راه اندازی X431 در مقابل Autel vs PIWIS III کدام سیستم تشخیص بهتر برای پورشه 992 2021 است؟ بررسی بی طرفانه کاربر را در اینجا بررسی کنید:
فرآیند راهاندازی Launch X431 (یعنی X431 Pros Mini ) شامل دانلود تمام آخرین نرمافزارهای موجود است. همچنین شامل خواندن کتابچه راهنمای مالک/دستورالعمل همراه با ابزار بود.
اگر کسی تجربه ای با این نوع ابزارهای تشخیصی رایانه رانده داشته باشد، اکثر تنظیمات یا نسبتاً مستقیم یا شهودی بودند.
وقتی این ابزار را به پورشه 992 2021 خود وصل کردم، ماشین را به درستی تشخیص داد. سال، ساخت، مدل و VIN (که نحوه تعیین اطلاعات YMM است) صحیح بودند. اطلاعاتی که می توانست بخواند دقیق و آسان بود.
مطمئن شوید که نرم افزار پورشه نسخه 23.90 یا بالاتر را در اسکنر X431 بارگذاری کرده اید.
باید بگویم که عملکرد SEARCH در مقایسه با آنچه در PIWIS موجود است و در هر لحظه در دسترس است، بسیار عالی است.
کار کردن با PIWIS و Launch دستور العملی برای اتلاف وقت زیاد است. چیزها در یک مکان نیستند در حالی که برخی از موارد وجود دارند برخی دیگر نیستند. من واقعاً آن زمان را که شایسته است به آن ندادهام، اما دوباره برف در حال باریدن است… بنابراین در اینجا خلاصهای از آنچه سعی کردم فقط برای اینکه ببینم آیا ارتباط برقرار میکند و به 2021 992 من مینویسد آمده است.
* به نظر می رسد می تواند SRI (بازنشانی اطلاعات سرویس) را انجام دهد و فواصل سرویس را تغییر دهد
* شما می توانید دمای فرمان را تغییر دهید
* می توانید هشدار کمربند ایمنی را غیرفعال کنید
* شما می توانید ثبت باتری را انجام دهید (من به منویی رفتم که در آن داده ها را وارد می کنید که تا آنجا که احساس راحتی می کردم زیرا اکنون نیازی به تعویض LiFeO4 خود ندارم...)
* من نتوانستم مکان کنترل فلاشر را که در BCM2 در PIWIS است و باید در Rear End Electronics در Launch باشد را پیدا کنم.
در بیشتر این موارد ممکن است مورد وجود داشته باشد اما فقط چیزی متفاوت نامیده می شود. به عنوان مثال، برای فعال کردن چراغهای عقب با DRL در x431 (و Macan فقط FYI) در Front End Electronics قرار دارد، اما اگر به دنبال چراغهای روشنایی روز باشید، همانطور که آنها آن را Daylight Driving Lights نامیدهاند، وجود ندارد. دیگر وجود ندارد بنابراین نمی دانم که آیا نام تغییر کرده است (این بار احمقانه DRL را جستجو نکردم) یا فقط در Launch X431 برای 992 موجود نیست.
* Steering Wheel Electronic همانطور که اشاره کردم شما می توانید دما را تغییر دهید اما نمی توانید مانند Macan آن را با صندلی گرمکن متصل کنید. انتخاب های موجود در مقایسه با Macan و PIWIS کمیاب هستند.
* همچنین تغییراتی را که من در ماشین ایجاد کرده بودم (حداقل آنهایی که من توانستم پیدا کنم) مانند Speedo RED را خواند/به آن دسترسی پیدا کرد.
بنابراین بسته به کاری که میخواهید انجام دهید، این یک نمای کلی بسیار مختصر است که میخواستم برای کسانی که نمیخواهند این را بخرند یا نه به اشتراک بگذارم. برای کاربر معمولی (تعویض لاستیک، سرویس روغن، SRI...) این بیش از حد کافی است. این بسیار ساده تر است، اما واضح است که به اندازه PIWIS عمیق نیست.
