دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه کابل Lonsdor K518 JLR AKL را وصل کنیم؟

هنگامی که می‌خواهید جگوار لندرور 2015-2021 نسخه HPLA JPLA K8D2 را برنامه‌ریزی کنید، همه کلیدهای هوشمند با هشدار فعال با استفاده از Lonsdor K518ISE گم می‌شوند ،  یک مهار اضافی JLR AKL مورد نیاز است .

 

آموزش برنامه نویسی رسمی Lonsdor از جمله نحوه اتصال دسته JLR AKL به وسیله نقلیه و دستگاه Lonsdor K518 توسط اوست.


قسمت اول: جگوار لندرور 2015-2018 همه کلیدها گم شدند

قسمت دوم: جگوار لندرور 2018-2021 همه کلیدها گم شدند

 

قسمت اول: جگوار لندرور 2015-2018 همه کلیدها با Lonsdor K518 گم شدند

پس از اتمام برنامه نویسی کلید، کنترل از راه دور به طور خودکار تولید می شود.

از  کلید Lonsdor 2015-2018 JLR + مجوز AKL استفاده کنید


مسیر منو:
LAND ROVER\انتخاب از وسیله نقلیه\Land Rover(2015-2018)\Smart Key\Type 4 (از طریق OBD) - همه کلیدهای هوشمند گم شدند

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 1 را وصل کنید

عملکرد:

  1. همه کلیدهای هوشمند گم شدند: زمانی که همه کلیدهای هوشمند ثبت شده گم شدند، کلیدها را دوباره برنامه ریزی کنید.
  2. شناسایی کلید هوشمند: شناسایی و بررسی کنید که آیا کلید فعلی کلید اختصاصی Lonsdor برای جگوار لندرور است یا خیر.

 

نکات: پین مورد نیاز نیست.

پشتیبانی از کلید برنامه نویسی توسط OBD

نوشتن کلید هوشمند (از طریق OBD)

  1. این تابع می‌تواند کلید را با OBD برنامه‌ریزی کند (نیازی به از بین بردن ماژول ماشین نیست)، از عملیات Key Add و All Key Lost پشتیبانی کند، لطفاً توجه داشته باشید: (1) عملیات Key Add کلیدهای برنامه‌ریزی شده را حذف نمی‌کند، حداقل یک کلید باز شده در طول کار لازم است. رویه؛ (2) عملیات تمام کلید گم شده، کلیدهای برنامه ریزی شده را حذف می کند، کلیدهای کار باز شده را می توان دوباره در وسیله نقلیه فعلی برنامه ریزی کرد. برای کلید کار قفل شده، لطفاً مطمئن شوید که کلید قبل از برنامه‌نویسی قابل باز شدن است، در غیر این صورت حذف خواهد شد.

    (3) کلید جدید (برای برنامه ریزی) فقط از کلید اختصاصی Lonsdor برای Jaguar LandRover پشتیبانی می کند.

  2. در حال برقراری ارتباط...
  3. آیا کلید کار برای این ماشین دارید؟ اگر بله، برای اجرای عملیات Key Add کلیک کنید. اگر نه، روی Cancel کلیک کنید تا عملیات AKL اجرا شود.
  4. برای تولید کلید کاری باید موقعیتی با شناسه کلید انتخاب کنید: موقعیت کلید: [01] شناسه:2B14CE37 کد همگام‌سازی: 00148B6DKey post: [02] ID:11BDD036 کد همگام‌سازی: 0020E374

    پست کلیدی: [03] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000

    موقعیت کلیدی: [04] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000

    موقعیت کلیدی: [05] شناسه:00000000 کد همگام سازی: 00000000

  5. لطفاً کلید (برای تولید) را در اسلات کارت K518 قرار دهید.
  6. نوع کلید فعلی را انتخاب کنید: (1) کلید اختصاصی Lonsdor برای جگوار لندرور (2) کلید فروشنده قفل نشده (از سازنده خودرو) یا کلید بازار پس از فروش، که قبلاً روی خودروی فعلی برنامه ریزی شده است
  7. خواندن و نوشتن داده ها روی کلید...لطفاً کلید را به طور ثابت در شکاف قرار دهید.
  8. در حال برقراری ارتباط...
  9. نسل موفقیت آمیز بود، برای برنامه‌ریزی کلیدهای بیشتر روی OK کلیک کنید.
  10. برنامه تکمیل شد.

