دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan تنظیم کنیم؟

 رابط Maxiflash J2534 ابزار بسیار خوبی است اما برای اینکه J2534 به درستی با رایانه کار کند به نرم افزار نیاز دارید. بسیاری ارتباط FORScan با Autel MaxiFlash Pro J2534 را با موفقیت آزمایش کرده اند. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه راه اندازی Forscan با رابط Autel J2534 passthru است.    

 

ابتدا نرم افزار Forscan را به صورت آنلاین دانلود و نصب کنید.

سپس باید مجوز خود را بخرید و نرم افزار را از وب سایت Forscan دانلود کنید،  https://forscan.org/download.html  توصیه می کنیم مجوز مادام العمر را خریداری کنید که 42 یورو است.

Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan 1 راه اندازی کنید

یا نسخه کرک شده را آنلاین دریافت کنید.

 

می توانید از MaxiFlash J2534 با تبلت های MaxiSys Elite/ MK908 Pro II / MS908S Pro / Elite II / IM608 / IM608 II  و غیره استفاده کنید. امتحان کردن و استفاده از آن با Forscan کاملا منطقی است.

 

ما موفق شده ایم آن را به خوبی کار کنیم و در واقع انجام این کار بسیار آسان است. ما راه خود را در اینجا توضیح خواهیم داد و امیدواریم که کمک کند.

 

چگونه از Autel MaxiFlash J2534 با Forscan استفاده کنیم؟

1) Forscan را دانلود و نصب کنید.
2) Autel maxiflash J2534 خود را از طریق کابل usb به رایانه خود وصل کنید (همراه با maxiflash ارائه می شود - یا می توانید جداگانه خریداری کنید)
2) مجموعه maxi pc را از وب سایت autel دانلود کنید  https://autel.com/us/software-downloads/  و نصب کنید (در این مرحله maxiflash شما باید بوق بیپ کند و اکنون باید دو چراغ سبز روی دستگاه داشته باشید).

Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan 2 راه اندازی کنید

Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan 3 راه اندازی کنید


4) Forscan را اجرا کنید، تنظیمات را با کلیک کردن روی چرخ دنده و کلیک کردن روی زبانه اتصال باز کنید.
نوع اتصال J2534 را انتخاب کنید.
در آداپتور J2534، maxiflash elite/pro را انتخاب کنید.

Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan 4 راه اندازی کنید

.یک تیک در کادر اتصال خودکار قرار دهید.

Autel MaxiFlash J2534 را با Forscan 5 راه اندازی کنید

Forscan را ببندید و سپس Forscan را دوباره راه اندازی کنید.

اکنون باید یک اتصال موفق و یک چراغ سبز در کنار INTERFACE پایین سمت چپ داشته باشید.

هنگامی که درایورهای کامپیوتر به درستی نصب شده باشند، دستگاه J2534 می تواند برای هر نوع برنامه نویسی فلش استفاده شود و FORScan آن را به عنوان یکی از دستگاه های تشخیص و به روز رسانی سیستم عامل تشخیص می دهد.

من Autel Maxiflash Elite J2534 VCI را دارم و در اتصال Transit Connect 2016 موفق بودم. اگرچه MaxiFlash دارای بلوتوث است و کنترل پنل ویندوز یک اتصال بلوتوث موفق را به من نشان داد، من فقط در اتصال FORSCAN به وسیله نقلیه با کابل USB از لپ تاپ به Maxi موفق بودم. با برقراری ارتباط همه چیز به آرامی پیش رفت.

iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت پیموده شده

 داده‌های مسافت پیموده شده Suzuki Jimny 2018/2019 در تراشه Fujitsu MB91F062BS mcu به جای eeprom 93c** ذخیره می‌شود. iProg clone کم هزینه ترین دستگاه برای اصلاح مسافت پیموده شده در این مدل است.  

 

کیلومتر اصلی: 45000 کیلومتر

iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت پیموده شده 1

پنل اروپایی سوزوکی 34110-78RA0

iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 2

تست اتصال با خطاهای مورد انتظار

 

دسته ابزار را جدا کنید

iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 3

مشخص شد که این خوشه از یک میکروکنترلر (MCU) - Fujitsu MB91F062BS استفاده می کند.

iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت پیموده شده 4

MCU Fujitsu MB91F062BS + پین های اتصال برنامه نویس در سمت چپ قابل مشاهده است.
iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 5
پین های اتصال نزدیک (ما به این ریز مدار توجه نمی کنیم)

این بدان معنی است که تراشه EEPROM جداگانه ای وجود ندارد و داده ها باید مستقیماً از MCU خوانده شوند. دارای 2 ناحیه حافظه:
– فلاش کار (64 کیلوبایت) – شبیه سازی EEPROM
– فلاش اصلی (1 مگابایت) – خود سیستم عامل

 

 

طرح اصلاح مسافت پیموده شده

1. تخلیه ها را از خوشه بردارید.
2. برای خدمات در مورد ویرایش های dump لازم با کارشناس تماس بگیرید.
3. بازنویسی کنید

 

حالا برای مراحل.

1. من نسخه چینی  برنامه نویس iProg + را سفارش دادم  . نگاه کردن به آینده - خواندن / نوشتن Workflash عالی است.

در همان زمان متوجه شدم که گزینه هایی با  MB91F061BS وجود دارد  - تقریباً همان MCU اما 512 کیلوبایت اصلی به جای 1 مگابایت در  * 062BS  .

انگشتانم را روی هم گذاشتم و برنامه نویس iprog را سفارش دادم که در کمال تعجب از یک انبار محلی در 2 روز آمد. یک ماشین مجازی با ویندوز 7 آماده کردم (بعداً از یکی از دوستانم یک لپ تاپ با W10 قرض گرفتم) و نرم افزار را راه اندازی کردم. آرد سبک قرار بود iProg را با اسکریپت های کار برای چینی ها پیدا کند. این کیت شامل دیسکی بود که در سال 2023 جایی برای قرار دادن نداشت ، اما کمی بعد فروشنده پاسخ داد و پیوندی برای دانلود از مگا داد ، اما تا آن زمان من قبلاً نسخه کارآمد دیگری پیدا کرده بودم.

iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت پیموده شده 6

داخل برنامه نویس

اتصال دستگاه به برنامه نویس

در مورد من، من فقط ارجاعات را از نمودار سیم کشی گرفتم و با اشاره به شماتیک این MCU در iProg روی میز پخش کردم.

iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت طی شده 7

طرح از iProg
iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 8
لحیم کاری به داشبورد
iProg تغییر سوزوکی جیمنی MB91F062BS مسافت پیموده شده 9
آداپتور مورد استفاده با پین کانکتور ساده

در مرحله بعد، تخلیه موفقیت آمیز زباله های اصلی و پشتیبان گیری از آنها در صورت نیاز به پر کردن همه چیز همانطور که بود انجام می شود.

اتصال برق روی میز

در اینجا من یک نمودار اتصال منبع تغذیه برای خوشه روی میز ضمیمه می کنم، در مورد پین های CAN، آنها را روی برد از میکرو مداری که با CAN کار می کند صدا زدم، طبق دیتاشیت بهتر است دوبار چک کنید، اما همه چیز به نظر می رسد درست بودن
برای برق -  حتما هر دو GND را وصل کنید.

جیمنی JB74 Denso dash pinout

جیمنی JB74 Denso dash pinout

 

آموزش تکمیلی

در پشت اینترنت، 2 نوع دیگر از روکش‌های Workflash پیدا شد به طوری که چیزی برای شروع مقایسه وجود داشت.
1 - اتحادیه اروپا (مثل پرتغالی) با تمام خطاهایی که در من
2 وجود دارد - ژاپنی بدون خطای رادار، بدون TPMS، روغن و غیره.

