دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

دلیل أدوات السیارات الرئیسیة

البرمجة الرئیسیة للسیارات والأقفال الدعم الفنی للأداة

چگونه هوندا سیویک S6J336A 2022 را با CG100 بخوانیم؟

چه برنامه نویسی می تواند Honda Civic S6J336A MCU 2022 را بخواند و بنویسد؟

SMOK JTAG فقط برای Accord با S6J3000 است. Stool و Mtool هم نمی توانند آن را بخوانند.

هوندا سیویک S6J336A 2022 با CG100 1 را بخوانید

CG100 Prog III  این گزینه را دارد.

مسیر منو: کیلومتر شمار->خودروی آسیایی->هوندا->سیویک->2021- S6J336AHTB

CG100 فقط این mcu را می خواند و می نویسد. برای اصلاح داده ها باید با پشتیبانی فنی CG100 تماس بگیرید و سپس داده های اصلاح شده را دوباره در mcu بنویسید.

هوندا سیویک S6J336A 2022 با CG100 2 را بخوانید

*اگر MCU رمزگذاری نشده باشد، CG100 آن را بدون مشکل می خواند. اگر رمزگذاری شود، تمام FFF را می خواند.

پین‌آوت را اینجا دنبال کنید.

هوندا سیویک S6J336A 2022 با CG100 3 را بخوانید

و ابزار دیگری FF را می خواند. ECU با رمز بسته شده است.

Cluster: 78100-T21-A730-M1
Cluster MFG: NS (Nippon Seiki)
خودرو: Honda Civic 2022 (11gen)
خانواده: S6J336x
نام کامل تراشه: S6J336AHTB

 

همچنین بخوانید:

تصحیح مسافت پیموده شده کلاستر تویوتا هوندا S6J3001 با CG100

کلید Renault Clio V 2021 را با Autel IM608 برنامه ریزی کنید

 پس از آخرین به روز رسانی ها، مدل Renault Clio V 2021 مورد آزمایش قرار گرفت و خودرو با موفقیت توسط Autel IM608 IM508 برنامه ریزی شد 2 راه برای برنامه نویسی وجود دارد. 

 

روش 1:  این کار را می توان مستقیماً با OBD بدون حذف یا نصب چیزی از ماشین انجام داد. این تراکنش پرداختی است و کارمزد تراکنش 8.8 دلار است.

‼️نکته: برای تراکنش‌های انجام شده با OBD، «شما می‌توانید سه بار در ۲۴ ساعت یک خودرو را به صورت رایگان وارد کنید، اما اگر زمان بگذرد، باید دوباره پرداخت کنید. ‼️

کلید Renault Clio V 2021 را با Autel IM608 1 برنامه ریزی کنید

کلید Renault Clio V 2021 را با Autel IM608 2 برنامه ریزی کنید

نحوه خرید عملکرد دروازه رنو را اینجا ببینید

سوالات متداول عملکرد دروازه امنیتی Autel Renault

 

روش 2:  این عملیات را می توان با اتصال کابل 16+32 نیسان/رنو  به ماژول Gateway خودروبه صورت رایگان انجام داد (برای اتصال دروازه، جداسازی قطعات تا پشت جعبه دستکش انجام می شود).


کلید Renault Clio V 2021 را با Autel IM608 3 برنامه ریزی کنید

کلید Renault Clio V 2021 را با Autel IM608 4 برنامه ریزی کنید

‼️در برخی مدل‌ها برای اطلاع‌رسانی، پین کد به صورت خودکار می‌آید، در حالی که برای برخی از مدل‌ها، کد ۲۸ رقمی از AUTEL گرفته می‌شود. بنابراین، به دلیل اختلاف زمانی بین سایر مناطق و چین، ممکن است معامله به روز بعد به تعویق بیفتد. ‼️

چگونه VNCI 6154A را از طریق WiFi و WLAN وصل کنیم؟

 اسکنر جدید VNCI 6154A VW Audi Skoda Seat از طریق USB، WiFi و WLAN متصل می شود. در اینجا نحوه اتصال آن از طریق WiFi و WLAN را نشان می دهیم.  

 

 

اتصال وای فای

اتصال وای فای بسیار آسان است. رابط 615a vnci را با لپ تاپ و وسیله نقلیه وصل کنید، WiFi را جستجو کنید، رمز عبور را جفت کنید و وصل کنید.

vnci 6154a را از طریق وای فای 1 وصل کنید

* تخته سبز بالا یک پلت فرم تست خودساخته است. فقط رابط VNCI را از طریق USB به وسیله نقلیه متصل کنید.

vnci 6154a را از طریق وای فای 2 وصل کنید

 در صورت اتصال موفقیت آمیز به WiFi، 2 نشانگر روشن می شود .

vnci 6154a را از طریق وای فای 3 وصل کنید

 

ویدئو

 

 

اتصال WLAN

چگونه  VNCI 6154A را  از طریق WLAN متصل و پیکربندی کنیم؟

نرم افزار ODIS را روی دسکتاپ اجرا کنید

به رابط تشخیصی بروید، دستگاه را به عنوان VAS 6154 شناسایی کنید و شماره سریال را نشان دهید

vnci 6154a را از طریق wlan 1 وصل کنید

vnci 6154a را از طریق wlan 2 وصل کنید



به تنظیمات VCI بروید

نماد را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید (در زیر با قرمز مشخص شده است)

