رابط Maxiflash J2534 ابزار بسیار خوبی است اما برای اینکه J2534 به درستی با رایانه کار کند به نرم افزار نیاز دارید. بسیاری ارتباط FORScan با Autel MaxiFlash Pro J2534 را با موفقیت آزمایش کرده اند. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه راه اندازی Forscan با رابط Autel J2534 passthru است.
ابتدا نرم افزار Forscan را به صورت آنلاین دانلود و نصب کنید.
سپس باید مجوز خود را بخرید و نرم افزار را از وب سایت Forscan دانلود کنید، https://forscan.org/download.html توصیه می کنیم مجوز مادام العمر را خریداری کنید که 42 یورو است.
یا نسخه کرک شده را آنلاین دریافت کنید.
می توانید از MaxiFlash J2534 با تبلت های MaxiSys Elite/ MK908 Pro II / MS908S Pro / Elite II / IM608 / IM608 II و غیره استفاده کنید. امتحان کردن و استفاده از آن با Forscan کاملا منطقی است.
ما موفق شده ایم آن را به خوبی کار کنیم و در واقع انجام این کار بسیار آسان است. ما راه خود را در اینجا توضیح خواهیم داد و امیدواریم که کمک کند.
1) Forscan را دانلود و نصب کنید.
2) Autel maxiflash J2534 خود را از طریق کابل usb به رایانه خود وصل کنید (همراه با maxiflash ارائه می شود - یا می توانید جداگانه خریداری کنید)
2) مجموعه maxi pc را از وب سایت autel دانلود کنید https://autel.com/us/software-downloads/ و نصب کنید (در این مرحله maxiflash شما باید بوق بیپ کند و اکنون باید دو چراغ سبز روی دستگاه داشته باشید).
اکنون باید یک اتصال موفق و یک چراغ سبز در کنار INTERFACE پایین سمت چپ داشته باشید.
هنگامی که درایورهای کامپیوتر به درستی نصب شده باشند، دستگاه J2534 می تواند برای هر نوع برنامه نویسی فلش استفاده شود و FORScan آن را به عنوان یکی از دستگاه های تشخیص و به روز رسانی سیستم عامل تشخیص می دهد.
من Autel Maxiflash Elite J2534 VCI را دارم و در اتصال Transit Connect 2016 موفق بودم. اگرچه MaxiFlash دارای بلوتوث است و کنترل پنل ویندوز یک اتصال بلوتوث موفق را به من نشان داد، من فقط در اتصال FORSCAN به وسیله نقلیه با کابل USB از لپ تاپ به Maxi موفق بودم. با برقراری ارتباط همه چیز به آرامی پیش رفت.
دادههای مسافت پیموده شده Suzuki Jimny 2018/2019 در تراشه Fujitsu MB91F062BS mcu به جای eeprom 93c** ذخیره میشود. iProg clone کم هزینه ترین دستگاه برای اصلاح مسافت پیموده شده در این مدل است.
کیلومتر اصلی: 45000 کیلومتر
پنل اروپایی سوزوکی 34110-78RA0
تست اتصال با خطاهای مورد انتظار
دسته ابزار را جدا کنید
مشخص شد که این خوشه از یک میکروکنترلر (MCU) - Fujitsu MB91F062BS استفاده می کند.
این بدان معنی است که تراشه EEPROM جداگانه ای وجود ندارد و داده ها باید مستقیماً از MCU خوانده شوند. دارای 2 ناحیه حافظه:
– فلاش کار (64 کیلوبایت) – شبیه سازی EEPROM
– فلاش اصلی (1 مگابایت) – خود سیستم عامل
طرح اصلاح مسافت پیموده شده
1. تخلیه ها را از خوشه بردارید.
2. برای خدمات در مورد ویرایش های dump لازم با کارشناس تماس بگیرید.
3. بازنویسی کنید
حالا برای مراحل.
1. من نسخه چینی برنامه نویس iProg + را سفارش دادم . نگاه کردن به آینده - خواندن / نوشتن Workflash عالی است.
در همان زمان متوجه شدم که گزینه هایی با MB91F061BS وجود دارد - تقریباً همان MCU اما 512 کیلوبایت اصلی به جای 1 مگابایت در * 062BS .
انگشتانم را روی هم گذاشتم و برنامه نویس iprog را سفارش دادم که در کمال تعجب از یک انبار محلی در 2 روز آمد. یک ماشین مجازی با ویندوز 7 آماده کردم (بعداً از یکی از دوستانم یک لپ تاپ با W10 قرض گرفتم) و نرم افزار را راه اندازی کردم. آرد سبک قرار بود iProg را با اسکریپت های کار برای چینی ها پیدا کند. این کیت شامل دیسکی بود که در سال 2023 جایی برای قرار دادن نداشت ، اما کمی بعد فروشنده پاسخ داد و پیوندی برای دانلود از مگا داد ، اما تا آن زمان من قبلاً نسخه کارآمد دیگری پیدا کرده بودم.
اتصال دستگاه به برنامه نویس
در مورد من، من فقط ارجاعات را از نمودار سیم کشی گرفتم و با اشاره به شماتیک این MCU در iProg روی میز پخش کردم.
در مرحله بعد، تخلیه موفقیت آمیز زباله های اصلی و پشتیبان گیری از آنها در صورت نیاز به پر کردن همه چیز همانطور که بود انجام می شود.
اتصال برق روی میز
در اینجا من یک نمودار اتصال منبع تغذیه برای خوشه روی میز ضمیمه می کنم، در مورد پین های CAN، آنها را روی برد از میکرو مداری که با CAN کار می کند صدا زدم، طبق دیتاشیت بهتر است دوبار چک کنید، اما همه چیز به نظر می رسد درست بودن
برای برق - حتما هر دو GND را وصل کنید.
جیمنی JB74 Denso dash pinout
آموزش تکمیلی
در پشت اینترنت، 2 نوع دیگر از روکشهای Workflash پیدا شد به طوری که چیزی برای شروع مقایسه وجود داشت.
