در اینجا راهنمای سریعی است که نحوه بازیابی SKC/PIN را از دادههای بیحرکت کلاستر در VW Golf mk4 نشان میدهد و سپس از آن SKC برای تطبیق برخی از کلیدها با ابزار اسکن ارزان قیمت 50 دلاری Xtool VAG401 استفاده میکند. استفاده از این روش نیازی به vag-com ندارد.
ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پین اسلش skc را از MK4 خود بازیابی کنید.
شما تا آخر راه را به تابع Special در xtool vag 401 می روید.
فقط کافیست تمام راه را پایین بیاورید تا پین کد را بخوانید ، Enter را بزنید
ما داشبوردی را انتخاب می کنیم که داده های ایموبلایزر در آن ذخیره می شود
اتصال را فشار می دهد، این فرآیند یک دقیقه طول می کشد، اما هیچ چیز خیلی بدی نیست
در اینجا فقط اطلاعاتی در مورد آدرس های هگزادسیمال که معمولاً رمزهای عبور در آنها ذخیره می شود به شما می دهد
علامت جتا پاسات 2001 آئودی، پاسات، بورا، گلف، بین آدرسهای 00CC، 00CE و 00D0 برای وارد کردن استفاده میشود.
در مرحله بعد به این معنی است که آدرس اینجاست،
بنابراین ما می خواهیم با 00CC شروع کنیم. این یکی خاص برای ماشین من کار می کند نمی تواند تضمین کند که در ماشین شما کار می کند
برخی از خوشه ها متفاوت هستند برخی از سال ها بسته به اینکه ایموبلایزر 2 یا 3 باشد متفاوت است
ما قصد داریم با 00CC و بوم در آنجا رمز عبور شما است
بنابراین این دو کلیدی هستند که امروز آنها را با هم تطبیق خواهم داد
همانطور که می بینید تیغه کلیدش شکسته است. با این حال، هر دو کلید دارای یک تراشه ایموبلایزر هستند. خوب است که در اینجا برای ماشین برنامه ریزی شده است.
من ابزار اسکن را دارم، یک جفت انبر برای استفاده از تیغه کلید شکسته دارم.
اولین کاری که میخواهم انجام دهم این است که ماشین در حال حاضر روشن شود زیرا این ماشین در حال حاضر بی حرکت نیست و با هیچ کلیدی مطابقت ندارد.
چراغ ایموبلایزر چشمک می زند. پس با شروع به ابزار اسکن xtool v401 برو سیستم تشخیص - سیستم مشترک - داشبورد شماره 17.
من معتقدم در vag-com به آن خوشه ابزار یا چیزی شبیه به این می گویند که فقط ابزارها وارد شوند
و اتصال آن مدتی طول می کشد، ابزار اسکن کمی کند است اما در کل بسیار قابل استفاده است.
همان طور که به com حمله می کند، نمای کلی را در اینجا به شما نشان می دهد
این یک پین چهار رقمی خواهد بود که باید صفر را جلوی آن اضافه کنید و آن را به یک پین پنج رقمی تبدیل کنید.
بنابراین برای من، 0 7 3 2 9 خواهد بود که وارد ورود شوید. این یک موفقیت است تا زمانی که پین درست باشد.
هنگامی که این موفقیت به تطبیق شماره 10 برمی گردد . هنگامی که وارد ماژول سازگاری می شوید، متوجه خواهید شد که چراغ ایموبلایزر باید ثابت بماند با فرض اینکه چشمک می زند.
که کلیدی که در آن است با ایموبلایزر مطابقت ندارد.
به کانال 21 بروید، اینتر را بزنید
اکنون این نشان می دهد که در حال حاضر با دو کلید مطابقت دارد
هیچ یک از این کلیدها آنهایی نیستند که مطابقت دارند، بنابراین می توانید نادیده بگیرید که کلید شما ممکن است مقدار متفاوتی را نشان دهد یک دو سه، هر چند تعداد زیادی که می توانید حداکثر هشت کلید را در یک زمان برنامه ریزی کنید.
انجام این کار تمام کلیدهایی را که در حال حاضر مطابقت دارند پاک می کند، بنابراین مطمئن شوید که کلیدهایی را که می خواهید نگه دارید همراه خود داشته باشید تا آنها را دوباره در آنجا برنامه ریزی کنید.
