مرسدس بنز W220 دارای 3 SAM، عقب، جلو چپ و راست جلو است، و در این مورد فقط چند کد هشدار در SAM سمت چپ جلو وجود دارد، بنابراین تصویری به شما نشان می دهد که چگونه به کدگذاری ها برسید. در اینجا ما به شما نشان میدهیم که چگونه یک کدگذاری را انتخاب کنید تا گزینههای دیگر آن را دریافت کنید و سپس همه شما تمام آیکون یا (دکمه F5) را که ضربه زدهاید تا واقعاً کدنویسی انجام شود، انجام میدهید، در غیر این صورت پس از خروج از صفحه کدنویسی مانند قبل باقی میماند! !
توجه داشته باشید که اگر آن را خراب کنید و اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد، می توانید دوباره به داخل برگردید و دوباره کدگذاری ها را تغییر دهید، بنابراین وحشت نکنید! کاری که شما اینجا انجام می دهید غیر قابل برگشت نیست . چیزی که من توصیه می کنم این است که از کدگذاری هایی که در ماژول هستند قبل از شروع به کار اسکرین شات بگیرید و ذخیره کنید تا در صورت لزوم بتوانید به خط اصلی بازگردید.
تصاویر را دنبال کنید، توجه داشته باشید که در کجا باید روی فلش مکان نما کلیک کنید، که شما را به صفحه بعدی می برد، و همه کاربران عیب یابی MB Star SD C4 باید تا کنون بدانند که اگر می خواهید به صفحه ای برگردید، روی F1 یا نماد /\ کلیک کنید. .
بنابراین ما در داخل W220 بدنام هستیم.
صفحه نمایش خودرو خود را انتخاب کنید
این شما را به صفحه بعدی واحدهای کنترل می رساند که باید آشنا باشد.
بنابراین Control Units را هایلایت کرده و F3 را بزنید
حالا شما به کمی دانش نیاز دارید یا باید به دنبال سیستم ها باشید (درایو / شاسی / بدنه و غیره)، اتفاقاً می دانم که SAM ها Body هستند، برجسته کنید و F3 را بزنید.
بیایید به سمت چپ جلو در این خودرو نگاه کنیم، تطبیقهای واحد کنترل را برجسته کرده و F3 را بزنید
اکنون Read Coding And Change در صورت لزوم، بله بله، هایلایت و F3 را می بینید
در این W220 فقط 2 زنگ هشدار وجود دارد، SL R230 و سایرین باید/ممکن است مشخصات مدل بیشتری داشته باشند، بنابراین اکنون ما از همان رویه های بالا استفاده می کنیم و به شما یک دسته کامل را نشان می دهیم که می توانید در ICM (خوشه ابزار) دخالت کنید. ) پس به Body Chassis و غیره برگردید و ICM در "بدن" نیست، ( 3 عکس عقب !! ادامه دهید !! ) در واقع در "اطلاعات و ارتباطات" یافت می شود (البته که هست)
اکنون ببینید که من به شکلی جادویی وارد ICM شدهام با برگشتن چند صفحه به عقب و انتخاب مجدد برای رسیدن به ICM
"Control Unit adaptations" و "Variant Coding" را هایلایت کرده و F3 را بزنید
حالا ما واقعاً میتوانیم همه چیز را به هم بزنیم، اگرچه این نشان میدهد که تعداد زیادی از کدنویسیهای نسخه اجازه میدهد به سمت درایورها نگاه کنیم، وانمود کنیم که این صفحه میگوید چپ ….
بنابراین سمت چپ را برجسته کنید، روی F3 کلیک کنید تا شما را به گزینهها هدایت کند، بنابراین میخواهیم آن را به Right تغییر دهیم، حالا، پس از برجسته کردن راست کلیک F5 در این صفحه و این کار انجام شده است، از ICM خارج شوید، سپس به داخل بروید و آن را دوباره بخوانید. فقط برای اینکه مطمئن بشم گیر کرده!!
این صفحه بعدی لیست دیگری از چیزهای W220 Cluster را برای بازی به شما نشان می دهد
ما رفتیم، چقدر سخت بود.
اکنون، فقط توجه داشته باشید که هر مدل خودرو متفاوت است، بنابراین برای مثال بسته به اینکه دقیقاً روی چه خودرویی کار می کنید، کدگذاری کمتر یا بیشتر خواهد بود.
ماشینهای پلتفرم قبلی مانند R170 از DAS برای کدگذاری موتور استفاده میکنند (توجه داشته باشید که برای باز کردن قفل ME یک روش خاص مورد نیاز است)، برخلاف SAM، ICM و غیره که نیازی به باز کردن قفل ندارند. ماژولهای دیگری مانند ICM در R170 وجود دارد که باید از طریق منوهای HHT به کدگذاریهای آن دسترسی داشته باشید، که به نوعی خود توضیحی است.
پلتفرم بعدی به سمت بالا خودروهایی مانند W220 همگی کدگذاری برنامه DAS هستند.
http://blog.obdii365.com/2023/03/13/mercedes-w220-sam-coding-with-mb-star-sd-c4/