1 - اتحادیه اروپا (مثل پرتغالی) با تمام خطاهایی که در من
2 وجود دارد - ژاپنی بدون خطای رادار، بدون TPMS، روغن و غیره.
خلاصه ای مختصر
در واقع، نتایج برای مدت طولانی انتظار نمی رود، اما از آنچه که من می توانستم بشکنم. همه چیزهایی که در زیر توضیح داده شده است تا کنون فقط مربوط به Workflash است :
- همه dump ها در فرم HEX 95٪ متفاوت هستند، اما در آدرس دهی تقسیم بندی یکسانی دارند.
به عنوان مثال:
4000-5FE0
6000-7FE0
8000-9FE0
C000-DFE0 - با صفر کردن بلوک های C30E-C33B
می توان چراغ نشانگر روغن را در تخلیه اتحادیه اروپا خاموش کرد . بی فایده ترین اطلاعات و با تلاش های بیشتر برای دیکامپایل در IDA Pro، کد اسمبلر در این مکان مرا به هیچ فکری وادار نکرد، اما من در اسمبلر صفر هستم و دیکامپایل مطمئن نیستم که درست باشد.
– سعی کردم فریمور را کاملا تمیز کنم. سپس خوشه به نسخه ژاپنی می رود، بدون خطا، اما بدون بقیه عملکرد.
– سعی کردم همه چیز را کمی تمیز کنم و در نتیجه یک فریمور با ماژول تمیز شده تا آخرین ماژول مانند اروپایی کار می کند، اما وقتی آخرین ماژول DAC0 عوض می شود به ژاپنی تغییر می کند. این به طور کلی باعث می شود فکر کنم برای غیرفعال کردن خطاها در نسخه اروپایی، باید Mainflash را ویرایش کنید نه Workflash.
- در مقطعی فکر کردم که برنده شدم، یک خوشه اروپایی گرفتم اما بدون خطا، مانند نسخه ژاپنی. این شادی کوتاه مدت بود، معلوم شد که من تمام ژاپنی ها را بدون خطا اما با انگلیسی حذف کردم، اگرچه اگر آن را از منوی کلاستر به حالت پیش فرض بریزید، همه چیز به ژاپنی بازنشانی می شود.
می خواستم با استفاده از iprog+ با Mainflash بازی کنم . وقتی میخوای ضبط کنم با خطا در مرحله صفر کردن خراب میشه و حتی فکر میکردم وقتی 20% Mainflash پاک شد و کلاستر دیگه روشن نشد بازی ها تموم شد. اما بعد معلوم شد که اگر 100 بار روی رکورد کلیک کنید، سقوط می کند اما در صفر شدن پیشرفت می کند و سپس همه چیز را از فایل تا Mainflash به درستی می نویسد.
http://blog.obdii365.com/2023/03/01/suzuki-jimny-mb91f062bs-mileage-correction-by-iprog-clone/
دستگاه عیب یاب مرسدس بنز MB Star کدام بهتر است؟ VXDIAG، MB SD C4 یا OpenPort2 VCI؟
نقطه ضعف کانکتور این است که با استفاده مداوم از بین می رود. ما openport را با کانکتور طلایی توصیه می کنیم.
آموزش لحیم کاری برای پایداری بیشتر وجود دارد. این کاملاً برای تشخیص مناسب است، اما برای ماژول های به روز رسانی سیستم عامل خطرناک است.
نحوه تغییر کلون Tactrix Openport 2.0
رم حجم کمی دارد، هنگام کدنویسی یک ماژول جدی جدید ممکن است 51 کدگذاری اشتباه نوشته شده باشد. زیرا حافظه عملیاتی کافی در دستگاه اصلی (فقط 512 مگابایت.) وجود ندارد. همچنین شما می توانید در مورد آن آیات قدیمی بگویید. Openport تا سال 2005 نمی تواند خوب بخواند. ما به هیچ وجه ماشین های قدیمی را توصیه نمی کنیم.
اتصال ماژول هایی که ME28 E20 به خوبی SBC نمی بیند، منطقی نیست. ماشینها از سال 2005 بدون مشکل خوانده میشوند، همه ماژولهای W164، W221 همه چیز را میخوانند.
بیشتر در مورد اینترنت می خواستم بگویم بچه ها نمی ترسند اینجا اینترنت نیست همه اینها حدس و گمان است.
طرفداران:
معایب:
ادامه مطلب
Tactrix Openport 2.0 با مزایا و معایب Xentry Passthru
در ادامه به بررسی vxdiag میپردازیم - یک دستگاه زیبا. ما آن را همه کاره ترین دستگاه برای پول شما می دانیم.
حقیقت به دلیل افزایش هزینه افزایش یافته است.
هنگام استفاده از این دستگاه، کانکتور obd را قرار دهید، دستگاه، کامپیوتر و USB را وصل کنید و تنها پس از آن احتراق را به ترتیب معکوس روشن کنید، دقیقاً همان احتراق را خاموش کنید.
از کامپیوتر بیرون بکشید، کانکتور usb را بردارید. VXDIAG W223 را به خوبی می خواند، W213 را به خوبی بخوانید.
الگوی مشکل ساز new xentry باید آخرین درایورها باشد.
طرفداران:
معایب:
بیشتر بخوانید:
چگونه VXDIAG VCX SE Benz را به عنوان دستگاه Xentry Passthru راه اندازی کنیم؟
دستگاه بعدی C4 است. C4 همچنین برای اتومبیل های قدیمی ME28 ME20 به خوبی کار می کند. این چیزی غیر قابل تعویض است زیرا روی خودروهای قبل از سال 2005 عالی کار می کند.
اما گاهی اوقات مدل های جدید خیلی خوب نمی خوانند، اغلب همه ماژول ها به خصوص w223 را نمی بینند.
اما این برای سرویس کامل خودرو و عملکرد عیب یابی کافی است. با برنامه DTS Monaco که فوق العاده با فایل های sbf با MRI کار می کند عالی کار می کند.