اتصال -> زیرساخت WLAN را انتخاب کنید 

vnci 6154a را از طریق wlan 3 وصل کنید

vnci 6154a را از طریق wlan 4 وصل کنید

نام کاربری و رمز عبور WLAN محلی خود را بررسی کنید، یعنی 31A-CZ

vnci 6154a را از طریق wlan 5 وصل کنید

سپس در تنظیمات WLAN، SSID را به 31A-CZ تغییر دهید و رمز عبور را در ناحیه کلید وارد کنید

vnci 6154a را از طریق wlan 6 وصل کنید

vnci 6154a را از طریق wlan 7 وصل کنید

vnci 6154a را از طریق wlan 8 وصل کنید

برای ذخیره تنظیمات، Accept را فشار دهید.

vnci 6154a را از طریق wlan 9 وصل کنید

Specify VCI interface را ببندید و از ODIS خارج شوید

سپس برق را قطع کرده و VNCI 6154A را مجددا راه اندازی کنید

دکمه سوئیچ را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا حالت اتصال ایستگاه تغییر کند تا زمانی که چراغ زرد روشن شود


vnci 6154a را از طریق wlan 10 وصل کنید

VNCI 6154A  دارای دکمه تغییر حالت ایستگاه پایه/هات اسپات است. در صورت نیاز به اتصال از طریق WLAN، باید حالت ایستگاه پایه را با دکمه سوئیچینگ تغییر دهید.

vnci 6154a را از طریق wlan 11 وصل کنید

 3 نشانگر پس از اتصال موفقیت آمیز به WLAN روشن می شوند .

سپس نرم افزار ODIS آماده استفاده است.

vnci 6154a را از طریق wlan 12 وصل کنید

اتصالات USB و WiFi توصیه می شود زیرا تنظیم آنها آسان است.

چگونه زبان اسکنرهای Autel را خود تغییر دهیم؟

 اکثر اسکنرهای تشخیصی Autel چند زبانه هستند و به صورت پیش فرض انگلیسی دارند. برای تغییر زبان باید شماره سریال دستگاه را به مهندس Autel ارائه دهید تا زبان مورد نظر خود را تغییر دهد.  

 

اکنون Autel خط مشی جدیدی منتشر می کند که می توانید زبان برخی از اسکنرهای Autel را خودتان تغییر دهید.

 

راهنمای عملیات زبان ترجیحی Autel

 

1. چیست؟

مشتری می تواند زبان مورد نظر خود را هنگام دریافت دستگاه انتخاب کند. راحت تر است و در زمان صرفه جویی می کند. اما فقط 1 شانس دارد. در صورت استفاده نمی توانید زبان را به تنهایی تغییر دهید و باید با ارائه S/N آن را به صورت دستی تغییر دهید. 

 

2. پیش نیاز

کاربران باید تمام این سه شرط را برآورده کنند تا بتوانند زبان خود را تغییر دهند.

 

1). محصولات و نسخه های کاربردی Autel

فقط این مدل ها مجاز به تغییر زبان توسط کاربران هستند.

AutelOTOFIX
MaxiCOM MK808Z-TSV1.98D1 LiteV1.98
MaxiPRO MP808Z-TSV1.98D1V1.98
MaxiCOM MK808Z-BTV1.98IM1V1.98
MaxiCOM MK808SV1.98حداکثر D1V2.86
MaxiCOM MK808S-TSV1.98D1 PlusV2.86
MaxiCom Ultra LiteV2.86D1 Pro (660)V2.86
MaxiSys Elite IIV2.86IM2V2.83
MaxiCOM MK906ProV2.86EvoScan UltraV2.83
MaxiCOM MK906Pro-TSV2.86
MaxiCOM MK908Pro IIV2.86

*برای سایر اسکنرهای Autel، همچنان باید S/N را برای تغییر زبان ارائه دهید.

 

2). زبان کاربردی: 

محصولات:

  • MaxiCOM MK808Z-TS
  • MaxiPRO MP808Z-TS
  • MaxiCOM MK808Z-BT
  • MaxiCOM MK808S
  • MaxiCOM MK808S-TS
  • MaxiCom Ultra Lite
  • MaxiSys Elite II
  • MaxiCOM MK906Pro
  • MaxiCOM MK906Pro-TS
  • MaxiCOM MK908Pro II

چند زبانه: 13 موجود است

انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، روسی، لهستانی، پرتغالی، سوئدی، ایتالیایی، هلندی، چینی سنتی، ژاپنی، کره ای

*مدل های فورد و هولدن استرالیا بدون مجوز اضافی به اسکنرهای فوق اضافه شده است.

 

  • IM2
  • EvoScan Ultra

13 زبان موجود است

انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، روسی، لهستانی، پرتغالی، سوئدی، ایتالیایی، هلندی، چینی سنتی، ژاپنی، کره ای

این دو محصول ماشین AU ندارند.