 

خلاصه ای مختصر

در واقع، نتایج برای مدت طولانی انتظار نمی رود، اما از آنچه که من می توانستم بشکنم. همه چیزهایی که در زیر توضیح داده شده است تا کنون فقط مربوط به Workflash است  :
- همه dump ها در فرم HEX 95٪ متفاوت هستند، اما در آدرس دهی تقسیم بندی یکسانی دارند.
به عنوان مثال:
4000-5FE0
6000-7FE0
8000-9FE0
C000-DFE0 - با صفر کردن بلوک های C30E-C33B
می توان چراغ نشانگر روغن را در تخلیه اتحادیه اروپا خاموش کرد   . بی فایده ترین اطلاعات و با تلاش های بیشتر برای دیکامپایل در IDA Pro، کد اسمبلر در این مکان مرا به هیچ فکری وادار نکرد، اما من در اسمبلر صفر هستم و دیکامپایل مطمئن نیستم که درست باشد.
– سعی کردم فریمور را کاملا تمیز کنم. سپس خوشه به نسخه ژاپنی می رود، بدون خطا، اما بدون بقیه عملکرد.

iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 10

– سعی کردم همه چیز را کمی تمیز کنم و در نتیجه یک فریمور با ماژول تمیز شده تا آخرین ماژول مانند اروپایی کار می کند، اما وقتی آخرین  ماژول DAC0  عوض می شود به ژاپنی تغییر می کند. این به طور کلی باعث می شود فکر کنم برای غیرفعال کردن خطاها در نسخه اروپایی، باید Mainflash را ویرایش کنید نه Workflash.
- در مقطعی فکر کردم که برنده شدم، یک خوشه اروپایی گرفتم اما بدون خطا، مانند نسخه ژاپنی. این شادی کوتاه مدت بود، معلوم شد که من تمام ژاپنی ها را بدون خطا اما با انگلیسی حذف کردم، اگرچه اگر آن را از منوی کلاستر به حالت پیش فرض بریزید، همه چیز به ژاپنی بازنشانی می شود.

iProg Change Suzuki Jimny MB91F062BS Mileage 11

می خواستم با استفاده از  iprog+ با Mainflash بازی کنم . وقتی میخوای ضبط کنم با خطا در مرحله صفر کردن خراب میشه و حتی فکر میکردم وقتی 20% Mainflash پاک شد و کلاستر دیگه روشن نشد بازی ها تموم شد. اما بعد معلوم شد که اگر 100 بار روی رکورد کلیک کنید، سقوط می کند اما در صفر شدن پیشرفت می کند و سپس همه چیز را از فایل تا Mainflash به درستی می نویسد.

http://blog.obdii365.com/2023/03/01/suzuki-jimny-mb91f062bs-mileage-correction-by-iprog-clone/

MB SD C4 در مقابل VXDIAG در مقابل Openport برای Xentry

 دستگاه عیب یاب مرسدس بنز MB Star کدام بهتر است؟ VXDIAG، MB SD C4 یا OpenPort2 VCI؟

MB SD C4 در مقابل VXDIAG در مقابل Openport

Openport 2.0 :

نقطه ضعف کانکتور این است که با استفاده مداوم از بین می رود. ما openport را با کانکتور طلایی توصیه می کنیم.

اپن پورت با کانکتور طلایی

آموزش لحیم کاری برای پایداری بیشتر وجود دارد. این کاملاً برای تشخیص مناسب است، اما برای ماژول های به روز رسانی سیستم عامل خطرناک است.

نحوه تغییر کلون Tactrix Openport 2.0


رم حجم کمی دارد، هنگام کدنویسی یک ماژول جدی جدید ممکن است 51 کدگذاری اشتباه نوشته شده باشد. زیرا حافظه عملیاتی کافی در دستگاه اصلی (فقط 512 مگابایت.) وجود ندارد. همچنین شما می توانید در مورد آن آیات قدیمی بگویید. Openport تا سال 2005 نمی تواند خوب بخواند. ما به هیچ وجه ماشین های قدیمی را توصیه نمی کنیم.

اتصال ماژول هایی که ME28 E20 به خوبی SBC نمی بیند، منطقی نیست. ماشین‌ها از سال 2005 بدون مشکل خوانده می‌شوند، همه ماژول‌های W164، W221 همه چیز را می‌خوانند.
بیشتر در مورد اینترنت می خواستم بگویم بچه ها نمی ترسند اینجا اینترنت نیست همه اینها حدس و گمان است.

 

طرفداران:

  • اگر نیازی به به روز رسانی ماژول ندارید، گزینه ای با قیمت مناسب مناسب است.
  • Openport 2.0 در Can- Cars از سال 2006 و بالاتر محدود نمی شود!
  • برای ECU با قابلیت CAN مفید است.
  • برای عیب یابی و تشخیص معمولی، اما، آن را تکان می دهد.

معایب:

  • شما نمی توانید به ECU های K-Line که به طور گسترده در مدل های قدیمی K-line استفاده می شود دسترسی پیدا کنید.
  • اگر می خواهید با vediamo کار کنید نمی توانید از vediamo 5 استفاده کنید (4 نمی توانند از فایل های smrd استفاده کنند) زیرا vediamo 5 از Passthru پشتیبانی نمی کند بنابراین شما با DTS Monaco گیر کرده اید.
  • برای عملکرد بهتر و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، بهتر است R1 را با 47k جایگزین کنید.
  • در صورت نیاز به انجام به‌روزرسانی‌های ECU SW، در خطر شکست خوردن و سپس به‌طور بالقوه بریک کردن ecu خود هستید.

 

ادامه مطلب

Tactrix Openport 2.0 با مزایا و معایب Xentry Passthru

 

VXDIAG VCX SE

در ادامه به بررسی vxdiag می‌پردازیم - یک دستگاه زیبا. ما آن را همه کاره ترین دستگاه برای پول شما می دانیم.
حقیقت به دلیل افزایش هزینه افزایش یافته است.

هنگام استفاده از این دستگاه، کانکتور obd را قرار دهید، دستگاه، کامپیوتر و USB را وصل کنید و تنها پس از آن احتراق را به ترتیب معکوس روشن کنید، دقیقاً همان احتراق را خاموش کنید.
از کامپیوتر بیرون بکشید، کانکتور usb را بردارید. VXDIAG W223 را به خوبی می خواند، W213 را به خوبی بخوانید.

الگوی مشکل ساز new xentry باید آخرین درایورها باشد.

 

طرفداران:

  • سازگار با Passthru (به عنوان دستگاه j2534 passthru) و openshell XDOS (به عنوان C6 VCI)
  • مجوز، سیستم عامل را می توان در برنامه درایور به روز کرد، این مجوز مادام العمر است و با نرم افزار جدید کار می کند
  • VCX SE پایدارتر از Tactrix openport clone است اما به همان روش پروتکل J2534 عمل می کند.
  • دلیل اصلی خرید vxdiag داشتن  DoIP برای خودروهای جدید است.
  • vcx se  از طریق WiFi متصل می شود  و بسیار راحت است. اتصال wlan در فاصله تا 2 متر پایدار است.
  •  از قبل یک کانکتور نوع C وجود دارد  و بسیار محکم نگه داشته می شود
  • سیستم عامل قابل به روز رسانی
  • شما همچنین می توانید از BMW استفاده کنید و انواع مختلفی از برنامه ها وجود دارد که آن را پشتیبانی می کند
  • تا جایی که بتوان ماژول ها را اسکن کرد
  • بهترین کار را آفلاین کنید.