طرفداران
معایب:
در اینجا ما تجربه کار کاربر در مرسدس بنز قدیمی را با نرم افزار HHT-WIN به اشتراک می گذاریم.
داستان از اینجا پیش می رود.
من C3 و C4 را از Aliexpress گرفتم، هر دو HHT-WIN در دسترسی به ماژول های EZL و DM مشکل دارند. من سومین مالتی پلکسر MB SD C4 DoIP را از obdii365 دریافت کردم .
3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند
سومین C4 و نرمافزار تشخیص خوب ستاره 2018 از تعمیرگاه مستقل MB قرض گرفته شده - Engine OFF
LH و ارتباطات GM کار میکند
ارتباطات EZL و DM کار نمیکند
3rd C4 & My 2015 Star diagnostic Software – Engine OFF
ارتباطات LH و GM کار می کند
ارتباطات EZL و DM کار نمی کند
بعد مشکل را حل می کنم. این مالتی پلکسر C4 کار می کند.
من بسیار ناامید شده بودم، بنابراین یک کابل خوب از JSP Porsche MB Independent Service قرض گرفتم.
وقتی از کابل قرض گرفته شده خوب با C4 استفاده کردم، همه عملکردهای اسکن ماشین به درستی کار می کنند - حتی وقتی موتور کار می کند!
وقتی از کابل 38 پین Apliexpress استفاده کردم، عملکردهای اسکن EZ و DM کار نمی کنند.
خوب من خیالم راحت شد - حالا فقط باید یک کابل کارآمد تهیه کنم!!!
بنابراین در مجموع:
اولین MUX من - C3، برای اسکن GM و LH کار کرد، اما نه EZL و نه DM. من مشکوک بودم که کابل است، اما تازه کل آن را برگرداندم.
MUX دوم من – AliExpress C4، برای اسکن GM، LH، EZL، و DM ….. کار کرد اما فقط زمانی که موتور خاموش بود / احتراق روشن بود. من گمان میکنم کابل خوب بود، اما ولتاژ عجیبی در داخل MUX رخ میداد که باعث میشد آن را نسبت به ولتاژهای بالاتر با دینام فعال تحمل نکند که مانع از اسکن EZL/DM با موتور روشن میشد.
سومین MUX من – obdii365 C4، در واقع یک واحد با کیفیت به نظر می رسد (کمی صیقلی تر از Ali C4 است) اما کابل معیوب بود…… که باعث شد قادر به اسکن EZL یا DM نباشد – هرگز. . 22 تا از 38 پین کامل وصل نشد!!!!!
به من پیشنهاد شد نرمافزارهای قدیمیتر از آنچه که میفروشند دریافت کنم (آنها تا سال 2018 نرمافزار میفروشند) زیرا نرمافزار قبلی با HHT-Win بهتر کار میکند (من فکر میکنم.)
داده های زنده EZL در حالی که موتور در حال کار پول است در زیر نشان داده شده است:
نمودار pinout کانکتور تشخیصی 38 پین که به طور خاص در مورد مدل های 124/129/140/170/202/208/210 صحبت می کند.
Aliexpress قادر به ارسال یک کابل کاملاً پین شده برای من نبود. "تولید کننده" آنها یک کابل کاملاً پین شده نمی سازد.
من 40 دلار گرفتم و آن را در obdii365.com خرج کردم که وقتی با آنها تماس گرفتم ادعا کرد که کابل آنها کاملاً وصل شده است .
پیدا کردن یک کابل 38 پین که در آن همه پین ها به کانکتور C4 وصل شده اند، چندان آسان نیست.
من از تعدادی از فروشندگان ebay در مورد پین اوت کابل های 38 پین خود پرسیدم. بسیاری از آنها به من پاسخ ندادند.
با این حال، فروشنده این تبلیغات در ebay تأیید کرد که همه 38 پین متصل نیستند، اگرچه به نظر می رسد که پایه های 7 و 17 (EZL) قطعاً متصل هستند.
همچنین به نظر می رسد که پین های 18/19 به هم گره خورده اند، و من مطمئن نیستم که DM کار کند یا خیر، چه رسد به سایر عملکردهای ویژه 129، 210 و 140 که از پایه 20 گذشته است که متصل نیستند.
من کابل 38 پین obdii365 را با C4 خود امتحان کردم. حدس بزن چی شده؟
کاملاً کار کرد. قرائت های EZL و DM خوب کار کردند. کابل را امروز دریافت کردم و کار می کند! DM، EZL، LH، GM ... همه در دسترس هستند!
سپس به کابل من برگشتیم. نه-آرو! بدون EZL و بدون خواندن DM!
همچنین حدس بزنید چیست؟ به نظر می رسد کابل او و کابل من از نظر بصری متفاوت است!!!!
بالا: کابل 38 پین aliexpress با تنها 16 پین متصل شده است
پایین: کابل کاملاً پین شده از obdii365
نکته: کابل 38 پین را نیز از فروشندگان در AliExpress خریداری نکنید.
کابل آنها نیز تعداد مورد نیاز پین را ندارد.
چند نکته در مورد C4 MUXES در طول راه اگر کسی بخواهد یکی را بخرد. به نظر می رسد چند طعم از این ها وجود دارد که همگی بسیار شبیه به هم هستند.
روش صحیح اتصال گیربکس VGS3 مرسدس بنز به برنامه نویس ecu foxflash چیست ؟
سرنخ اینجاست. وظیفه اصلی این روش نوشتن داده های VGS از VGS3 معیوب اصلی در یک واحد جدید پس از جایگزینی است.
این درایور منحصراً به دستکاری شماره EHS، رشته SCN و شماره شاسی اختصاص دارد. راننده واحد کنترل را کلون نمی کند. در صورت تعویض یونیت هیدرولیک می توان از آن استفاده کرد.
این ماژول فقط به شما امکان می دهد کدنویسی را دریافت کنید یا کدنویسی را بنویسید. شما می توانید برنامه نویسی را مستقیماً از FoxFlash ویرایش کنید. می توانید شماره VIN و EHS را ویرایش کرده و بنویسید.