 

 

OTOFIX:

  • D1 Lite
  • D1
  • IM1
  • حداکثر D1
  • D1 Plus
  • D1 Pro (660)

10 زبان موجود: انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، پرتغالی، لهستانی، اسپانیایی، سوئدی، روسی، فرانسوی

 

3). زمان تحویل دستگاه 

مطمئن شوید که دستگاه شما پس از 01.03.2023 تحویل داده شده است. (فقط نسخه جدید نرم افزار اجازه می دهد تا زبان خود را تغییر دهید)

 

 

چگونه زبان خود را تغییر دهیم؟

دکمه پاور را فشار دهید تا اسکنر Autel روشن شود.

صفحه اولیه از شما می خواهد که زبان را انتخاب کنید. در اینجا انگلیسی را برای ادامه انتخاب می‌کنید.

خود تغییر زبان اتول 1

WiFi autel_us را وصل کنید، رمز عبور WiFi را وارد کنید

خود تغییر زبان اتول 2

خود تغییر زبان اتول 3

دستگاه به طور خودکار تشخیص می دهد که آیا نسخه جدید برنامه وجود دارد، اگر نسخه جدید وجود دارد، بله را فشار دهید. سپس موافقت نامه مجوز را بپذیرید.

خود تغییر زبان autel 4

صفحه خوش آمدید.

خود تغییر زبان اتول 5

انگلیسی به صورت پیش فرض می آید.  برای انتخاب زبان، یعنی چینی سنتی، به MaxiSys-Settings بروید 

خود تغییر زبان اتول 6

پس از انتخاب زبان مورد نظر، در منوی Diagnostic and Service نرم افزاری وجود ندارد.
نیاز به آپدیت نرم افزار در قسمت Update.

 

اما دستگاه کاملاً جدید است، بنابراین برای ثبت حساب Autel از دستورات سیستم پیروی کنید.

خود تغییر زبان autel 7

خود تغییر زبان autel 8

سپس با ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

 

به Update functiom بروید. اسکنر می خواهد تأیید کند که آیا می خواهید این زبان را تغییر دهید.

برای دانلود نرم افزار Yes را فشار دهید.

خود تغییر زبان اتول 9

خود تغییر زبان اتول 10

توجه داشته باشید:

اگر "NO" را فشار دهید تا نرم افزار به زبان مورد نظر دانلود نشود، در این صورت فرصتی برای تغییر زبان دارید.

اگر برای تغییر زبان "بله" را فشار دهید، اکنون زبان انگلیسی و چینی سنتی را در دستگاه خود دارید. شما مجاز به جابجایی بین یکدیگر هستید. اما شما نمی توانید به تنهایی به زبان سوم تغییر دهید.

خود تغییر زبان autel 11

خود تغییر زبان autel 12

مهم!!!

اگر نیاز به تغییر زبان به 3 یعنی اسپانیایی دارید، باید S/N را به مهندس Autel بدهید تا به صورت دستی آن را تغییر دهد. در غیر این صورت، Autel به شما خواهد گفت که زبان مجاز نیست.

خود تغییر زبان autel 13

 

کاربران  فقط  2 فرصت برای تغییر زبان دارند.

1. زبان دوم را خودتان با پیروی از دستورالعمل های بالا تغییر دهید. 

2. زبان سوم را به صورت دستی با ارائه S/N تغییر دهید. 

اگر همه چیز تمام شود، دیگر نمی توانید زبان را تغییر دهید. 

 

هر گونه درخواستی با ما تماس بگیرید

اسکایپ: OBDII365.com

ایمیل: Sales@obdii365.com

واتساپ: +86 18150118226

https://www.obdii365.com/service/change-autel-scanners-language-by-yourself.html

مقایسه CG100، CGPro 9S12 و FC200

CG100 در مقابل CGpro 9s12 در مقابل CG FC-200 کدام را انتخاب کنم؟

 

سرنخ اینجاست.

اول از همه، مقایسه جدول زیر را بررسی کنید

موردCG100CG Pro 9S12CG FC200
تصویر

موقعیت یابی محصولابزار تنظیم مجدد کیسه هوا و مسافت پیموده شدهبرنامه نویس و برنامه نویس کلید EEPROMبرنامه نویس ECU/TCU
تابعتنظیم مجدد کیسه هوا،

تصحیح مسافت پیموده شده،

تعمیر موتور/BCM کامپیوتر،

کلید BMW CAS1-CAS4 و چند مدل لندروور را بنویسید.

خواندن داده های Immo/ECU/MCU،

تصحیح کیلومتر شمار،

برنامه نویسی کلیدی،

تعمیر کامپیوتر BMW FRM, Audi ELV, Benz W221-LU.

