Autel برای برخی از مدلها از سوبارو Outback و Legacy 2022 با صفحهنمایشهای عمودی بزرگ، عملکرد از دست رفته کلیدهای هوشمند را پشتیبانی میکند .
در اینجا تجربه کار کاربر در Outback 2020-2022 برنامه نویسی همه کلیدها گم شده است:
1.
من توانستم یک کلید را با استفاده از Autel IM508 به همراه شبیه ساز کلید هوشمند APB112 بدون تعویض هیچ قطعه ای برنامه ریزی کنم. من اکنون یک کلید کار دارم که به من اجازه می دهد تا از عملکردهای دیگری مانند حذف کلیدهای قدیمی در IM508 استفاده کنم.
فرآیند نسبتا آسان است. با استفاده از انتخاب دستی، سازنده، مدل و محدوده سال خود را از منو انتخاب کنید. گزینه Generate Analog Key را در قسمت Immobilizer پیدا کنید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید. تا زمانی که به شما اجازه می دهد داده های EEPROM را ذخیره کنید، باید ادامه دهید. پس از انجام این کار، باید شما را راهنمایی کند تا APB112 را وصل کنید، جایی که یک کلید شبیه سازی شده ایجاد می کند. اگر به خوبی پیش رفت، میتوانید از اعلان افزودن کلید برای ایجاد یک کلید جدید استفاده کنید (در طول این فرآیند APB112 را قطع نکنید).
برای مرجع، وسیله نقلیه من یک سوبارو اوت بک (NA) 2020 با شماره قطعه زیر است:
SMT: 88801AN000
ESCL: 83126AN00B
2.
تبلت های Launch X431 از تعمیر باتری لیتیومی 12 ولت پورشه کاین و تایکان 2018-2022 پشتیبانی می کند. برنامه نویس X-prog3 مورد نیاز است. به صورت پیش فرض با Launch X431 IMMO Elite و IMMO Plus عرضه می شود .
در اینجا یک دستورالعمل برای تعمیر BMS در Cayenne با X431 IMMO Plus است.
به نرم افزار Porsche Immobilizer->BMS Repair->Cayenne-> 2018-2022 بروید
x431 immo plus را به G3 وصل کنید
مشاهده نمودار سیم کشی
ماژول باتری را بردارید، قاب باتری را بردارید.
یک پردازنده SPC5644B در آن وجود دارد که باید حذف و تعمیر شود.
ماژول باتری را با g3 مطابق نمودار سیم کشی وصل کنید
بازیابی اطلاعات را انتخاب کنید.
نگارش تکمیل شد. تنظیم مجدد BMS کامل شد.
برنامه نویس CG FC200 یک آداپتور جدید mpc5xx برای ECU های edc16 بنچ (EDC16CP31، EDC16CP35، EDC16C2، EDC16C8 و غیره) منتشر کرد. با این آداپتور می توانید edc16 را در حالت بنچ بخوانید و بنویسید.
همه ECU های edc16 هنوز در دسترس نیستند، اما شروع بسیار خوبی است. FC200 به روز رسانی های نرم افزاری مکرر را منتشر کرد. این قیمت خرید نسبتاً ارزانی دارد!
چگونه EDC16 را با CG FC200 روی بنچ بخوانیم؟
مثال: BMW سری 5 EDC16C35
بیایید برنامه نویس را وصل کنیم.
ابتدا به رایانه شخصی روی یکی دیگر در CG FC200 pro. ابتدا باید منبع تغذیه را وصل کنید اما این یکی را می توانید اول به OBD وصل کنید یا مخالف آن مهم نیست.
پس از برقراری ارتباط خوب، بیایید ECU را جستجو کنیم
نمودار سیم کشی را بررسی کنید و به عنوان نمودار وصل کنید
اگر میخواهید اصلاح جمعبندی را داشته باشید، شبکه مورد نیاز است.
این ارتباط ماست. برای تأیید این مجوز به اینترنت نیاز دارید.