مردم همیشه از autel im608 استفاده می کنند زیرا به نظر می رسد انجام این کار آسان تر است.
CONTINENTAL TEMIC VGS3 7G Tronic – مرسدس بنز Pinout به Foxflash
مرسدس VGS3 با موفقیت کد را با FoxFlash خواند .
پس از دریافت کد به خوبی کار کرد و همچنین گزینه SET CODING را امتحان کرد و امکان ویرایش VIN، شماره EHS و رشته SCN را فراهم می کند.
بنابراین نیازی به باز کردن قفل vgs با foxflash نیست. همچنین میتوانید Autel Ultra (یا سایر تبلتهای Autel MaxiSys) و Godiag gt100 breakout box را برای بکر کردن VGS3 روی نیمکت داشته باشید و همچنان میتوانید آن را به این صورت برنامهریزی کنید یا از FoxFlash برای خواندن VGS3 اهداکننده و انتقال دادهها به نسخه باکره استفاده کنید.
پس از ویرایش vin و کدنویسی باید Drive Authorization را انجام دهید.
در اینجا مقایسه بین اسکنرهای دیانوستیک Launch X431 PAD VII و Autel MaxiSys MSUltra ارائه می شود.
اول از همه، بیایید مقایسه جدول را بررسی کنیم:
مورد | Autel MaxiSys Ultra | X431 PAD VII را راه اندازی کنید |
صفحه نمایش | 12.9 اینچ صفحه نمایش لمسی | صفحه نمایش خازنی 13.3 اینچی، 1920*1080 |
سیستم عامل | اندروید 7.0 | اندروید 9.0 |
پردازنده | 8 هسته ای 2.3 گیگاهرتز + 1.7 گیگاهرتز | هشت هسته 2.0 گیگاهرتز |
حافظه / رم | 256 گیگابایت SSD / 4 گیگابایت رم | 256 گیگابایت / 8 گیگابایت |
باتری | 18000 میلی آمپر ساعت | 71140 میلی وات ساعت |
دوربین | 16 مگاپیکسل عقب / 5 مگاپیکسل جلو | جلو 8 مگاپیکسل، عقب 13 مگاپیکسل |
ارتباط | بلوتوث، وای فای، USB | بلوتوث، وای فای، USB |
VCI | اسیلوسکوپ 4 کاناله MaxiFlash VCMI ، مولد شکل موج، مولتی متر و تستر CAN BUS. اختیاری VCI200 | لینک هوشمند C |
پریز | مشمول | نه، اما با استاندارد IP65 واقعی. پایه پایه قابل تنظیم 180 درجه |
محدودیت IP | آره | نسخه جهانی بدون مسدود کردن IP |
زبان | فقط انگلیسی | انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، کره ای، ترکی، سوئدی، ژاپنی، لهستانی، چکی، روسی، هلندی، تایلندی، فنلاندی، دانمارکی، رومانیایی، عربی، فارسی، عبری، کرواتی |
پروتکل ها | D-PDU/SAE J2534/RP1210/DoIP/CAN FD | CAN/CANFD/DoIP 2534/D-PDU/RP1210 |
برندهای خودروی مورد حمایت | 99% برندها | 110 برند |
تشخیص خودکار | SCANVIN / AUTO-VIN /AUTO-SCAN | SCANVIN / AUTO-VIN /AUTO-SCAN |
کمک تعمیر | روشهای هدایتشده با تجزیه و تحلیل DTC و راهحلهای کد خطا | روشهای هدایتشده با تجزیه و تحلیل DTC و راهحلهای کد خطا |
نقشه برداری ماژول توپولوژی | صفحه نمایش وضعیت همه سیستم با کد رنگی روی خودروهای پشتیبانی شده | صفحه نمایش وضعیت همه سیستم با کد رنگی روی خودروهای پشتیبانی شده |
دسترسی امن به دروازه | دسترسی مجاز به FCA با حساب AUTOAUTH دسترسی مجاز به دروازه رنو با حساب AUTOAUTH | دسترسی مجاز به FCA با حساب AUTOAUTH |
عیب یابی خودرو | مسافر / وظیفه سبک مقداری وظیفه متوسط | مسافر / کار سبک کمی کار متوسط / اختیاری کار سنگین |
توابع اساسی و ویژه | آمریکایی، آسیایی و اروپایی 1996 و جدیدتر | آمریکایی، آسیایی و اروپایی 1996 و جدیدتر |
عملکرد هدایت شده VAG | آره | آره |
سرویس بازنشانی می شود | 36+ ویژگی های خدمات | بیش از 50 عملکرد ویژه |
فعال سازی کامپوننت | کنترل دو جهته | کنترل دو جهته |
توابع پیشرفته | کد نویسی پیشرفته + انطباق | کد نویسی پیشرفته + انطباق |
کد نویسی آنلاین | کدنویسی آنلاین آئودی، پورشه، رنو، جنرال موتورز، فورد، کرایسلر، ولوو، لندرور، جگوار | کد نویسی آنلاین BMW، VW، آئودی، بنز، کد نویسی آفلاین فورد مزدا |
برنامه نویسی آنلاین | برنامه نویسی BMW Benz GM، Ford، Chrysler، Volvo، Land Rover، Jaguar و J2534 | برنامه نویسی BMW، VW، Audi، Benz، Nissan Renault و غیره و J2534 |
برنامه نویسی TPMS | خیر، به اسکنرهای سری TPMS مستقل نیاز دارید | بله، با افزونه TSGUN |
تشخیصی کار سنگین | خیر، به دستگاه مستقل MS908CV یا MS909CV نیاز دارید | بله، در صورت خرید کیت نرم افزار کامیون |
VideoScope | MV480 | با VSP-600 اختیاری |
اسیلوسکوپ | در VCMI: اسیلوسکوپ 4 کاناله
| اختیاری O2-1 ScopeBox |
جعبه سنسور | در VCMI | S2-2 SensorBox |
برنامه نویس IMMO | خیر | با X-prog3 اختیاری |
تستر باتری | با تستر باتری اختیاری BT506 | با تستر باتری bst360 |
پرینتر Wi-Fi | آره | آره |
کالیبراسیون ADAS اختیاری | آره | آره |
تعمیر پایگاه داده | بله، دارای کمک تعمیر و نکات، مورد نسبی، TSB (اطلاعات OEM) | از طریق عملکرد " X-431 FIX "، نیاز به مجوز خرید دارید |
کارشناس از راه دور | کارشناس از راه دور | تشخیص از راه دور |
فورد و هولدن استرالیایی | خیر، نیاز به خرید مجوز از منطقه محلی است | آره |
بروز رسانی نرم افزار | 1 سال رایگان، 999 دلار در سال بعد | 2 سال رایگان، 569 دلار / سال بعد |
خلاصه:
1. راه اندازی و حفاظت نرم افزار
Launch x431 ابتدا روی VCI ساخته شده است، بنابراین اگر VCI را گم کردید، باید یکی را بخرید و حساب را به آن تغییر دهید. و اگر آن تبلت را گم کردید، فقط باید تبلت را بخرید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
Autel شروع نرم افزار را بر روی تبلت ساخته است، بنابراین اگر تبلت را گم کردید، همه چیز را از دست دادید و اگر VCI را گم کردید، به راحتی می توانید VCI را خریداری کنید.