منم میزنم این نشان می دهد که چگونه چیزی را که وارد کرده اید
فقط بله را بزنید
وارد شوید و سپس برای تایید دوباره از شما می خواهم
هنگامی که این را زدید، 60 ثانیه فرصت دارید تا همه کلیدها را مطابقت دهید، بلافاصله به شما می گوید که سازگاری با موفقیت انجام شد.
کاری که باید در آن نقطه انجام دهید این است که اولین کلید را بگذارید تا چراغ ایموبلایزر خاموش شود، ماشین را چرخانده و سپس کلید بعدی را داخل آن قرار دهید و دوباره آن را چرخش کنید تا چراغ ایموبلایزر خاموش شود و می خواهید این کار را انجام دهید. هر چند کلید که دوباره انجام می دهید 1 2 3 هر چه باشد.
هنگامی که کار را با خاموش کردن ماشین تمام کردید، کلید را بردارید، ابزار اسکن را از برق بکشید و سپس هر کلید را جداگانه تست کنید.
من ابتدا از کلید شکسته استفاده میکنم، بنابراین کلید کنار حلقه کلید اینتر را بزنید تا دادههای مسابقه ذخیره شود، چراغ ایموبلایزر باید خیلی سریع خاموش شود. سپس ادامه دهید و ماشین را خاموش کنید، کلید را بردارید، ابزار اسکن را بردارید و از هر کلید برای تایید شکستگی استفاده کنید.
سپس برای هر کلیدی که باید مطمئن شوید آن را تکرار می کنید و این تنها چیزی است که نیاز دارید. شما خوب هستید که بروید.
در اینجا بررسی بی طرفانه برنامه نویس جدید CG FC200 ecu ارائه می شود. کاری که انجام داد و شکست خورد.
من میخواهم ویژگیهای مختلف CG FC200 جدیدی را که اخیراً خریداری کردهام بررسی کنم. ویژگی های زیادی ندارد اما چند ویژگی مفید دارد. چیزهایی هست که دوست دارم و چیزهایی که دوست ندارم.
من سعی نمی کنم هیچ محصولی را خراب کنم اما یک واحد مفید است. میتونست بهتر از این باشه
این یک واحد کاملا نو است. اینکه هر چیزی که برای اولین بار منتشر می شود معمولاً جای پیشرفت دارد.
بیایید از تفنگ پرش نکنیم زیرا آنها قبلاً به نسخه دیگری به روز شده اند.
Cg یک شرکت بسیار خوب است که من آنها را نمی کوبم.
نرم افزار ساده، تمیز و آسان برای استفاده است. آنها اطلاعات ECU ژاپنی زیادی ندارند. مانند هوندا، چند مدل آکورد، سیویک دارد، اما موتورهای V6 2.0، 2.2 زیادی ندارند.
ما می دانیم که بیشتر برای ECU های بوش است.
من یک نمودار روی هوندا زدم و نمودار سیم کشی را به من نشان می دهد. من می توانستم همه چیزهای خوب را اصلاح کنم. همه چیز یک نمودار وجود دارد.
من می خواهم یک ویژگی منحصر به فرد را که دوست دارم به شما بچه ها نشان دهم.
این برگه کوچک را دقیقاً در اینجا در کنار جستجو می بینید. آن زبانه کوچک را بزنید و سپس صفحه دیگری در کلمات مایکروسافت شما نمایش داده می شود.
شما می توانید ببینید که در آن می توانید یک obd را بخوانید، نیمکت و همه ماشین ها را در یک طرف بوت کنید. شما ECU دارید و آنها به شما می گویند که آیا می توانید آنها را در obd، bench یا boot بخوانید و توابع خواندن/نوشتن dflash، pflash، password و غیره را به شما می گوید. قابلیت آن ecu را به شما می گوید.
تنها چیزی که در حال حاضر برای من ناامید کننده است این است که فقط برخی از bmw دارای obd هستند. بنابراین با این دستگاه باید ecu یا dme یا هر چیز دیگری را از ماشین خارج کنید.
به آنجا برگردید، کلمات مایکروسافت را بزنید و درست برگشتید تا بتوانید شماره ecu را جستجو کنید.
