در اینجا آموزش تعمیر باتری هیبریدی ملایم 48 ولت مرسدس بنز آورده شده است.
01: مزایای باتری
48 ولت با استفاده از سیستم الکتریکی 48 ولتی در خودروهای جدید مرسدس بنز، خودرو می تواند به جای استفاده از باتری های پیشرانه، تنها از باتری سیستم الکتریکی تغذیه شود. در واقع، این باتریهای پیشرانه را میتوان بهکلی جدا کرد و به طور کلی خودرو را ایمنتر کرد، زیرا مقادیر خطرناکی از برق از خودرو عبور نمیکند.
02: دستگاه برای تعمیر
03: مدل تحت تأثیر قرار گرفت
2015 به بعد مرسدس بنز W167 W205 W213 W222 و غیره
04: علامت
خرابی باتری، خروجی را محدود می کند، ماشین روشن نمی شود
1. پیام خوشه ابزار 48 ولت سیستم الکتریکی روی برد (G1/3) به رنگ زرد یا قرمز
2. خودرو روشن نمی شود
05: کدهای خطای رایج
B183349: یک خطای الکتریکی داخلی وجود دارد.
B183371: محرک قفل است
B183384: سیگنالی زیر حد مجاز وجود دارد
06: علل
تصادفات، تخلیه باتری، اتصال کوتاه الکتریکی و غیره، باعث قفل شدن اطلاعات تراشه در سیستم مدیریت باتری (BMS) می شود.
07: راه حل
باتری را تعویض کنید یا داده های تراشه را تغییر دهید، سپس باتری را تا ولتاژ استاندارد شارژ کنید
08: توجه
بررسی و تأیید کنید که وسیله نقلیه مجهز به کامپیوتر موتور M256 یا M264 است.
موتورهای مختلف رویکردهای متفاوتی برای اصلاح داده ها دارند.
09: راهنمای تعمیر
باتری را جدا کرده و جدا کنید
تراشه آی سی 95M01 را پیدا کنید
وقتی قاب بالایی باتری را باز می کنید، می توانید تراشه آی سی را ببینید. این تراشه عملکرد کل باتری را کنترل می کند.
در نرم افزار CG100 برنامه Programmer-8 foot chip-95M01 را انتخاب کنید
CG100 نمودار سیم کشی را به شما نشان می دهد
تراشه آی سی را به آداپتور BDM4 لحیم کنید و با CG100 وصل کنید
سپس اطلاعات را بخوانید و ذخیره کنید.
داده های اصلی را برای مهندس CG ارسال کنید.
یک فایل bin اصلاح شده دریافت خواهید کرد.
فایل bin جدید را در ماژول باتری بنویسید.
باتری را دوباره روی خودرو نصب کنید و آن را با ولتاژ استاندارد شارژ کنید.
راهنمای قبلی نحوه تعمیر باتری لیتیوم پورشه کاین با CG100 را بررسی کنید
تفاوت این است که CG100 با داده های نوشتن داخلی برای باتری Cayenne ارائه می شود. در مرسدس، باید داده های اصلی را برای مهندس CG ارسال کنید تا داده های اصلاح شده را به دست آورید.