2. هزینه به روز رسانی
هزینه به روز رسانی Autel بیش از راه اندازی گران است که از نظر هزینه به روز رسانی معقول است.
3. تجهیزات اضافی به دستگاه اضافه شده است
Launch به شما امکان می دهد برنامه نویسی کلیدی را اضافه کنید در حالی که autel این گزینه را ندارد و شما نیاز به خرید دستگاه مستقل دارید.
اگر به دستگاه Autel نیاز دارید که هم اسکن و هم برنامه نویسی کلیدی داشته باشد، به سراغ IM608 بروید .
راه اندازی X-431 PAD 7 به شما امکان می دهد TPMS TGGUN را اضافه کنید که می تواند سنسورهای TPMS را برنامه ریزی کند در حالی که Autel گزینه ای برای اضافه کردن این دستگاه ندارد و باید ابزار مستقل TPMS مانند TS508 یا ITS600 را خریداری کنید . لازم به ذکر است که برخی از مدل های Autel دارای عملکرد TPMS داخلی هستند، مانند MaxiPro MP808TS ، Maxicheck MX808TS. هم Launch و هم Autel به شما امکان می دهند دوربین فیلمبرداری و تستر باتری را اضافه کنید.
4. ابزار برنامه نویسی کلیدی
Autel در برنامه نویسی کلیدی پیشرفته تر و بهتر است. اما به تبلت MaxiIM نیاز دارید اما MSUltra ندارید.
5. برنامه نویسی حسگر TPMS و یادگیری مجدد
Autel بهتر از Launch است. اما به اسکنر TPMS Autel به تنهایی نیاز دارید.
6. سطح قیمت:
Autel گرانتر از Launch است.
7. گزارش ها
هر دو گزارش اسکن را به کاربر می دهند، اما Autel Ultra دارای پایگاه ابری است که به شما این امکان را می دهد که گزارش را به راحتی دانلود کنید.
8. اسکنر سنگین
راه اندازی افزونه سنگین کارکرد بهتر، ارزان تر و آسان تر از MaxiSys CV است.
Autel این امکان را دارد که در هنگام راهاندازی فقط دستگاه مستقل بخرد و ماژول سنگین را اضافه کند.
9. منطقه
Launch برای خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی بهتر است، در حالی که Autel برای خودروهای آمریکایی بهتر است.
10. دیگران
عملکرد برنامه نویسی آنلاین در پرتغال و اسپانیا مجاز نیست (Autel Ultra توصیه می شود).
بدون یک دستگاه کامل. تصمیم با شماست.
ما دو تا کامپیوتر موتور مرسدس داریم. اصلش مال مرسدس سی 300 2011 هست و بهم ریخته.
ما نسخه اصلی را اینجا داریم و یک آشغال در اینجا. ما یکی دیگر را از انبار زباله خریدیم که متعلق به وسیله نقلیه دیگری است. ما نمیتوانیم بدون اطلاع از نرمافزار OEM، ماشین را نصب کنیم و برنامهریزی کنیم. توسط ماشین دیگری فعال شده است و باید این ماژول را غیرفعال کنیم و فایل های کدگذاری و تمام اطلاعات ایموبلایزر را از ماژول اصلی در ماژول جدید ecu بنویسیم.
کاری که ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که داده ها را از این استخراج کرده و با استفاده از Autel IM608 / IM608 PRO / IM608 II به جدید برنامه ریزی کنیم .
ECU اصلی
ECU اهدا کننده زباله
پارت نامبر bosch درست در پایین آن چاپ شده است و از نوع me 9.7 ecu است.
اگر به این یکی نگاه کنید، یک ecu از نوع me 9.7 نیز وجود دارد، اما شمارههای قطعه کمی متفاوت است.
این میتواند حتی در حین برنامهنویسی مشکلی ایجاد کند یا اگر برنامهریزی از طریق ماشین انجام شود ممکن است واقعاً روشن نشود یا ممکن است روشن شود، ممکن است هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکند.
مشکل است اما به نوعی خطرناک است، اما اگر یک ecu از نوع me 9.7 را در مرسدس بنز تغییر دهید، این دقیقاً همان کاری است که اگر ماژول های شما خوب هستند، این روند انجام می شود.
اگر شماره قطعات خوب است، ماشین شما باید بتواند روشن شود.
بیا شروع کنیم.
