دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

کدام نرم افزار برای برنامه نویسی و کدنویسی نیسان؟

 تفاوت بین این نسخه های مختلف چیست؟ Nissan Consult III Plus ، Nissan Consult III R2R و NERS. 

 

دو نرم افزار برای برنامه نویسی ماشین نیسان وجود دارد. یکی NERS نام دارد و دیگری به نام consult3 plus. NERS نرم افزاری برای برنامه نویسی صرف است که می توانید ECU و مقداری TCU را برنامه ریزی کنید. چیزهای دیگری که قطعاً نیاز دارید با 3 پلاس مشورت کنید.

نرم افزار دیگر R2R نام دارد که نرم افزار بسیار جدید نیسان است. R2R می تواند با استفاده از J2534 عیب یابی کامل را انجام دهد اگرچه این نرم افزار فقط پس از ماشین 2018 کار می کند.

Nissan Consult 3+ با Immo عرضه می شود، اما R2R ندارد. Immo را نمی توان از طریق سمت R2R انجام داد. برای انجام آن باید ابزار نیسان را داشته باشید.

آن را با نرم افزار Consult III-R2R یا NERS که قابلیت های تشخیصی یا عملکردهای ایموبلایزر ندارند، اما گزینه های کدگذاری/برنامه ریزی مجدد دارند و خرید یا اجاره آنها بدون نیاز به هزینه اشتراک سالانه بسیار ارزان تر است، اشتباه نگیرید.

 

NERS:  برای برنامه‌ریزی مجدد، نوشتن/تغییر VIN، پیکربندی، برنامه‌نویسی NERS ارزان‌ترین مسیر با قیمت 350 + 599 دلار است (Mongoose Plus-J2534).
Consult III Plus:  برای تشخیص، برنامه‌ریزی مجدد، نوشتن/تغییر VIN، پیکربندی، برنامه‌نویسی این مبلغ 1300 دلار + 599 دلار است (Mongoose Plus-J2534).
Consult III Plus  (کلون) : فقط برای تشخیص و ایموبلایزر ( VXDIAG Nissan  (229 دلار) /  VNCI Nissan  339 دلار).
Consult III Plus R2R:  تشخیص کامل برای سال 2018 به بعد نیسان اینفینیتی، برنامه نویسی/برنامه ریزی مجدد ECU، نوشتن/تغییر VIN، پیکربندی

 

اطلاعات سیستم تشخیصی CONSULT-III Plus R2R:

  • نرم افزار از عملکرد عیب یابی در تمام خودروهای نیسان و اینفینیتی مدل 2018 یا جدیدتر پشتیبانی می کند.
  • نرم افزار از تمامی برنامه ریزی/برنامه ریزی مجدد و پیکربندی ECU در سال مدل 1999 و خودروهای جدیدتر و سال مدل 2018 و جدیدتر برای نوشتن VIN در ECU پشتیبانی می کند.
  • نرم افزار تشخیص ایموبلایزر را پشتیبانی نمی کند. تشخیص ایموبلایزر را می توان توسط متخصصان امنیتی مجاز و ثبت شده با استفاده از نرم افزار CONSULT-III plus تکمیل کرد.
  • توصیه می شود آخرین نسخه CONSULT-III plus R2R قبل از اتصال به وسیله نقلیه نصب شود.

CONSULT-III plus r2r

 اطلاعات CONSULT-III plus
Nissan Consult III Plus (Consult3 +) یک ابزار جامع عیب یابی و خدمات برای خودروهای نیسان و اینفینیتی است که ویژگی های مختلفی را برای عیب یابی و نگهداری این خودروها ارائه می دهد.

طیف گسترده ای از قابلیت های تشخیصی، از جمله خواندن و پاک کردن کد خطا، تشخیص حسگر، نظارت بر جریان داده در زمان واقعی، برنامه نویسی و کدگذاری، فعال سازی عملکرد ویژه و موارد دیگر را ارائه می دهد.