خواندن/نوشتن ECU/BCM/TCU
زبانفقط انگلیسیانگلیسی چینی (فرانسوی، اسپانیایی و ترکی نیاز به مجوز زبان دارند ) انگلیسی
سیستم عاملWinXP، WIN7، WIN8، WIN10WIN7، WIN8، WIN10WIN7، WIN8، WIN10
داده های تراشه رمزگذاری شده 9S12** را بخوانیدخیربله، بخشی ازخیر
تنظیم مجدد کیسه هوابله، تعداد زیادی ماژول ایربگ و پایگاه دادهفقط برخی از ولوو BMW، کیا، بیوک بازنشانی کیسه هواخیر
تصحیح مسافت پیموده شدهبله مدل های زیادیتصحیح مسافت پیموده شده بی ام و بنز

و چند برند دیگر، هوندا، ولوو بیوک، کرایسلر

خیر
عملکرد کلید برنامهکلیدهای BMW CAS1-CAS4+ و لندرور را تولید کنیدپشتیبانی از برنامه نویسی کلیدی برای BMW، Jaguar Land Rover و Porsche.خیر
ISN خواندن و نوشتنخیرخیرآره
اصلاح VINخیرخیرآره
تمدید کلیدخیربله ، آئودی، ب ام و، بی وای دی، بیوک، شورولت، کرایسلر، جیپ، دوج، گریت وال، هیوندای، کیا، لندرور، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، پژو، پورشه، رنو، ولووخیر
به روز رسانیآپدیت آنلاین رایگان به مدت 1 سال. اشتراک نرم افزار 89 دلار در سال است  به روز رسانی آنلاین رایگان مادام العمربه روز رسانی آنلاین رایگان برای یک سال. هزینه سالانه  250 دلار در سال  پس از سال اول خواهد بود.
قیمت در obdii365469 دلارنسخه کامل 459 دلارنسخه کامل 686 دلار

خلاصه: 

FC200 با دو مورد دیگر متفاوت است، FC200 برای خواندن داده های ECU/TCU از طریق OBD، Bench یا بوت ساخته شده است. این کیسه هوا، مسافت پیموده شده و عملکردهای کلیدی مانند CG100/CGPro را انجام نمی دهد.

 

در اینجا لیست عملکرد FC200 آمده است : 

لیست عملکرد fc200 1

 

CG Pro 9S12  و CG100:

منوی عملکرد CG100

منوی اصلی cg100

 

CG100 برای کیسه هوا و داشبورد مناسب است.

CGPro برای مرسدس بنز، BMW و به عنوان برنامه نویس بهتر از cg100 خوب است.

CG100  دارای گزینه کلید BMW CAS1-CAS4 و لندروور است، اما فقط می تواند برای نوشتن کلید استفاده شود. شما باید داده های CAS/KVM را توسط برنامه نویس دیگر eeprom بخوانید.

اما cgpro کلید را از طریق داده های eeprom نیز تولید می کند.

CGPro کلید BMW EWS1-EWS4 و CAS1-CAS4+ را می سازد (هر دو کلید اضافه می کنند و همه کلیدها گم می شوند). همه نیاز به حذف جعبه IMMO دارند (نمی توان آنها را از طریق OBD انجام داد).  

برای مثال، CGPro می‌تواند داده‌های imo CAS4 5M48H را بخواند و کلید بنویسد، به‌صورت مستقل، بدون نیاز به دستگاه دیگری.

توجه داشته باشید. Pro  نمی تواند برنامه نویسی کلید FEM/BDC را انجام دهد  . CGPro همچنین برای Jaguar Land Rover KVM و Porsche BCM کلید خواهد داشت (پوشش را در صفحه وب بررسی کنید).

 

CG100 و CGPro تراشه های مختلف را می خوانند، cgpro تراشه های رمزگذاری شده 9S12 را می خواند، cg100 نمی تواند. CG100 تراشه S6J3001*** را برای تصحیح مسافت پیموده شده تویوتا/هوندا ژاپنی می خواند ( به عنوان مثال )، cgpro نمی خواند. CG100 باتری 48 ولت مرسدس، باتری ولوو 48 ولت و باتری لیتیومی 12 ولت پورشه را تعمیر می کند، cgpro نمی تواند.

 

در مجموع، CGPro برای کشیدن داده های eeprom است. CG100 برای تعمیر و اصلاح کیسه هوا و مسافت پیموده شده. FC200 برای خواندن VIN، کشیدن/کلون کردن داده های ECU و گیربکس.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin

 س: من از یک اسکنر Autel MaxiCOM MX808 در BMW خود استفاده کردم که فوق العاده مفید بود اما با مرسدس بنز 2002 W210 E320 من کار نکرد. به غیر از ECU برای W210 هیچ یک از ماژول ها را اسکن نمی کند.  

 

پاسخ: برای اتصال به سوکت 38 پین W210 از مالتی پلکسر حالت جامد مانند این استفاده می کند

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 1

می توانید آداپتور 38 پین را از  obdii365.com تهیه کنید

https://www.obdii365.com/wholesale/mb-38pin-to-obd2-adaptor-for-benz.html

در اینجا مدرکی وجود دارد که نشان می دهد این اسکنر obd2 MX808 با یک آداپتور 38 پین کار می کند.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 2

بازخورد:

من اسکنر Autel MX808 را خریدم   و باید بگویم که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم.