معایب: 

  • این مدل های قدیمی تر با پروتکل K-line را پشتیبانی نمی کند، برای مرسدس 2005 است.
  • Vediamo 5 به تنظیمات خاصی نیاز دارد
  • هنگام انتشار نسخه های جدید، باید سیستم عامل vci و درایور C6 را به روز کنید
  • در کامیون های مرسدس خیلی خوب نیست

بیشتر بخوانید:

چگونه VXDIAG VCX SE Benz را به عنوان دستگاه Xentry Passthru راه اندازی کنیم؟

 

MB SD Connect C4 / C5 

دستگاه بعدی C4 است. C4 همچنین برای اتومبیل های قدیمی ME28 ME20 به خوبی کار می کند. این چیزی غیر قابل تعویض است زیرا روی خودروهای قبل از سال 2005 عالی کار می کند.

اما گاهی اوقات مدل های جدید خیلی خوب نمی خوانند، اغلب همه ماژول ها به خصوص w223 را نمی بینند.
اما این برای سرویس کامل خودرو و عملکرد عیب یابی کافی است. با برنامه DTS Monaco که فوق العاده با فایل های sbf با MRI کار می کند عالی کار می کند.

 

طرفداران

  • خودروی جدید و قدیمی کار می کند
  • c4 muxe های جدیدتر همگی دارای وای فای هستند.
  • خود mux یک سرور DHCP در داخل دارد و یک آدرس IP را به لپ تاپ اجاره می دهد.
  • برای به روز رسانی سیستم عامل نیازی به نصب باتری ندارید.
  • کولر جدید برای کار طولانی مدت

 

معایب:

  • کیفیت مالتی پلکسر و کانکتور متفاوت است، برخی خوب، برخی ضعیف

MB Star HHT نمی تواند EZL و DM Solution را بخواند

 در اینجا ما تجربه کار کاربر در مرسدس بنز قدیمی را با نرم افزار HHT-WIN به اشتراک می گذاریم.

 

داستان از اینجا پیش می رود.

من C3 و C4 را از Aliexpress گرفتم، هر دو HHT-WIN در دسترسی به ماژول های EZL و DM مشکل دارند. من سومین مالتی پلکسر MB SD C4 DoIP را  از  obdii365 دریافت کردم .

 

3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند

سومین C4 و نرم‌افزار تشخیص خوب ستاره 2018 از تعمیرگاه مستقل MB قرض گرفته شده - Engine OFF
LH و ارتباطات GM کار می‌کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی‌کند

3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند

 

بعد مشکل را حل می کنم. این مالتی پلکسر C4 کار می کند.

من بسیار ناامید شده بودم، بنابراین یک کابل خوب از JSP Porsche MB Independent Service قرض گرفتم.
وقتی از کابل قرض گرفته شده خوب با C4 استفاده کردم، همه عملکردهای اسکن ماشین به درستی کار می کنند - حتی وقتی موتور کار می کند!
وقتی از کابل 38 پین Apliexpress استفاده کردم، عملکردهای اسکن EZ و DM کار نمی کنند.
خوب من خیالم راحت شد - حالا فقط باید یک کابل کارآمد تهیه کنم!!!

بنابراین در مجموع:

اولین MUX من - C3، برای اسکن GM و LH کار کرد، اما نه EZL و نه DM. من مشکوک بودم که کابل است، اما تازه کل آن را برگرداندم.
MUX دوم من – AliExpress C4، برای اسکن GM، LH، EZL، و DM ….. کار کرد اما فقط زمانی که موتور خاموش بود / احتراق روشن بود. من گمان می‌کنم کابل خوب بود، اما ولتاژ عجیبی در داخل MUX رخ می‌داد که باعث می‌شد آن را نسبت به ولتاژهای بالاتر با دینام فعال تحمل نکند که مانع از اسکن EZL/DM با موتور روشن می‌شد.
سومین MUX من – obdii365 C4، در واقع یک واحد با کیفیت به نظر می رسد (کمی صیقلی تر از Ali C4 است) اما کابل معیوب بود…… که باعث شد قادر به اسکن EZL یا DM نباشد – هرگز. . 22 تا از 38 پین کامل وصل نشد!!!!!

به من پیشنهاد شد نرم‌افزارهای قدیمی‌تر از آنچه که می‌فروشند دریافت کنم (آنها تا سال 2018 نرم‌افزار می‌فروشند) زیرا نرم‌افزار قبلی با HHT-Win بهتر کار می‌کند (من فکر می‌کنم.)

 

داده های زنده EZL در حالی که موتور در حال کار پول است در زیر نشان داده شده است:

داده زنده mb sd c4 hht-win ezl 1

mb sd c4 hht-win ezl live data 2

داده زنده mb sd c4 hht-win ezl 3

داده زنده mb sd c4 hht-win ezl 4

داده زنده mb sd c4 hht-win ezl 5

  

نمودار pinout کانکتور تشخیصی 38 پین که به طور خاص در مورد مدل های 124/129/140/170/202/208/210 صحبت می کند.


پایه کابل 38 پین بنز

Aliexpress قادر به ارسال یک کابل کاملاً پین شده برای من نبود. "تولید کننده" آنها یک کابل کاملاً پین شده نمی سازد.

من 40 دلار گرفتم و آن را در obdii365.com خرج کردم که وقتی با آنها تماس گرفتم ادعا کرد که  کابل آنها کاملاً وصل شده است .

پیدا کردن یک کابل 38 پین که در آن همه پین ​​ها به کانکتور C4 وصل شده اند، چندان آسان نیست.

من از تعدادی از فروشندگان ebay در مورد پین اوت کابل های 38 پین خود پرسیدم. بسیاری از آنها به من پاسخ ندادند.

با این حال، فروشنده این تبلیغات در ebay تأیید کرد که همه 38 پین متصل نیستند، اگرچه به نظر می رسد که پایه های 7 و 17 (EZL) قطعاً متصل هستند.
همچنین به نظر می رسد که پین ​​های 18/19 به هم گره خورده اند، و من مطمئن نیستم که DM کار کند یا خیر، چه رسد به سایر عملکردهای ویژه 129، 210 و 140 که از پایه 20 گذشته است که متصل نیستند.

پایه کابل 38 پین بنز 2

من  کابل 38 پین obdii365 را  با C4 خود امتحان کردم. حدس بزن چی شده؟

کاملاً کار کرد. قرائت های EZL و DM خوب کار کردند. کابل را امروز دریافت کردم و کار می کند! DM، EZL، LH، GM ... همه در دسترس هستند!

کابل mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 1

کابل mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 2

mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 3

mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 4

mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 5

کابل mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 6

سپس به کابل من برگشتیم. نه-آرو! بدون EZL و بدون خواندن DM!

همچنین حدس بزنید چیست؟ به نظر می رسد کابل او و کابل من از نظر بصری متفاوت است!!!!

کابل mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 7

بالا: کابل 38 پین aliexpress با تنها 16 پین متصل شده است

پایین: کابل کاملاً پین شده از obdii365

 

نکته: کابل 38 پین را نیز از فروشندگان در AliExpress خریداری نکنید.
کابل آنها نیز تعداد مورد نیاز پین را ندارد.

کابل mb sd c4 hht و فول پین 38 کابل 8

 

چند نکته در مورد C4 MUXES در طول راه اگر کسی بخواهد یکی را بخرد. به نظر می رسد چند طعم از این ها وجود دارد که همگی بسیار شبیه به هم هستند.

