آیا راه ارزان برای خواندن/نوشتن PSA Peugeot Citroen SID 208 ecu وجود دارد؟ آیا می توانم ECU SID208 را با کلون Kess ، Ktag یا pcm-flash بخوانم؟ آیا به روز رسانی این ابزار یا ابزار کلون دیگر وجود دارد؟
1. کلون Kess V2/Ktag
Kess واقعی نمی تواند این را بسازد. فقط ktag واقعی در pinout یا با ktag obd cable روی خودرو.
برخی افراد SID208 را با کلون ktag 7.020 خواندند . اما به شانس نیاز دارد ابزارهای کلون معمولاً با این پروتکل که ford sid208 را می خوانند اما PSA 208 را نمی خوانند ، مشکل دارند.
2. PCM-Flash چینی یا KTMBench
3
PCM-Flash اصلی
ماژول بوت 53:
دفترچه راهنمای آن برای باز کردن قفل ecu با ماژول بوت 53
تنها با 53 مشکل را حل نمی کنید.
همچنین برای اتصال به جعبه و کابل pcm نیاز دارید.
و یا آداپتور نیمکت/بوت برای Scanmatik 2 pro.
چگونه می توان این کار را با استفاده از فلش PCM (ماژول 53) انجام داد؟
من آن را با استفاده از ترکیبی از 3 pinout مختلف کار کردم و خوب کار می کند ، نیازی به مقاومت نیست.
فقط برای اینکه مردم بدانند ، در اینجا دستورالعمل هایی برای استفاده در آینده آمده است:
1. برای اتصال به ECU ، هر دو pinout را با هم ترکیب کنید ، بنابراین 3 +12v (پین 5 ، 28 ، 39) و 3 x GND (پین 2 ، 3 ، 7) و سپس Hi (10) و Lo (11) )
2. نیازی به مقاومت نیست.
3. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است CNF1 (سیم آبی) را وصل کنید (برای پین های بوت به پینوت KTAG مراجعه کنید).
4. مطابق تصویر بالا 2 پین بوت (سیم خاکستری) را وصل کنید.
5. به ماژول 53 بروید ، برای خواندن رمز عبور PSA SID208 به پایین بروید.
6. رمز عبور را ذخیره کنید.
7. برای خواندن/نوشتن ECU ، با استفاده از TC1797 متصل شوید و فایل رمز را بارگذاری کنید ، تنظیمات را از خودکار به فایل رمز ذخیره شده تغییر دهید.
واقعاً خوب کار می کند.
ماژول 60:
در سایت رسمی بپیوندید و توضیحاتی در مورد نحوه انجام آن وجود دارد
ماژول 60
Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208) [RD/WR/CK] (بعد از باز شدن در BSL بنویسید)
Citroen/Peugeot 2.2L HDi (SID208/BSL) [RD/UNLOCK]
فقط با ماژول 60 این امکان وجود دارد زیرا این امر به شما BSL و همچنین OBD پس از باز کردن قفل می دهد.
با استفاده از ماژول 60 می توانید آن را در حالت بوت کار کنید و دستورالعمل بالا را دنبال کنید (ماژول 53).
1. رمز عبور را مستقیماً روی ماشین از طریق OBD بخوانید.
2. ECU را باز کنید و طبق طرح دو مقاومت 1 کیلو اهم را لحیم کنید.
3. سپس نرم افزار را در حالت BSL بخوانید و قفل ecu را باز کنید.
4. مقاومت ها را جدا کنید و ecu را در ماشین نصب کنید ، سپس در نرم افزار حالت عادی بنویسید!
فرایند خواندن و نوشتن 2-3 دقیقه بسیار سریع پیش می رود.
4
شناسایی ، نوشتن منطقه نقشه ، خواندن/نوشتن فلاش کامل ، خواندن EEPROM.
FYI:
طرح سیم کشی داخلی فلش ECU زیمنس کانتیننتال SID208 TC1797