شناسایی کلید هوشمند

  1. لطفاً کلید هوشمند (برای شناسایی) را در اسلات کارت K518 قرار دهید.
  2. خواندن و نوشتن داده ها روی کلید...لطفاً کلید را به طور ثابت در شکاف قرار دهید.
  3. شناسه کلید: 11BDD036، کلید اختصاصی Lonsdor برای جگوار لندرور است.
  4. لطفاً کلید هوشمند (برای شناسایی) را در اسلات کارت K518 قرار دهید.
  5. خواندن و نوشتن داده ها روی کلید...لطفاً کلید را به طور ثابت در شکاف قرار دهید.
  6. شناسه کلید: 2B14CE37، این کلید اختصاصی Lonsdor برای جگوار لندرور نیست.
  7. لطفاً کلید هوشمند (برای شناسایی) را در اسلات کارت K518 قرار دهید.
  1. این تابع از برنامه نویسی کلیدی پشتیبانی می کند. برای برنامه ریزی کافیست دستگاه را مستقیماً به پورت OBD خودرو متصل کنید. از بین بردن رایگان.
  2. می‌توانید عملیات Key Add یا All Key Lost را انتخاب کنید، Key Add کلیدهای برنامه‌ریزی شده را حذف نمی‌کند، All Key Lost کلیدهای کاری برنامه‌ریزی‌شده را حذف می‌کند، کلیدهای کار باز شده را می‌توان دوباره در خودروی فعلی برنامه‌ریزی کرد. برای کلید کار قفل شده، لطفاً مطمئن شوید که کلید قبل از برنامه‌نویسی قابل باز شدن است، در غیر این صورت حذف می‌شود.
  3. برای تولید کلید کار باید موقعیت را با شناسه کلید انتخاب کنید. این در واقع جایگزین کلید کاری است، نه افزودن کلید جدید، بنابراین شما فقط می توانید موقعیت را با شناسه کلید انتخاب کنید.
  4. هنگامی که دستگاه درخواست کرد "موقعیت کلید انتخابی شناسه کلید یا داده های معتبری ندارد، نمی توانید کلید کار را در اینجا ایجاد کنید!"، لطفاً موقعیت را با شناسه کلید تغییر دهید.
  5. هنگامی که کلید حذف شده را در شرایط AKL برنامه ریزی کنید، اگر از شما خواسته شود "شناسه موقعیت کلید انتخاب شده با شناسه کلید فعلی مطابقت ندارد، نمی تواند کلید کار را با موفقیت تولید کند، لطفاً موقعیت را تغییر دهید و دوباره امتحان کنید"، نشان دهید که موقعیت کلید نادرست است. قبل از برنامه، می توانید ابتدا شناسه کلید حذف شده را شناسایی کنید و سپس موقعیت را با همان شناسه انتخاب کنید، یا سعی کنید به موقعیت های دیگر تغییر دهید تا زمانی که تولید موفقیت آمیز باشد.
  6. باید از کلید اختصاصی Lonsdor برای جگوار لندرور (JLR)، یا کلید باز شده فروشنده از سازنده خودرو یا کلید بازار پس از فروش (بر روی خودروی فعلی برنامه‌ریزی شده است) استفاده کنید، در غیر این صورت از شما خواسته می‌شود "خواندن و نوشتن داده‌ها روی کلید انجام نشد. لطفاً بررسی کنید که آیا کلید یا تراشه کلید درست است."
  7. کلید اختصاصی Lonsdor دارای دو فرکانس است: 315 و 433MHz، کلید اختصاصی Lonsdor مربوطه را با توجه به فرکانس کلید کاری انتخاب کنید، کلید اختصاصی قفل نمی شود و قابل استفاده مجدد است.
  8. کلید تولید شده با استفاده از کلید اختصاصی Lonsdor، همه عملکردهای کلید کار را به اشتراک می گذارد. اگر کلید کار با از بین بردن KVM اضافه شود، عملکرد شروع اضطراری وجود ندارد، در این صورت کلید Lonsdor تولید شده این عملکرد را نخواهد داشت.
  9. در شرایط AKL برای JLR، خودرو در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد: (1) قسمت شماره FK72: کلید کار را مستقیماً از طریق OBD تولید می‌کند؛ (2) شماره قطعه.HPLA: کابل JLR را برای تولید کلید کار وصل کنید. (3) قسمت شماره JPLA: کابل JLR را برای تولید کلید کار وصل کنید.
    (4) قسمت شماره. K8D2: کابل JLR را برای تولید کلید کار وصل کنید.