  • سعی کنید یک c4 جدید طراحی شده تهیه کنید. اولین AE c4 mux من ارزانتر بود و وای فای نداشت و فکر می کنم طراحی قدیمی تری داشت. وقتی آن را گرفتم و آن را به ماشین وصل کردم، دائماً پیام‌هایی در مورد نیاز به قرار دادن باتری‌های قابل شارژ برای رفع برخی مشکلات شارژ می‌فرستد، و آنقدرها هم خوب به نظر نمی‌رسید، حتی اگر عقل مرسوم در benzworld و mhhauto فقط نادیده گرفتن پیام بود. . همچنین، اولین AE mux من دارای لکه‌های زنگ زدگی بر روی هیت سینک زیر محافظ‌های لاستیکی، برچسب‌های غلط املایی، پیچ‌های روی پانل انتهایی (جایی که کانکتورها هستند) بود که پیچ نمی‌خورد، و مکان‌های ناهموار روی هیت سینک که براق/خنگ بودند. / براق / کسل کننده. برد مدار را بیرون نیاوردم تا به آن نگاه کنم، اما همه این چیزها من را عصبی کرده بود، بنابراین آن را پس فرستادم. c4 جدیدتری که گرفتم هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشت.

 

  • c4 muxe های جدیدتر همگی دارای وای فای هستند. در ابتدا فکر می کردم وای فای فقط مشکل دیگری است، اما به سرعت متوجه شدم که بسیار مفید است. mux از وای فای برای اتصال به لپ تاپ SDS با SSID خودش استفاده می کند. می توانید تصمیم بگیرید که از وای فای استفاده نکنید و سپس موکس را با کابل اترنت بلند با کانکتور rj45 به لپ تاپ خود وصل کنید، اما چیزی که من متوجه شدم این است که گره خوردن کابل سبز در فن رادیاتور واقعا آسان است!

 

  • دو مدل وای‌فای از c4 muxes وجود دارد... وای‌فای معمولی و فکر می‌کنم (مطمئن نیست) DOiP. راه‌اندازی مدل معمولی سخت است. ابتدا باید موکس را با کابل سبز به لپ‌تاپ وصل کنید، سپس یک IP ثابت روی لپ‌تاپ برای آداپتور وای‌فای تنظیم کنید، سپس وارد یک برنامه نرم‌افزاری بداخلاق شوید که mux را راه‌اندازی می‌کند، سپس به صورت دستی دو SSIDS را برای پخش mux تنظیم کنید… “Road24” و “Workshop”….. و سپس Static را تنظیم کنید. آی پی های mux برای استفاده در هنگام استفاده از این دو SSID، جدا کردن کابل سبز رنگ و امیدواری که لپ تاپ به mux متصل شود و دیگر هرگز آن را لمس نکند.  موارد جدیدتر،  MB SD C4 PLUS DOIP ، بسیار ساده تر هستند. فقط کافی است لپ تاپ به SSID وای فای، mux از جعبه "XC4PLUS" پخش می شود و کار شما تمام استخود mux یک سرور DHCP در داخل دارد و یک آدرس IP را به لپ تاپ اجاره می دهد.

 

  • اگر از این عمدتا برای w124 خود استفاده می کنید، نرم افزار تشخیصی Star 2015 و WinXP خوب است. تا زمانی که HHT-WIN داشته باشد به خوبی کار می کند  شما فقط می توانید DAS را اجرا کنید که HHT-WIN را بالا می آورد یا مستقیماً HHT-WIN را اجرا کنید. در عیب‌یابی، یک لپ‌تاپ SDS از JSP MB قرض گرفتم که نرم‌افزار 2018 روی آن بود. با Win 7 نیز HHT-WIN را در خود داشت، اما به طور قابل توجهی شلوغ تر بود. من باید XENTRY را اجرا می‌کردم، که سپس DAS را مطرح کرد، که سپس تصمیم گرفت HHT-WIN را در یک پنجره عمودی گسسته (تقلید کند؟) WIN. کار کرد، اما به نظر می‌رسید که اشتباهات بیشتری وجود دارد.
http://blog.obdii365.com/2023/02/27/choose-a-fully-pinned-38-pin-cable-for-mb-sd-c4/

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش بخوانید و بنویسید

 روش صحیح اتصال گیربکس VGS3 مرسدس بنز به برنامه نویس ecu foxflash چیست ؟ 

مرسدس VGS3 را با Foxflash 1 بخوانید و بنویسید

سرنخ اینجاست. وظیفه اصلی این روش نوشتن داده های VGS از VGS3 معیوب اصلی در یک واحد جدید پس از جایگزینی است.

این درایور منحصراً به دستکاری شماره EHS، رشته SCN و شماره شاسی اختصاص دارد. راننده واحد کنترل را کلون نمی کند.  در صورت تعویض یونیت هیدرولیک می توان از آن استفاده کرد.

این ماژول فقط به شما امکان می دهد کدنویسی را دریافت کنید یا کدنویسی را بنویسید. شما می توانید برنامه نویسی را مستقیماً از FoxFlash ویرایش کنید. می توانید شماره VIN و EHS را ویرایش کرده و بنویسید.

مردم همیشه از  autel im608 استفاده می کنند  زیرا به نظر می رسد انجام این کار آسان تر است.

 

CONTINENTAL TEMIC VGS3 7G Tronic – مرسدس بنز Pinout به Foxflash

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 2 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 3 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 4 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 با موفقیت کد را با  FoxFlash خواند .

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 5 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با Foxflash 6 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 7 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 8 بخوانید و بنویسید

پس از دریافت کد به خوبی کار کرد و همچنین گزینه SET CODING را امتحان کرد و امکان ویرایش VIN، شماره EHS و رشته SCN را فراهم می کند.

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 9 بخوانید و بنویسید

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 10 بخوانید و بنویسید

بنابراین نیازی به باز کردن قفل vgs با foxflash نیست. همچنین می‌توانید  Autel Ultra  (یا سایر تبلت‌های Autel MaxiSys) و  Godiag gt100 breakout box را  برای بکر کردن VGS3 روی نیمکت داشته باشید و همچنان می‌توانید آن را به این صورت برنامه‌ریزی کنید یا از FoxFlash برای خواندن VGS3 اهداکننده و انتقال داده‌ها به نسخه باکره استفاده کنید.

مرسدس VGS3 را با فاکس فلش 11 بخوانید و بنویسید

پس از ویرایش vin و کدنویسی باید Drive Authorization را انجام دهید. 

X431 PAD VII را در مقابل Autel Ultra راه اندازی کنید

در اینجا مقایسه بین اسکنرهای دیانوستیک Launch X431 PAD VII و Autel MaxiSys MSUltra ارائه می شود.

 

اول از همه، بیایید مقایسه جدول را بررسی کنیم:

موردAutel MaxiSys Ultra

autel ultra

X431 PAD VII را راه اندازی کنید

راه اندازی x431 pad vii

صفحه نمایش12.9 اینچ

صفحه نمایش لمسی
2732 x 2048 DPI / TFT-LCD CORELLE GLASS

صفحه نمایش خازنی 13.3 اینچی، 1920*1080
سیستم عاملاندروید 7.0اندروید 9.0 
پردازنده
8 هسته ای 2.3 گیگاهرتز + 1.7 گیگاهرتز
هشت هسته 2.0 گیگاهرتز
حافظه / رم256 گیگابایت SSD / 4 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت
باتری18000 میلی آمپر ساعت71140 میلی وات ساعت
دوربین16 مگاپیکسل عقب / 5 مگاپیکسل جلوجلو 8 مگاپیکسل، عقب 13 مگاپیکسل
ارتباطبلوتوث، وای فای، USBبلوتوث، وای فای، USB
VCI اسیلوسکوپ 4 کاناله MaxiFlash VCMI ، مولد شکل موج، مولتی متر و تستر CAN BUS.  اختیاری VCI200لینک هوشمند C
پریزمشمولنه، اما با استاندارد IP65 واقعی. پایه پایه قابل تنظیم 180 درجه
محدودیت IPآرهنسخه جهانی بدون مسدود کردن IP
زبانفقط انگلیسیانگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، کره ای، ترکی، سوئدی، ژاپنی، لهستانی، چکی، روسی، هلندی، تایلندی، فنلاندی، دانمارکی، رومانیایی، عربی، فارسی، عبری، کرواتی
پروتکل هاD-PDU/SAE J2534/RP1210/DoIP/CAN FDCAN/CANFD/DoIP 2534/D-PDU/RP1210
برندهای خودروی مورد حمایت99% برندها110 برند
تشخیص خودکارSCANVIN / AUTO-VIN /AUTO-SCANSCANVIN / AUTO-VIN /AUTO-SCAN
کمک تعمیرروش‌های هدایت‌شده با تجزیه و تحلیل DTC و راه‌حل‌های کد خطا روش‌های هدایت‌شده با تجزیه و تحلیل DTC و راه‌حل‌های کد خطا
نقشه برداری ماژول توپولوژیصفحه نمایش وضعیت همه سیستم با کد رنگی
روی خودروهای پشتیبانی شده
صفحه نمایش وضعیت همه سیستم با کد رنگی
روی خودروهای پشتیبانی شده
دسترسی امن به دروازهدسترسی مجاز به FCA با حساب AUTOAUTH 

دسترسی مجاز به دروازه رنو با حساب AUTOAUTH  

نحوه دسترسی به FCA Autoauth برای Autel )

نحوه باز کردن قفل دروازه رنو برای Autel )

دسترسی مجاز به FCA با حساب AUTOAUTH 

نحوه دسترسی به FCA Autoauth برای راه اندازی X431 )

عیب یابی خودرومسافر / وظیفه سبک
مقداری وظیفه متوسط
مسافر / کار سبک کمی
کار متوسط ​​/ اختیاری کار سنگین
توابع اساسی و ویژهآمریکایی، آسیایی و اروپایی
1996 و جدیدتر
آمریکایی، آسیایی و اروپایی
1996 و جدیدتر
عملکرد هدایت شده VAGآرهآره
سرویس بازنشانی می شود36+ ویژگی های خدماتبیش از 50 عملکرد ویژه
فعال سازی کامپوننتکنترل دو جهتهکنترل دو جهته
توابع پیشرفتهکد نویسی پیشرفته + انطباقکد نویسی پیشرفته + انطباق
کد نویسی آنلاینکدنویسی آنلاین آئودی، پورشه، رنو، جنرال موتورز، فورد، کرایسلر، ولوو، لندرور، جگوارکد نویسی آنلاین BMW، VW، آئودی، بنز، کد نویسی آفلاین فورد مزدا
برنامه نویسی آنلاینبرنامه نویسی BMW Benz GM، Ford، Chrysler، Volvo، Land Rover، Jaguar و J2534  برنامه نویسی BMW، VW، Audi، Benz، Nissan Renault و غیره و J2534
برنامه نویسی TPMSخیر، به اسکنرهای سری TPMS مستقل نیاز داریدبله، با افزونه TSGUN 
تشخیصی کار سنگینخیر، به دستگاه مستقل MS908CV یا MS909CV نیاز داریدبله، در صورت خرید کیت نرم افزار کامیون  
VideoScopeMV480با VSP-600 اختیاری 
اسیلوسکوپدر VCMI: اسیلوسکوپ 4 کاناله

 

اختیاری O2-1 ScopeBox
جعبه سنسوردر VCMIS2-2 SensorBox
برنامه نویس IMMOخیربا X-prog3 اختیاری 
تستر باتریبا تستر باتری اختیاری BT506 با تستر باتری bst360 
پرینتر Wi-Fiآرهآره
کالیبراسیون ADAS اختیاریآرهآره
تعمیر پایگاه دادهبله، دارای کمک تعمیر و نکات، مورد نسبی، TSB (اطلاعات OEM)از طریق عملکرد X-431 FIX "، نیاز به مجوز خرید دارید
کارشناس از راه دورکارشناس از راه دورتشخیص از راه دور
فورد و هولدن استرالیاییخیر، نیاز به خرید مجوز از منطقه محلی استآره
بروز رسانی نرم افزار1 سال رایگان، 999 دلار  در سال بعد2 سال رایگان، 569 دلار / سال بعد 

خلاصه:

1. راه اندازی و حفاظت نرم افزار
Launch x431 ابتدا روی VCI ساخته شده است، بنابراین اگر VCI را گم کردید، باید یکی را بخرید و حساب را به آن تغییر دهید. و اگر آن تبلت را گم کردید، فقط باید تبلت را بخرید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

Autel شروع نرم افزار را بر روی تبلت ساخته است، بنابراین اگر تبلت را گم کردید، همه چیز را از دست دادید و اگر VCI را گم کردید، به راحتی می توانید VCI را خریداری کنید.

2. هزینه به روز رسانی
هزینه به روز رسانی Autel بیش از راه اندازی گران است که از نظر هزینه به روز رسانی معقول است.

 

3. تجهیزات اضافی به دستگاه اضافه شده است

Launch به شما امکان می دهد برنامه نویسی کلیدی را اضافه کنید در حالی که autel این گزینه را ندارد و شما نیاز به خرید دستگاه مستقل دارید.
اگر به دستگاه Autel نیاز دارید که هم اسکن و هم برنامه نویسی کلیدی داشته باشد، به سراغ IM608 بروید . 

راه اندازی X-431 PAD 7 به شما امکان می دهد TPMS TGGUN را اضافه کنید که می تواند سنسورهای TPMS را برنامه ریزی کند در حالی که Autel گزینه ای برای اضافه کردن این دستگاه ندارد و باید ابزار  مستقل TPMS مانند TS508 یا ITS600 را خریداری کنید . لازم به ذکر است که برخی از مدل های Autel دارای عملکرد TPMS داخلی هستند، مانند MaxiPro MP808TS ، Maxicheck MX808TS. هم Launch و هم Autel به شما امکان می دهند دوربین فیلمبرداری و تستر باتری را اضافه کنید.
   
 

 

4. ابزار برنامه نویسی کلیدی
Autel در برنامه نویسی کلیدی پیشرفته تر و بهتر است. اما به تبلت MaxiIM نیاز دارید اما MSUltra ندارید.

 

5. برنامه نویسی حسگر TPMS و یادگیری مجدد
Autel بهتر از Launch است. اما به اسکنر TPMS Autel به تنهایی نیاز دارید.

6. سطح قیمت:
Autel گرانتر از Launch است.

 

7. گزارش ها
هر دو گزارش اسکن را به کاربر می دهند، اما Autel Ultra دارای پایگاه ابری است که به شما این امکان را می دهد که گزارش را به راحتی دانلود کنید.  

 

8. اسکنر سنگین
راه اندازی افزونه سنگین کارکرد بهتر، ارزان تر و آسان تر از MaxiSys CV است.
Autel این امکان را دارد که در هنگام راه‌اندازی فقط دستگاه مستقل بخرد و ماژول سنگین را اضافه کند.

 

9. منطقه

Launch برای خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی بهتر است، در حالی که Autel برای خودروهای آمریکایی بهتر است.

 

10. دیگران

عملکرد برنامه نویسی آنلاین در پرتغال و اسپانیا مجاز نیست (Autel Ultra توصیه می شود).

 

بدون یک دستگاه کامل. تصمیم با شماست.

Autel IM608 کلون و برنامه Mercedes ME9.7 ECU

 ما دو تا کامپیوتر موتور مرسدس داریم. اصلش مال مرسدس سی 300 2011 هست و بهم ریخته.