درست می آید، اجازه دهید روی آن ضربه بزنیم و درست در اینجا می آید.
شما می دانید و همه چیز درست است. میتوانید به شماره ecu مینی و میتسوبیشی و هر کاری که میتوانید انجام دهید نگاه کنید، فلش را بخوانید، فلش را بنویسید، همه چیزهایی که میدانید همه این اطلاعات را در اینجا به شما میگوید و همه چیزهایی را که در نوک انگشت شما قرار میدهیم فقط با زدن آن یک دکمه کوچک.
کاری که تا الان انجام دادم:
17c50 را انجام داد و چکسام را آنلاین کرد... باید 10 ثانیه صبر کنید
خواندن و نوشتن اگر isn و vin برای N55 و N29 ECU موفق بودند.
خواندن همه کلیدها گم شده است BMW 328I F30 N26 2016
آئودی A3 1.8T 2015 کلون TCU، خوب خوانده می شود، Pflash را نمی نویسد
دیروز md1cs006 eeprom و فلش زد
BMW MSV80 ISN و VIN را بخوانید (بسیار سریع، دارای پین های مختلف است که اتصال نیمکت را بسیار آسان می کند)
طرفداران:
جستجوی ecu بر اساس شماره ecu بوش، مارک خودرو
روش و عملکرد آن ecu را به شما می گوید
یک دسته پین بگیرید و هر پین اندازه های مختلف خود را برای قرار دادن روی این پین ها دریافت کنید
نمودار سیم کشی را نشان می دهد، می توانید بزرگنمایی و بزرگنمایی کنید
خواندن بسیار سریع bmw msd msv روی نیمکت نیست
معایب
بیشتر ECU بوش و برخی از ECU های قدیمی زیمنس
فقط مقداری ecu bmw را می توان از طریق obd انجام داد.
تعداد زیادی ECU ژاپنی (زیمنس یا denso ecus) ندارید.
ارزش خرید FC200 را دارد ؟
بستگی به هدف اصلی شما از خرید دارد. می تواند برای BMW ISN از Ecu یا شاید برای برخی از شبیه سازی های Ecu مفید باشد، اما فقط برخی از آنها مفید است زیرا بیشتر MEDC17 برای شبیه سازی موفق نیاز به تطبیق OTP و رمز عبور یا انتقال immo دارد.
اگر تصحیح جمع چک وجود داشته باشد، این ابزار ابزار بسیار خوبی خواهد بود. بیایید منتظر به روز رسانی ویژگی ها باشیم.
این یک کامپیوتر BMW MSV80 زیمنس VDO است. انجام این کار با برنامه نویس جدید CG FC200 ecu بسیار ساده است .
پس از ضربه زدن به BMW، همه سری ها اینجا خواهند بود
در بالا فقط msv80 را خارج کرده و جستجو را بزنید
من همه چیز را وصل کرده ام CG FC200 با این پین ها عرضه می شود، این پین ها که کار را بسیار آسان می کند.
لازم نیست مدام سعی کنید چیزی را در یک سوراخ بچسبانید.
شما یک دسته پین دریافت می کنید و هر پین اندازه های مختلف خود را برای قرار دادن روی این پین ها دارد.
و وارد شناسایی می شوم
قرار است vin و isn را بخواند
بنابراین شما VIN را در اینجا دارید، سپس شما اینجا را دارید.
تقریباً آسان و سرراست است. زمان زیادی نمی برد، فقط 3 دقیقه آن را وصل کرده و بخوانید.
امروز مشاهدات و نتایج مربوط به اسکنرهای تشخیصی کرایسلر جیپ دوج را به اشتراک خواهیم گذاشت. شاید کسی به آنها علاقه مند شود.
ما با هم چندین مورد از کامل ترین و صحیح ترین دستگاه ها و برنامه ها را برای تشخیص گروه های FCA انتخاب کردیم. ما در حال آزمایش دستگاه ها بر روی سیستم عامل ویندوز و اندروید هستیم.
بیایید سعی کنیم تعداد زیادی از آداپتورها، سیستم عامل ها، برنامه ها و ویژگی ها را درک کنیم. اما مهم ترین چیز در دسترس بودن و قیمت موضوع است!
