دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

راهنمای کدنویسی MB Star Mercedes SAM

 مرسدس بنز W220 دارای 3 SAM، عقب، جلو چپ و راست جلو است، و در این مورد فقط چند کد هشدار در SAM سمت چپ جلو وجود دارد، بنابراین تصویری به شما نشان می دهد که چگونه به کدگذاری ها برسید. در اینجا ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک کدگذاری را انتخاب کنید تا گزینه‌های دیگر آن را دریافت کنید و سپس همه شما تمام آیکون یا (دکمه F5) را که ضربه زده‌اید تا واقعاً کدنویسی انجام شود، انجام می‌دهید، در غیر این صورت پس از خروج از صفحه کدنویسی مانند قبل باقی می‌ماند! !

 

توجه داشته باشید که اگر آن را خراب کنید و اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد، می توانید دوباره به داخل برگردید و دوباره کدگذاری ها را تغییر دهید،  بنابراین وحشت نکنید! کاری که شما اینجا انجام می دهید غیر قابل برگشت نیست . چیزی که من توصیه می کنم این است که از کدگذاری هایی که در ماژول هستند قبل از شروع به کار اسکرین شات بگیرید و ذخیره کنید تا در صورت لزوم بتوانید به خط اصلی بازگردید. 

تصاویر را دنبال کنید، توجه داشته باشید که در کجا باید روی فلش مکان نما کلیک کنید، که شما را به صفحه بعدی می برد، و همه  کاربران عیب یابی MB Star SD C4  باید تا کنون بدانند که اگر می خواهید به صفحه ای برگردید، روی F1 یا نماد /\ کلیک کنید. .

بنابراین ما در داخل W220 بدنام هستیم.

MB Star Mercedes SAM کدینگ 1

صفحه نمایش خودرو خود را انتخاب کنید

MB Star Mercedes SAM کدینگ 2

MB Star Mercedes SAM کدینگ 3

MB Star Mercedes SAM کدینگ 4

MB Star Mercedes SAM کدینگ 5

MB Star Mercedes SAM کدینگ 6

MB Star Mercedes SAM کدینگ 7

MB Star Mercedes SAM کدینگ 8


این شما را به صفحه بعدی واحدهای کنترل می رساند که باید آشنا باشد.

MB Star Mercedes SAM کدینگ 9


بنابراین Control Units را هایلایت کرده و F3 را بزنید

MB Star Mercedes SAM کدینگ 10

حالا شما به کمی دانش نیاز دارید یا باید به دنبال سیستم ها باشید (درایو / شاسی / بدنه و غیره)، اتفاقاً می دانم که SAM ها Body هستند، برجسته کنید و F3 را بزنید.

MB Star Mercedes SAM کدینگ 11

بیایید به سمت چپ جلو در این خودرو نگاه کنیم، تطبیق‌های واحد کنترل را برجسته کرده و F3 را بزنید

کد MB Star Mercedes SAM 12

اکنون Read Coding And Change در صورت لزوم، بله بله، هایلایت و F3 را می بینید

MB Star Mercedes SAM کدینگ 13

در این W220 فقط 2 زنگ هشدار وجود دارد، SL R230 و سایرین باید/ممکن است مشخصات مدل بیشتری داشته باشند، بنابراین اکنون ما از همان رویه های بالا استفاده می کنیم و به شما یک دسته کامل را نشان می دهیم که می توانید در ICM (خوشه ابزار) دخالت کنید. ) پس به Body Chassis و غیره برگردید و ICM در "بدن" نیست، ( 3 عکس عقب !! ادامه دهید !!  ) در واقع در "اطلاعات و ارتباطات" یافت می شود (البته که هست) 

اکنون ببینید که من به شکلی جادویی وارد ICM شده‌ام با برگشتن چند صفحه به عقب و انتخاب مجدد برای رسیدن به ICM

MB Star Mercedes SAM کدینگ 14

"Control Unit adaptations" و "Variant Coding" را هایلایت کرده و F3 را بزنید

MB Star Mercedes SAM کدینگ 15

حالا ما واقعاً می‌توانیم همه چیز را به هم بزنیم، اگرچه این نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کدنویسی‌های نسخه اجازه می‌دهد به سمت درایورها نگاه کنیم،  وانمود کنیم که این صفحه می‌گوید چپ ….


MB Star Mercedes SAM کدینگ 16

بنابراین سمت چپ را برجسته کنید، روی F3 کلیک کنید تا شما را به گزینه‌ها هدایت کند، بنابراین می‌خواهیم آن را به Right تغییر دهیم، حالا، پس از برجسته کردن راست کلیک F5 در این صفحه و این کار انجام شده است، از ICM خارج شوید، سپس به داخل بروید و آن را دوباره بخوانید. فقط برای اینکه مطمئن بشم گیر کرده!!

MB Star Mercedes SAM کدینگ 17

این صفحه بعدی لیست دیگری از چیزهای W220 Cluster را برای بازی به شما نشان می دهد

MB Star Mercedes SAM کدینگ 18

ما رفتیم، چقدر سخت بود.

اکنون، فقط توجه داشته باشید که هر مدل خودرو متفاوت است، بنابراین برای مثال بسته به اینکه دقیقاً روی چه خودرویی کار می کنید، کدگذاری کمتر یا بیشتر خواهد بود.

ماشین‌های پلتفرم قبلی مانند R170 از DAS برای کدگذاری موتور استفاده می‌کنند (توجه داشته باشید که برای باز کردن قفل ME یک روش خاص مورد نیاز است)، برخلاف SAM، ICM و غیره که نیازی به باز کردن قفل ندارند. ماژول‌های دیگری مانند ICM در R170 وجود دارد که باید از طریق منوهای HHT به کدگذاری‌های آن دسترسی داشته باشید، که به نوعی خود توضیحی است.

پلتفرم بعدی به سمت بالا خودروهایی مانند W220 همگی   کدگذاری برنامه DAS هستند.

http://blog.obdii365.com/2023/03/13/mercedes-w220-sam-coding-with-mb-star-sd-c4/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.