10. راه اتصال کابل JLR AKL در زیر نشان داده شده است:

(1) سیم CAN را زیر صندلی راننده پیدا کنید

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 2 را وصل کنید

(2) سیم را در تصاویر زیر پیدا کنید:

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 3 را وصل کنید

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 4 را وصل کنید

(3) راه اتصال در زیر نشان داده شده است، یک جفت پیچ خورده (سیم CAN) زیر صندلی راننده وجود دارد، یکی CANH زرد-قرمز است، دیگری CANL زرد-بنفش است، قلاب قرمز (پین) را به CANH وصل کنید، و قلاب سیاه (پین) به CANL. اگر جفت پیچ خورده از نظر رنگ متفاوت است، سعی کنید دو قلاب را به ترتیب به سیم های مختلف وصل کنید، اگر ارتباط برقرار نشد، سپس ترتیب اتصال را تغییر دهید.

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 5 را وصل کنید

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 6 را وصل کنید

(4) اتصال کابل JLR:

  • Lonsdor K518 را با کابل OBD وصل کنید
  • کابل OBD را به یک سر مهار JLR AKL وصل کنید
  • مهار JLR AKL سر دیگر را به درگاه OBD خودرو وصل کنید
  • قلاب های سیاه و قرمز (پین) را به سیم CAN زیر صندلی راننده وصل کنید (تصاویر بالا)

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 7 را وصل کنید

(5) موقعیت سیم CAN برای برخی از مدل های خودرو متفاوت است، نمی تواند مستقیماً کابل JLR را زیر صندلی راننده وصل کند. ابتدا باید KVM را در صندوق عقب پیدا کنید، از کابل L-JCD 2 in 1 برای اتصال سیم CAN استفاده کنید. اگر از کابل JLR استفاده می کنید، نیاز به اتصال کابل فرمت دارید، سپس از دو گیره برای اتصال CAN استفاده کنید. در عکس زیر نشان داده شده است:

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 8 را وصل کنید

قسمت دوم: جگوار لندرور 2018-2021 همه کلیدها با Lonsdor K518 گم شدند

از  کلید Lonsdor 2018-2021 JLR با  مجوز پوسته و AKL استفاده کنید. 

دستورالعمل منوی K518ISE را می توانید در پست قبلی اینجا پیدا کنید

نکات برنامه نویسی کلیدی OBD JLR 2018-2021 با Lonsdor K518ISE

مسیر منو:

 
 
عملکرد: 
  1. کپی و اضافه کردن کلید هوشمند: کپی و اضافه کردن کلید در موقعیت کلید کار، و تولید کلید جدید در موقعیت کلید گم شده.
  2. همه کلیدهای هوشمند گم شدند: وقتی همه کلیدهای ثبت شده گم شدند، کلیدها را دوباره برنامه ریزی کنید.
  3. شناسایی کلید هوشمند: شناسه کلید هوشمند را شناسایی کنید.
  4. تغییر پیکربندی خودرو: امکان برنامه ریزی کلیدهای کم مجهز را در خودروهای با پیکربندی بالا فراهم کنید.
  5. تعویض RFA: تعویض ماژول RFA خودرو.
  6. نوشتن داده های اولیه RFA: اگر تراشه RFA جایگزین شده هیچ داده اولیه ای نوشته نشده باشد، می توانید از این تابع برای نوشتن داده ها در RFA استفاده کنید.