تمدید/کلون/برنامه واحد کنترل موتور ME9.7 مرسدس با Autel IM608
مراحل اصلی:
بیایید به ایموبلایزر->انتخاب متخصص->Gbox روی نیمکت->ME9.7 برویم
به نمودار سیم کشی بروید. اگر از جعبه ag استفاده می کنید، این نمودار اتصال است، ما چهار سیم از آن خارج می شود زمین، توان CAN بالا و می تواند L
ما دو خط برق داریم که از این 15 و 16 است و سپس 41 و 54 یک قوطی بالا و پایین و شماره دو زمین است. ما قبلاً این تنظیم را انجام دادیم.
همچنین در اینجا این یک دوشاخه db15 است که به gbox می رود و با منبع تغذیه خارجی 12 ولت تغذیه می کند.
این پسوند obd است که از jbox Autel می آید.
فقط مراقب باشید همه چیز را بارها و بارها بررسی کنید و سپس این روند را شروع کنید.
و سپس شروع به انجام این فرآیند کنید. اطلاعات ECU موتور را بخوانید و فایل را ذخیره کنید.
می توانید از مسیر داده های ذخیره شده اسکرین شات بگیرید.
ما اطلاعات ecu موتور را می خوانیم و همچنین می خواهیم کدگذاری ماشین را بخوانیم.
سپس باید از کدنویسی روی بنچ پشتیبان تهیه کنیم.
این در واقع از کدنویسی scn نسخه پشتیبان تهیه می کند.
فایل ما ذخیره شده است. از آن نیز یک عکس فوری از صفحه بگیرید. OK را می زنیم، کدگذاری پشتیبان انجام می شود.
حالا کار ما با این کامپیوتر تمام شده است.
اکنون سیم ها را به ECU اهدا کننده قلاب می کنیم و شروع به تجدید و نوشتن می کنیم.
من قبلاً اتصالات را روی ecu اهداکننده انجام دادم. دقیقاً به همان روش اصلی.
اکنون کامپیوتر ECU اهدا کننده را به autel im608 متصل کرده ایم .
ابتدا داده های ecu را بخوانید تا بررسی کنید که آیا ارتباط مناسبی با این ماژول داریم یا خیر.
اگر میتوانید d flash و p flash را که بانک اطلاعاتی است بخوانید، میتوانید eerpom را شبیهسازی کنید و کار بسیار آسانتر خواهد بود.
اگر im608 بتواند با ماژول ME9.7 ارتباط برقرار کند، ما قصد داریم این ecu را تمدید کنیم.
Autel می خواهد رمز عبور شما را پاک کند.
این رمز عبور محاسبه پاک کردن را محاسبه می کند.
بریم سراغ ecu موتور بخونیم. چیزی که گفته شد فعال نشد و شخصی سازی نشد. ECU اهدا کننده تمدید می شود.
حالا می توانیم یک عدد موتور ecu vin بنویسیم. Write engine (ECU) VIN را انتخاب کنید.
بنابراین اولین کاری که انجام می دهید این است که ما شماره vin را روی ماشین می نویسیم.
قبل از انجام هر کاری ابتدا عدد vin را در ecu می نویسد.
و سپس کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که بتوانیم اطلاعات ecu موتور را بارگیری کنیم. دادههای ecu را که از ecu اصلی دریافت کردهاید آپلود کنید.
این همان اطلاعات دقیق هنوز در مورد این یکی است زیرا ما قبلاً غیرفعال سازی را انجام داده ایم.
سپس داده های ECU موتور را می نویسیم.
اطلاعاتی را که از آن ماژول می خوانیم (تمام اطلاعات کلیدی و تمام اطلاعات ایموبلایزر) را می نویسد.
اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کدگذاری را روی کدنویسی SCN با im608 بنویسیم ، کدی که از رایانه اصلی روی نیمکت میخوانیم.
فقط در این لحظه فعال نخواهد شد. بیایید Activate engine ECU را فشار داده و منتظر بمانیم تا تمام شود.
فقط در صورتی می توانید این عملکرد را انجام دهید که خودرو به دلیل مشکلات eis/مشکلات سوئیچ استارت نخورد. و سپس فقط سیستم را برای شما به یاد می آورد.
اما من فکر نمیکنم که ما نیازی به انجام این ماژول خاص داشته باشیم، زیرا هرگز مجبور به انجام آن حداقل در موردی که قبلاً انجام دادهام، نبودم.
حالا اگر اطلاعات ecu موتور را بخوانید، اساساً تقریباً دقیقاً مشابه این است.
اگر شماره قطعات یکسان بود، اگر دقیقا همان ماژول ها بود، این ماژول را بدون انجام کاری در ماشین قرار دادم، ماشین بلافاصله شروع به کار می کرد.
همانطور که می بینید همه چیز اینجاست. حالا میگوید چراغهای شخصی شخصیسازی شده است، فقط وقتی موتور را وارد میکنید فعال نمیشود، وقتی کامپیوتر موتور را به شبکه باس کنسرو وصل میکنید، وقتی EIS را میبیند، شروع به صحبت با EIS میکند. خود به خود فعال می شود.
امیدوارم کمک کند.
http://blog.obdii365.com/2023/02/22/how-to-clone-mercedes-me9-7-ecu-with-autel-im608/
آیا تفاوتی بین launch x431 immo elite و Autel IM508 وجود دارد ؟
Launch x431 immo elite و autel IM508 همگی ترکیبی قدرتمند از خدمات کلیدی برنامه نویسی/تشخیص/تعمیر و نگهداری هستند. اما هنوز تفاوت هایی بین آنها وجود دارد:
از سمت نرم افزار
1.X431 Immo Elite دارای برنامه نویس x-prog3 برای عملکرد immo و ماژول کلون است، در حالی که im508 برای دریافت عملکرد immo بیشتر به xp400 نیاز دارید.
2. بیشتر مارک های خودرو نرم افزار immo پشتیبانی می شود. x431 immo elite میتواند از بیش از 90 برند نرمافزار تطبیق ضد سرقت مستقل برای مدلهای خودروهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی مانند بنز، BMW، VW و غیره پشتیبانی کند. در حالی که IM508 تنها از 80 برند خودرو پشتیبانی می کند.