-دستگاه های مبتنی بر ELM327
- OBD JSCAN (ELM327، Android)
- DiagFCA (ELM237، Windows)
- راه اندازی (آداپتور خود، Android)
- StarMobile/StarScan/wiTech (خود اسکنر و ویندوز)، در حال تولید نیست و فقط تعداد کمی باقی مانده است. برای فروش
نصب و راه اندازی عیب یابی برای ویندوز 7 (64 بیت) برای StarMobile. این برنامه CDA5 نام دارد.
1. دستگاه های مبتنی بر ELM327 (USB ، بلوتوث ، آداپتورهای WiFi )
سیستم عامل اندروید:
- Torque Pro یک برنامه ساده، مینیمال، همه چیز را نمی فهمد، زیبا، اما در موارد عادی بی فایده است. از Play Market دانلود کنید.
- inCarDoc Pro ، اما همان چیزی است. از Play Market دانلود کنید.
- ScanMaster ، همان. از Play Market دانلود کنید.
- MotorData OBD ، بله، همان چیزی است. از Play Market دانلود کنید.
- WJdiag Free ، امکان تست آن وجود نداشت، ماشین را می بیند، اما به بلوک ها بالا نمی رود. احتمالا فقط برای وی جی ها. از Play Market دانلود کنید.
- OBD JSCAN برای کسانی که امکان تشخیص دیگر را ندارند مورد نیاز است. این برنامه ضعیف ترین و ناتمام ترین است. آنچه با قیمت آن جبران می شود. لازم نیست منتظر معجزه باشید. خیلی کارها انجام نمی شود یا ترک نمی کنند. ELM خریداری شده است و ممکن است برای برنامه دیگری مفید باشد. فقط با VIN به ماشین بسته می شود. خطاها معمولاً پاک می شوند. که به هر حال، بسیار مهم است، زیرا یک خطا در هنگام تقویت، به عنوان مثال، یا در فشار سوخت، که پاک نشده است، اجازه نمی دهد ماشین با قدرت کامل رانندگی کند، یک حالت اضطراری وجود خواهد داشت.
در برخی موارد، می تواند برنامه ریزی کند که پرتاب نمی تواند، به عنوان مثال: تغییر نسبت دنده جفت های اصلی،
اندازه چرخ،
فعال و غیرفعال کردن سیستم نظارت بر فشار باد تایر،
پیکربندی DRL.
اما در مورد خودروی دیزلی با واحد کنترل موتور عملکرد زننده ای دارد. خطاها را میبیند و پاک میکند، همه چیز خوانشهای فعلی سنسورها را نمیبیند، اما از آنهایی که میبیند، مقدار زیادی کج نشان میدهد. محرک آزمایش می کند، سازگاری را انجام نمی دهد، نمی داند چگونه برنامه ریزی کند. به ماژول های دیگر وصل نمی شود.
2. دستگاه های مبتنی بر ELM327 در ویندوز:
— DiagFCA یک برنامه برای ویندوز، می تواند با همان ELM کار کند. علاوه بر این، هم USB و هم بلوتوث و وای فای (من این را بررسی نکردم، دانگل وای فای ندارم).
بهترین گزینه برای تشخیص که از نظر عملکرد نزدیک به اسکنر نمایندگی StarScan است. همه بلوک ها را می بیند، خطاها را می خواند و پاک می کند، محرک ها را آزمایش می کند، سازگار می شود، دارای قابلیت های برنامه نویسی غنی است. از برخی جهات بهتر از راه اندازی است. ممکن است برای تشخیص اولیه موارد زیادی مورد نیاز باشد. قیمت مناسب، اما نیاز به لپ تاپ. تماشای آن بر روی مانیتور، مانند لپ تاپ، راحت تر است. فقط با VIN به ماشین بسته می شود. اما می توانید 1، 2، 5 یا تعداد نامحدودی برنامه را به هم متصل کنید. به عنوان مثال، ما از دو لایسنس روی دو لپ تاپ مختلف و با آداپتورهای مختلف استفاده می کنیم. بنابراین، این امکان وجود دارد که پول خود را با یک دوست جمع کنید (که چند هزار تومان ارزان تر است) و 2 مجوز خریداری کنید.