می توانید فلاش، اکسترنال eeprom و فلاش را بخوانید.
Pflash را بخوانید و ذخیره کنید
ExtEEPROM را بخوانید و ذخیره کنید
ExtFlash را بخوانید و ذخیره کنید
بیایید داده ها را بنویسیم. بیایید شبیه سازی کنیم فلش خارجی را می نویسیم.
اولین F2 مگابایت خارجی را متوجه خواهید شد.
اگر او تمام این داده ها را بنویسد یا فقط تفاوت بین آنچه در داخل است و چه چیزی روی آن قرار می گیرد را بنویسد؟
CG FC200 خیلی سریع میره چون فرقی بین این دو تا ریدینگ پیدا نمیکنه و نظر ما خوبه چون نیازی به نوشتن همه فلش نیست.
اگر لازم نیست مانند این مورد.
شما فقط برای مثال EGR یا DPF به آن نیاز دارید و لازم نیست تمام فلش را حذف کنید.
مشکل خاموش شدن تصادف آئودی Q5، A6، A8 هیبریدی P1609 توسط OBDSTAR P50 قابل حل است .
پردازنده:
8R0915591 8R0 915 591
8R0915223 8R0.915.233
چالش ها و مسائل:
ماژول کنترل انرژی باتری (ماژول باتری هیبریدی)
علل احتمالی
کد خطا
بدون نیاز به تعویض باتری دو راه حل
1. ODIS.
راه اندازی مجدد سیستم ولتاژ بالا ابتدا باید داده های تصادف را از ماژول کیسه هوا حذف کنید و سپس با odis می توانید محافظت در باتری را غیرفعال کنید.
2. با OBDSTAR P50
OBDSTAR P50 پردازنده های 8R0915591 و 8R0915223 را ریست و تعمیر می کند.
تفاوت بین ابزارهای اسکن تشخیصی Obdii سری Launch Creader CRP909 و CRP919 چیست؟
بیایید تفاوت ها را با جزئیات بیشتر بشکنیم.
میز 1:
راه اندازی CRP909E در مقابل CRP909X در مقابل CRP919E در مقابل اسکنر CRP919X
مورد | CRP909E را راه اندازی کنید | CRP909X را راه اندازی کنید | CRP919E را راه اندازی کنید | CRP919X را راه اندازی کنید |
سیستم عملیاتی | آندورید 7.1 | آندورید 7.1 | اندورید 10.0 | اندورید 10 |
اندازه صفحه نمایش | 7.0 اینچی | 7.0 اینچی | 7.0 اینچی | 7.0 اینچی |
حافظه | 2 گیگابایت و 16 گیگابایت
| 2 گیگابایت و 16 گیگابایت
| 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت | 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت |
ظرفیت باتری | 6000 میلی آمپر ساعت
| 6000 میلی آمپر ساعت | 6100 میلی آمپر ساعت | 6100 میلی آمپر ساعت |
وسایل نقلیه پشتیبانی شده | بیش از 80 برند | بیش از 80 برند | بیش از 100 مارک | بیش از 100 مارک |
تشخیص کامل سیستم | آره | آره | آره | آره |
اسکن خودکار VIN | آره | آره | آره | آره |
کنترل دو جهته (تست فعال) | آره | آره | ||
توابع خدمات | 28 | 28 | 31+ | 31+ |
DPF regen | آره | آره | آره | آره |
برنامه نویسی کلیدی | آره | آره | آره | آره |
ثبت باتری | آره | آره | آره | آره |
خونریزی ABS | آره | آره | آره | آره |
کدگذاری انژکتوری | آره | آره | آره | آره |
کدگذاری ECU | آره | |||
پوشش خودرو | اتومبیل / کامیون سبک
| اتومبیل / کامیون سبک
| اتومبیل / کامیون سبک
| اتومبیل / کامیون سبک
|
FCA Autoauth | آره | |||
CANFD و DoIP | آره | آره | ||
تستر باتری | با BST360 بله | با BST360 بله | ||