3. مارک های خودرو گسترده تر تحت پوشش. x431 immo elite از پروتکلهای CAND/DOIP برای پشتیبانی از خودروهای بیشتر پشتیبانی میکند در حالی که IM508 نمیتواند پشتیبانی کند (نیاز به IM508S نسل دوم است).
عملکرد تنظیم مجدد 4.More پشتیبانی می شود. x431 immo elite دارای 39 عملکرد متداول تنظیم مجدد است در حالی که IM508 دارای 24 عملکرد تنظیم مجدد است.
5. x431 immo elite عیب یابی کامل سیستم را انجام می دهد، im508 فقط عیب یابی اولیه را انجام می دهد.
6. زبان های بیشتر پشتیبانی می شود. x431 immo elite میتواند از 25 زبان پشتیبانی کند در حالی که IM508 از 21 زبان پشتیبانی میکند.
7.x431 immo elite از استفاده از آندوسکوپ، BST360 و سایر ماژولهای توسعه برای قدرتمندتر کردن عملکردهای تشخیصی پشتیبانی میکند در حالی که IM508 اینطور نیست.
8.x431 immo elite از تشخیص از راه دور پشتیبانی می کند، شما می توانید در هر زمان یا هر مکان کمک بگیرید در حالی که IM508 این کار را نمی کند.
توابع 9.More immo پشتیبانی می شود. به جز حالت هوشمند برای یادگیری کلید هدایت شده و خودکار، حالت تخصصی برای یادگیری کلید پیشرفته، خواندن پین/CS (همه کلیدها گم شده است)، تولید کلید، یادگیری کلید، یادگیری از راه دور، تنظیم مجدد/تطبیق ECU IMMO، بازخوانی/کدگذاری، خواندن فرستنده/ نوشتن، خواندن/نوشتن EEPROM/MCU، x431 immo elite ما هنوز دارای کلون ECU است: داده های EEPROM و FLASH ECU ماشین اصلی را به طور کامل در ECU خارجی بنویسید (شامل برنامه نویسی، کدگذاری، ضد سرقت، شماره فریم، تطبیق یادگیری و داده های دیگر)، به طور کلی نیازی به اجرای عملکردهای دیگر نیست.
از سمت سخت افزار
1. سیستم اندروید x431 immo elite اندروید 10.0 است، در حالی که سیستم IM508 فقط اندروید 4.4 است، x431 دارای بالاترین سیستم دسترسی است و می توانید عیب یابی خودرو را سریعتر و راحت تر انجام دهید.
حافظه 2.x431 immo elite دارای 4 گیگابایت * 64 گیگابایت حافظه است (128 گیگابایت قابل افزایش است)، در حالی که حافظه IM508 2 گیگابایت * 32 گیگابایت حافظه (فضای ذخیره سازی پیشرفته) است، x431 سرعت اجرا را بهبود می بخشد و نرم افزارهای مورد نیاز بیشتری را بدون نگرانی در مورد حافظه ناکافی نصب می کند.
صفحه نمایش 3.x431 immo elite ساخته شده از شیشه گوریلا، که مقاومت فوق العاده ای در برابر آسیب در برابر خراش، ضربه و افتادگی ناشی از استفاده روزمره ایجاد می کند. در حالی که صفحه نمایش IM508 یک صفحه نمایش ساده است.
اندازه صفحه نمایش 4.x431 immo elite 8 است که تشخیص را واضح تر می کند. در حالی که اندازه صفحه نمایش IM508 7 اینچ است.
تفاوت بین اسکنر عیب یابی Xtool D8 BT، D9 و D9 Pro چیست؟
اول از همه، مقایسه جدول را در اینجا بررسی کنید:
مورد | Xtool D8 BT | Xtool D9 | Xtool D9 Pro |
صفحه نمایش | 8 اینچ | 9.7 اینچ | 9.7 اینچ |
پردازنده | چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتز | 1024×768 | چهار هسته ای 1.8GH |
ذخیره سازی | 64 گیگابایت | 2 گیگابایت + 128 گیگابایت | 2 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رام |
سیستم عامل | اندروید 5.1.1 | اندروید 10.0 | اندروید 10.0 |
کیفیت نمایش | 1024 x 768 | 1024×768 | 1024×768 |
باتری | باتری داخلی 10000 میلی آمپر ساعتی | 10000 میلی آمپر ساعت | 10000 متر آه |
ارتباط | USB، WiFi، بلوتوث | USB، WiFi، بلوتوث | USB، WiFi، بلوتوث |
پروتکل CAN FD | بله، سازگار با 2020MY و بعد از آن BUICK / CHEVROLET / CADILLAC / GMC / HOLDEN و غیره.
| بله، سازگار با 2020MY و بعد از آن BUICK / CHEVROLET / CADILLAC / GMC / HOLDEN و غیره.