رویه برنامه نویسی کلیدی

وسایل نقلیه با پیکربندی بالا با PSPS:

  1. هنگامی که کلید کار در دسترس است، خودرو در حالت هشدار نیست: نسخه JPLA: جایگزین RFA—> تغییر پیکربندی خودرو—> کپی و افزودن کلید هوشمند. نسخه K8D2: جایگزین کردن RFA—> تغییر پیکربندی خودرو—> کپی و افزودن کلید هوشمند ، یا پیکربندی خودرو را تغییر دهید—> کلید هوشمند را کپی و اضافه کنید—> RFA را جایگزین کنید.
  2. در شرایط AKL، خودرو در حالت هشدار قرار دارد: کابل JLR را به خوبی وصل کنید (به «توجه» مراجعه کنید)، سپس وارد منوی عملکرد [همه کلید هوشمند گم شد] شوید، از کلید Lonsdor JLR برای تولید یک کلید اضطراری استفاده کنید، پس از تولید، دکمه باز کردن قفل کنترل از راه دور را فشار دهید. برای خلع سلاح حالت زنگ خودرو پس از خلع سلاح حالت، کابل JLR را جدا کنید. در حین تعویض RFA و اصلاح پیکربندی خودرو، نیازی به اتصال کابل JLR نیست. نسخه JPLA: جایگزین RFA—> تغییر پیکربندی خودرو—> کپی و افزودن کلید هوشمند. نسخه K8D2: جایگزین کردن RFA—> تغییر پیکربندی خودرو—> کپی و افزودن کلید هوشمند، یا پیکربندی خودرو را تغییر دهید—> کلید هوشمند را کپی و اضافه کنید—> RFA را جایگزین کنید.

وسایل نقلیه کم پیکربندی بدون PEPS:

  1. وقتی کلید کار در دسترس است، خودرو در حالت هشدار نیست، کلید اضافه کنید: منوی عملکرد [Copy and Add Smart Key] را وارد کنید، برای افزودن کلید جدید از کلید Lonsdor JLR استفاده کنید.
  2. در شرایط AKL، خودرو در حالت هشدار قرار دارد: کابل JLR را به خوبی وصل کنید (به «توجه» مراجعه کنید)، سپس وارد منوی عملکرد [همه کلید هوشمند گم شده است]، از کلید Lonsdor JLR برای افزودن کلید جدید استفاده کنید.

کلید هوشمند را کپی و اضافه کنید

  1. این تابع می تواند کلید را در موقعیت کلید کار کپی و اضافه کند، و کلید جدید را در موقعیت کلید گم شده ایجاد کند، لطفاً توجه داشته باشید: (1) برای مدل های کم پیکربندی بدون PEPS، عملکرد کلید تولید شده کامل است، می توان مستقیماً از آن استفاده کرد. برای مدل‌های با پیکربندی بالا با PEPS، کلید فقط دارای عملکردهای RKE و شروع اضطراری است (بدون PKE) پس از اتمام کپی؛ (2) عملکرد RKE کلید کپی شده با کلید کار در همان موقعیت کلید تضاد دارد؛ (3) کلید جدید برای تولید باید کلید JLR (2018+) اختصاصی Lonsdor باشد.
  2. در حال برقراری ارتباط...
  3. نسخه نرم افزار: K8D2-14C104-AC؛
  4. لطفاً همه کلیدهای کار را آماده کنید و به نوبه خود هر کلید را در اسلات کارت این دستگاه قرار دهید تا شناسایی شود. لطفاً توجه داشته باشید: اگر کلید کاری در شکاف شناسایی نشود، پس از تکمیل تولید کلید جدید، عملکرد RKE کلید کاری ناشناس نامعتبر خواهد شد.
  5. لطفاً کلید کاری را که باید شناسایی شود در اسلات کارت این دستگاه قرار دهید.
  6. کلید خواندن و نوشتن... لطفاً کلید را ثابت نگه دارید.
  7. اطلاعات کلید شناسایی شده: شناسه کلید: 59B6F4E7، کد همگام سازی از راه دور: 1FFB4E00؛
  8. لطفاً موقعیت را با شناسه کلید برای کپی و تولید کلید کاری انتخاب کنید.
  9. لطفاً کلیدی را که باید تولید شود در اسلات کارت این دستگاه قرار دهید.
  10. کلید خواندن و نوشتن... لطفاً کلید را ثابت نگه دارید.
  11. موفقیت در تولید کلید، اگر وسیله نقلیه فعلی در حالت زنگ هشدار باشد، لطفاً دکمه باز کردن قفل کنترل از راه دور را فشار دهید تا حالت را خلع سلاح کنید.
  12. برنامه تکمیل شد.