همچنین دارای WiFi/BT است که کار میکند - اینکه پورشه هنوز WiFi را توصیه نمیکند، به این معنی که شما باید تمام کارهای خود را که به کابل USB متصل شدهاید در سال 2021 انجام دهید، رقتانگیز است. x431 در دست شما احساس راحتی می کند و مطمئناً کار با آن راحت تر از لپ تاپ است. به عنوان مثال، با x431، هنگام حرکت دستی که به سمت عقب نگه داشته میشوید، انجام فعالسازی روی چراغهای عقب بسیار دشوار است. با PIWIS یا کسی آنجاست، یک آینه را در پشت قرار میدهید یا لپتاپ را روی داشبورد متعادل میکنید، به این امید که در حین بررسی، کانکتور USB را پاره نکنید.
برای SRI و تعویض روغن از Launch X431 و همچنین سایر مدهای نوک تیز استفاده خواهم کرد، برای بقیه باید به PIWIS تکیه کنم.
در مورد اسکنرهای Autel، در اینجا یک بررسی دیگر در مورد mp808 وجود دارد.
خبر خوب این است که اسکنر Autel ( به طور خاص MP808 ) یادآوری های تعمیر و نگهداری و تعویض روغن را پاک می کند. اما متأسفانه چندین مشکل دیگر دارد که به همین دلیل باید توصیه ضمنی دیروز خود را لغو کنم:
1.) استفاده از برخی عملکردهای «فعال» (دو جهته) مخصوصاً مربوط به PCM باید خرده نان کمی را پشت سر بگذارد که PCM را به طور کامل غیرفعال می کند یا برخی از عملکردها را غیرفعال می کند، به عنوان مثال: کنترل صدا، انتخاب ایستگاه، کنترل راه اندازی پخش خودرو، و غیره. بازیابی PCM حداقل یک فرآیند مداری و زمان بر است.
2.) بسیاری از توابع دو طرفه وجود ندارند یا اصلاً کار نمی کنند یا ابزار اسکن گزارش می دهد که شماره VIN دقیق نیست. FWIW ابزار اسکن VIN را می خواند و در مقایسه با VIN واقعی خودرو به درستی خوانده می شود.
3.) برخی از «دکمههای» قابل انتخاب هنگام پیمایش در سیستم هدایتشده منوی آنها، گهگاه به زبان آلمانی هستند. IMHO، در طرح چیزها، من این را یک عیب بزرگ نمی دانم.
4.) ابزار اسکن یک "دکمه" برای "حذف داده ها" داشت. که باید سوابق موجود از تاریخ انباشته را پاک کند. مثال: چند بار یک سوئیچ بسته یا باز شده است. من هرگز چیزی را پیدا نکردم که این «دکمه» واقعاً انجام دهد.
5.) و غیره
در نهایت با کمک فنی Autel صحبت کردم. آنها بسیار خوشایند بودند و توانستند تصاویر مختلف صفحه نمایش و گزارش داده های موارد فوق و موارد دیگر را بازیابی کنند. با این حال، آنها نسبتاً بی خبر هستند و "شاید" یک نسخه نرم افزار بتا را ارائه می دهند. بنابراین به طور خلاصه، نرم افزار به وضوح برای زمان اصلی آماده نیست.
به طور خلاصه، Autel واقعاً در جدیدترین پورشه خوب نیست. راه اندازی X431 می تواند کارهای زیادی انجام دهد، اما همچنان به تستر PIWIS نیاز دارید.
Yanhua Mini ACDP ماژول 29 را برای آئودی نسل پنجم BCM2 کلید افزود و همه کلیدها گم شدند .
در اینجا یک نسخه آزمایشی عملیات در مورد نحوه افزودن کلید یدکی با ماژول Yanhua ACDP 29 بدون لحیم کاری آورده شده است.