ابتدا 07 Town and Country را بررسی کردم. از افزایش عمق اسکن در مقایسه با دانگل بلوتوث/وای فای بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

آن را به بنز وصل کرد. آشکارساز VIN خودکار کار نکرد، بنابراین باید آن را به صورت دستی وارد کنید. سپس از من پرسید که آیا من فرمان چپ دارم یا راست؟ سپس به من گفت که اگر از یک رابط 38 پین استفاده کنم، اطلاعات اسکن بیشتری دریافت خواهم کرد و می توانم با ماژول های بیشتری ارتباط برقرار کنم.  بنابراین من توانستم وارد TCM شوم که نمی‌توانستم آن را به پورت OBDII زیر داشبورد متصل کنم.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 3

گزارش هایی را در قالب PDF تولید می کند. صفحه نمایش بزرگتر اجازه می دهد تا داده های بیشتری را بدون اسکرول مشاهده کنید.

صفحه اولیه

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 4

انتخاب آداپتور

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 5

داده‌های زنده از ME2.0، فن مکش.

درست بعد از روشن شدن موتور AC خاموش.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 6

موتور داغ، AC فول بلاست.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 7

داده های زنده از ماژول های کنترل تصادفی.

ME2.0 DAS.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 8

EIS، DAS.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 9

ESM.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 10

PSE، وضعیت تماس های درب.

بررسی Autel MX808 در مرسدس W210 38-Pin 11

از تاریخ 07/97 با همه W210 کار می کند.

بررسی مزایا و معایب Autel MaxiSys Ultra

آقای بن و تایلر قرار بود یادداشت‌های تجربیات خود را با پلتفرم Autel Maxisys Ultra /MS919/MS909 مقایسه کنند. شاید به فکر خرید یکی هستید؟ شاید شما در حال حاضر صاحب یکی از آن هستید و از آن متنفر هستید؟ شاید فکر می کنید این بهترین چیز از زمان برش نان است. بیایید آن را بشنویم!

پس از نزدیک به دو سال از مالکیت معدن، من هنوز در کل بسیار راضی هستم. تمام ویژگی‌هایی را که به آن نیاز داشتم، به علاوه برخی از ویژگی‌هایی که نمی‌دانستم می‌خواهم را به همراه داشت. اما من اولین کسی هستم که به شما می گویم که کامل نیست.

آن را دوست دارم

سرعت اسکن کد. اکنون فهرستی قوی از تولیدکنندگانی وجود دارد که از ویژگی Autoscan 2.0 خود پشتیبانی می‌کنند که اسکن کد اولیه را بدون دردسر می‌کند. من باید یک فیلمنامه را در یک نقطه از اینجا دریافت کنم. سریع است. از بدون کد گرفته تا همه ماژول ها در عرض چند ثانیه اسکن می شوند.

- آنها همچنین توانایی اشتراک گزارش کد از طریق ایمیل یا پیام متنی را مستقیماً از اسکنر اضافه کرده اند. هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات با سایر تکنسین ها، مدیریت فروشگاه، مشتریان، هرکسی بسیار مفید است.

دامنه بی سیم بسیار ارزشمند شده است.نصب کردن اسکوپ در محفظه موتور، پریدن پشت فرمان و چرخاندن موتور یا فشار دادن دریچه گاز در صورت نیاز بسیار آسان است. احتمال برخورد با کابل ها بسیار کمتر است. بسیار راحت‌تر از دریافت فناوری دیگری برای متوقف کردن کار و کمک آنها. استفاده آسان تر -> احتمال استفاده بیشتر.

- با نادیده گرفتن عملکرد بی سیم، دامنه خود هنوز یک افزودنی عالی به زرادخانه بوده است. باز هم، راه‌اندازی آسان، به‌سرعت به‌دست آمدن خطوط پیچ‌خورده روی صفحه. به اندازه کافی توابع قدرتمند کاربر برای راضی نگه داشتن افراد حرفه ای مانند من وجود دارد. این معادل Pico نیست، اما به راحتی 95 درصد از کارهایی را که اکثر فناوری‌های خودرو برای انجام آن به یک محدوده نیاز دارند، انجام می‌دهد.

- به روز رسانی ها ارزان نیستند، اما مکرر و ارزشمند هستند. مطمئناً سال‌های مدل جدید اضافه شده است، اما ارزش واقعی در ویژگی‌هایی است که اضافه می‌شوند (Autoscan 2.0، Cloud Reports، مانند آن). استفاده از Ultra به روز شده در حال حاضر با دو سال پیش بسیار متفاوت است.

- عملکرد J2534 همیشه برای من خوب کار کرده است. هنگام استفاده از FJDS، FDRS، Techline Connect (به هر حال هیچ ارتباطی با رابط ندارد)، NERS، HDS مشکلی وجود ندارد. سیستم عامل VCMI به طور مرتب به روز رسانی می شود، درست مانند خود ابزار اسکن.

معایب:

- ابزار بازرسی اتوبوس آنطور که فکر می کردم در حال تغییر بازی نیست. شاید جایی است که من کار می کنم؟ یا ماشین هایی که می بینم؟ اما بارها نبوده است که بازرسی اتوبوس سودمند باشد. در بهترین حالت، ممکن است یک یا دو سفر به جعبه ابزار را برای یک جعبه شکست ذخیره کرده باشد. اگر بتواند مقاومت شبکه را اندازه گیری کند، ممکن است آن را به بخش Pro منتقل کنم.