همه کلیدهای هوشمند گم شدند

  1. این عملکرد برای شرایط AKL است، لطفاً به نکات زیر توجه کنید، از آن با احتیاط استفاده کنید: (1) همه کلیدهای کار را حذف می کند و کلیدهای گم شده را برای برنامه ریزی مجدد برای خودرو پشتیبانی نمی کند؛ (2) کلیدهای جدید باید کلید اختصاصی Lonsdor JLR (2018+) باشد؛ (3) برای مدل‌های با پیکربندی کم، از برنامه‌نویسی AKL پشتیبانی می‌کند (کلید را مستقیماً تولید کنید). برای مدل‌های با پیکربندی بالا، قبل از استفاده از این عملکرد برای انجام AKL، باید ابتدا از دستگاه تشخیص سازنده خودرو برای اجرای فرآیند [Replace RFA] استفاده کنید، و سپس پیکربندی خودرو (یعنی غیرفعال کردن عملکرد UWB) را تغییر دهید.

    (4) مدل‌های با پیکربندی بالا مستقیماً از این عملکرد استفاده می‌کنند که هیچ داده پیکربندی اصلاح نشده باشد، و کلید تولید شده فقط دارای عملکردهای RKE و شروع اضطراری است (بدون PKE).

  2. در حال برقراری ارتباط...
  3. نسخه نرم افزار: K8D2-14C104-AC؛
  4. لطفاً موقعیت را با شناسه کلید برای کپی و تولید کلید کاری انتخاب کنید.
  5. لطفاً کلیدی را که باید تولید شود در اسلات کارت این دستگاه قرار دهید.
  6. کلید خواندن و نوشتن... لطفاً کلید را ثابت نگه دارید.
  7. موفقیت در تولید کلید، اگر وسیله نقلیه فعلی در حالت زنگ هشدار باشد، لطفاً دکمه باز کردن قفل کنترل از راه دور را فشار دهید تا حالت را خلع سلاح کنید.
  8. برنامه تکمیل شد.

شناسایی کلید هوشمند

  1. لطفاً کلید هوشمند را برای شناسایی در اسلات کارت این دستگاه قرار دهید.
  2. کلید خواندن و نوشتن... لطفاً کلید را ثابت نگه دارید.
  3. شناسه کلید: 59B6F4E7.

پیکربندی خودرو را تغییر دهید

  1. این عملکرد برای مدل‌های با پیکربندی بالای JLR (2018+) تعیین شده است، با استفاده از آن برای غیرفعال کردن عملکرد UWB PEPS، پشتیبانی از کلیدهای کم مجهز برای برنامه‌ریزی در مدل‌های با پیکربندی بالا. (1) پشتیبان‌گیری از داده‌های پیکربندی خودرو: پشتیبان‌گیری از داده‌های پیکربندی وسیله نقلیه فعلی؛ (2) تغییر داده های پیکربندی خودرو: غیرفعال کردن عملکرد UWB PEPS؛ (3) بازیابی اطلاعات پیکربندی خودرو: داده های پیکربندی پشتیبان گیری شده قبلی را به وسیله نقلیه فعلی بازیابی کنید.
  2. پشتیبان گیری از اطلاعات پیکربندی خودرو؛
  3. در حال برقراری ارتباط...
  4. لطفا نام فایل را وارد کنید.
  5. موفقیت پشتیبان گیری؛
  6. تغییر داده های پیکربندی خودرو؛
  7. در حال برقراری ارتباط...
  8. خواندن داده ها...
  9. عملکرد UWB PEPS را غیرفعال/خاموش کنید.
  10. پیکربندی سیستم ...
  11. تکمیل شد.