ما نسخه اصلی را اینجا داریم و یک آشغال در اینجا. ما یکی دیگر را از انبار زباله خریدیم که متعلق به وسیله نقلیه دیگری است. ما نمی‌توانیم بدون اطلاع از نرم‌افزار OEM، ماشین را نصب کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. توسط ماشین دیگری فعال شده است و باید این ماژول را غیرفعال کنیم و فایل های کدگذاری و تمام اطلاعات ایموبلایزر را از ماژول اصلی در ماژول جدید ecu بنویسیم.

کاری که ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که داده ها را از این استخراج کرده و با استفاده از Autel IM608 / IM608 PRO / IM608 II به جدید برنامه ریزی کنیم  .

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 1

ECU اصلی

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 2

ECU اهدا کننده زباله

 

پارت نامبر bosch درست در پایین آن چاپ شده است و از نوع me 9.7 ecu است.

اگر به این یکی نگاه کنید، یک ecu از نوع me 9.7 نیز وجود دارد، اما شماره‌های قطعه کمی متفاوت است.

این می‌تواند حتی در حین برنامه‌نویسی مشکلی ایجاد کند یا اگر برنامه‌ریزی از طریق ماشین انجام شود ممکن است واقعاً روشن نشود یا ممکن است روشن شود، ممکن است هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکند.

مشکل است اما به نوعی خطرناک است، اما اگر یک ecu از نوع me 9.7 را در مرسدس بنز تغییر دهید، این دقیقاً همان کاری است که اگر ماژول های شما خوب هستند، این روند انجام می شود.

اگر شماره قطعات خوب است، ماشین شما باید بتواند روشن شود.

 

 

بیا شروع کنیم.

تمدید/کلون/برنامه واحد کنترل موتور ME9.7 مرسدس با Autel IM608

 

مراحل اصلی:

  • ori را بخوانید. داده های ECU موتور
  • کد نویسی پشتیبان
  • Ecu اهداکننده را تجدید کنید
  • VIN موتور را بنویسید
  • بارگذاری اطلاعات موتور
  • اطلاعات ecu موتور را بنویسید
  • کدنویسی بنویس

 

بیایید به ایموبلایزر->انتخاب متخصص->Gbox روی نیمکت->ME9.7 برویم

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 3

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 4

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 5

به نمودار سیم کشی بروید. اگر از جعبه ag استفاده می کنید، این نمودار اتصال است، ما چهار سیم از آن خارج می شود زمین، توان CAN بالا و می تواند L

ما دو خط برق داریم که از این 15 و 16 است و سپس 41 و 54 یک قوطی بالا و پایین و شماره دو زمین است. ما قبلاً این تنظیم را انجام دادیم.

همچنین در اینجا این یک دوشاخه db15 است که به gbox می رود و با منبع تغذیه خارجی 12 ولت تغذیه می کند.

این پسوند obd است که از jbox Autel می آید.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 6

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 7

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 8

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 9

فقط مراقب باشید همه چیز را بارها و بارها بررسی کنید و سپس این روند را شروع کنید.

و سپس شروع به انجام این فرآیند کنید. اطلاعات ECU موتور را بخوانید و فایل را ذخیره کنید.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 10

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 11

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 12

می توانید از مسیر داده های ذخیره شده اسکرین شات بگیرید.

ما اطلاعات ecu موتور را می خوانیم و همچنین می خواهیم کدگذاری ماشین را بخوانیم.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 13

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 14

سپس باید از کدنویسی روی بنچ پشتیبان تهیه کنیم.

این در واقع از کدنویسی scn نسخه پشتیبان تهیه می کند.

فایل ما ذخیره شده است. از آن نیز یک عکس فوری از صفحه بگیرید. OK را می زنیم، کدگذاری پشتیبان انجام می شود.

حالا کار ما با این کامپیوتر تمام شده است.

اکنون سیم ها را به ECU اهدا کننده قلاب می کنیم و شروع به تجدید و نوشتن می کنیم.

من قبلاً اتصالات را روی ecu اهداکننده انجام دادم. دقیقاً به همان روش اصلی.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 15

اکنون کامپیوتر ECU اهدا کننده را به autel im608 متصل کرده ایم  .
ابتدا داده های ecu را بخوانید تا بررسی کنید که آیا ارتباط مناسبی با این ماژول داریم یا خیر.

اگر می‌توانید d flash و p flash را که بانک اطلاعاتی است بخوانید، می‌توانید eerpom را شبیه‌سازی کنید و کار بسیار آسان‌تر خواهد بود.

اگر im608 بتواند با ماژول ME9.7 ارتباط برقرار کند، ما قصد داریم این ecu را تمدید کنیم.

Autel می خواهد رمز عبور شما را پاک کند.

این رمز عبور محاسبه پاک کردن را محاسبه می کند.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 16

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 17

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 18

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 19

بریم سراغ ecu موتور بخونیم. چیزی که گفته شد فعال نشد و شخصی سازی نشد. ECU اهدا کننده تمدید می شود.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 20

حالا می توانیم یک عدد موتور ecu vin بنویسیم. Write engine (ECU) VIN را انتخاب کنید.

بنابراین اولین کاری که انجام می دهید این است که ما شماره vin را روی ماشین می نویسیم.

قبل از انجام هر کاری ابتدا عدد vin را در ecu می نویسد.


Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 21

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 22

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 23

و سپس کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بتوانیم اطلاعات ecu موتور را بارگیری کنیم. داده‌های ecu را که از ecu اصلی دریافت کرده‌اید آپلود کنید.

این همان اطلاعات دقیق هنوز در مورد این یکی است زیرا ما قبلاً غیرفعال سازی را انجام داده ایم.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 24

سپس داده های ECU موتور را می نویسیم.

اطلاعاتی را که از آن ماژول می خوانیم (تمام اطلاعات کلیدی و تمام اطلاعات ایموبلایزر) را می نویسد.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 25

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 26

اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کدگذاری را روی کدنویسی SCN با  im608 بنویسیم ، کدی که از رایانه اصلی روی نیمکت می‌خوانیم.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 27

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 28

فقط در این لحظه فعال نخواهد شد. بیایید Activate engine ECU را فشار داده و منتظر بمانیم تا تمام شود.

فقط در صورتی می توانید این عملکرد را انجام دهید که خودرو به دلیل مشکلات eis/مشکلات سوئیچ استارت نخورد. و سپس فقط سیستم را برای شما به یاد می آورد.

اما من فکر نمی‌کنم که ما نیازی به انجام این ماژول خاص داشته باشیم، زیرا هرگز مجبور به انجام آن حداقل در موردی که قبلاً انجام داده‌ام، نبودم.

 

حالا اگر اطلاعات ecu موتور را بخوانید، اساساً تقریباً دقیقاً مشابه این است.

اگر شماره قطعات یکسان بود، اگر دقیقا همان ماژول ها بود، این ماژول را بدون انجام کاری در ماشین قرار دادم، ماشین بلافاصله شروع به کار می کرد.

همانطور که می بینید همه چیز اینجاست. حالا می‌گوید چراغ‌های شخصی شخصی‌سازی شده است، فقط وقتی موتور را وارد می‌کنید فعال نمی‌شود، وقتی کامپیوتر موتور را به شبکه باس کنسرو وصل می‌کنید، وقتی EIS را می‌بیند، شروع به صحبت با EIS می‌کند. خود به خود فعال می شود.