کارکرد:

  • بازخوانی کد عیب تشخیصی (DTC): می تواند کدهای عیب تشخیصی را بخواند و نمایش دهد.
  • پاک کردن کدهای خطا: می تواند کدهای خطا را از واحدهای کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) پاک کند.
  • بازیابی اطلاعات خودرو: امکان دسترسی به اطلاعات خودرو را فراهم می کند.
  • اسکن کامل خودکار: یک اسکن تشخیصی جامع از خودرو انجام می دهد.
  • بازنشانی داده های آموخته شده: امکان بازنشانی داده های آموخته شده در سیستم های خودرو را فراهم می کند.
  • برش دستی انژکتور: از کنترل دستی برش انژکتور پشتیبانی می کند.
  • بازسازی دستی سرویس DPF: از بازسازی دستی فیلترهای ذرات دیزل (DPF) پشتیبانی می کند.
  • گزارش سفر: احتمالاً برای ایجاد گزارش در مورد عیب یابی خودرو.
  • تغییرات پارامتر: امکان تنظیم پارامترهای خودرو را فراهم می کند.
  • مانیتورینگ سنسور و پارامتر: سنسورها و پارامترهای مختلف را پایش می کند.
  • داده‌های زنده: داده‌های بی‌درنگ از خودرو ارائه می‌کند.
  • مقادیر سنسور انتقال: به طور خاص مقادیر سنسور مربوط به انتقال را نظارت می کند.
  • مقادیر عمومی سنسور: مقادیر کلی سنسور را کنترل می کند.
  • تست مانیتورینگ سنسور موتور: احتمالا برای تست سنسورهای موتور استفاده می شود

نرم افزار CONSULT-III plus

بنابراین تقریباً هیچ چیز غیر از عملکرد Immobilizer متفاوت نیست.

 

اگر فقط نیاز به اسکن دارید،  Autel ،  Launch X431  یا Consult3+ clone را توصیه می کنم. اسکنرهای Autel و راه اندازی می توانند بیشتر ماژول ها را به جز موارد جزئی اسکن کنند.

با این حال، توصیه می کنیم OEM برای برنامه نویسی با 3 plus VII مشورت کنید.
اگر مسیر J2534 رفتید cardaq2 یا Jbox2 بگیرید.

 

گزینه های برنامه ریزی مجدد نیسان:

گزینه 1: فقط برنامه ریزی مجدد/پیکربندی:
رابط Mongoose Plus J2534 VCI (لیست مورد تایید نیسان): 495 دلار
Consult III Plus R2R (اجاره 1 روزه): 30 دلار (دانلود از  Nissan-Techinfo.com )
بسته فایل کالیبراسیون سیستم عامل Juke (سال خود را پیدا کنید /make ECU شماره قطعه از نمایندگی آنلاین قطعات نیسان): 29.95 دلار از  Nissan-Techinfo.com
مجموع: 555 دلار

Consult-III plus (با اشتراک) می تواند کالیبراسیون سیستم عامل به روز شده از نیسان را برای رایانه های داخلی مختلف انجام دهد: ECM، TCM، BCU، ABS، IPDM، و غیره. مزیت اینجاست که زمانی فقط یک فروشنده بود: به روز رسانی. به آخرین سیستم عامل، اکنون می توانید به صورت آنلاین با قیمت 29.95 دلار خریداری کنید. فقط شرکت نیسان توانایی کدگذاری/بازنویسی گسترده و انتشار به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار را برای همه رایانه‌های داخلی دارد. یک مثال ممکن است به روز رسانی سیستم عامل TCM به آخرین نسخه برای آدرس دادن به TSB یا موارد مشابه باشد.