ویژگی های اصلی Appcar DiagFCA :
به طور کلی، این برنامه با موتور دیزل خیلی خوب کار نمی کند - نمی داند چگونه سازگاری ها را انجام دهد، حتی تمام آزمایش های محرک ها را انجام نمی دهد. بنابراین لانچ از نظر موتور دیزلی پیشتاز باقی می ماند و نسبت به Star Scan و Bosch KTS تسلیم می شود.
3. دستگاه های مبتنی بر StarScan (با صفحه نمایش)، StarMobile (CDA5)، wiTECH ، Micropod VCI
- StarMobile یک دور جداگانه از تشخیص است. شما باید این دستگاه را همراه خود داشته باشید، یک دسته سیم، یک لپ تاپ. پیکربندی خوب برای لپ تاپ اما تشخیص ها قوی ترین، قوی تر از Launch و DiagFCA هستند. پس از همه، StraMobile تجهیزات فروشنده است - یک اسکنر. بسیاری از چیزها در آن نامفهوم است، بسیاری از نسخه های ماژول ها و ریزبرنامه ها را می توان خراب، ثبت، بازنویسی، بازنویسی کرد. اما بسیاری از چیزها را فقط برای دایره باریکی از متخصصان تشخیص میدانند. آن که سر کار دارد، دارد. بقیه خرید آن منطقی نیست، مقدار بسیار زیادی است. در اصل، هیچ چیز برای عیب یابی لازم نیست، اما می توانید به نمایندگی (برای به روز رسانی سیستم عامل ماژول ها) دسترسی داشته باشید.
- wiTech شما باید امکانات تشخیص سال و مارک ماشین خود را روشن کنید. همچنین بهتر است دسترسی به نمایندگی داشته باشید. جدیدترین اسکنر امروزی در نمایندگی ها Micropod نام دارد. کلون های چینی در بازار وجود دارد. آنها به طور مستقل کار می کنند، لازم است اینترنت را از لپ تاپ حذف کنید. دسترسی فروشنده به هر حال، شما می توانید برای مدتی خرید کنید. مثل یک روز، یک ماه. شاید به شکل دیگری. بررسی اطلاعات و گزارش: Micropod II + wiTech + DRBIII
4. دانگل ها را راه اندازی کنید
- راه اندازی X431 / Thinkdiag من می توانم راه اندازی را به کسانی که نمی خواهند با ویندوز و لپ تاپ ها مشکل داشته باشند، توصیه کنم. داده های اولیه برای تشخیص اما چیزی هم کم است (مثلاً لازم نیست همه با تجویز انژکتور ماشین را بکشند). رعایت شماره زیربرنامه برای جیپ هایی مثل آخرین نسخه 32.50 الزامی است. راحت است که می توانید از همه اینها در تلفن خود استفاده کنید. و هر ماشینی را می خواند، زیرا مجموعه ای از برنامه ها با شماره آن به دانگل آن متصل می شود. دانگل را از دست ندهید، این با ارزش ترین چیز است.
هنگام برنامه ریزی DRL (DRL) می توانیم از DiagFCA و StarMobile برای تنظیم ولتاژ چراغ های جلو استفاده کنیم، اما در Launch چنین امکانی وجود ندارد.
سپس به این نتیجه رسیدم که یکی از بهترین اسکنرهای جیپ Launch x-431 iDiag است. در آن زمان نسبتاً ارزان بود و فرصتهای بسیار گستردهای را ارائه میکرد. نه، البته اسکنر فروشنده می تواند کارهای بیشتری انجام دهد، اما هزینه آن نیز بیست برابر بیشتر است.
چه چیزی را انتخاب کنیم؟
در ابتدای سال 2022، DiagFCA از نظر قیمت / امکانات برنده شد. اما نیاز به یک کامپیوتر دارد که همه به طور دائم با آن ماشین رانندگی نمی کنند. بنابراین برای فیلد تشخیص میدانی می توان از اپلیکیشن OBD JSCAN استفاده کرد که قابل نصب بر روی گوشی هوشمند یا تبلت اندروید یا اپل است. خوب، بهترین بخش این است که یک آداپتور ELM327 برای این دو برنامه مناسب است.
راه اندازی برنده از نظر مدل های دیزلی و راحتی است. اگر یک مرد حرفه ای هستید، به witech بچسبید . بازخورد مثبت زیادی در مورد کلون thro چینی وجود دارد.
موفق باشید!