زبان | 9 زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، ژاپنی، کره ای، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی | 8 زبان مختلف - انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی | 11 زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، روسی، ایتالیایی، پرتغالی، ژاپنی، کره ای، لهستانی و چینی سنتی. | 9 زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، لهستانی |
به روز رسانی | 1 سال به روز رسانی رایگان | 1 سال به روز رسانی رایگان | 2 سال آپدیت رایگان | 2 سال آپدیت رایگان |
در مجموع:
مورد | Autel MK808/MK808S | CRP919X را راه اندازی کنید |
اندازه صفحه نمایش | 7 اینچ | 7 اینچ |
سیستم عامل | اندروید 11 | اندورید 10 |
باتری | 5000 میلی آمپر ساعت | 6000 میلی آمپر ساعت |
حافظه | رم 4G و رام 64G | رم 3G و رام 32G |
راه عملیات | یک ndorid 4.4.4 | اندورید 10 |
تشخیص کامل سیستم | صفحه لمسی | صفحه نمایش لمسی و دکمه ها |
کنترل دو جهته (تست فعال) | آره | آره |
کدگذاری ECU | آره | آره |
AutoAuth برای FCA SGW
| آره | آره |
توابع خدمات ویژه | 36 | 31 |
پروتکل CAN FD | آره | |
پروتکل DoIP | آره | |
تست باتری | با BST-360 بله | |
ادغام نمودار | 3 در 1 | 4 در 1 |
ویدئوسکوپ | با MV105 MV108 بله | |
قیمت | 369 دلار | 379 دلار |
انگلیسی، چینی سنتی، چینی ساده شده، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، هلندی، لهستانی، سوئدی، کره ای، ژاپنی، روسی و ایتالیایی. | انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، لهستانی | |
به روز رسانی | 1 سال به روز رسانی رایگان، 80 USD / سال بعد | 2 سال آپدیت رایگان |
درباره AutoProPad Basic (APP) فکر می کنید؟ ارزش یک هزار دلار برای یک برنامه نویس روزانه آمریکایی/آسیایی را دارد یا بهتر است پول برای Autel IM508 با XP400Pro خرج شود ؟
ابتدا برخی بررسی های بی طرفانه از هر دو دستگاه ارائه می شود:
1. Autel می تواند با سایر لوازم جانبی اتول به اروپا کمک کند. APP اساسی هیچ پشتیبانی اروپایی ندارد.
2. من عاشق AutoPro Pad پایه خودم برای وسایل نقلیه خاص به خصوص فورد هستم. بای پس 10 دقیقه ای AKL فورد یک ویژگی خوب است. بسیاری از فوردها را به خوبی انجام می دهد (بدون انتظار 10 دقیقه ای)، و بسیاری از اتومبیل های دیگر. همچنین بدون نیاز به اینترنت برای APP. بدون اینترنت برای جاخالی دادن در APP. فقط ای کاش یک بای پس 12 دقیقه ای chevy وجود داشت.
3. Km100 عملکرد مشابه Im508 را بدون اشتراک مداوم به او می دهد. Autel روی هوندا ضعیف است اما توپدون او این را پوشش می دهد. km100 می تواند به عنوان اولین برنامه نویس خوب باشد زیرا می تواند با اکثر خودروهای داخلی ایالات متحده مقابله کند.
4. من عاشق Autel IM508 هستم. میتواند کد رول روی تویوتا جدید، AKL در هایلوکس تیغهشده از طریق GBbox را دور بزند و کلید را مستقیماً بدون نسخه اصلی روی Golf V اضافه کند، بهعلاوه میتواند Autel Prox و تراشهها را روی تراشه فوقالعاده در کوتاهمدت تولید کند.
5. جدیدترین به روز رسانی سیستم IM508 نیاز به اتصال هات اسپات را برای انجام همه خودروها حذف کرد. IM508 من برنامه نویس اصلی من است و من را ناامید نکرده است.