- مولد شکل موج و درایو محرک تا حد زیادی یکسان هستند. قطعا باحاله اما من مجبور شدم برای یافتن برنامه های کاربردی برای هر دو در تعمیرات روزانه خودرو تمام تلاشم را بکنم. از ژنراتور سیگنال برای آزمایش سیم کشی ABS چند بار استفاده کرد. از درایو محرک برای راه اندازی رله پمپ بنزین با ریموت یک بار استفاده کرد. نگفتن که احمق یا بی فایده هستند. اگر به طور منظم از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنید، لطفاً زنگ بزنید.

- ذخیره و بازیابی شکل موج دامنه نیاز به کار دارد. برای مثال، یک سیستم با کاربری آسان برای برچسب گذاری عکس های شما با مشخصات YMME و شکل موج موجود است. اما لیست وسایل نقلیه سال ها، مدل ها و چندین سازنده بزرگ گم شده است. این امر جستجوی عکس های شما را در آینده دشوار می کند. می‌توانید یک ردیابی محدوده را به‌عنوان شیر برقی یا پمپ سوخت برچسب‌گذاری کنید، اما هیچ گزینه‌ای برای مبدل‌های فشار از هر نوع وجود ندارد. و تقریبا هیچ گزینه ای برای صادرات عکس های شما وجود ندارد. گزینه ای برای آپلود عکس شما در یک کتابخانه آنلاین وجود دارد، اما من نمی توانم هیچ مزیتی در انجام این کار پیدا کنم.

- با کمال تعجب، تست های دوطرفه و تنظیم مجدد. یکی از دلایل بزرگی که من Ultra را دریافت کردم، پر کردن شکاف‌های پوشش Snap-On و Launch بود. در بیشتر موارد این کار انجام شده است. اما من هنوز هم نیاز دارم گاهی به ابزار اسکن دیگری بپردازم. بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کردم. برای یک شرکت ابزار که به دلیل توانایی های فشار دادن دکمه جادویی اش مشهور است، این کمی خسته کننده است.

اوه

- نمودار داده های اسکن. فقط... خوب نیست. به خصوص اگر از Snap-On آمده باشید. بله/خیر، روشن/خاموش، PIDهای درست/نادرست را نمی توان نمودار کرد. گزینه های مقیاس بندی همیشه چیزی را برای دلخواه باقی می گذارند. هیچ مکان نما وجود ندارد، بنابراین اندازه گیری از داده های شما یک کار طاقت فرسا است. مطمئناً اولین انتخاب من در ابزار اسکن در زمانی که داده های نموداری مورد نیاز است، نیست.

- بررسی داده های ذخیره شده شما خیلی بهتر نیست. هیچ گزینه ای برای صادرات عکس های شما وجود ندارد.

- بزرگ است، هیچ کنایه ای در نظر گرفته نشده است. بسیاری از عمر خود را در راه می گذراند. فضای زیادی را در بالای جعبه ابزار شما و در ماشین اشغال می کند. این نگهدارنده VCMI کمک کرده است.

یک سیم دیگر در داخل عایق، سیگنال و مدارهای زمین را به یکدیگر کوتاه کرده بود. وقتی انژکتور سوخت را ناخواسته باز کردم متوجه شدم.

مقایسه ترمینال OBDSTAR DC706 و IO

ابزار کلونینگ کامل ECU/BCM/TCU OBDSTAR DC706 در مقابل ترمینال ورودی/خروجی کدام یک را انتخاب کنیم؟


ابتدا مقایسه جدول زیر را بررسی کنید:


مواردOBDSTAR DC706ترمینال ورودی/خروجی
تصویرOBDSTAR DC706  
ترمینال ورودی/خروجی
ماژول هاECM Clone

کلون ECU

TCM Clone

بدن/کلون دیگر

چند ابزار OPEL BCM

ECU OPEL/GM MULTITOOL

MULTITOOL OPEL/GM TCM

MULTITOOL OPEL/GM EPS

چند ابزار FORD BCM

حالت کاربریOBD یا BenchOBD، نیمکت،  چکمه
تابعخواندن اطلاعات ECU، R/W Eeprom/Dflash/Pflash/MAP، تنظیم مجدد ECU(Virgin)، کالیبره کردن مسافت پیموده شده، خواندن کد پین IMMO، بازیابی ECUخواندن و نوشتن KVM، خواندن نوشتن SIEMENS/CONTINENTAL مجهز به 9S12DG256،

حافظه های میکروکنترلر 9S12XDT384 (FLASH+EEPROM)، پین کد خواندن

مستقلتبلت مستقلروی کامپیوتر کار می کند
به روز رسانیبه روز رسانی بدون فرکانسبه روز رسانی/افزونه جدید نیاز به پرداخت دارد
قیمت:نسخه کامل  1398 دلار

