پس از تصادف شدید یا ولتاژ بسیار کم باتری، باتری لیتیومی 12 ولت پورشه کاین به حالت حفاظتی تبدیل می شود و نمی توان آن را شارژ کرد که باعث می شود خودرو روشن نشود. تعویض باتری جدید خیلی طول می کشد.
چگونه مشکل حفاظت از تخلیه باتری را به ارزان ترین راه حل کنیم؟
در اینجا آموزش روشن کردن ماژول باتری لیتیومی BCM با برنامه نویس cg100 prog iii برای غیرفعال کردن حالت حفاظت و بازیابی باتری است.
اطلاعات پارامتر باتری لیتیومی
در قسمت جلوی باتری برچسبی وجود دارد که با اطلاعات پارامترهایی مانند شماره، ولتاژ، جریان و تاریخ تولید مشخص شده است.
اندازه گیری ولتاژ باتری
وقتی باتری جدا نمی شود، از یک مولتی متر برای اندازه گیری ولتاژ باتری استفاده می کنیم که 0 ولت است، یعنی خروجی ولتاژی وجود ندارد و باتری نمی تواند شارژ شود، یعنی جریان نمی تواند وارد شود.
جعبه باتری را بردارید
دوباره ولتاژ باتری را اندازه گیری کنید
پس از باز کردن قاب باتری، ولتاژ همچنان 0 ولت است، بدون خروجی ولتاژ.
ولتاژ بای پس رله را اندازه گیری کنید
توجه داشته باشید که رله به صورت سری در جهت مثبت متصل می شود، رله را دور زده و به اندازه گیری ولتاژ ادامه می دهیم. در این زمان مولتی متر 1.92 ولت را نشان می دهد که نشان می دهد باتری دارای ولتاژ است اما توسط رله مسدود شده است.
تراشه آی سی را پیدا کنید
وقتی درب بالایی باتری را باز می کنید، می توانید تراشه آی سی را ببینید. این تراشه عملکرد کل باتری را کنترل می کند. این محصول توسط Freescale و مدل SPC5644BMLU8 تولید شده است .
عملکرد رله باتری:
رله توسط BCM کنترل می شود. هنگامی که وسیله نقلیه برخورد می کند یا ولتاژ باتری خیلی کم است و وارد حالت حفاظت می شود، BCM اتصال بین سلول باتری و ترمینال خارجی باتری را از طریق رله قطع می کند تا از تخلیه بیش از حد باتری و ایجاد خطر یا آسیب باتری جلوگیری شود. . باتری را نمی توان شارژ یا دشارژ کرد.
چگونه باتری لیتیومی پورشه را با CG100 تعمیر کنیم؟
سال باتری را قبل از عملیات تأیید کنید، به عنوان مثال باتری در سال 2018 ساخته شده است.
نرم افزار CG100 را اجرا کنید، BCM- Porsche- باتری لیتیومی- Cayenne- 2018-SPC5644B را انتخاب کنید
CG100 نمودار سیم کشی را به شما نشان می دهد
باتری را با cg100 از طریق آداپتور BCM4+ وصل کنید
مطمئن شوید که اتصال درست و به خوبی ساخته شده است.
برای خواندن داده ها " خواندن " را فشار دهید. ابتدا PFLASH را بخوانید سپس داده های DFLASH را بخوانید. فرآیند حدود 5 دقیقه طول می کشد.
در حین کار دستگاه را قطع نکنید!!!
داده های اصلی PFLASH و DFLASH را ذخیره کنید.
فایل ذخیره شده حاوی داده های PFLASH و DFLASH است، حجم فایل: 1.56 مگابایت.
توجه: نرم افزار CG100 با داده های جدید pflash و dflash برای پورشه کاین 2018-2020 و نوشتن خودکار داده های جدید در باتری BCM ارائه می شود.
بعد از تعمیر دوباره ولتاژ را تست کنید.
ولتاژ را با یک تنظیم کننده ولتاژ خارجی وصل کنید
رله را دور بزنید و باتری را با یک شارژر تنظیم شده دقیق شارژ کنید و ولتاژ را هنگام شارژ اندازه گیری کنید.
توجه: منبع تغذیه قابل تنظیم دیجیتالی کنترل شده را می توان برای شارژ استفاده کرد، حالت خروجی را می توان به خروجی جریان ثابت تنظیم کرد، ابتدا از یک جریان کوچک برای شارژ استفاده کنید (توصیه می شود زیر 3A)، زمانی که باتری بیش از 12 ولت شارژ می شود، می توان آن را با جریان زیادی شارژ می شود تا زمانی که باتری به طور کامل شارژ شود ولتاژ کالیبراسیون.
شارژ با ولتاژ معمولی (12 ولت)
هنگامی که باتری تا حدود 12 ولت شارژ شد، شارژر را بردارید
باتری را دوباره نصب کنید، ولتاژ را دوباره اندازه بگیرید
باتری شارژ می شود. جعبه باتری را نصب کنید، پیچ ها را ببندید.
ولتاژ را دوباره اندازه گیری کنید، 11.92 ولت.
تعمیر باتری با موفقیت انجام شد.
نکته:
توصیه می شود پس از نصب روی خودرو با شارژر پرقدرت به مدت یک ساعت شارژ شود.
http://blog.obdii365.com/2022/02/15/repair-porsche-cayenne-18-20-bcm-lithium-battery-by-cg100/