6. Autel KM100 انتخاب خوبی خواهد بود، زیرا از نظر immo بسیار شبیه به 508 است، اما نسبتاً ارزان است، و همچنین برای انجام فوب های یونیورسال autel خوب است، که می تواند به موجودی همه کاره ارزان قیمت کمک کند. 608 میتواند این کار را انجام دهد، بله... اما روشن کردن سیستمها کمی سخت و خستهکننده است، بنابراین تولید بر روی کیلومتر 100 و سپس برنامهنویسی روی 608 سریعتر و راحتتر است، بنابراین هنوز هم ارزش این را دارد.
7. اولین برنامه نویس من نسخه کامل APP بود. IM508 را بعدا خریدم. هر کدام مزایای خاص خود را دارند، اما 508 کارهای بیشتری انجام می دهد.
8. ما هر دو را داریم. AutoPad می تواند gms جدید انجام دهد، اما من از im508 هر روز هفته استفاده می کنم.
9. سپس AutoProPad برای سهولت استفاده از آن است. و APP اساسی بدون اشتراک است، بدون توکن – بدون اینترنت تا زمانی که هنوز آن را ارائه میدهند، از آن استفاده شود.
10. من با ProPad Basic شروع کردم (مقرون به صرفه تعداد خوبی از وسایل نقلیه را پوشش می دهد) اما مهارت ها را خیلی سریع در 2 ماه در دست گرفتم و به چیز پیشرفته تری نیاز داشتم سپس IM508 را با XP400 Pro خریداری کردم (مبلغ خوبی دریافت کردم.)
11. Autel IM508 را شروع کنید سپس آن را با آیتم های زیر Gbox2, apb112, xp400 pro programmer ارتقا دهید. شما یک ست ضربه ای دریافت می کنید که شاید 1500 دلار قیمت داشته باشد. شما قادر خواهید بود تا 95٪ از کلیدها.
در مجموع:
از هر دو استفاده کنید، یک تیم عالی. برای پر کردن شکاف های پوشش به بیش از 1 برنامه نویس نیاز دارید.
مزایای AuoPropad:
بدون شبکه
بدون اشتراک، بدون رمز
سریع
فوردهای جدید را با آلارم فعال دور خواهد زد
Autel IM508 Pros:
پوشش بزرگ نسبت به APP
کلیدهای جهانی autel را ایجاد کنید
کد پین مجاورتی تویوتا را دور بزنید
کندتر از APP
AutoPropad بدون شبکه کار می کند، سریعتر است و فوردهای جدید را پوشش می دهد. Autel کارهای بیشتری انجام می دهد، تویوتاهای جدید را دور می زند، می تواند کلیدهای یونیورسال autel تولید کند اما کندتر است.
جدا از تفاوتهای سختافزاری فیزیکی، تفاوت بین Autel MaxiIM IM608 Pro و IM608 Pro II (معروف به IM608 II) چیست؟
جدول مقایسه سخت افزار
Autel IM608 II در مقابل IM608 در مقابل IM508S در مقابل IM508
در اینجا مورد، Jbox، طرح بندی نرم افزار، مقایسه منو (با تصاویر) آمده است.
مورد:
کیس IM608 Pro2 در مقایسه با im608 I بسیار بزرگ است.
سمت چپ: IM608 Pro; سمت راست: IM608 II
جعبه را باز کنید و ببینید داخل آن چیست.
608 Pro 2 آخرین نسل آن در سمت چپ است.
در اندازه مناسب 608 Pro نسل اول.
شما می توانید بلافاصله در نرم افزار اصلی بر روی صفحه نمایش تفاوت در سیستم عامل ها را ببینید.
در سمت چپ 608 Pro 2 از آخرین نسخه اندروید 10.0 استفاده می کند.
در سمت راست نسل اول از سیستم عامل قدیمی اندروید 4.4.2 استفاده می کند.
