دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه Mini VCI Techstream را روی Win10 64bit نصب کنیم؟

 بسیاری از افراد در بارگیری نرم افزار و درایور Mini VCI Toyota Techstream روی سیستم 64 بیتی ویندوز 10 مشکل دارند. Obdii365.com در اینجا برخی از رویکردها را برای راه اندازی آن در Win10 64bit به اشتراک می گذارد.    

اگر یکی شکست خورد، دیگری را امتحان کنید.

 

روش 1:

راهنمای زیر از یک انجمن استرالیایی بسیار مفید می آید.

کار می کند.

mini vci را روی win10 64bit 1 نصب کنید


mini vci را روی win10 64bit 2 نصب کنید


این راهنما به این معناست:
1) شما می دانید که در اطراف رایانه ها چه می کنید و مهارت های اساسی لازم برای ایجاد دایرکتوری ها، کپی فایل ها و وارد کردن کلیدهای رجیستری را دارید.
2) فایل لینک زیر را دانلود می کنید (یا یک سی دی Mini-VCI با محتویات تقریباً مطابق با فایل های ارائه شده دارید)

درایور Win64 MVCI برای TOYOTA TIS
3) نسخه Techstream شما تا جایی که می توانم بگویم مهم نیست، من از V12 استفاده می کنم (دانلود v12 را در وبلاگ ما جستجو کنید).
4) ویندوز 10، 64 بیت (سایر نسخه های 64 بیتی، 7، 8 و غیره همگی باید کار کنند)
5) روی کابل Mini-VCI J2534 با سیستم عامل 1.4.1 تست شده (باید روی کابل های جدیدتر نیز کار کند)

فایل بالا را بگیرید، حاوی فایل های 64 بیتی Mini-VCI ضروری است. مطمئن شوید که کل پیوند را کپی و جایگذاری کرده اید و URL را به درستی تجزیه نمی کنید.
برای ایمنی خود، با استفاده از https://www.virustotal.com/ یا هر ابزار آنلاین مختلف تست ویروس آنلاین، مطمئن شوید که فایل در برابر ویروس ها ایمن است.

 

هنگامی که فایل را استخراج می کنید، حاوی محتویات زیر خواهد بود.

mini vci را روی win10 64bit 3 نصب کنید


باشه بریم سراغش

 

1) چند پوشه جدید در پوشه C:\Program Files (x86) خود ایجاد کنید و چند فایل را در آنجا کپی کنید.
C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics

سپس
C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver برای TOYOTA TIS

2) فایل‌های  FirmwareUpdateTool  و  MVCI32.dll  را از فایل ZIP پیوند داده شده در پوشه «MVCI Driver for TOYOTA TIS» کپی کنید.
می بایست شبیه به این باشه

mini vci را روی win10 64bit 4 نصب کنید
من متوجه شده ام که هر بار که درایورهای VCI را از فایل MSI نصب کردم، هرگز آن پوشه ها را ایجاد نکرد و آن دو فایل را در آنجا قرار داد. این یکی از مراحل کلیدی برای به کار انداختن این کار است.

اگر آن فایل‌ها در آن پوشه‌ها نباشند، Techstream با ویندوز 64 بیتی و کابل Mini VCI کار نخواهد کرد. در واقع، اگر هر کار دیگری را روی سیستم 64 بیتی خود انجام داده اید، ابتدا این را بررسی کنید، و اگر آن فایل ها در آن پوشه نیستند، این مرحله را انجام دهید و Techstream را آزمایش کنید، ممکن است کار کند.

 

اکنون، نسخه ویندوز من (Win 10 Creators Update – 1709) درایورهای کابل Mini VCI را به طور خودکار شناسایی و بارگذاری کرد. دریافته‌ام که این درایورها همیشه کار نمی‌کنند، بنابراین درایورهای ارائه شده در ZIP پیوند داده شده در بالا را به صورت دستی نصب کردم. برای نصب آنها و فعال کردن آنها در دستگاه های خود موارد زیر را انجام دهید:

1) در زیر پوشه ftdibus، روی فایل ftdibus.inf کلیک راست کرده و روی install کلیک کنید و هرگونه هشدار ظاهر شده را بپذیرید.
2) در زیر پوشه ftdiport، روی فایل ftdiport.inf کلیک راست کرده و روی install کلیک کنید، دوباره هر اخطار ظاهر شده را بپذیرید.
قبل از رفتن به بخش بعدی، آنها را از سر راه بردارید.
1) کابل Mini-VCI خود را وصل کنید و منتظر بمانید تا ویندوز آن را تشخیص دهد و درایورها را بارگذاری کند.
2) مدیر دستگاه را باز کنید (Win Key+X سپس Device Manager را انتخاب کنید) و گره "Ports (COM & LPT)" را باز کنید و روی دستگاه "USB Serial Port (COM?)" دابل کلیک کنید و سپس به "درایور" بروید. برگه ”
3) به این تصویر مراجعه کنید

mini vci را روی win10 64bit 5 نصب کنید


– اگر نسخه درایور 2.6.0.0 باشد، نیازی به تغییر چیزی ندارید، در غیر این صورت به مرحله بعد بروید.

