باشد.
هنگامی که کار را با خاموش کردن ماشین تمام کردید، کلید را بردارید، ابزار اسکن را از برق بکشید و سپس هر کلید را جداگانه تست کنید.
من ابتدا از کلید شکسته استفاده میکنم، بنابراین کلید کنار حلقه کلید اینتر را بزنید تا دادههای مسابقه ذخیره شود، چراغ ایموبلایزر باید خیلی سریع خاموش شود. سپس ادامه دهید و ماشین را خاموش کنید، کلید را بردارید، ابزار اسکن را بردارید و از هر کلید برای تایید شکستگی استفاده کنید.
سپس برای هر کلیدی که باید مطمئن شوید آن را تکرار می کنید و این تنها چیزی است که نیاز دارید. شما خوب هستید که بروید.