تفاوت در ماشین آلات عمدتا همه تفاوت های سخت افزاری است.
واقعاً هیچ تفاوتی بین پوشش نرم افزاری بین این دو ابزار وجود ندارد. 608 Pro 2 پوشش برنامه نویسی کلیدی بیشتری اضافه نمی کند، پوشش تشخیصی بیشتری اضافه نمی کند. پوشش برنامه نویسی پوشش هنوز یکسان است. تفاوت عمدتا در سخت افزار است.
بنابراین علاوه بر سیستم عامل اندروید که می بینید، 608 Pro 2 نیز فضای هارد بیشتری دارد.
608 Pro 2 دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه فلش است، در حالی که 608 Pro نسل اول دارای دو گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه فلش است.
همچنین اگر به j2534 به رابط های ارتباطی خودرو نگاه کنید.
ما آنها را کنار هم می کشیم.
سمت چپ: IM608 Pro II; سمت راست: IM608 pro .
ببینید هر دو پورت برای USB دارند.
608 Pro 2 از کابل نسخه 2 خود استفاده می کند که فقط با کابل نسخه 2 سازگار است.
کابل نسخه 2 دقیقاً مانند نسخه 1 به نظر می رسد، اما این تنها کابلی است که با j-box جدید کار می کند.
در این قسمت خاص است که فرورفته است.
بنابراین اگر بخواهیم به عنوان مثال APC 101 را در نظر بگیریم، تو رفتگی نیست و در اینجا جا نمی شود و داخل نمی ماند.
آیا می توانم از این USB استاندارد استفاده کنم؟ باید از آن کابل آبی نسخه دو نقطه ای نسخه دو استفاده کنید.
سپس به Jbox در im608 قدیمی بیایید. می بینید که یک پورت 12 ولت DC برای برق و پلاگین کابل OBD معمولی دارد.
ما مورد جدید را ورق می زنیم. شما پلاگین 12 ولت کابل VCI را دریافت کردید.
دوباره از کابل نسخه 2 استفاده می کند و کابل نسخه 2 اساساً یکسان به نظر می رسد.
این یکی هم اینجا بندر دیگری دارد. این پورت doip برای اترنت است.
بنابراین این عمدتا برای BMW های جدید سری F استفاده می شود که لندرورهای جدید از آن استفاده می کنند. این عمدتاً برای عیب یابی و برنامه ریزی است که وسایل نقلیه به اتصال سرعت بالاتری نیاز دارند. به آن doip گفته می شود. که در Jbox جدید تعبیه شده است.
برای im608 pro قدیمی شما باید یک آداپتور اضافی داشته باشید تا برای آن کار کند.
بنابراین علاوه بر این doip، قوطی FD برای GMهای جدید و فوردهای جدید نیز در این jbox جدید تعبیه شده است، در حالی که آداپتور قبلی برای استفاده با آن باید آداپتور CAN FD را خریداری کنید .
بنابراین این تقریباً تفاوت اصلی سخت افزاری بین این دو ابزار است.
سپس نرم افزار را مرور می کنیم و نگاهی می اندازیم تا کمی تفاوت های نرم افزاری را نیز مشاهده کنیم.
چیدمان:
نرم افزار اصلی طرح بندی های مختلفی دارد.
وقتی سازنده ای را باز می کنید، ما لکسوس را در اینجا نیز اجرا می کنیم. بنابراین کمی تفاوت وجود دارد.
اگر انتخاب دستی را در im608 pro 2 بالا بکشیم . بیشتر از این لیست را به شما نشان می دهد.
اگر انتخاب دستی را در Pro انجام دهیم، لیست مانند آن است
می بینید که چگونه نرم افزار متفاوت به نظر می رسد.