نسخه پایه  799 دلار

فعال‌سازی کامل ورودی/خروجی ۴۸۰۰ دلار طول می‌کشد

+ سخت افزار 300 دلار یا بیشتر

eeprom را بخوانیدآرهآره
dflash را بخوانیدآرهآره
pflash را بخوانیدآرهآره
پین کد را بخوانیدآرهآره
EEPROM DUMP VIEWER، EDITOR.آرهآره
آداپتورآداپتورهای جداگانه  برای TCM، ECU و BCMآداپتورهای جداگانه برای BSI، نیمکت ECU، TCU گیربکس
نمودار سیم کشیدرون تبلتدر http://ioterminal.com/

 

DC706 جایگزین IOTerminal می شود زیرا عملکرد کلونینگ کامل را نیز دارد، به علاوه بسیاری از توابع دیگر مانند ECM / TCM / BODY ECU، و به روز رسانی مداوم است.
نکته جالب این است که هزینه آن یک سوم نسخه کامل IOTerminal است، بنابراین در دسترس همه و بدون استفاده از رایانه شخصی، با تبلت و همه چیز انجام می شود.

DC706 هر مرحله ای را که انجام می دهید ضبط می کند. کاربران به راحتی می توانند پین اوت را بررسی کنند و یک اسکرین شات از عملیات ذخیره کنند.

منوی OBDSTAR DC706


اما DC706 فقط حالت OBD و بنچ را انجام می دهد. نمی تواند بازیابی حالت بوت را به عنوان ترمینال IO انجام دهد.

اگر به دنبال دستگاه کلونینگ ECU/BCM/TCU هستید،  DC706  یک شروع کننده خوب است. اگر به دستگاه حرفه‌ای‌تری نیاز دارید، به ترمینال ورودی/خروجی بروید.

لیست خودروهای OBDSTAR DC706

 

نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas AKL در حالت سرویس

برای VAG Micronas Cluster همه کلیدها از دست رفته شما نمی توانید آن را از طریق OBD انجام دهید، برای انجام این کار باید کلاستر را بخوانید و یک مقاومت را بردارید. یا از شخص ثالث برای دریافت immo و همگام سازی داده ها استفاده کنید.

نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas AKL در حالت سرویس 1

نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas AKL در حالت سرویس 2

نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas AKL در حالت سرویس 3

خوشه را بکشید و سعی کنید در حالت سرویس قرار دهید.

شما نیاز به remove cluster، desolder eeprom make service mod with vvdi solder back to cluster و قرار دادن ماشین و می تونید immo data و dealer key make رو با cs 7byte بخونید بعد need ori eeprom back in obd بنویسید و میتونید key Learn to car رو بخونید.

یا فایل dump cluster (micronas) را با xprog-m بخوانید و کلید جدید را با tango برنامه ریزی کنید.

Xhorse VVDI2  به راحتی می تواند این کار را انجام دهد، اگر 24C32 eeprom را تهیه کنید. این به داده های immo برای دسترسی به بوت لودر برای وصله Micronas آسیب می رساند. پس از آن، از طریق OBD برای بازنویسی نسخه پشتیبان از eeprom و استخراج تمام داده های Immo برای ایجاد کلید، دسترسی خواهید داشت.

 

در اینجا نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas Cluster Transponder با تمام کلیدهای از دست رفته توسط xhorse vvdi2 در حالت سرویس ABS، یعنی VW Tiguan 2009 آورده شده است. این روش همچنین می تواند برای این نوع ورود به سیستم اعمال شود که شامل (CDCxx+24C32، A3/TT/R8 (CDC32xx)، NEC24C32، NEC24C64، NEC24C64 (نمایش رنگی TFT 2012)، NEC24C64 (2013-)، نمایشگر NEC24C64T (رنگی NEC24C64) ، آئودی A1، آئودی Q3). همه tt و a3 2007-2012 میکرونا هستند.

  • خط تیره را باز کنید، eeprom را با برنامه نویس بخوانید.
  • binf le را در vvdi2 و mofidy آپلود کنید.
  • فایل اصلاح شده را در eeprom بنویسید
  • داشبورد ماشین را وصل کنید و فایل اصلی را با OBD بنویسید
  • سپس داده های immo را بخوانید و کلید را برنامه ریزی کنید.

فراموش نکنید که قبل از انجام فرآیند، کدگذاری ABS را با VVDI ذخیره کنید. شما می توانید با VVDI2 نیز بازیابی کنید.

این تابع در همان منوی vvdi2 قسمت آپدیت eeprom، داش با میکرونا + 24C32 قرار دارد.

حالت سرویس Xhorse VVDI2

همه انواع لاگین برای از دست دادن همه کلیدها عملیات مشابهی دارند،

پشتیبان کدگذاری ABS->خواندن EEPROM با برنامه نویس BDM->آماده کردن سرویس داده EEPROM->نوشتن سرویس داده های EEPROM در کلاستر->قرار دادن ابزار در ماشین->انتخاب نوع ورود صحیح->بارگیری

فایل اصلی EEPROM->فعال کردن ارتباط OBDII خودرو->نوشتن EEPROM از طریق OBDII->خواندن داده های immo->ذخیره داده های immo-> ساخت کلید فروشنده->افزودن کلید-> ابزار بازنشانی.