 

 

گزینه 2: فقط برنامه ریزی مجدد/پیکربندی:
رابط Mongoose Plus J2534 VCI (لیست مورد تایید نیسان): 495 دلار
نرم افزار NERS (Consult III Plus، بدون تشخیص): 350 دلار (دانلود از  بسته فایل کالیبراسیون سیستم عامل Juke Nissan-Techinfo.com
(سال خود را پیدا کنید/ شماره قطعه ECU را بسازید، به عنوان مثال 23710-1TV5E برای نسل اول AWD/CVT): 29.95 دلار از  Nissan-Techinfo.com
مجموع: 875 دلار

 

گزینه 3: برنامه ریزی مجدد/پیکربندی + تشخیص کامل:
Autel Maxysis 908S Pro : 1795 دلار
J2534 رابط VCI: شامل
کل: 2395 دلار

یا Autel MS909 ، MS919،   سری Ultra گرانتر  .

Autel Maxysis 908S Pro (یا سری Ultra) از پایگاه داده کالیبراسیون میان‌افزار خودروی خود برای دریافت آخرین نسخه سیستم عامل نیسان و سایر خودروهای پشتیبانی شده استفاده می‌کند. برای به روز رسانی آن پایگاه داده سیستم عامل، باید هزینه اشتراک سالانه 795 دلار بپردازید، اما باید در زمان خرید با آخرین نسخه از قبل بارگذاری شود. تمامی کالیبراسیون‌های میان‌افزاری را برای همه خودروهای پشتیبانی‌شده، ساخت/مدل‌ها در دسترس دارد. برای Jukes های قدیمی احتمالاً سیستم عامل فعلی در دسترس خواهد بود و آنها دیگر زیاد آن سیستم عامل را دوباره رمزگذاری نمی کنند. به عنوان مثال، Juke 2012 من احتمالاً از امروز (22) به روز رسانی سیستم عامل را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر در نسخه 1TV5E است. موتور من 1TV5B را اجرا می‌کند، بنابراین وقتی می‌توانم دوباره به آن رفلش کنم، از نرم‌افزار UPRev برای تغییر آن استفاده کنم و فقط فایل .bin را ذخیره کنم، مانند من برای فلاش‌های ECUTek.

 

گزینه 4: برنامه‌ریزی مجدد/پیکربندی + تشخیص کامل:
Consult-III Plus: (1300 دلار)، سالیانه 1 بار خرید برای برنامه‌ریزی مجدد/فشار مجددفایل کالیبراسیون میان‌افزار Juke
(TECH-MATE)
بسته (سال خود را پیدا کنید / شماره قطعه ECU را بسازید): 29.95 دلار از  Nissan-Techinfo.com
مجموع: 2376 دلار + اشتراک سالانه 1250 دلار پس از سال اول

 

گزینه 5: برنامه ریزی مجدد/پیکربندی + تشخیص کامل:

گزینه دیگر ممکن است موارد زیر باشد: یک اشتراک 1 ساله (مجوز نرم افزار و به روز رسانی های یک ساله) برای Consult III Plus که امکان تشخیص نامحدود را می دهد و فقط برای آن استفاده می کند، در حالی که هنوز برنامه نویسی / کدنویسی نامحدودی برای سال اول دارید. سپس ممکن است بعداً Consult III-R2R یا NERS را صرفاً برای برنامه‌نویسی/کدگذاری مجدد ارزان در صورت نیاز با اجاره روزانه 30 دلار یا خرید 350 دلاری خریداری کنید. این کاری است که نمایندگی ها اساساً نرم افزار را با قیمت ارزان اجاره می دهند. منطقی است، چندین نرم افزار را با هم ترکیب کنید تا در صورت نیاز عملکردهای فردی را انجام دهید. نیسان – Techinfo.com  کتابچه راهنمای مالکان Consult III Plus کامل را برای دانلود دارد، بنابراین من به آن نگاهی هم می‌اندازم تا ببینم با نرم‌افزارهای مختلف چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری نمی‌توانید انجام دهید.

 

www.obdii365.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.