Autel IM608 Clone Mercedes ME9.7 ECU 29

امیدوارم کمک کند.

http://blog.obdii365.com/2023/02/22/how-to-clone-mercedes-me9-7-ecu-with-autel-im608/

راه اندازی X431 IMMO Elite در مقابل Autel IM508

آیا تفاوتی بین launch x431 immo elite و Autel IM508 وجود دارد ؟   

X431 IMMO Elite را راه اندازی کنید

اتول im508

Launch x431 immo elite و autel IM508 همگی ترکیبی قدرتمند از خدمات کلیدی برنامه نویسی/تشخیص/تعمیر و نگهداری هستند. اما هنوز تفاوت هایی بین آنها وجود دارد:

 

از سمت نرم افزار

1.X431 Immo Elite دارای برنامه نویس x-prog3 برای عملکرد immo و ماژول کلون است، در حالی که im508 برای دریافت عملکرد immo بیشتر به xp400 نیاز دارید.

2. بیشتر مارک های خودرو نرم افزار immo پشتیبانی می شود. x431 immo elite می‌تواند از بیش از 90 برند نرم‌افزار تطبیق ضد سرقت مستقل برای مدل‌های خودروهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی مانند بنز، BMW، VW و غیره پشتیبانی کند. در حالی که IM508 تنها از 80 برند خودرو پشتیبانی می کند.
3. مارک های خودرو گسترده تر تحت پوشش. x431 immo elite از پروتکل‌های CAND/DOIP برای پشتیبانی از خودروهای بیشتر پشتیبانی می‌کند در حالی که IM508 نمی‌تواند پشتیبانی کند (نیاز به IM508S نسل دوم است).
عملکرد تنظیم مجدد 4.More پشتیبانی می شود. x431 immo elite دارای 39 عملکرد متداول تنظیم مجدد است در حالی که IM508 دارای 24 عملکرد تنظیم مجدد است.

5. x431 immo elite عیب یابی کامل سیستم را انجام می دهد، im508 فقط عیب یابی اولیه را انجام می دهد.
6. زبان های بیشتر پشتیبانی می شود. x431 immo elite می‌تواند از 25 زبان پشتیبانی کند در حالی که IM508 از 21 زبان پشتیبانی می‌کند.
7.x431 immo elite از استفاده از آندوسکوپ، BST360 و سایر ماژول‌های توسعه برای قدرتمندتر کردن عملکردهای تشخیصی پشتیبانی می‌کند در حالی که IM508 اینطور نیست.
8.x431 immo elite از تشخیص از راه دور پشتیبانی می کند، شما می توانید در هر زمان یا هر مکان کمک بگیرید در حالی که IM508 این کار را نمی کند.
توابع 9.More immo پشتیبانی می شود. به جز حالت هوشمند برای یادگیری کلید هدایت شده و خودکار، حالت تخصصی برای یادگیری کلید پیشرفته، خواندن پین/CS (همه کلیدها گم شده است)، تولید کلید، یادگیری کلید، یادگیری از راه دور، تنظیم مجدد/تطبیق ECU IMMO، بازخوانی/کدگذاری، خواندن فرستنده/ نوشتن، خواندن/نوشتن EEPROM/MCU، x431 immo elite ما هنوز دارای کلون ECU است: داده های EEPROM و FLASH ECU ماشین اصلی را به طور کامل در ECU خارجی بنویسید (شامل برنامه نویسی، کدگذاری، ضد سرقت، شماره فریم، تطبیق یادگیری و داده های دیگر)، به طور کلی نیازی به اجرای عملکردهای دیگر نیست.

 

از سمت سخت افزار
1. سیستم اندروید x431 immo elite اندروید 10.0 است، در حالی که سیستم IM508 فقط اندروید 4.4 است، x431 دارای بالاترین سیستم دسترسی است و می توانید عیب یابی خودرو را سریعتر و راحت تر انجام دهید.
حافظه 2.x431 immo elite دارای 4 گیگابایت * 64 گیگابایت حافظه است (128 گیگابایت قابل افزایش است)، در حالی که حافظه IM508 2 گیگابایت * 32 گیگابایت حافظه (فضای ذخیره سازی پیشرفته) است، x431 سرعت اجرا را بهبود می بخشد و نرم افزارهای مورد نیاز بیشتری را بدون نگرانی در مورد حافظه ناکافی نصب می کند.
صفحه نمایش 3.x431 immo elite ساخته شده از شیشه گوریلا، که مقاومت فوق العاده ای در برابر آسیب در برابر خراش، ضربه و افتادگی ناشی از استفاده روزمره ایجاد می کند. در حالی که صفحه نمایش IM508 یک صفحه نمایش ساده است.
اندازه صفحه نمایش 4.x431 immo elite 8 است که تشخیص را واضح تر می کند. در حالی که اندازه صفحه نمایش IM508 7 اینچ است.

مقایسه Xtool D8 BT، D9 و D9 Pro

 تفاوت بین اسکنر عیب یابی Xtool D8 BT، D9 و D9 Pro چیست؟

 

اول از همه، مقایسه جدول را در اینجا بررسی کنید:

موردXtool D8 BTXtool D9Xtool D9 Pro
صفحه نمایش8 اینچ9.7 اینچ9.7 اینچ
پردازندهچهار هسته ای 1.8 گیگاهرتز1024×768چهار هسته ای 1.8GH
ذخیره سازی64 گیگابایت2 گیگابایت + 128 گیگابایت2 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رام
سیستم عاملاندروید 5.1.1اندروید 10.0اندروید 10.0
کیفیت نمایش1024 x 7681024×7681024×768
باتریباتری داخلی 10000 میلی آمپر ساعتی10000 میلی آمپر ساعت10000 متر آه
ارتباطUSB، WiFi، بلوتوثUSB، WiFi، بلوتوثUSB، WiFi، بلوتوث
پروتکل CAN FDبله، سازگار با 2020MY و بعد از آن BUICK / CHEVROLET / CADILLAC / GMC / HOLDEN و غیره.

 

بله، سازگار با 2020MY و بعد از آن BUICK / CHEVROLET / CADILLAC / GMC / HOLDEN و غیره.

 

بله، سازگار با 2020

BUICK من و بعدا

شورولت کادیلاک

GMC HOLDEN و غیره

 

پروتکل DoIPآره آره

 

VCIVCI بی سیمXtool DoIP VCIXtool DoIP VCI J2534
تشخیص کامل سیستمآرهآرهآره
AutoScan & AutoVINAutoVINآرهآره
کنترل های دو جهته کامل

 

آرهآرهآره
کالیبراسیون ADASآرهآرهآره
توابع ویژه38+ توابع ویژه42+ توابع ویژه42+ توابع ویژه
برنامه نویسی کلیدیبا KC501 بلهبا KC501 بلهبا KC501 بله
کدگذاری ECUVW / AUDI / Škoda. کدگذاری ECUVW / AUDI / Škoda. کدگذاری ECUکدگذاری ecu BMW / VW / AUDI / Škoda / BENZ
عملکرد هدایت شده VAGآرهآرهآره
توابع پنهان فلشآرهآرهآره
برنامه نویسی ECUخیرخیربرنامه نویسی آنلاین ECU BMW Benz VW Audi SKODA

برنامه نصب ماژول قابل برنامه ریزی فورد مزدا (PMI) به صورت آفلاین

نقشه برداری توپولوژیخیرآرهآره
نمودار داده های زندهداده های زنده را به عنوان CSV صادر کنیدصادرات داده های زنده به عنوان CSV. 8-در-1 نمودار. تا 8 سنسور را به صورت جداگانه روی یک صفحه نمایش ترسیم کنید و غیرهصادرات داده های زنده به عنوان CSV.

8-در-1 نمودار.