4) اگر نسخه درایور 2.6.0.0 نیست، روی دکمه "Update Driver" کلیک کنید.
5) روی «Browse my computer for driver software»
کلیک کنید. 6) سپس روی «Let me pick from a list of drivers available on my computer» کلیک کنید.
7) باید دو درایور را فهرست کند.

mini vci را روی win10 64bit 6 نصب کنید


– موردی که ویندوز دوست دارد (2.12.28.0) و نصب دستی در مرحله 2 که 2.6.0.0 است. درایور نسخه 2.6.0.0 را انتخاب کنید و روی "بعدی" کلیک کنید و منتظر بمانید تا درایورها نصب شوند سپس آن پنجره را ببندید. اکنون باید نسخه درایور را همانطور که نصب شده است به صورت 2.6.0.0 نمایش دهد.
اکنون زمان آن رسیده است که همین کار را با دستگاه مبدل سریال USB انجام دهید. بنابراین کابل MiniVCI را به برق متصل نگه دارید.

1) با باز بودن مدیر دستگاه، گره "کنترل کننده های گذرگاه سریال جهانی" را گسترش دهید.
2) روی دستگاه “USB Serial Converter” دوبار کلیک کنید و به تب “Driver” بروید.
3) با انجام همین فرآیند در قسمت قبل، درایور را بررسی کرده و در صورت لزوم به نسخه 2.6.0.0 تغییر دهید. این روند یکسان است، فقط نام دستگاه را به طور مناسب جایگزین کنید.
4) هنگامی که پورت و مبدل هر دو روی 2.6.0.0 هستند، اکنون می توانید به فایل FirmwareUpdateTool.exe که کپی کرده اید برگردید و آن را باز کنید، پس از باز کردن، روی دکمه "اطلاعات دستگاه" کلیک کنید و باید بگوید متصل است و فایل را برگردانید. نسخه سیستم عامل کابل

mini vci را روی win10 64bit 7 نصب کنید


این همان  کابل Mini VCI  است.
—–

اکنون، باید فایل mvci-x64.reg موجود در ZIP را وارد کنید. بدون وارد کردن این، Techstream نمی‌داند چگونه فایل‌های لازم برای کابل MiniVCI، یعنی MVCI32.dll را که در بخش اول انجام شده است، بارگذاری کند. بنابراین به سادگی روی آن دوبار کلیک کنید و هنگامی که از شما خواسته شد آن را وارد کنید. به همین راحتی است.
—–
گفته می شود که شما قبلاً Techstream را نصب و مجوز دارید، این راهنما آن مرحله را پوشش نمی دهد (راهنماهای زیادی وجود دارد که در صورت نیاز آن را پوشش می دهند). همچنین ممکن است برای Techstream خود به فایل های IT3 ini در zip نیاز داشته باشید. آنها به پوشه ENV داخل پوشه نصب Techstream می روند.
اکنون، برای باز کردن Techstream و تأیید عملکرد باید ایمن باشید. بنابراین در حالی که کابل MiniVCI هنوز وصل است، Techstream را باز کنید.
1) به "Setup" و سپس "VIM Select" بروید. باید با تنظیمات رابط "XHorse - MVCI" باز شود.
2) به این تصویر در پایین، با فلش مراجعه کنید.

mini vci را روی win10 64bit 8 نصب کنید


Techstream باید "VIM - Xhorse - MVCI J2534 DLL v1.4.7" را نشان دهد (نسخه dll ممکن است در صورت استفاده از فایل های خود متفاوت باشد) نکته کلیدی این است که اگر تا اینجا پیش رفته اید و فقط گفتن "VIM - Xhorse - MVCI" نیست (که زمانی اتفاق می‌افتد که Techstream را بدون اتصال کابل MiniVCI باز می‌کنید) پس باید حق داشته باشید که به خودرو وصل شوید. پس احتراق را روشن کرده و وصل کنید.

3) اگر همه چیز به خوبی پیش رفته است، باید یک پنجره پیشرفت به شما نمایش داده شود و اگر تا اینجا پیش رفتید، Techstream در حال صحبت با کابل MiniVCI در ویندوز 64 بیتی شما است.

mini vci را روی win10 64bit 9 نصب کنید


تمام شد، لذت ببرید.