شما بیشتر از نمای نماد در اینجا دارید. بیایید بگوییم نمای لیست در 608 Pro، به طور معمول ما به واحد کنترل، ایموبلایزر می رویم
اینها گزینه هایی هستند که عملکردهای مشابهی در im608، واحد کنترل، ایموبلایزر دارند و ما عملکردهای مشابهی داریم
همچنین صفحه اصلی اصلی im608 را به شما نشان خواهیم داد و میتوانیم روی صفحه اصلی Android کلیک کنیم
همه چیز در مورد برنامه های اندروید 608 Pro 2 است.
دکمه روشن 608 Pro را بررسی کنید، تفاوتی که ما متوجه شدیم این است که 608 pro دارای یک ویرایشگر هگز برای بررسی فایل های bin است.
608 Pro 2 دارای ویرایشگر هگز نیست.
این خیلی ضروری نیست اما این یک تفاوت است.
همچنین می توانید نگاهی به پورت های بالایی بیندازید که اساساً بین دو دستگاه یکسان هستند.
شما قدرت خود را روی جک هدفون سمت چپ، USB HDMI USB و یک USB دیگر و 608 Pro دارید.
تبلت ها هم اندازه هستند و از ظرفیت باتری یکسانی استفاده می کنند.
نحوه کار: با استفاده از برنامه نویس کلید Autel MaxiIM IM508 و IM608 PRO، یک کلید یدکی به VW Golf 7 اضافه کنید .
نوع خوشه: VDO NEC35XX
نوع کلید: کلید غیر هوشمند MQB48
به IMMO->VW->انتخاب متخصص->خوشه ابزار MQB (بتا)-> VDO NEC 35XX-> خواندن داده های Immo بروید
برای خودروهایی که دارای کلید هوشمند هستند، کلید را در قسمت حسگر قرار دهید و سپس جرقه را روشن کنید.
برای خودروهای بدون کلید هوشمند، کلید اصلی را وارد کرده و سپس جرقه را روشن کنید. اینجا یک کلید غیر هوشمند است.
CS و PIN را بخوانید
اگر IM508 میپرسد آیا وسیله نقلیه دارای کلید هوشمند است، گزینه Key Learning را انتخاب کنید ،
شماره کلید No Select را فشار دهید تا یاد بگیرید: 1
کلید یادگیری در حال انجام است
هر کلیدی را که باید یاد بگیرید در احتراق قرار دهید (در عرض 5 ثانیه) و احتراق را روشن کنید.
یادگیری کلید تکمیل شد. احتراق را خاموش کنید و 5 ثانیه صبر کنید. سپس احتراق را روی ON روشن کنید.
نحوه انجام: فشار نزدیکی تویوتا هایلندر 2020-2023 را برای شروع همه کلیدهای گم شده با Autel MaxiIM IM608 II (IM608 Pro2) از طریق OBD برنامه ریزی کنید.
به IMMO>Toyota->انتخاب دستی->USA->Highlander->2020 تا 2023-> Control Unit-> Keyless System(CAN)->Backup Immo Data->Backup از طریق OBD بروید
خطرات را بپوشانید
از دادههای immo از طریق OBD پشتیبانگیری کنید، دادههای immo را ذخیره کنید.
سپس کلید آنالوگ را تولید کنید
ما یک کلید شبیه ساز Autel apb112 می گیریم .
تولید کلید آنالوگ کامل شد
کلید آنالوگ را نزدیک دکمه فشار/ایست قرار دهید و دکمه توقف را فشار دهید
احتراق روشن است.
اگر ابزار با موفقیت روشن شود. بله را کلیک کنید
اکنون کلید هوشمند را با im608 ii اضافه می کنیم .
احتراق را روشن کنید
بیایید خطرات را تعیین کنیم
ما اشتعال را خاموش می کنیم
apb112 را نزدیک دکمه استارت نگه دارید، زنگ یک بار بوق میزند.
کلید هوشمند جدید تویوتا را نزدیک دکمه استارت نگه دارید، آژیر دو بار بوق میزند.
یک کلید جدید با موفقیت برنامه ریزی شد.