آموزش کد نویسی BMW E-sys: نحوه کدگذاری BMW F20/F30 TPMS به RPA یا RFA.
برای کدنویسی بدون TPMS موارد زیر را انجام دهید.
موتور ماشین را روشن کنید و بگذارید در تمام مدت کار کند
با کابل BMW ENET به ماشین خود وصل شوید
به تب Expert Mode در سمت چپ بروید و روی Coding کلیک کنید . READ را در کادر بالایی در صفحه کدنویسی و سپس Save را در هنگام بارگیری
فشار دهید . آن را چیزی مانند Car FA با TPMS نامید.
در رایانه شخصی خود به پوشه Esys Data بروید و پوشه FA را پیدا کنید و از آن فایل یک کپی بگیرید و نام یکی از آنها را بدون TPMS تغییر دهید . اکنون باید دو فایل داشته باشید.
به E-sys و تب Editors and Viewers برگردید و روی FA Editor کلیک کنید.
در کادر بالایی که روی آن نوشته شده است "نام فایل" روی دکمه با سه نقطه در سمت راست آن کادر متن کلیک کنید و فایلی را که نام آن را "بدون TPMS" تغییر نام دادید باز کنید.
روی پوشه FA که ظاهر می شود کلیک راست کنید و Calculate FP
More folders در سمت راست ظاهر می شود و اکنون می توانید FA را تغییر دهید.
همه پوشه ها را با کلیک بر روی علامت های + کوچک (نه هدر) باز کنید تا پوشه ای را ببینید که حاوی SALAPA Element است. روی پوشه کلیک کنید و کدهای سفارش شما در کادر پایین ظاهر می شود.
به معنای واقعی کلمه وارد کادر SALAPA در پایین شوید و 2VB (و کاما) را حذف کنید و چیز کوچکی را که شبیه یک در است با فلش چپ به رنگ زرد در سمت راست جعبه SALAPA فشار دهید. (اگر
مشکلی وجود داشته باشد، یک جعبه قرمز رنگ دور جعبه SALAPA وجود دارد.)
نماد ذخیره (Disk) را در نوار ابزار بالای Esys فشار دهید
ذخیره FA به ماشین کاملاً ضروری نیست (این بیت بعدی در VCM)
به تب Expert Mode بروید و بر روی VCM کلیک کنید (ممکن است کادری ظاهر شود که میگوید فایلی در ویرایشگر FA باز است یا خیر، فقط Yes را اینجا فشار دهید.)
حدود دو سوم پایینتر کادری را مشاهده خواهید کرد میگوید «سفارش خودرو» با برگههایی که عبارت File، Master و Backup را دارند.
در سمت راست کادری که در آن نام فایل آمده است: روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و فایل خود را با علامت "بدون TPMS" باز کنید.
پوشه ها در کادر بالا ظاهر می شوند. مجدداً روی پوشه "FA" کلیک راست کرده و محاسبه FP
نمایه خودرو در کادر بعدی پر می شود.
به کادر سفارش خودرو برگردید و روی زبانه "Master" کلیک کنید.
اکنون میخواهید سفارش خودروی جدید را به خودرو برگردانید.
"Write FA FP" را فشار دهید که فقط یک ثانیه طول می کشد.
اگر FA را در ماشین بالا ذخیره نکردید، این جایی است که دوباره شروع میکنید.
اکنون باید ECU را با کد VO
در کادر Expert Mode به کدگذاری بروید.
اگر جعبه بالایی پر شده است (سفارش خودرو) مطمئن شوید که «بدون TPMS» شماست. اگر نه، فقط LOAD را فشار دهید و فایل را بارگذاری کنید.
وقتی فایل صحیح را بارگذاری کردید روی پوشه FA کلیک راست کرده و روی Activate FP کلیک کنید.
در سمت راست کادری به نام "SVT Actual" را خواهید دید
در آن کادر روی "Read SVT" کلیک کنید (..."این فایل را برای یک نسخه پشتیبان ذخیره کنید (دکمه ذخیره در همان کادر)
تمام ECU های شما در کادر Big SVT ظاهر می شوند
(شما ممکن است NBT نداشته باشید زیرا این ProNav است ممکن است HU داشته باشید. چیزی و KOMBI صفحه نمایش پنل سیاه است)
برای کد VO ECU به پایین اسکرول کنید تا ECU در لیستی که دادم. DSC NBT ICM KOMBI”
روی پوشه زرد اولین ECU (DSC) نه فایل CADF کلیک راست کرده و “Code” را فشار دهید.
این کار را برای ECU های دیگر تکرار کنید اگر همه چیز به خوبی پیش می رود، باید این و کلمات را ببینید: "Abarbeitung beendet" - پردازش تمام شده
خطاهایی در مورد خرابی DTC، خرابی ABS، خرابی RDC دریافت خواهید کرد و ساعت روی صفحه نمایش پانل سیاه نیاز به بازنشانی به زمان صحیح دارد.
اما همین، تمام شد! موتور را جدا کرده و روشن و خاموش کنید تا هشدارهای جعلی پاک شود.
در برخی از US/CAN F30 / F20 ممکن است لازم باشد فیوز شماره 132 موجود در جعبه فیوز عقب در صندوق عقب / صندوق عقب را جدا کنید.
به عنوان یک نکته جانبی، می توانید از نوشتن FA در ماشین صرفنظر کنید و کدگذاری VO را به تنهایی انجام دهید.
اما مزیت نوشتن آن این است که اگر فروشنده بهروزرسانی انجام دهد، خودرو بدون گزینهای که از FA حذف کردهاید کدگذاری میشود، بنابراین رمزگشایی tpms شما باقی میماند، در غیر این صورت از بین میرود زیرا فروشنده خودرو را با گزینهها کد میکند. در FA مشخص شده است.