| بله، سازگار با 2020 BUICK من و بعدا شورولت کادیلاک GMC HOLDEN و غیره
|
پروتکل DoIP | آره | آره
| |
VCI | VCI بی سیم | Xtool DoIP VCI | Xtool DoIP VCI J2534 |
تشخیص کامل سیستم | آره | آره | آره |
AutoScan & AutoVIN | AutoVIN | آره | آره |
کنترل های دو جهته کامل
| آره | آره | آره |
کالیبراسیون ADAS | آره | آره | آره |
توابع ویژه | 38+ توابع ویژه | 42+ توابع ویژه | 42+ توابع ویژه |
برنامه نویسی کلیدی | با KC501 بله | با KC501 بله | با KC501 بله |
کدگذاری ECU | VW / AUDI / Škoda. کدگذاری ECU | VW / AUDI / Škoda. کدگذاری ECU | کدگذاری ecu BMW / VW / AUDI / Škoda / BENZ |
عملکرد هدایت شده VAG | آره | آره | آره |
توابع پنهان فلش | آره | آره | آره |
برنامه نویسی ECU | خیر | خیر | برنامه نویسی آنلاین ECU BMW Benz VW Audi SKODA برنامه نصب ماژول قابل برنامه ریزی فورد مزدا (PMI) به صورت آفلاین |
نقشه برداری توپولوژی | خیر | آره | آره |
نمودار داده های زنده | داده های زنده را به عنوان CSV صادر کنید | صادرات داده های زنده به عنوان CSV. 8-در-1 نمودار. تا 8 سنسور را به صورت جداگانه روی یک صفحه نمایش ترسیم کنید و غیره | صادرات داده های زنده به عنوان CSV. 8-در-1 نمودار. تا 8 سنسور را به صورت جداگانه روی یک صفحه نمایش ترسیم کنید و غیره |
آندوسکوپ | بله، XV100، بسته شامل نمی شود | بله، XV100، بسته گنجانده نشده است | |
کیت اتصال NON-OBD2 | آره | آره | آره |
به روز رسانی | 3 سال آپدیت رایگان | 3 سال به روز رسانی رایگان، 258 دلار در سال بعد | 3 سال به روز رسانی رایگان، 358 دلار در سال بعد |
تفاوت بین D9 و D9 Pro در این است:
تفاوت بین D9 Pro و D8/D8BT این است:
کیت X-Tool D9 Pro بهترین ابزار محدوده X Tool است و تقریباً به شما امکان می دهد هر کاری را که کارگاه گاراژ و نمایندگی اصلی انجام می دهد انجام دهید. این یکی از پیشرفته ترین کیت های ابزار اسکن و کدگذاری است که من تا به حال با آن کار کرده ام.
صفحه نمایش D9 تقریباً 1 اینچ بزرگتر از D8 است. هر دو D8 و D9 تمام سیستم های اصلی مانند موتور، abs، ایربگ، گیربکس، فرمان، ترمز و موارد دیگر را پوشش خواهند داد. هر دو میتوانند VIN خودکار، خواندن اطلاعات ECU، خواندن کدها، پاک کردن کدها، خواندن دادههای زنده دادههای فریز فریم، آزمایشهای فعالسازی/دو جهتی را انجام دهند. کدنویسی و عملکرد هدایت شده D9 PRO می تواند کدگذاری و برنامه نویسی ECU را انجام دهد برای عملکردهای ویژه/خدمات، هر دو D8 و D9 موارد زیر را پوشش می دهند:
چراغ روغن EPB را بازنشانی می کند
– ترمز دستی الکترونیکی SAS
- سنسور زاویه فرمان DPF
– فیلتر ذرات دیزلی برای بازسازی نیروی BMS
– ثبت باتری جدید
تنظیم مجدد دریچه گاز
TPMS RESET
کدگذاری انژکتور
خونریزی ترمز ABS
برنامه نویسی کلیدی
تطبیق گیربکس
کالیبراسیون تعلیق
WINDO IITALISATION
کالیبراسیون صندلی
پیکربندی ECU
تنظیمات A/F
START.STOP بازنشانی سیستم
تعمیر کیسه هوا
تغییر زبان
خوشه ابزار
تصحیح مسافت پیموده شده
حالت حمل و نقل
ارتقاء تایر
آموزش دنده
پاور بالانس EEPROM
فعال سازی پمپ الکترونیکی
کالیبراسیون ADAS
عملکردهای زیر فقط توسط D9 Pro پشتیبانی می شوند:
محدودیت سرعت
انطباق کلاچ
SRS
ADBLUE RESET
EGR RELEARN
FRM RESET
NOX RESET
VIN
VGT RELEARN
باتری HV
A/C RELEARN
سنسور باران / نور
تنظیم مجدد واحد کنترل
کیلومتر شمار خوانده شود
مردم بسیاری از این مدل های GM 2020+ CAN FD را توسط xtool برنامه ریزی کردند. Autel نمی تواند پین دستگاه را بازیابی کند، OBDSTAR گاهی اوقات سرویس از کار می افتد، xtool در این مورد پایدار است و بسیار سریع است.
تبلتهای x100 با بهروزرسانیهای جدید و 100% CanFd بدون کد امنیتی مانند مدلهای قدیمی.
مورد نیاز:
اسکنر باید به اینترنت متصل باشد.
باید آداپتور xtool can fd داشته باشید (از آداپتور CAN FD برندهای دیگر استفاده نکنید)
تبلت های Xtool که با آداپتور xtool سازگار هستند
سازگار با موارد زیر:
دنبال کنید مدل های CAN FD پشتیبانی می شوند، به روز رسانی ادامه دهید
2021+ Buick Envision
2020+ Cadillac CT4/CT5
2022 Cadillac XT4/XT5/XT6
2020+ Cadillac Escalade
2020+ Chevy Corvette 2021+
Chevy Tahoe 2022+ Chevy
Silverado G20202020
مثال برنامه نویسی:
Chevrolet Silverado 2023 همه کلیدها با استفاده از آداپتور Can FD و تبلت xtool گم شدند
این روش باید مشابه سایر مدل های GM CAN FD باشد.
نام تجاری-> منطقه-> مدل-> سال-> روش پین رایگان را انتخاب کنید
مطمئن شوید که همه کلیدها از ناحیه حسگر (جای لیوان آب) دور باشند.
اگر akl نمی تواند احتراق را روشن کند، درب راننده را هر 10 ثانیه باز/بسته کنید و واکنش دستگاه ابزار را برای پردازش مرحله بعدی مشاهده کنید.
بستن تمام درهای
ارتباطی
کلید برنامه ریزی شده را در جای فنجان ناحیه القایی قرار دهید، کلیدهای دیگر را از ناحیه القایی تاب دهید.
دکمه شروع را به مدت 2 ثانیه فشار دهید، متر را مشاهده کنید، اگر صفحه نمایش تغییر نکرد، دکمه شروع را رها کنید و نگه دارید تا زمانی که تغییری ایجاد شود، برای ادامه، OK را فشار دهید.
موفقیت کلید اول برنامه
دستورات تبلت xtool را دنبال کنید تا کلید دوم را تا پایان برنامه برنامه ریزی کنید.
انجام شده.