نکاتی برای برنامه ریزی VAG Micronas AKL در حالت سرویس 4

حالت سرویس همه کلیدها گم شدند:

برخی از انواع ورود به سیستم نمی‌توانند داده‌های immo را بخوانند در حالی که کل کلید کار از دست رفته است. نوع ورود شامل (CDCxx+24C32، A3/TT/R8 (CDC32xx)، NEC24C32، NEC24C64، NEC24C64(2012 TFT

صفحه نمایش رنگی)، NEC24C64 (2013-)، NEC24C64 (نمایش رنگی TFT 2013)، آئودی A1، آئودی Q3). این نوع می تواند با مراحل زیر کلید فروشنده را بسازد:

1) ارتباط OBD را با چراغ خطرناک باز فعال کنید، ترمزها را چند بار فشار دهید. پشتیبان‌گیری از کدگذاری ABS، می‌توانید عملکرد پشتیبان‌گیری را در گوشه پایین سمت راست اجرا کنید، یا عیب‌یابی 03 ABS، کدگذاری abs پشتیبان را وارد کنید.

2) تراشه EEPROM را از ابزار پیدا کنید، معمولاً از تراشه 24C32 یا 24C64 استفاده کنید، EEPROM dump را با برنامه نویس BDM بخوانید و به عنوان دامپ اصلی EEPROM ذخیره کنید.

3) وارد "Service Mode" شوید، تخلیه اصلی EEPROM را بارگیری کرده و سرویس EEPROM dump را آماده کنید. توجه: رونوشت اصلی EEPROM را بازنویسی نکنید

4) سرویس EEPROM dump را روی تراشه EEPROM (24C32 یا 24C64) بنویسید

5) داشبورد را به ماشین بازگردانید

6) به پنجره اصلی برگردید و نوع لاگین درست را انتخاب کنید

7) بارگیری تخلیه اصلی EEPROM ( مهم!!! )

8) ارتباط OBD را با چراغ خطرناک باز فعال کنید، ترمزها را چند بار فشار دهید

9) "Write EEPROM" را فشار دهید و Dump اصلی را از طریق OBDII روی داشبورد بنویسید ( مهم!!! )

10) پس از موفقیت در نوشتن، داده های immo را بخوانید و ذخیره کنید ( مهم!!! )

11) یک کلید فروشنده جدید بسازید و به سیستم ایموبلایزر اضافه کنید

12) اگر ماشین از کلید بدون کلید استفاده می کند، کلید فروشنده را با روش یادگیری (با پشتیبانی از داده های immo) یاد بگیرید.

13) موتور را با کلید فروشنده جدید روشن کنید، کامل شود.

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 ریست کنید

 می‌توانیم گزارش دهیم که Autel MaxiCOM MK808 یا MK808TS (با عملکرد TPMS) بازه زمانی تعویض روغن را بازنشانی می‌کند و همچنین می‌تواند بازه زمانی Major Maintenance را در پورشه 992 بازنشانی کند. می‌تواند هر کدام را جداگانه انجام دهد.    

به غیر از تنظیم مجدد روغن/بازنشانی بازه زمانی تعمیر، قابلیت دو جهته (یعنی توابع "سرویس") با 992 را ندارد. این توانایی خواندن کدهای کارخانه و ارائه داده های زنده را دارد.

 

در اینجا دستورالعمل گام به گام تنظیم مجدد یادآوری تعمیر و نگهداری روغن پورشه 992 با Autel MK808 است.

"سرویس" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 1 تنظیم کنید


"تنظیم مجدد روغن" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 2 تنظیم مجدد کنید
«پورشه» را انتخاب کنید
(در صورت نیاز پیمایش یا جستجو کنید)

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 3 ریست کنید
VIN
"انتخاب خودکار" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 4 ریست کنید


"خواندن" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 5 ریست کنید
وقتی VIN پر می شود. "OK" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 6 ریست کنید
برای تایید "بله" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 7 ریست کنید
"توابع داغ" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 8 ریست کنید


"تنظیم مجدد روغن" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 9 تنظیم مجدد کنید
"تنظیم مجدد روغن خودکار" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 10 ریست کنید
مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید.

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 11 تنظیم مجدد کنید
OK را انتخاب کنید
"سرویس روغن" را انتخاب کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 12 ریست کنید


دکمه تایید را فشار دهید

بازنشانی بازه زمانی تعمیر و نگهداری با موفقیت توسط  اسکنر تشخیصی Autel MK808 . دکمه تایید را فشار دهید.

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 13 ریست کنید

بررسی تنظیمات یادآوری تعمیر و نگهداری روغن

دکمه های کنترل یادآوری تعمیر و نگهداری

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 14 ریست کنید
1.) این شماره گیری سنج را انتخاب کنید.
2.) روی چرخ اسکرول کلیک کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 15 ریست کنید
3.) اسکرول کنید و روی "سرویس" کلیک کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 16 ریست کنید


4.) پیمایش کنید و روی "Oil Maintenance" کلیک کنید

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 17 ریست کنید
5.) تعمیر و نگهداری روغن به 10000 مایل / 1 سال بازنشانی می شود

یادآوری روغن پورشه 992 را با Autel MK808 18 ریست کنید
پایان.