 

روش 2:

درایور صحیح را از وب سایت FTDI دریافت کنید. سند این است که رایانه 64 بیتی ویندوز 10 را بشناسد Mini VCI J2534 با سیستم عامل 1.4.1 (تراشه FT232RQ). این یک راهنمای جامع نیست، بلکه باید به عنوان مکملی برای انبوهی از دستورالعمل‌های درایور + Techstream در دسترس استفاده شود. امیدواریم این کار با کاهش تعداد ساعاتی که برای به کار انداختن این کار لعنتی طول می کشد به دیگران کمک کند.

دستگاه  Mini VCI J2534  (معروف به MVCI) یک "دانگل" OBDII به USB است که برای اتصال لپ‌تاپ‌ها به خودروهای تویوتا/لکسوس، اغلب به منظور استفاده از Techstream استفاده می‌شود. این دستگاه از مبدل سیگنال USB به سریال تولید شده توسط FTDI (ftdichip.com) استفاده می کند. این تراشه در اصل یک مترجم است تا کامپیوتر بتواند با خودرو ارتباط برقرار کند و بالعکس. MVCI که من خریدم دارای سیستم عامل 1.4.1 (نه 2.0.4) بود که دارای قسمت تراشه FTDI شماره FT232RQ است.

1) من ابتدا با یک لپ تاپ رایتر تازه فرمت شده با ویندوز 10 64 بیتی شروع کردم. هرگز به اینترنت وصل نشدم، به روز رسانی خودکار درایورها را با استفاده از سه روش غیرفعال کردم (1. تنظیمات نصب دستگاه - > «نه، اجازه بدهید انتخاب کنم»، 2. gpedit. msc، و 3.regedit)، و آنتی ویروس از پیش نصب شده/bloat را حذف نصب کرد.
2) MVCI را به لپ تاپ وصل کرد و دستگاه ناشناخته ای را در Device Manager دید. توجه داشته باشید که فقط یک دستگاه ناشناخته لیست شده بود، نه دو! بسیاری از راهنماها بیان می کنند که باید دو وجود داشته باشد: یکی ناشناخته/هشدار در "کنترل کننده های اتوبوس سریال جهانی" و دیگری در "پورت ها (COM & LPT)". داشتم فکر می کردم که دانگل من به نوعی آسیب دیده است، زیرا فقط یکی را دیدم.
3) دو روش رایج پیشنهادی برای نصب درایور برای تراشه FTDI این است که فایل های درایور را در C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver برای TOYOTA TIS استخراج کنید یا از برنامه AutoKent استفاده کنید و به دنبال آن برنامه ویرایش رجیستری من هم استخراج و هم AutoKent را انجام دادم و ویرایش رجیستری (mvci-x64.reg) را اجرا کردم.
4) درایور دستگاه ناشناخته را توسط Device Manager به روز کرد -> کلیک راست کنید -> Update Driver -> Browse my computer for drivers -> اجازه دهید از لیست درایورهای موجود در رایانه خود انتخاب کنم -> Have Disk -> Browse -> [اکنون به پوشه XHorse یا Autokent بروید]. هیچکدام کار نکرد زیرا اکنون علامت تعجب زرد نشان می دهد. 5) درایور 2.12.36.4 را از ( ftdichip.com/drivers/d2xx-drivers/
دانلود/انتقال بر روی لپ تاپ) که جدیدترین درایور ویندوز 64 بیتی است. به محض اینکه درایور را روی لپ‌تاپ رایتر انداختم، Device Manager آن را برداشت و به‌طور خودکار به‌روزرسانی شد، حتی اگر نباید این کار را می‌کرد. تبدیل سریال USB دیگر علامت تعجب زرد را ندارد و ویژگی های مبدل نسخه درایور 2.12.36.4 را نشان می دهد. LED قرمز دانگل اکنون برای همیشه روشن است! led قرمز ثابت = کامپیوتر نحوه استفاده از دانگل را می داند.
6) techstream را نصب کنید.

احتمالاً دو مرحله مهم عبارتند از: 1) غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار درایورها و/یا قطع اتصال از اینترنت و 2) دانلود آخرین درایور FT232RQ. ماه‌ها پیش توانستم همین کابل را روی دستگاه Win7 32 بیتی کار کنم، اما کابل خود به خود کار نمی‌کرد. نمی دانم به این دلیل است که درایور به طور خودکار تعویض می شود؟

به هر حال، همه اینها کار می کنند تا بتوانم یک کلید جدید برنامه ریزی کنم. روش آنالوگ روشن-خاموش (x5)، باز-بستن (x6) برای افزودن ایموبلایزر تنها در صورتی کار می کند که 3 یا کمتر کلید ثبت شده باشد.

 

به روز رسانی ادامه دهید…

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.