مراحل اصلی:
مرحله 1: شناسایی OBD
مرحله ۲: دادههای immo را بخوانید
مرحله 3: کلید فروشنده را بسازید
مرحله 4: کلید یادگیری OBD
روش:
اجرای برنامه ACDP را
انتخاب کنید VW-> Audi 5th BCM2 Immo-> مرحله 1: شناسایی OBD
خواندن اطلاعات خودرو
ACDP را از طریق OBD به وسیله نقلیه وصل کنید
اگر کلید کار دارید، آن را به سوئیچ استارت بزنید تا داشبورد روشن شود
اگر همه کلیدها گم شدند، چراغ ماشین را باز کنید و چند بار ترمز را فشار دهید
اطلاعات خودرو را بخوانید و تأیید کنید
ACDP شناسایی کرد که یک کلید کار وجود دارد. نیاز به خواندن داده های Immo توسط ICP.
نیازی به همگام سازی داده ها نیست.
A4L A5 Q5 نیازی به همگام سازی داده ندارد. کلید افزودن A6L، A7 A8 دادههای همگامسازی را از کلید کار دریافت میکند، همه کلیدهای گم شده برای دریافت دادههای همگامسازی باید با شخص ثالث تماس بگیرند.
دکمه تایید را فشار دهید
مرحله 2: دریافت داده های BCM2 Immo->ICP read immo data- BCM2 encrypted-> A4L/A5/Q5 2014- افزودن کلید یا گم شدن کل کلید (همه نسخه) لطفاً راهنما را
برای آموزش اتصال بررسی کنید
سپس Read IMMO data (Automatic)
را انتخاب کنید . برای مشاهده جزئیات جزئیات مراحل اتصال، روی منوی Help کلیک کنید.
آماده سازی ACDP، آداپتور OBP+ICP، برد رابط BCM2 A و ماژول BCM2
لنگرهای D1، D2، D3 را در ماژول BCM2 قرار دهید
محل آزمایش پروب را پیدا کنید. محل روی ماژول BCM2
نصب ناودانی های ثابت برد رابط
نصب برد رابط BCM2-A بر اساس نقطه rsgistrtaion D1/D2/D3
گل میخ ها را قفل کنید و قفل PCB را ببندید
کلاه جامپر را به پورت CAN-R-NC مطابق با علامت گذاری شده کوتاه کنید. موقعیت
اتصال ACDP، آداپتور OBP+ICP، برد رابط BCM2 A و ماژول BCM2
پس از ایجاد اتصال،
خواندن اطلاعات Immo را فشار دهید رمز عبور شناسایی
پین پین را بررسی کنید
، روی Continue کلیک کنید
پایدار نگه داشتن شبکه
ذخیره داده های BCM2 CONF
ذخیره داده های BCM2 Immo
ذخیره داده های سرویس BCM2
اطلاعات سیستم را دوباره تأیید کنید
آماده برای نوشتن داده های تراشه است. در حین کار دستگاه را خاموش یا وصل نکنید.
پایان داده BCM2 immo را دریافت کنید، ماژول BCM2 را بازیابی کنید و وضعیت عادی خودرو را بررسی کنید.
بازگشت به منوی اصلی مرحله 3
را انتخاب کنید : کلید فروشنده
A4L/A5/Q5 2014- افزودن کلید یا گم شدن کل کلید
ACDP را به آداپتور BAV-Key وصل کنید و کلید خالی را به درستی روی آداپتور BAV-Key قرار دهید
اطلاعات کلید را تأیید کنید.
رفتن به انتخاب 4 کلید یادگیری OBD
کلید شروع یادگیری
اتصال ACDP به وسیله نقلیه از طریق OBDII
کلید کار را در سوئیچ جرقه زنی قرار دهید تا داشبورد روشن شود
تأیید اطلاعات سیستم
تمام کلیدهای ماشین را آماده کنید، کلیدهای یاد نگرفته نمی توانند ماشین را روشن کنند
وقتی کلیدی با موفقیت یاد گرفت، X از X/Y در صفحه ابزار توسط I اضافه می شود.
2 کلید با موفقیت آموخته شد.