RFA را جایگزین کنید

  1. این تابع فرآیند برنامه‌نویسی جایگزینی ماژول RFA برای مدل‌های JLR (2018+) است، لطفاً به موارد زیر توجه کنید: (1) اگر RFA فعلی خودرو قفل است، فرآیند [Replace RFA] قابل اجرا نیست؛ (2) تأیید کنید که خودروی فعلی دارای ماژول RFA کاملاً جدید نصب شده است، یا اینکه تراشه اصلی RFA فعلی با یک تراشه کاملاً جدید SPC560B60L3 جایگزین شده است و اطلاعات اولیه نوشته شده است؛ (3) ولتاژ باتری خودرو باید بالای 12 ولت نگه داشته شود، در غیر این صورت ممکن است در طول برنامه ریزی استثنایی رخ دهد، بسیار زیاد پیشنهاد می‌کنیم برای روشن کردن باتری خودرو، 12 ولت DC خارجی را وصل کنید.

    (4) لطفاً حداقل دو کلید را آماده کنید که می تواند برای وسیله نقلیه فعلی برنامه ریزی شود.

    (5) در حالت هشدار خودرو، قبل از اجرای عملکرد، ابتدا زنگ هشدار را غیرفعال کنید.

  2. در حال برقراری ارتباط...
  3. اطلاعات خواندن: شماره قطعه: JPLA-14C430-ABنرم افزار نسخه: JPLA-14C104- کد AEVIN: SALGA2BV4JA*******
  4. برنامه به طور خودکار احتراق را روشن می کند، لطفاً تأیید کنید که احتراق خاموش است.
  5. فرآیند زیر برای اجرای تابع برنامه‌نویسی داده‌های RFA است، اگر RFA فعلی یک بار برنامه‌نویسی کامل داده اجرا شده باشد، می‌توانید از این فرآیند عبور کنید. برای اجرای برنامه نویسی داده های RFA روی OK کلیک کنید. روی Cancel کلیک کنید تا مستقیماً وارد فرآیند برنامه نویسی کلید شوید.
  6. بارگذاری...
  7. در حال پاک کردن بلوک ذخیره سازی اطلاعات...
  8. برنامه‌نویسی داده‌های RFA تکمیل شده، برای برنامه‌ریزی کلید چندین بار، می‌تواند از این فرآیند رد شود و مستقیماً عملکرد برنامه‌نویسی کلید را وارد کند.
  9. پیکربندی سیستم ...
  10. برنامه به طور خودکار احتراق را روشن می کند، لطفاً تأیید کنید که احتراق خاموش است.
  11. آموزش VIN...
  12. نوشتن شناسه immo...
  13. لطفاً حداقل 2 کلید را برای برنامه ریزی آماده کنید و کلید را در داخل خودرو قرار دهید.
  14. لطفاً کلید هوشمند برنامه ریزی شده را در دست نگه دارید.
  15. دکمه باز کردن قفل را به مدت 4 ثانیه محکم فشار دهید و نگه دارید، زنگ دوبار برای نشان دادن موفقیت برنامه‌نویسی کلیدی فعلی، بوق می‌زند.
  16. برنامه تکمیل شد.