تا 8 سنسور را به صورت جداگانه روی یک صفحه نمایش ترسیم کنید و غیره

آندوسکوپبله، XV100، بسته شامل نمی شودبله، XV100،

بسته گنجانده نشده است

کیت اتصال NON-OBD2آرهآرهآره
به روز رسانی3 سال آپدیت رایگان3 سال به روز رسانی رایگان،

258 دلار در سال بعد

3 سال به روز رسانی رایگان،

358 دلار در سال بعد

 

تفاوت بین D9 و D9 Pro در این است:

  • D9 Pro از ECU CODING برای BMW / VW / AUDI / Škoda / BENZ ... پشتیبانی می کند. D9 فقط از VW / AUDI / Škoda پشتیبانی می کند.
  • D9 Pro از برنامه نویسی ECU برای BMW / VW / AUDI / Škoda / BENZ / FORD (آفلاین) / MAZDA (آفلاین) ... پشتیبانی می کند. D9 ندارد.
  • هزینه به روز رسانی برای D9 258 دلار است و هزینه به روز رسانی برای D9 Pro پس از 3 سال به روز رسانی رایگان، 358 دلار است.

 

تفاوت بین D9 Pro و D8/D8BT این است: 

کیت X-Tool D9 Pro بهترین ابزار محدوده X Tool است و تقریباً به شما امکان می دهد هر کاری را که کارگاه گاراژ و نمایندگی اصلی انجام می دهد انجام دهید. این یکی از پیشرفته ترین کیت های ابزار اسکن و کدگذاری است که من تا به حال با آن کار کرده ام.

صفحه نمایش D9 تقریباً 1 اینچ بزرگتر از D8 است. هر دو D8 و D9 تمام سیستم های اصلی مانند موتور، abs، ایربگ، گیربکس، فرمان، ترمز و موارد دیگر را پوشش خواهند داد. هر دو می‌توانند VIN خودکار، خواندن اطلاعات ECU، خواندن کدها، پاک کردن کدها، خواندن داده‌های زنده داده‌های فریز فریم، آزمایش‌های فعال‌سازی/دو جهتی را انجام دهند. کدنویسی و عملکرد هدایت شده D9 PRO می تواند کدگذاری و برنامه نویسی ECU را انجام دهد برای عملکردهای ویژه/خدمات، هر دو D8 و D9 موارد زیر را پوشش می دهند:

چراغ روغن EPB را بازنشانی می کند

– ترمز دستی الکترونیکی SAS

- سنسور زاویه فرمان DPF

– فیلتر ذرات دیزلی برای بازسازی نیروی BMS

– ثبت باتری جدید

تنظیم مجدد دریچه گاز

TPMS RESET

کدگذاری انژکتور

خونریزی ترمز ABS

برنامه نویسی کلیدی

تطبیق گیربکس

کالیبراسیون تعلیق

WINDO IITALISATION

کالیبراسیون صندلی

پیکربندی ECU

تنظیمات A/F

START.STOP بازنشانی سیستم

تعمیر کیسه هوا

تغییر زبان

خوشه ابزار

تصحیح مسافت پیموده شده

حالت حمل و نقل

ارتقاء تایر

آموزش دنده

پاور بالانس EEPROM

فعال سازی پمپ الکترونیکی

کالیبراسیون ADAS

 

 

عملکردهای زیر فقط توسط D9 Pro پشتیبانی می شوند:

محدودیت سرعت

انطباق کلاچ

SRS

ADBLUE RESET

EGR RELEARN

FRM RESET

NOX RESET

VIN

VGT RELEARN

باتری HV

A/C RELEARN

سنسور باران / نور

تنظیم مجدد  واحد کنترل

کیلومتر شمار خوانده شود

 

هر دو  D9  و D9 Pro هر دو بلوتوث بی سیم هستند. D9  Pro  دارای قابلیت های برنامه نویسی ECU در فولکس واگن، مرسدس بنز، بی ام و و برنامه نویسی آفلاین ECU در فورد، مزدا است، در حالی که XTOOL D9 ندارد.
توجه به چند نکته ضروری است:
  • اگر به عملکرد برنامه نویسی ecu نیاز ندارید، نیازی به آپدیت D8 به D9 ندارید زیرا شبیه به هم هستند.
  • در صورت خرابی BT نمی توان D8BT (بلوتوث) را سیم کشی کرد. با این حال، در صورت خرابی BT، D9 می تواند سیم کشی شود.
  • برنامه نویسی ECU در D9 موجود است اما محدود به VW/Audi/Skoda است. برنامه نویسی ECU در D9 Pro به BMW، مزدا، بنز، فورد، VW/Audi/SKODA گسترش یافته است.
  • D9/D9 Pro دارای اسکن توپولوژی برای دیدن نمودار شبکه است.
http://blog.obdii365.com/2023/02/20/xtool-d8-bt-vs-d9-vs-d9-pro/

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین بای پس Xtool برنامه ریزی کنید

 مردم بسیاری از این مدل های GM 2020+ CAN FD را توسط xtool برنامه ریزی کردند. Autel نمی تواند پین دستگاه را بازیابی کند، OBDSTAR گاهی اوقات سرویس از کار می افتد، xtool در این مورد پایدار است و بسیار سریع است.  

تبلت‌های x100 با به‌روزرسانی‌های جدید و 100% CanFd بدون کد امنیتی مانند مدل‌های قدیمی.

 

مورد نیاز:
اسکنر باید به اینترنت متصل باشد.

باید آداپتور xtool can fd داشته باشید   (از آداپتور CAN FD برندهای دیگر استفاده نکنید)

تبلت های Xtool که با آداپتور xtool سازگار هستند

آداپتور xtool can fd

سازگار با موارد زیر: 

 

دنبال کنید مدل های CAN FD پشتیبانی می شوند، به روز رسانی ادامه دهید

2021+ Buick Envision
2020+ Cadillac CT4/CT5
2022 Cadillac XT4/XT5/XT6
2020+ Cadillac Escalade
2020+ Chevy Corvette 2021+
Chevy Tahoe 2022+ Chevy
Silverado G20202020

 

 

مثال برنامه نویسی:

Chevrolet Silverado 2023 همه کلیدها با استفاده از آداپتور Can FD و تبلت xtool گم شدند

این روش باید مشابه سایر مدل های GM CAN FD باشد.

نام تجاری-> منطقه-> مدل-> سال-> روش پین رایگان را انتخاب کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 1 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

آداپتور  CANFD  و OBD بسیار متصل هستند، در غیر این صورت، ارتباط برقرار نخواهد کرد.
همه کلیدها گم شده را انتخاب کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 2 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که همه کلیدها از ناحیه حسگر (جای لیوان آب) دور باشند.
اگر akl نمی تواند احتراق را روشن کند، درب راننده را هر 10 ثانیه باز/بسته کنید و واکنش دستگاه ابزار را برای پردازش مرحله بعدی مشاهده کنید.
بستن تمام درهای
ارتباطی

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 3 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 4 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 5 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید برنامه ریزی شده را در جای فنجان ناحیه القایی قرار دهید، کلیدهای دیگر را از ناحیه القایی تاب دهید.

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 6 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 7 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 8 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 9 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

دکمه شروع را به مدت 2 ثانیه فشار دهید، متر را مشاهده کنید، اگر صفحه نمایش تغییر نکرد، دکمه شروع را رها کنید و نگه دارید تا زمانی که تغییری ایجاد شود، برای ادامه، OK را فشار دهید.

موفقیت کلید اول برنامه

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 10 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 11 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

دستورات تبلت xtool را دنبال کنید تا کلید دوم را تا پایان برنامه برنامه ریزی کنید.

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 12 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

کلید هوشمند GM 2020+ CAN FD را با پین 13 Xtool Bypass برنامه ریزی کنید

 انجام شده.