داده های اولیه RFA را بنویسید

  1. لطفاً شماره ماژول RFA را انتخاب کنید:
  2. (1) JPLA-XXXXXX-XX
  3. (2) K8D2-XXXXXX-XX
  4. (3) J9C3-XXXXXX-XX
  5. در حال نوشتن داده های DFLASH...
  6. نوشتن داده های CFLASH...
  7. موفقیت
  1. برای وسایل نقلیه با پیکربندی پایین بدون PEPS، عملکرد کلید تولید شده کامل است، می توان مستقیماً از آن استفاده کرد. برای وسایل نقلیه با پیکربندی بالا با PEPS، کلید کپی شده فقط دارای عملکردهای RKE و شروع اضطراری است (بدون PKE).
  2. عملکرد RKE کلید کپی شده با کلید کار در همان موقعیت کلید تضاد خواهد داشت.
  3. هنگام کپی و اضافه کردن کلید، به نوبه خود تمام کلیدهای کار را در اسلات کارت دستگاه قرار دهید. پس از تکمیل تولید کلید، عملکرد RKE کلید کاری ناشناس نامعتبر می شود. برای تولید کلید کاری جدید باید موقعیت را با شناسه کلید انتخاب کنید.
  4. پس از تکمیل تولید کلید، اگر وسیله نقلیه فعلی در حالت آلارم است، لطفاً دکمه باز کردن قفل کنترل از راه دور را فشار دهید تا حالت را خاموش کنید.
  5. عملکرد [همه کلید هوشمند گم شده است] همه کلیدهای کار را حذف می کند و کلید گم شده را برای برنامه ریزی مجدد برای خودرو پشتیبانی نمی کند. مدل‌های با پیکربندی بالا مستقیماً از این عملکرد استفاده می‌کنند که داده‌های پیکربندی اصلاح نشده باشد، سپس کلید تولید شده فقط دارای عملکردهای RKE و شروع اضطراری است (بدون PKE).
  6. برای مدل های کم پیکربندی، از برنامه نویسی AKL پشتیبانی می کند (کلید را مستقیماً ایجاد کنید). برای مدل‌های با پیکربندی بالا، قبل از استفاده از این عملکرد برای انجام AKL، ابتدا باید عملکرد UWB را غیرفعال کنید، و سپس از دستگاه تشخیص سازنده خودرو برای اجرای فرآیند [Replace ECU] استفاده کنید.
  7. قبل از تعویض RFA، باید حداقل 2 کلید را آماده کنید که می توانند برای وسیله نقلیه فعلی برنامه ریزی شوند. هنگام تعویض RFA، 12 ولت DC خارجی را وصل کنید تا باتری خودرو روشن شود.
  8. خودرو در شرایط AKL در حالت هشدار قرار خواهد گرفت، می توانید از کابل JLR برای اتصال دستگاه به وسیله نقلیه برای برقراری ارتباط استفاده کنید. راه اتصال کابل JLR در زیر نشان داده شده است: (1) قسمت شماره. JPLA: کابل JLR را برای تولید کلید کار وصل کنید.
    (2) قسمت شماره K8D2: کابل JLR را برای تولید کلید کار وصل کنید.

(1) سیم CAN را زیر صندلی راننده پیدا کنید

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 2 را وصل کنید


(2) سیم را در تصاویر زیر پیدا کنید:

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 3 را وصل کنید


کابل Lonsdor K518 JLR AKL 4 را وصل کنید

(3) راه اتصال در زیر نشان داده شده است، یک جفت پیچ خورده (سیم CAN) زیر صندلی راننده وجود دارد، یکی CANH زرد-قرمز است، دیگری CANL زرد-بنفش است،  قلاب قرمز (پین) را به CANH وصل کنید، و قلاب سیاه (پین) به CANL.  اگر جفت پیچ خورده از نظر رنگ متفاوت است، سعی کنید دو قلاب را به ترتیب به سیم های مختلف وصل کنید، اگر ارتباط برقرار نشد، سپس ترتیب اتصال را تغییر دهید.

کابل Lonsdor K518 JLR AKL 5 را وصل کنید


کابل Lonsdor K518 JLR AKL 6 را وصل کنید

9. اتصال کابل JLR:


کابل Lonsdor K518 JLR AKL 7 را وصل کنید

10. اگر تراشه RFA جایگزین شده هیچ داده اولیه ای نوشته نشده باشد، در منوی عملکرد [Write RFA first data] می توانید از آداپتور KPROG برای نوشتن داده ها در RFA استفاده کنید.

PCB RFA:

lonsdor jlr 2018-2021- راهنمای گم شدن کلیدهای akl 1

نمودار سیم کشی تراشه:

lonsdor jlr 2018-2021- akl keys lost guide 2

11.  سیم CAN برای برخی از مدل های خودرو از نظر موقعیت متفاوت است، نمی تواند مستقیماً کابل JLR را زیر صندلی راننده وصل کند. ابتدا باید KVM را در صندوق عقب خودرو پیدا کنید، از کابل L-JCD 2 in 1 برای اتصال سیم CAN استفاده کنید. اگر از کابل JLR استفاده می کنید، نیاز به اضافه کردن یک سیم داخلی دارید، سپس از دو گیره برای اتصال CAN استفاده کنید. در عکس زیر نشان داده شده است:

lonsdor jlr 2018-2021- راهنمای گم شدن کلیدهای akl 3

http://blog.obdii365.com/2022/02/09/connect-lonsdor-jlr-akl-harness-for-2015-2021-all-keys-lost/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.